na megpróbálok a vonalreform ügyében is válaszolgatni, hátha előrébb jutunk.
a vonalak ha minden igaz egy mostanihoz hasonló ötletbörze alapján lettek kitalálva.
"from to mindenelag ivelve az mire (volt) jó?"
mindegyik régi örökség, ma már nem használjuk. fölöslegesen dagysztja a ctrl+enternél feljövő listát.
"csatlakozik"
Kepenu írta, hogy az openmaps.eu-hoz való illesztésnél használjuk ezt a paramétert, nekem nincs tapasztalatom vele.
"miért kell szétszedni földutat/településen belüli burkolatlan-t?"
gondoljuk meg szétszedjük-e? talán a megjelenítés indokolja.
"Miért van szükség gyalogútra ha a behajtasautoval marad? (hogy ránézésre is látszódjon ne csak tervezésnél működjön jól?)"
szerintem igen.
"Meg első blikkre a kiemelt utca meg a rengeteg féle országút túl soknak tűnt, de az is lehet hogy valóban szükség van rá. Nem egyszerű dolog ez, annyi biztos :-)"
most is rengeteg típus van mellesleg sokat nem használunk, nem megfelelően használunk. a kiemelt utca szerintem egy jó ötlet, pl. jobbkezes utcák dzsungelében egy mindössze azoktól kresztáblákkal kitüntetett út kaphatna ilyen státuszt, útvonaltervezésnél pedig prioritást. lehetne a sebességkorlátozásnál is a N/A esetére egy magasabb default számolási értéke.
"városon belül jelöljük (főleg a raszteresen) a buszok útvonalát".
ez jó ötlet, kérdés a rasztertérképen hány fóliát tudunk elhelyezni technikailag, térkép, domborzatárnyékolás, tervezett útvonal, nyíl, és még?
"KorlatozasSuly="
úgy látom nagyjából egyetértés van abban, hogy ez nem szükséges
"- az autóút szerintem legyen a KRESZ szerinti meghatározás"
egyetértek
"- szükséges lenne egy 2*2 sávos útra városon belül és kívül is (a városon belül a kiemelt utca felett van a hierarchiában, mivel ezek szinte mindig nagyon forgalmasak), lehet hogy elég egy típus a kettőre"
erre nem biztos hogy szükség van, pl van ahol kapaszkodósáv van, itt akkor ezen a szakaszon más vonaltípus legyen?
"- az erdei aszfalthoz sorolandók egyértelműen a mezőgazdasági utak is
- országút definícióját javaslom kiegészíteni azzal, hogy két autó elfér egymás mellett (így a zsákfalvak tipikus bekötőútjai egyéb közutak)"
itt valóban az legyen a szempont, hogy két jármű kényelmesen elfér vagy padkázni kell függtelenül attól, hogy kis forgalmű országút, milliomos magánútja, mezőgazdasági út, vagy erdei aszfalt.
"- vasútnál jó lenne szerintem "iparvágány" vagy felhagyott vasút - ami a lényeges, hogy személyforgalom nincs rajta, általában normál, de lehet keskeny nyomtávú is"
szerintem ezt kár ragozni, útnévnek be kell rakni a vonal számát, esetleg utcanévnek iparvágányt. vagy semmit, jó ahogy van. ezt találjuk ki hogy legyen.
"A megkérdőjelezett paraméterekre (főként a járhatóságra) az lenne jó, ha alapból kitöltődnének, de a rajzoló felülírhatná, pl. kerékpárút kerékpáros járhatósága alapból A, de biciklisektől hallottam már elhanyagolt szakaszokról is, ahol nyilván B. Nem tudom, hogy technikailag mennyire lenne ez megoldható."
a bicajjal járhatóságot tényleg hagyjuk benn. volt már róla szó, hogy van országút ahol egy országútis káromkodik a hepehupák miatt, a montis meg ugyanúgy teker, mint asztallap minőségű aszfalton.
"A jelzés felújítása jó lenne, de tartok tőle, hogy nagyon hiányosan, illetve csak célirányos (meg)keresésekkel gyűjthető be gyakran az adat."
ezt rosszul írtam, ezt a döntsükel kategória. a jelzés minősége nem hordozza magában a szükséges infót? egy gyéren, rosszul festett ötéves jelzés nem ugyanaz, mint ahol böcsülettel alapoztak, majd felfestették a színt.
"Mi az akadálya, hogy a vonaltípus-reformot és a POI-reformot bevezessük?
Letöltöttem egy tájegységet turistautak-típuskészlet bepipálása mellett, és nagyon jól működik -> vonaltípus-reform bevetésre kész!
Új POI feltöltésekor kiírja, hogy mi a leendő típusa -> POI-reform bevezetésre kész!"
A POI-t most hagyjuk az keményebb téma. a vonal lényegében tényleg kész, ha megállapodunk benne hogy ezeket a típusokat használjuk akkor lehetne egy átmeneti időszak, mikor új vonaltípusok lennének a mapeditben és a paraméterek is látszódnának. így például felfedezhetnénk törvényszerűségeket, hogy a középen füves ez és ez a kategória legyen, vagy mapeditben szűrve egyenként át lehetne szerkeszteni a típust ott ahol mégsem találjuk megfelelőnek a generált típust. ha letisztultak a térképek megszöntethetnénk a redundánsnak ítélt paramétereket is akár.
[ előzmény: (17646) izsolt, 2007.12.07 15:20:18] |