turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

szmihozzászólásai | válasz erre | 2007.12.11 21:33:12 (17729)
Na, hány méter? ;)

Engem meglep, hogy ennyire gyakoriak az ilyen utak, mert még eggyel sem találkoztam (legalábis nem emlékszem). Pedig annak idején bicajoztam az országban mindenfelé.

"Rontott" aszfaltot sokat láttam, ami sokkal rosszabb is tud lenni, mint egy rendesen megcsinált murvás út.
[előzmény: (17728) Erdőjáró, 2007.12.11 18:55:30]

Erdőjáróhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.11 18:55:30 (17728)
... ha egyáltalán.... Nálunk is van ilyen. Méghozzá négy számjegyű. Nem is egy! Három, csak Tolna megye ék-i harmadában (ha kell, méterre megmondom a hosszukat...). Én tudom....!
[előzmény: (17724) szmi, 2007.12.11 13:51:28]

szmihozzászólásai | válasz erre | 2007.12.11 13:51:28 (17724)
> "miért kell szétszedni földutat/településen belüli burkolatlan-t?"
> gondoljuk meg szétszedjük-e? talán a megjelenítés indokolja.

Az openstreetmap három alapvető földút kategóriát is megkülönböztet:

"highway=residential, surface=unpaved" --- Településen belüli burkolatlan uca
"highway=track" --- Erdei földút, szekérút, ... (nem összetévesztendő a gyalogúttal, ami "highway=footway")
"highway=unsurfaced" ---Olyan burkolatlan út ami az országos hálózatnak a része.

Valószínűleg az uttóbbiból elég kevés van Magyarországon, ha egyáltalán.
[előzmény: (17711) johann g (Lud), 2007.12.10 14:27:53]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2007.12.10 14:27:53 (17711)
na megpróbálok a vonalreform ügyében is válaszolgatni, hátha előrébb jutunk.
a vonalak ha minden igaz egy mostanihoz hasonló ötletbörze alapján lettek kitalálva.

"from to mindenelag ivelve az mire (volt) jó?"
mindegyik régi örökség, ma már nem használjuk. fölöslegesen dagysztja a ctrl+enternél feljövő listát.

"csatlakozik"
Kepenu írta, hogy az openmaps.eu-hoz való illesztésnél használjuk ezt a paramétert, nekem nincs tapasztalatom vele.

"miért kell szétszedni földutat/településen belüli burkolatlan-t?"
gondoljuk meg szétszedjük-e? talán a megjelenítés indokolja.

"Miért van szükség gyalogútra ha a behajtasautoval marad? (hogy ránézésre is látszódjon ne csak tervezésnél működjön jól?)"
szerintem igen.

"Meg első blikkre a kiemelt utca meg a rengeteg féle országút túl soknak tűnt, de az is lehet hogy valóban szükség van rá. Nem egyszerű dolog ez, annyi biztos :-)"
most is rengeteg típus van mellesleg sokat nem használunk, nem megfelelően használunk. a kiemelt utca szerintem egy jó ötlet, pl. jobbkezes utcák dzsungelében egy mindössze azoktól kresztáblákkal kitüntetett út kaphatna ilyen státuszt, útvonaltervezésnél pedig prioritást. lehetne a sebességkorlátozásnál is a N/A esetére egy magasabb default számolási értéke.

"városon belül jelöljük (főleg a raszteresen) a buszok útvonalát".
ez jó ötlet, kérdés a rasztertérképen hány fóliát tudunk elhelyezni technikailag, térkép, domborzatárnyékolás, tervezett útvonal, nyíl, és még?

"KorlatozasSuly="
úgy látom nagyjából egyetértés van abban, hogy ez nem szükséges

"- az autóút szerintem legyen a KRESZ szerinti meghatározás"
egyetértek

"- szükséges lenne egy 2*2 sávos útra városon belül és kívül is (a városon belül a kiemelt utca felett van a hierarchiában, mivel ezek szinte mindig nagyon forgalmasak), lehet hogy elég egy típus a kettőre"
erre nem biztos hogy szükség van, pl van ahol kapaszkodósáv van, itt akkor ezen a szakaszon más vonaltípus legyen?

"- az erdei aszfalthoz sorolandók egyértelműen a mezőgazdasági utak is
- országút definícióját javaslom kiegészíteni azzal, hogy két autó elfér egymás mellett (így a zsákfalvak tipikus bekötőútjai egyéb közutak)"
itt valóban az legyen a szempont, hogy két jármű kényelmesen elfér vagy padkázni kell függtelenül attól, hogy kis forgalmű országút, milliomos magánútja, mezőgazdasági út, vagy erdei aszfalt.

"- vasútnál jó lenne szerintem "iparvágány" vagy felhagyott vasút - ami a lényeges, hogy személyforgalom nincs rajta, általában normál, de lehet keskeny nyomtávú is"
szerintem ezt kár ragozni, útnévnek be kell rakni a vonal számát, esetleg utcanévnek iparvágányt. vagy semmit, jó ahogy van. ezt találjuk ki hogy legyen.

"A megkérdőjelezett paraméterekre (főként a járhatóságra) az lenne jó, ha alapból kitöltődnének, de a rajzoló felülírhatná, pl. kerékpárút kerékpáros járhatósága alapból A, de biciklisektől hallottam már elhanyagolt szakaszokról is, ahol nyilván B. Nem tudom, hogy technikailag mennyire lenne ez megoldható."
a bicajjal járhatóságot tényleg hagyjuk benn. volt már róla szó, hogy van országút ahol egy országútis káromkodik a hepehupák miatt, a montis meg ugyanúgy teker, mint asztallap minőségű aszfalton.

"A jelzés felújítása jó lenne, de tartok tőle, hogy nagyon hiányosan, illetve csak célirányos (meg)keresésekkel gyűjthető be gyakran az adat."
ezt rosszul írtam, ezt a döntsükel kategória. a jelzés minősége nem hordozza magában a szükséges infót? egy gyéren, rosszul festett ötéves jelzés nem ugyanaz, mint ahol böcsülettel alapoztak, majd felfestették a színt.


"Mi az akadálya, hogy a vonaltípus-reformot és a POI-reformot bevezessük?
Letöltöttem egy tájegységet turistautak-típuskészlet bepipálása mellett, és nagyon jól működik -> vonaltípus-reform bevetésre kész!
Új POI feltöltésekor kiírja, hogy mi a leendő típusa -> POI-reform bevezetésre kész!"
A POI-t most hagyjuk az keményebb téma. a vonal lényegében tényleg kész, ha megállapodunk benne hogy ezeket a típusokat használjuk akkor lehetne egy átmeneti időszak, mikor új vonaltípusok lennének a mapeditben és a paraméterek is látszódnának. így például felfedezhetnénk törvényszerűségeket, hogy a középen füves ez és ez a kategória legyen, vagy mapeditben szűrve egyenként át lehetne szerkeszteni a típust ott ahol mégsem találjuk megfelelőnek a generált típust. ha letisztultak a térképek megszöntethetnénk a redundánsnak ítélt paramétereket is akár.
[előzmény: (17646) izsolt, 2007.12.07 15:20:18]

izsolthozzászólásai | válasz erre | 2007.12.07 15:20:18 (17646)
A from to mindenelag ivelve az mire (volt) jó?
Én azt hittem azt a rendszer tölti :-)

És a csatlakozik az nem rendszer által töltött?

az úttipusok saját kútfőből vannak vagy valahonnan (vonalreform munkaanyag?) átvéve? nekem a következők nem voltak magától értetődőek: miért kell szétszedni földutat/településen belüli burkolatlan-t?
Miért van szükség gyalogútra ha a behajtasautoval marad? (hogy ránézésre is látszódjon ne csak tervezésnél működjön jól?)
Meg első blikkre a kiemelt utca meg a rengeteg féle országút túl soknak tűnt, de az is lehet hogy valóban szükség van rá. Nem egyszerű dolog ez, annyi biztos :-)
[előzmény: (17636) johann g (Lud), 2007.12.07 12:08:51]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2007.12.07 12:08:51 (17636)
akkor vonaltípusilag:
feltettem ide ( http://www.turistautak.hu/tracks.php?id=10495 ) a tervezett tuhu vonaltípusokat, szerintem teljesen jó, még talán egy olyan típust hiányolok amivel a földvárak sáncait rajzolhatnám, de használhatnánk ezt felhagyott vasúti töltésnek stb. szóval nem járható út, de mégis vonalas objektum. tipográfiailag lehetne két párhuzamosan futó vonal oldalán megszőrözve.

paraméterileg a véleményem szerint kommentezve:
ID=rendszer tölti
Tajegyseg=rendszer tölti
Utcanev=kell
Utnev=kell
Track=kell
Hossz=rendszer tölti
HosszFerde=rendszer tölti
EmelkedesOda=rendszer tölti
EmelkedesVissza=rendszer tölti
From= nemkell!
To=nemkell!
MindenElag=nemkell!
Ivelve=nemkell!
Csatlakozik=kell
Zsakutca=kell
Numbers0=kell
JarhatosagGyalog=?
JarhatosagAutoval=?
JarhatosagBiciklivel=?
JarhatosagBabakocsival=?
Burkolat=?
JarhatosagEsoben=?
Szelesseg=?
MennyireSzep=kell?
LakottTerulet=nemkell!
Zaj=kell?
Fedettseg=nemkell!
JelzesMinoseg=kell
JelzesFelujitasa=?
BehajtasAutoval=kell
BehajtasBiciklivel=kell
KorlatozasIdoszakosan=kell, de értelmesen lehessen paraméterezni
KorlatozasSebesseg=kell
KorlatozasSuly=kell?
Megjegyzes=kell
K=kell
Letrehozta=rendszer tölti
Letrehozva=rendszer tölti

a sima ?-el jelöteket szerintem a vonalreform feleslegessé teszi.

szükséges paraméter még a Z paraméter, ami arra lenne hivatott, hogy nem szintbeli kereszteződésnél látszódjon, hogy alul, vagy felüljáróról van szó. ehez persze még mapedit fejlesztés is szükséges lenne (rasztertérkép) hogy értelme is legyen.
[előzmény: (17606) johann g (Lud), 2007.12.06 12:57:10]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2007.12.06 12:57:10 (17606)
nem maradtál le semmiről, egyelőre még csak kósza felvetések voltak sok ismétléssel.
sajnos én is elég hektikusan leszek netközelben a kövezkező másfél hétben, de tényleg érdemes lenne a turistautak típuskészletből.
- valamiképpen definiálnánk milyen vonal milyen kategóriát takarjon, kell-e új, töröljük/változtassuk a meglevőket
- ha úgy találjuk hogy az úttípusok egyértelműen megfeleltethetők bizonyos paramétereknek, akkor ezokat kihagynánk, kihagynánk azokat is amiket úgysem használunk, ha van ötlet akkor betennénk újat.
[előzmény: (17603) Kolesár, 2007.12.06 11:24:58]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.06 11:24:58 (17603)
Egyre kevesebb a reményem, hogy a kihagyott idő hozzászólásait végig tudom-e valaha olvasni. Van-e valaki, aki követte annyira, illetve van annyi energiája, hogy összeírja a javaslatokat? Kiindulás a mapeditben látható turistautak típuskészlet, ahhoz képest mit kell változatni? Ha összeáll, átállítjuk magunkat arra.
[előzmény: (17601) johann g (Lud), 2007.12.06 11:20:15]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2007.12.06 11:20:15 (17601)
ez már egy régóta fel-fel bukkanó történet. az lenne a jó, ha összeállna egy koncepció pl. a vonalakra, hogy milyen típushoz milyen vonalat használjunk, ill. mi legyen a redukált paraméterkészlet. Kepenunak volt valami fényképgzűjteménye az úttípusokról, aztán béta verzióban te is letöltheted tuhu vonaltípusokkal a tájegységet, és úgy néz ki, mint a raszteres kimenet. VIGYÁZZ! ez (egyelőre)szigorúan csak nézegetni és nem rajzolásra való.
[előzmény: (17577) tsinom, 2007.12.05 20:07:31]

tsinomhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.05 20:07:31 (17577)
Reméltük is, hogy nem utaztál el, főleg nem ilyen messzire. Az onnan hozott trackeket úgy sem lehetett volna a tuhuba betölteni :)

Viszont ha ismét lesz egy kis szabad időd (gondolom csak karácsony után), akkor bizonyára megfontolod ezt a sok jó ötletet, ami a fórumokon felgyülemlett: pont-, vonal- és paraméter témakörben.


[előzmény: (17575) Kolesár, 2007.12.05 18:23:32]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.05 18:23:32 (17575)
Nem utaztam el, csak váratlanul megnőtt az egyik munkám időigénye. Beállítottam a http://turistautak.hu/tracks.php?id=10471 oldalon sorolt jogosultságokat.
[előzmény: (17574) tsinom, 2007.12.05 15:15:56]

tsinomhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.05 15:15:56 (17574)
Tetszik nekem a paraméterekről folytatott logikus érvelésetek.
Nagyjából kezd kialakulni a közös nevező, nincs is mit hozzáfűznöm.

Most már csak azért is kivárom, hogy megvalósuljon mindez :)
Csak jöjjön már vissza András Burmából!


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók