turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

Szabadhegyhozzászólásai | válasz erre | 2009.03.29 16:35:13 (29201)
Hasonló tartalmú oldalak létrehozásában gondolkoztam én is. Tetszenek az írákosk :)
Szerintem a teljes oldalas képernyőképek teljesen széttördelik az "olvasmányt", valamilyen bélyegképes, lightboxos-popupos megoldás jobban tetszene (ha ez a wikiben megoldható).

Amúgy jópárszor elvetődtem már a wiki oldalra, de soha nem találtam itt semmit sem (hamar feladtam). A felépítését nem nevezném egyértelműnek. Kezdőlap / alulról a második sor végén lévő rövid link az, ami elrepít a tematikus kánaánba. Tényleg ennyire el kellett ezt a linket dugni?
[előzmény: (29191) baggio, 2009.03.29 01:02:44]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.03.29 01:02:44 (29191)
Még novemberben elkezdtem az aktualizálást, bővítést a wiki-n ezzel a témával kapcsolatban, de sajnos időhiány miatt megrekedt. Főleg a Hogyan trackeljünk? leírást bővítettem, aktualizáltam, hol csak kicsit, hol drasztikusabban.

A Leírásokba létrehoztam a track szerkesztés, track feltöltés, track utófeldolgozás címszavakat. Ezekről szeretnék részletesen írni.
Azóta már gyűjtöttem képeket hozzá, és a szerkesztést is szeretném hamarosan újrakezdeni. A track feltöltést előreveszem, mert azt már én is nagyon hiányoltam!

Ha szeretnél leírást készíteni, akkor ezeket szerkeszd, ne hozz létre új lapokat.
[előzmény: (29161) Szabadhegy, 2009.03.28 09:54:37]

Szabadhegyhozzászólásai | válasz erre | 2009.03.28 09:54:37 (29161)
Én azon egyáltalán nem csodálkozom, hogy rengeteg gyenge feltöltés születik.
Nagyon kevés információ áll azok rendelkezésére akik segíteni szeretnének. A hogyan trackeljünk egy jó kis anyag, de szerintem kevés, egyes részei pedig elavultak/pontatlanok/feleslegesek.

Szerintem kellene készíteni pár képekkel illusztrált lépésről-lépésre dokumentumot.

Van és lesz egy csomó GPS tulaj, akinek halvány fogalma sincs arról mi van a fal túloldalán, miként megy a rajzolás menete, miként jelenik meg az ő feltöltött anyaga a MapEditben. Nem is feltétlenül kell ezt látnia, de ez alapján mégis jobb fogalmat alkotna arról, hogy mire kell ügyelni.

Le merném fogadni, hogy a rajzolással nem foglalkozó GPS tulajdonosok jelentős része nem is tudja miként kell a MapSourceban összefűzni, darabolni, hibás vagy megtévesztő szakaszokat törölni, illetve 3 méterre szűrni a végeredményt.

Most el vagyok havazva munkával, de hamarosan készítek majd egy oldalt, amiben összefoglalom ezeket, aztán várom a véleményeket a leírással kapcsolatban.
[előzmény: (29154) 2009.03.27 20:38:58]

hozzászólásai | válasz erre | 2009.03.27 20:38:58 (29154)
"Én már kezdenék szigorúbb követelményeket állítani egy-egy trackfeltöltés/rajzolás mellé"

Mélységesen egyetértek.
Kezdem úgy érezni, hogy az adathiányos trackek csak arra jók, hogy keresgélni kelljen az értékeseket, amikből ráadásul szintén van néhány, csak elvesznek az ömlesztettek között.
Azt sem értem, hogy ha valaki utazik 105-250 km-t autópályán vagy 1-2 számjegyű főúton, majd túrázik egyet valahol, akkor miért darabol, s keletkeztet 4-7 tájegységre adatlapot, miközben 3-6 mehet a kukába, ahelyet, hogy megmetszené mapszószban. Vagy ennyire nem smernék sokan az MS-t?
[előzmény: (29149) olahtamas, 2009.03.27 16:57:33]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2009.03.27 16:57:33 (29149)
No igen, ketté kell választani a kérdést (legalább)
Engem leginkább a terepi utak érdekelnek, mert a városban kevésbé érdekel, hogy merre vezet a jelzés, ott inkább kocsmától kocsmáig próbálok haladni :)
Sajnos hiába van 147 db autós track a Rákóczi utcáról, ha senki nem tett oda waypointot, hogy S+
Persze ez az út meg is változhat, hiába látta valaki azt az embert, aki hallotta, hogy ott S+ vezetett 5 évvel ezelőtt.

A terep az már húzósabb, mert a jelzések megkopása még csak-csak elviselhető, de ha az út szűnik meg, az már komolyabb kerülőkre, és ez által utolsó busz lekésésre adhat okot.

Már kezdtem pedzegetni Old_Eye-nek, hogy ha a vonalak nod-jai közelében nincs trackpont, akkor a megfelelő algoritmussal ki lehetne szűrni jónéhány felméretlen utat.
Azt sem ártana valahogy megjelentetni, hogy egy út mikor volt utoljára felmérve, mert talán az egy fontos információ.

Én már kezdenék szigorúbb követelményeket állítani egy-egy trackfeltöltés/rajzolás mellé...
pl. komment nélküli trackeket, csak trackszám emelésre használnék, és már billenteném is feldolgozottra.
Legalább annyi elvárható lennne, hogy a track adatlapon annyi be lenne írva, hogy pl. biciklivel szekérutakon, stb...
A track= paramétereket meg szándékosan nem kitöltőknek, azon túl, hogy kukoricántérdelés, akár mapauditban figyelve az illetők rajzolásait, a Track=N/A helyett Track=1 -et írni, ha ezt elfogadják alapértelmezésnek.

Trackek közé pedig rajzolt trackt tenni nem engednék, maximum csak olyat, amiben kommentként rajzolva van a leágazás (timezone) iránya, és esetleg egy két lyuk befoltozva.
[előzmény: (29144) johann g (Lud), 2009.03.27 15:46:30]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.03.27 15:46:30 (29144)
valamelyik fórumon írtam a Pilis (a település) környéki nullás utakról.
az alábbi verziók fordultak elő:
- nincs track nullásra berajzolva a jelzés, pontos
- nincs track nullásra berajzolva a jelzés, a valóságban vesz egy párszáz méteres vargabetűt.
- nincs track nullásra berajzolva a jelzés, pontos, de nem az a jelzés
- van track berajzolva a jelzés pontos
- van track berajzolva a jelzés, a terepen semmi sincs
- van track berajzolva a jelzés, a terepen tök más jelzés
aki ide tuhu térképpel megy a mai nap az még a pöttynélküli utakban se bízhat annyira, mint máshol a duplapöttyösben.
[előzmény: (29143) olahtamas, 2009.03.27 15:37:26]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2009.03.27 15:37:26 (29143)
Azért nullás tracket nem az ujjunkból szopva rajzolunk be, legalább is nem úgy kellene működnie.
Nálam egy hasból (vázlatból, fotóból) rajzolt út csak pontosabb lehet, mint egy kartongráfiás saccolmány :)
[előzmény: (29142) johann g (Lud), 2009.03.27 15:26:37]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.03.27 15:26:37 (29142)
átlagjúzer útvonalat tervez A-ból B-be rasztertérképen, vagy GPS-en.
a felmérendő felirattal az utóbbinál találkozik ha éppen olyan a zoomolása.
a felmérendő út pedig vagy méterekre fut a valóságostól, vagy a valóságos mint olyan nem létezik.
[előzmény: (29139) Old Eye, 2009.03.27 15:12:55]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.03.27 15:12:55 (29139)
Bocsánat, ... de a 99%-ot kitevő átlagjúzer se fusson lukra egy elnagyolt nullás vonal miatt
Nem fut lyukra, mert olvassa is : "Felmérendô". Nagyon alacsony értelmi szint kell ennek meg nem értéséhez...
Jól mûködik ez. Ha valami mûködik, nem kell más megoldást keresni.
[előzmény: (29134) johann g (Lud), 2009.03.27 14:17:59]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.03.27 14:17:59 (29134)
a nullás trackekről volt már hosszas vita nemrég.
jelenleg nem tudok jobbat, mint a tervezett utakat berajzolni "felmérendő" felirattal az utcanevbe track=0. hosszú távon viszont ne maradjon benn ilyen vonal, valami megoldást keressünk hogy a nullásvadászok lássák a készülékükön és a MS-on a levadászandó utakat és tervezni is tudjanak rajta, de a 99%-ot kitevő átlagjúzer se fusson lukra egy elnagyolt nullás vonal miatt.
[előzmény: (29133) Old Eye, 2009.03.27 14:08:50]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.03.27 14:08:50 (29133)
Semmi gond, oli_b.
A tuhu térkéin itt-ott láthatsz nyilegyenesen, itt ott szögletesen meghúzott,Track=0, Utcanev=Felmérendô vonalakkal - van, hogy hónapokig várják a trackelôket... Ezek nem kamu utak. Van ott út, de nem tudjuk, milyenek és mi a nyomvonaluk.
Most azért is rajzoljuk így Zalaszentgrót környékén, mert rengeteg a bejárandó út. Ha egyedül vagy, ötletelhetsz, papíron megszerkesztheted, hogy hova is menj. Azonban most leszünk vagy huszan, a hatékony munka megszervezéséhez már kell mindaz a segítség, mit a tuhu nyújtani tud - fórum, úttervezés.
Természetesen, amint felkerülnek az új track-ek, berajzolásuk során egymás után símulnak ki, kapnak értéket a most elnagyoltan berajzolt utak. Talán lesznek most olyan utak, melyekre nem jutunk el - maradjanak csak jelzésül: "Erre van egy felmérendô út, várjuk az adatokat..."
OFF
Életem egyik legszebb túráját egy ilyen 'Felmérendô' úton tettem meg.
http://herczegh.spaces.live.com/default.aspx?wa=wsignin1.0&sa=676237297 - Lásd Ôrtilos 20080528 albumot
A folyóparton aludtam, a fûben, szabad ég alatt. Másnap egész nap egeydül jártam az utakat. Senkivel nem találkoztam.
ON
[előzmény: (29130) oli_b, 2009.03.27 13:20:07]

oli_bhozzászólásai | válasz erre | 2009.03.27 13:20:07 (29130)
ja igen, erre nem kaptam egyértelmű választ:
A trekkelős hétvége után
1) le lesz törölve a kamu-trekk, hogy ne tévesszen meg később senkit?
2) az első rajzoló aki először megnyitja szerkesztésre a térképet, az garantálja hogy letörli az összes Type=0x00Unknown vonalat?
[előzmény: (29127) baggio, 2009.03.27 13:09:40]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.03.27 13:09:40 (29127)
Egyet értek! A jelenlegi megoldás aggályos, nem kellet volna a köznek szánt, "éles" térképre berajzolni!
[előzmény: (29125) oli_b, 2009.03.27 13:05:05]

oli_bhozzászólásai | válasz erre | 2009.03.27 13:05:05 (29125)
oké, magyarázatot kaptam, hogy miért unknown vonaltípus.
Csak arra nem kaptam, hogy miért kell ezt az egészet az "éles" térképen csinálni?
Ha van egy terület, ahova el akarok menni és jól felmérni mindent, és nem totál blindre akarok menni, hanem szeretném hogy vmi alapom legyen, és van papírtérképem, akkor
a) papírtérkép alapján megyek, közben trekkelem a valóságot
b) fogom a rendes tuhu térképet és csak a saját kütyümbe az alá felveszem a pontokat vagy útvonalakat, aztán azok alapján tájékozódom, közben nyomom a trekklogot
de ezt a c) megoldást, hogy fogom az éles térképet, összefirkálom mindenfélével, ami csak az én tájákozódásomat segíti, de mindenki másnak max zavaró, majd feltöltöm a tuhura is, hadd dolgozzon vele, közben a rajzolók meghülyülnek a trekktől, majd végül ha már fel is lesz mérve, akkor meg törlök mindent és újrarajzolok mindent.... hát én ezzel nem nagyon tudok azonosulni, bár lehet hogy egyedül vagyok a véleményemmel.
Illetve az egésznek a legvégén, mikor már a valós felmérés be lesz rajzolva, akkor TUTI BIZTOS hogy le lesz törölve a "munkatrekk"? Mert ugye zavaró is, "lopott" is, meg a rajzolót is megvezetheti.
[előzmény: (29110) KiVi, 2009.03.27 11:47:40]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2009.03.27 11:47:40 (29110)
Trackelés fórum 7540.
[előzmény: (29108) oli_b, 2009.03.27 11:43:19]

oli_bhozzászólásai | válasz erre | 2009.03.27 11:43:19 (29108)
Srácok! Vki most mondja meg nekem a frankót, mert rajzolás közben kiadkadtam!
A 18243-as trekknek mi értelme és miért kellett ilyen sz*rul feltölteni? És miért kellett unknown vonallal teljesen elnagyoltan befirkálni, és mindre ráírni, hogy "felmérendő"?
1: A "mi értelme" alatt azt értem, hogy teljesen használhatatlan információt tartalmaz, 200-500m-enként van egy-egy trackpont, közötte egyenes vonallal összekötve. Ez így a valósággal köszönőviszonyban sincs, értelme nincs, rajzoláshoz hasznos információt nem tartalmaz.
2: Nem lett elvégezve a tájegységhatáron való vágás, 10km-re a tájegységhatártól is össze-vissza kilógnak a trackek
3: Miért kellett elnagyoltan befirkálni? A rajznak semmi köze a trekkhez, a trekknek semmi köze a valósághoz -> mi a fenének kell a berajzolás? Ráadásul érvénytelen vonaltípussal? Ráadásul mindre ráírva hogy felmérendő. Persze hogy felmérendő, az egész ország az. Akkor ennyi erővel mindenhol ahol vmi utat sejtek, nagyjából odahúzok valamit, hogy felmérendő.
Most akkor döntsük el, hogy fel van mérve vagy nincs. Ha fel van, akkor tükrözze a valóságot, és érvényes és rendes úttal legyen berajzolva. Ha nincs felmérve, akkor meg minek van odarajzolva valami?
Nem az volt az alap megállapodás, hogy a tuhu azt tartalmazza, ami fel van mérve.

Ennek így nem látom értelmét, hogy 500 m-es felbontású össze-vissza trekk, használhatatlan, mindez tájegység-vágatlanul odacseszve Zalába, majd alárajzolva unknown vonaltípus, ami nem is követi ezt a rossz trekket, utána meg mindenhova odaírva, hogy igazából nem is jó az egész, hanem fel kéne mérni.
Hát.... szóval... izé....
Nos?


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók