turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, szmi hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvass: Wiki
Szerkesztést támogató audit processzek itt

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 72 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | következő


szmihozzászólásai | válasz erre | 2008.03.15 21:01:57 (19662)
Köszi mindenkinek! Nagyon sok munkám azért nincs benne, és a kimenet minősége mindenképpen legnagyobbrészt a Ti érdemetek :-)

Szintvonalak: majd körülnézek, biztos van már megoldás ami SRTM adatbázisból átlátszó szintvonal réteget csinál. POI-k: már most van egy pár, bár a Mapnikos konfiguráció kevesebb POI-t jelenít meg mint az osmarender (ami viszont más szempontbol nem igazán lett nyerő). Egy kis munkával ezt is lehetne fejleszteni.
[előzmény: (19661) Kolesár, 2008.03.15 10:52:00]

szmihozzászólásai | válasz erre | 2008.03.14 22:20:26 (19654)
Aha, akkor csak nekem ment firefox alatt :-)

Ezt a részt kb. 45 perc alatt generálta le, ami nem olyan lassú (osmarenderhez képest különösen), az egész ország azért beletelne egy két napba. De aztán elvileg lehetne csak a változásokat frissíteni.

Beszéltem már Andrással a dologról, és azt hiszem nincs elvi akadálya, hogy felkerüljön ide is.
[előzmény: (19653) pgyp, 2008.03.14 22:05:40]

szmihozzászólásai | válasz erre | 2008.03.14 21:26:54 (19652)
Javítva, bocs. IE-vel nem próbáltam.
[előzmény: (19651) pgyp, 2008.03.14 21:00:12]

szmihozzászólásai | válasz erre | 2008.03.14 20:41:59 (19649)
Mapnik által generált rasztertérkép. Jobb oldali plusszra kattintva összehasonlítható a TUHU és az OpenStreetMap.

Kérnék szépen letöltést az összes tájegységre, hogy folytathassam a kísérletezgetést :-)

szmihozzászólásai | válasz erre | 2008.02.25 10:33:37 (19335)
Nem baj, sőt! Azért lenne jó, ha ilyen esetben mindig közös ponton át vezetne a vasút meg a közút, mert akkor van lehetőség a rasztertérképeken megjelölni a szintbeli vasúti átkelőket.
[előzmény: (19334) zayd, 2008.02.25 09:42:37]

szmihozzászólásai | válasz erre | 2008.02.22 18:20:10 (19302)
Köszi!

Szoktam paraméterezni más által berajzolt utakat is, ebben a rajzolásban is volt jónéhány, bár valóban nem paramétereztem végig az összes általam bejárt tracket (őszintén szólva, szerintem a paraméter állítgatás a térképrajzolás legkevésbé élvezetes része, és lenne mit javítani a mapeditben, hogy ez ne legyen így).

A kapunál megváltozott az út szélessége (legalábbis úgy emlékeztem), ezért kellett két részre törni.

A "Megjegyzes=név" kicsit feleslegesnek tűnik nekem, hiszen úgyis belekerül automatikusan a "Letrehozta=id", ami egyenértékű, csak kicsit nehezebb dekódolni. Úgy láttam egyesek mindig beírják, mások nem, a Pilisben nincs túl nagy divatja.

Track-re majd használok >3-at is.

Mégegyszer köszi az átnézést és feltöltést.
[előzmény: (19301) gyu., 2008.02.22 17:29:36]

szmihozzászólásai | válasz erre | 2008.02.20 17:11:05 (19255)
Hát, nem hiszem, hogy a Kassáról Budapestre igyekvő utasok nagyon örülnének, ha Felsőzsolcán mindig át kéne szállniuk :-)
[előzmény: (19254) bpeti68, 2008.02.20 16:02:47]

szmihozzászólásai | válasz erre | 2008.02.20 15:18:32 (19253)
Viszont hogy csatlakozik az a vonatsín? (Tudom, nem tervezős, de azért mégsem kéne kisiklatni szegény vonatokat ;-)
[előzmény: (19252) sztrehaati, 2008.02.20 11:32:31]

szmihozzászólásai | válasz erre | 2008.02.19 22:07:52 (19235)
Utcanévbe. Labelbe csak jelzés mehet, ha jól tudom.
[előzmény: (19233) bpeti68, 2008.02.19 21:34:24]

szmihozzászólásai | válasz erre | 2008.02.16 23:29:06 (19170)
Pilisre kérek szépen ellenőrzést:

http://turistautak.hu/tracks.php?id=10499

szmihozzászólásai | válasz erre | 2008.02.16 21:34:45 (19165)
Köszi, ez megnyugtató válasz :)
[előzmény: (19164) KiVi, 2008.02.16 21:29:39]

szmihozzászólásai | válasz erre | 2008.02.16 21:28:52 (19163)
Találós kérdés: két ember elmegy trekkelni és bejárnak egy közös útvonalrészt. Majd mindketten bejelölik, hogy "+magam szerkesztem a térlépre". Ki fogja a térképre szerkeszteni?

A kérdés persze nem teljesen komoly, de azért kicsit izgat, hogy ilyenkor mi az illendő. Mennyire csúnya dolog, ha berajzolom a közös szakaszt?

Konkrétan a 10716 (Kletyo) és 11418 (én) trekkekről és a Lom hegy környékéről van szó.

szmihozzászólásai | válasz erre | 2008.02.14 22:26:58 (19102)
Kérnék szépen ellenőrzést és feltöltést matra.mp és tisza-to.mp-kre (vonatos track mindkét tájegységet érinti).

http://turistautak.hu/tracks.php?id=10499

Köszi

szmihozzászólásai | válasz erre | 2008.02.02 09:51:08 (18876)
Most átnézve a Kisalföldet csak igen hosszú vasút-vonalláncokat láttam. Az igaz, hogy én sem helyeztem el pontot a vasúton a közútkeresztezéseknél. Ha úgy lenne jó, azokat is pótlom.

Amikről tudod, hogy szintbeli, azokat érdemes közös ponton átvezetni. Amiknél nem lehet tudni, hogy szintbeli vagy alul-/felüljáró, ott szerintem hagyjuk ahogy van.

Erről jut eszembe: "Z=szint" paraméter. Ezt is tudná az osmarender kezelni. Amíg az adatbázis nem ismeri, lehet hogy megjegyzésbe be lehetne írni, ha úgy adódik:

szint < 0 alagút
szint > 0 híd
[előzmény: (18875) alnibell, 2008.02.02 00:41:50]

szmihozzászólásai | válasz erre | 2008.01.27 14:57:47 (18762)
András!

Mátrára és Tisza-tóra szeretnék kérni letöltési jogot.

Köszi

szmihozzászólásai | válasz erre | 2008.01.22 19:20:33 (18636)
Apropó vasúti kereszteződés és útvágás: láttam ilyet is, olyat is. Ami szerintem logikus lenne (nem én találtam ki, OSM-es szabály), hogy ha szintbeli a kereszteződés, akkor van közös pontja az útnak és a vasútnak, ha híd vagy alagút, akkor nincs.

Ennek az osmarenderes kimeneten (talán lassan lesz belőle valami) is van jelntősége:



[előzmény: (18634) pgyp, 2008.01.22 18:57:25]

szmihozzászólásai | válasz erre | 2008.01.22 11:33:40 (18616)
Openstreetmap egész jó Nyugat-Európa egyes részein. Garmin térképek még kicsit "csináld magad" jellegűek, nincs bennük útvonal tervezés, és az ékezetek sem tökéletesek.

Itt vannak linkek már legyártott .img-kre: http://wiki.openstreetmap.org/index.php/OSM_Map_On_Garmin/Download
Vagy lehet teljesen sajátkezüleg: http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Mkgmap
[előzmény: (18611) Moo, 2008.01.21 23:41:47]

szmihozzászólásai | válasz erre | 2008.01.20 23:10:25 (18594)
Köszi a feltöltést, és a tippeket a többieknek!
[előzmény: (18593) Kletyo, 2008.01.20 22:49:34]

szmihozzászólásai | válasz erre | 2008.01.20 09:56:16 (18586)
Köszi az észrevételt! Valóban, rajzolás közben is valami gyanús volt, hogy már másodszorra írom be ennek az utcának a nevét, de nem ugrott be hogy miért.

Feltöltöttem a javított változatot.

Kiváncsiságképpen, hogy vetted észre ezt a hibát?
[előzmény: (18582) Szab, 2008.01.19 22:48:19]

szmihozzászólásai | válasz erre | 2008.01.19 20:56:21 (18581)
Meg tudná valaki nézni ezt a pomázi rajzolásomat:

http://turistautak.hu/tracks.php?id=11131

Lehet, hogy kicsit sokra sikerült, de legalább van benne valami változatosság (település meg erdő egyaránt)

Köszi

szmihozzászólásai | válasz erre | 2008.01.10 16:49:56 (18379)
OK, világos mostmár minden :-)
[előzmény: (18377) Kletyo, 2008.01.10 14:34:41]

szmihozzászólásai | válasz erre | 2008.01.10 10:47:16 (18373)
Köszi az átnézést és javításokat!

A típuson gondolkodtam valamennyit, de a definíciók alapján arra jutottam, hogy ezt walkway-jel kell jelölni:

* Walkway/Trail (0x16)
egynyomsávos utak - gyalogösvény, keskeny földút, ösvény, csapás

Ezen a környéken a legtöbb út ilyen jellegű (közlekednek rajta erdészeti gépek, de nem két nyomsávosak), és mind walkway-nek lett rajzolva.
[előzmény: (18367) Kletyo, 2008.01.10 01:23:14]

szmihozzászólásai | válasz erre | 2008.01.08 23:14:31 (18349)
Valaki ránézne az alábbi pilisi rajzolásra:

http://turistautak.hu/tracks.php?id=10987

Köszi

szmihozzászólásai | válasz erre | 2008.01.08 17:43:41 (18342)
Ide fölraktam:

http://turistautak.hu/tracks.php?id=10984
[előzmény: (18340) sztrehaati, 2008.01.08 15:05:40]

szmihozzászólásai | válasz erre | 2008.01.03 23:19:08 (18191)
Valahogy úgy gondoltam, hogy a sablon az alapértelmezett értékeket adná, és persze a júzernek meg lenne engedve, hogy módosítsa őket. Tehát ez csak a kitöltés megkönnyítését szolgálná, pl. ne kelljen minden aszfaltos utcára egyenként kitölteni, hogy JarhatosagAutoval=A, JarhatosagBiciklivel=A, JarhatosagGyalog=A, ..., elég legyen leokézi, mivel az esetek 99%-ban úgyis ezek az értékek lesznek.
[előzmény: (18187) t ib i, 2008.01.03 22:44:55]

szmihozzászólásai | válasz erre | 2008.01.03 22:35:23 (18186)
http://turistautak.hu/documents.php?id=extra_sablonok

Ezt lehetne alapul venni, nem? Persze néhány paramétert nem igazán lehet kitalálni (LakottTerulet, Fedettseg, Zaj, BehajtasBiciklivel, SebessegKorlat)

[előzmény: (18136) bpeti68, 2008.01.03 18:20:18]

szmihozzászólásai | válasz erre | 2008.01.03 10:40:45 (18115)
Igen, egy olyan progi szerintem is jó lenne, ami az úttípus szerint, sablon alapján kitölti a hiányzó paramétereket. Ez persze nem mentesítené a rajzolót, hogy odafigyeljen a paraméterekre, és szükség esetén javítsa azokat.
[előzmény: (18113) bpeti68, 2008.01.03 09:26:02]

szmihozzászólásai | válasz erre | 2007.12.31 16:22:58 (18056)
Úttípusok amik nem szerepelnek a leírásban (javítsatok ki ha valamelyik hülyeség, leginkább tapasztalati úton, fórumot böngészve gyűjtöttem össze):

0x5 - köves út
0x7 - bicikliút
0x8, 0x9 - fel/lehajtó
0xc - körforgalom
0x1a - komp
0x1c - megyehatár
0x1d - kerítés
0x28 - gázvezeték
0x29 - távvezeték

Láttam még 0x2-t és 0xb-t is de ezekről nem tudtam kitalálni, hogy mik.
[előzmény: (18053) padler, 2007.12.31 15:05:58]

szmihozzászólásai | válasz erre | 2007.12.28 23:33:28 (17988)
Címkében felraktam az utakra a jelzéseket, így talán egy picit használhatóbb. Jó játék az unicode: ✚▲■●Ω↻, csak a bringás jelzésnek nem találtam semmi okosat.
[előzmény: (17980) johann g (Lud), 2007.12.28 14:45:29]

szmihozzászólásai | válasz erre | 2007.12.28 14:53:42 (17982)
Most olvasom, hogy SHIFT-tel lehet ablakosan zoomolni :)
[előzmény: (17979) szmi, 2007.12.28 14:44:56]

szmihozzászólásai | válasz erre | 2007.12.28 14:44:56 (17979)
http://www.openlayers.org/
[előzmény: (17978) johann g (Lud), 2007.12.28 14:38:32]

szmihozzászólásai | válasz erre | 2007.12.28 14:35:39 (17977)
Kész a Dobogókő. Hát nem az igazi, a földutakat alig lehet megkülönböztetni az erdei aszfalttól, és a gyalogút jelölése is kicsit szokatlan. De ezeket szerintem viszonylag könnyű beállítani. A jelzések hozzáadása már nagyobb falat, de biztos nem lehetetlen.
[előzmény: (17973) szmi, 2007.12.28 13:28:01]

szmihozzászólásai | válasz erre | 2007.12.28 13:28:01 (17973)
Nekem meg a görgős zoomolás hiányzik a tuhus térképről ;) De hosszabb távon a megjelenítés és a generálás lehet független, nincs elvi akadálya, hogy a mostani nézegetővel kompatibilis kockákat generáljon az osmarender.

Egy saját kis progival (majd fölrakom a sourceforge-ra) először átkonvertálom az mp-t osm formátumba, és ezt kapja meg a tiles@home szkriptje, ami aztán feldarabolja az osm-et, a darabokból az osmarender csinál svg-ket, amit az inkscape konvertál png-kbe.

POI-kat még nem konvertálom, a címkék az utcanévből, útnévből, ill. polygonoknál a label-ből jönnek.

Elindítottam egy generálást Dobogókőre, majd szólok, ha kész.
[előzmény: (17969) johann g (Lud), 2007.12.28 12:14:28]

szmihozzászólásai | válasz erre | 2007.12.28 13:04:58 (17970)
Ahh, csak telepíteni kellett a java plugint. Kicsit elszállós lett a firefox tőle, de ez nem a T3D hibája...

Az jogos, hogy a http://turistautak.hu/maps/3d/ verzióban nincsenek utcák, csak egy zöld téglalap, a http://turistautak.hu/maps/3d/applet/ oldalon viszont vannak?
[előzmény: (17968) laszloistvan, 2007.12.28 11:16:40]

szmihozzászólásai | válasz erre | 2007.12.28 10:36:34 (17966)
"szerintem mindkettőre szükség van."

Amen.

A rasztertérkép fejlesztését valahogy így képzelem:

1. lépés: alternatív országos térkép a régi mellett (akár többfélét is kipróbálhatunk, T3D alapú, Osmarender, Mapnik, stb)
2. lépés: az újat összehozni a régivel, hogy legyen egy jó térkép ami mindent tud

Az 1. lépésthez viszonylag kis energiabefektetés kéne. Egy linuxos gépre egy óra alatt fölnyomom a szükéges cuccot.

A lassú renderelést nem látom komoly korlátnak, mivel nagyjából mindegy, hogy egy új rajzolás egy óra múlva jelenik meg vagy egy nap múlva. A vas el van magával, jelentősen nem is fogyaszt többet attól, hogy csinál valamit.
[előzmény: (17965) johann g (Lud), 2007.12.28 07:54:41]

szmihozzászólásai | válasz erre | 2007.12.27 22:55:39 (17964)
Pár hete, amikor először néztem a szlovák térképet, mintha nem lett volna ilyen lassú. Most valóban szinte használhatatlan.

Vektorgrafikánál mire gondolsz? Flash?

A spéci pluginekkel több baj is van:

- telepíteni kell őket
- nem hordozhatóak

Pl. sajnos Linuxon jelenleg esélyem sincs a T3D appletet kipróbálni :(
[előzmény: (17963) laszloistvan, 2007.12.27 22:05:57]

szmihozzászólásai | válasz erre | 2007.12.27 12:50:39 (17956)
Azt is lehetne, hogy különböző rétegekbe szétválasztani az alaptérképet és az extrákat, és ezeket online vagy offline összekombinálni. Pl. a http://freemap.sk (ami szintén osmarenderrel készült, csak más szinekkel) a jobboldali plusszra kattintva külön ki lehet választani domborzat, szintvonalak, meg egyebek megjelenítését. Szerintem a turistautak+jelzések is lehetnének egy ilyen rétegben, és így viszonylag könnyen lehetne többféle raszterizáló eredményét egy közös térképen megmutatni.
[előzmény: (17950) johann g (Lud), 2007.12.27 09:01:06]

szmihozzászólásai | válasz erre | 2007.12.24 11:40:47 (17924)
Aha, OK. Kösz.
[előzmény: (17923) t ib i, 2007.12.24 11:25:29]

szmihozzászólásai | válasz erre | 2007.12.24 11:17:36 (17922)
Köszi az átnézést!

Szűrés: még sosem használtam MapSource-t, de majd megpróbálom felheggeszteni Linuxra.
Rózsa utca: paramétereket majd pótlom, kb. fél éve lett aszfaltozva.
Mátyás király utca: az elején a járda nagyon messze van az utcától, és amúgy nyíl egyenes, ez alapján rajzoltam
Május 1 utca: itt egy régi rajzoláshoz illesztettem, és azt nem igazítottam az új trackekhez, ezt majd javítom

A rövid szakaszoknál figyeltem, hogy ott valóban máshol kezdődnek a szemben lévő utcák (tehát nem kereszteződésről van szó).
[előzmény: (17920) pgyp, 2007.12.24 08:53:03]

szmihozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 16:20:03 (17895)
Itt egy fejlettebb változat. Ez már tud zoomolni meg csúszkálni:

http://szmi28.extra.hu/slippymap.html

Most már tényleg csak a vas hiányzik (egy ilyen kocka generálása a laptopomon kb. 15 perc volt, a feltöltés ugyanennyi, és olyan 2000 kockára tippelek Magyarországon).
[előzmény: (17873) szmi, 2007.12.20 15:48:09]

szmihozzászólásai | válasz erre | 2007.12.20 17:58:53 (17881)
Jó :)

Viszont hardverrel, és főleg sávszélességgel nem igazán tudok hozzájárulni. Meg a webes technológiák terén sem vagyok járatos, de talán ehhez lehet találni leírásokat.
[előzmény: (17877) rekasi, 2007.12.20 17:28:52]

szmihozzászólásai | válasz erre | 2007.12.20 17:55:03 (17880)
Igen. A POI-kat még nem konvertáltam, meg lehetne még néhány dologot fejleszteni, pl. több vonalból álló utcák szakaszait összeolvasztni, hogy ne legyen az utcanév annyiszor kiírva.
[előzmény: (17875) bpeti68, 2007.12.20 17:15:24]

szmihozzászólásai | válasz erre | 2007.12.20 15:48:09 (17873)
TUHU térképrészlet (Csillaghegy) osmarender-rel raszterizálva:

http://szmi28.extra.hu/mapc.png

A dolog teljesen ingyenes, jogtiszta, stb. Ha van ilyesmire igény, szívesen segítek összehozni.

szmihozzászólásai | válasz erre | 2007.12.13 18:19:24 (17776)
Én is szeretnék kérni egy Pilis ellenőrzést:

http://turistautak.hu/tracks.php?id=10499

Köszi

szmihozzászólásai | válasz erre | 2007.12.13 10:36:42 (17762)
Egyetértek, hogy minnél kisebb a készlet, annál könnyebb a térképező dolga. Másrészt, ha valamilyen paraméterre később szükség van (pl. raszteres térképhez), akkor azt sokkal nehezebb utólag hozzáadni.

Szerintem a jó kompromisszum az, ahol a választás a típusok között mindig egyértelmű, objektív kritériumok alapján eldönthető, de mégis a lehető legtöbb esetet megkülönbözteti.

Ezért például szerintem van értelme a településen belüli utcákat megkülönböztetni a településen kívüli utaktól, (persze ha egy út áthalad a településen attól még út marad belül is), és az utcák között is érdemes megkülönböztetni az aszfaltost a nem aszfaltostól. Ugyanígy a kiemelt utcának is van értelme, amit az elsőbbségadás alapján lehet eldönnteni.
[előzmény: (17759) bregő és andorpapa, 2007.12.12 23:05:36]

szmihozzászólásai | válasz erre | 2007.12.13 10:23:42 (17760)
"köves utat településen belül collector roaddal jelölünk"

Településen kívül nem? Pilis.mp-ben csomó ilyet látok.
[előzmény: (17734) johann g (Lud), 2007.12.12 10:42:49]

szmihozzászólásai | válasz erre | 2007.12.11 21:33:12 (17729)
Na, hány méter? ;)

Engem meglep, hogy ennyire gyakoriak az ilyen utak, mert még eggyel sem találkoztam (legalábis nem emlékszem). Pedig annak idején bicajoztam az országban mindenfelé.

"Rontott" aszfaltot sokat láttam, ami sokkal rosszabb is tud lenni, mint egy rendesen megcsinált murvás út.
[előzmény: (17728) Erdőjáró, 2007.12.11 18:55:30]

szmihozzászólásai | válasz erre | 2007.12.11 16:01:47 (17726)
Nem vagyok nagy szakértő, de szerintem a településeket összekötő utak nagyrésze négyszámjegyű. Szóval amiket említettél a harmadik kategóriába esnek.

Lehet, hogy az ilyen földutakat is érdemes tipográfiailag megülönböztetni az erdei/mezőgazdasági utaktól. Az erdei földút vastag szaggatott vonal szokott lenni, de a burkolatlan "országutat" nem tudom hogy jelölik.
[előzmény: (17725) cseremoha, 2007.12.11 14:58:12]

szmihozzászólásai | válasz erre | 2007.12.11 13:51:28 (17724)
> "miért kell szétszedni földutat/településen belüli burkolatlan-t?"
> gondoljuk meg szétszedjük-e? talán a megjelenítés indokolja.

Az openstreetmap három alapvető földút kategóriát is megkülönböztet:

"highway=residential, surface=unpaved" --- Településen belüli burkolatlan uca
"highway=track" --- Erdei földút, szekérút, ... (nem összetévesztendő a gyalogúttal, ami "highway=footway")
"highway=unsurfaced" ---Olyan burkolatlan út ami az országos hálózatnak a része.

Valószínűleg az uttóbbiból elég kevés van Magyarországon, ha egyáltalán.
[előzmény: (17711) johann g (Lud), 2007.12.10 14:27:53]

szmihozzászólásai | válasz erre | 2007.12.08 11:30:42 (17676)
"A gdiplus-t én külön a telepített win-ről másoltam át a wine-be, mert csak ezzel volt hajlandó elindulni."

Fgg, kösz a tippet, így valóban sikerült elindítani.

"A mapsoure-nak 1 bibije van, hogy az usb-s cuccokat nem sikerült eddig bereszeli hozzá."

A QLandkarte nevű progit már próbáltad? Ezzel is kell küzdeni egy adagot, de most már tudok vele .img-t nézegetni és feltölteni USB-n.
[előzmény: (17611) Fgg, 2007.12.06 20:30:32]

Lapozás: előző | 1 | 2 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók