A turistautak nyilvántartása, amennyire én tudom, mindig a megyei szervezetek feladata volt.
2010 "magasságában", amikor Vidovenyecz Zsolt alelnök lett, volt törekvés a központosításra.
Elkészült a WEB-es felület, lelkes "amatőrök" (nem pénzért !) hatalmas energiák befejtetésével töltögették az adatbázist.
Ekkor "született" a jelenlegi, mely az MTSZ régi honlapján még elérhető.
Folyamatosan avul, de nem annyira, mint egyesek gondolják.
Meglátásom szerint volt néhány alapvető hibája.
1. Az első az útvonalak azonosítása.
Nem volt sok választás, átvették a Somogy megyében kialakított rendszert.
Somogy megyében nem nagyon van olyan útvonal, amely több megyében van, na és viszonylag megyén belüli a tájegység határ is.
Nem alkalmas az azonosítás a Bükkben (két megye), a Börzsönyben, a Pilis is nyögve nyelős, a Mátra se egy megyében van, és sorolhatnám.
2. Nem sikerült megoldani a nyilvántartás aktualizálását.
Olvastam néhány nagyon hasznos észrevételt, melyre érdemi reagálás nem történt, a megyeik folyamatosan "elfordultak" a rendszertől.
3. Sok tájegység kimaradt.
Pl. Börzsöny, Gödöllői-dombság, a Bükk nagy része.
Nem szeretném részletesebben értékelni, de kb. fentiek a legfontosabbak.
A történet természetesen folytatódott, az OSM adatbázisában a nyilvántartás sok eleme megtalálható, de nem teljes körű, és a legfontosabb probléma továbbra sem megoldott. Az egy útvonal több tájegység és az egy útvonal több megye nem azonosítható olyan azonosítóval, mely úgy kezdődik, hogy MEGYE.
Nehézkes az információk kinyerése.
Az OSM térképe "előtt" igen sok szolgáltatás támogatja az információk kinyerését, de ha nem akarom a térképen keresztül nézegetni a nyilvántartást, akkor már vannak problémáim. Ha feltöltik az adatbázist, az jó, érzékelek törekvéseket, de átütő eredményt nem várok.
Ezt sem részletezném, hisz én már évekkel ezelőtt eldöntöttem, hogy új alapokra helyezem a nyilvántartást, és belevágtam.
Kaptam segítséget, igaz, nem sokat, de az nagyon fontos volt.
Az volt az elvi alap, hogy párhuzamosan a nyilvántartás "építésével", melynek legfontosabb ismérve, hogy térkép független, megpróbáltam kijavítani a TUHU adatbázisát. A három év alatt több száz felmérés és szerkesztés sajnos nem volt elegendő, még mindig van tucatnyi szakadás, na és felméretlen útvonalak is vannak.
Eddig 2.000 útvonalat sikerült azonosítani, ismert a két vége, a a hossza na és a jelzése.
Ezek folyamatosak, nincs szakadás, és amennyire lehetett, összenéztem az MTSZ nyilvántartásával, és az elérhető megyei nyilvántartásokkal.
Természetesen az adatok digitálisan is rendelkezésre állnak, EXCEL táblázatokban vannak, egy részüket kinyomtattam az utókor számára.
Van letölthető "részhalmaz" is.
Több nekifutásom volt az elmúlt években, de sok a probléma is.
Egy éve még 700 azonosított probléma volt, ez kezelhetetlennek tűnt.
Mára már 400 alatti, és ebből mintegy 150 a TUHU "miatt" van, ezekkel nincs teendő.
Van 69 probléma, mely terepen való ellenőrzés nélkül nem rendezhető.
Vannak durva szakadások, mely a kezelők nélkül megszüntethetetlen.
Vannak egyszerűbbek is, de ami Zalában van, az már önmagában bonyolult.
Főleg annyi csapadék után, na és hideg is van.
Már nem tervezek konkrét időt, de remélem, hogy a szezon elejére publikálható lesz a tételes nyilvántartás.
Én ennyit tudtam tenni, szerintem erre van előre, amit meg tudunk csinálni, azzal ne várjunk, ha többen csináljuk, hamarabb érünk a végére.
Én így látom, de ettől függetlenül, ha valaki előáll egy országos nyilvántartással, mely minden igényt kielégít, akkor segíteni fogom, hogy minél pontosabb legyen, hisz az egy dolog, hogy van egy táblázat, az is fontos, hogy mennyire van szinkronban a valósággal.
Somogy megyében már-már tökéletes a nyilvántartás, letölthető, aktuális, részletes.
Van 100 útvonal, országosan meg 2.000.
A hosszuk 18.000 kilométer alatti, ennyit tudok pillanatnyilag.
[ előzmény: (72532) Old Eye, 2018.02.21 16:17:28] |