turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, Medves hozzászólásai
új hozzászólás | témák listája

Összesen: 137 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | következő


Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.11.24 07:41:53 (6908)
Ebben már van igazság.

Ennyi pénz amit rá akarnak költeni már felesleges, felvonóra, egyéb, oda nem illő attrakciókra már szerintem sincsen szükség.
Ebből már inkább konzerválnám Bujákot, kipofoznám mondjuk Szandát, meg Oroszlánvárat.

Ugyanakkor a legostobábban és legpazarlóbban zajló várépítés ma nem itt hanem Egerben zajlik, ahol immár a betonba öntött egykori rom totálisan elvesztette eredeti miliőjét. Mindezt sok tízmilliárdból.
[előzmény: (6907) olahtamas, 2019.11.23 23:39:10]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.11.23 21:05:42 (6906)
Érdekes egyébként hogy Lengyelországban, és Ausztriában is történtek hasonló rekonstrukciók, ott természetesen elfogadjuk, és rácsodálkozunk.
A lengyelek alapokig rombolt várkastélyukat is újjáépítették, amelyből még ennyi sem maradt meg mint a Füzéri várból.
(Malbork, világörökség)

Egyébként ha a totálisan mű, és jelenlegi formájában maximum skanzenként értékelhető Hollókő lehet világörökség, akkor pár év múlva nyugodtan megpályázhatná ezt a titulust Füzér is.

És hogy nincsen új a nap alatt, bizonyítja az 1935-ös októberi Turisták Lapja:

"Régi rossz magyar szokás hogy külföldön mindent megcsodálunk és helyben hagyunk, itthon mindent kritizálunk és lenézünk.Ez a magyar mentalitás ezernyi bajunk egyik legfőbb oka."

Dr Peitler Gyula, a Turisták Lapja főszerkesztője

Ugyanebben a számban van még egy érdekesség Füzérről is, amely inkább elkeserítő, és megmagyarázza miért kellett engedély akkoriban a várlátogatáshoz:

"...Mert tűrhetetlen állapot az hogy pl a Füzéri vár még meglévő kápolna részeinek a Kassai Dómra emlékeztető kőcsipkézetét teljesen letördelték, a falakat televésték, írták, most, midőn a vár jelenlegi tulajdonosa Károlyi László gróf kb kétezer pengős költséggel megmentette a végpusztulástól, leomlástól..."

Elképzelni is rossz, milyen értékek váltak csupán barbár kedvtelésből a pusztítás áldozatává.
[előzmény: (6905) hadidoki, 2019.11.23 20:44:32]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.11.23 17:06:29 (6904)
Még valami eszembe jutott a Zemplénhez:

Sokan fikázzák a Füzéri vár felújítását. Mindig leakadok ezen. Valaki tesz valamit, akkor az a baj.
Fontos és érdekes adalék, amit elmondtak mostani látogatásunk alkalmával, miszerint a kápolna külső, dupla ablakos fala már valószínűleg ledőlt volna, ha nem nyúlnak hozzá.
28 fokban volt már megdőlve kifelé, életveszélyes volt önmagában is, úgy húzatták vissza hatalmas csavarokkal, pántokkal, hogy ne dőljön le.

Ezzel együtt maga a vár ebben az állapotában vonzza a látogatókat, mert így érdekes, nézhető, látogatható attrakció.
Mikor valaki azt mondja, hogy ez már nem a régi, kérdezném tőle, hogy melyik régi? A '90-es? Vagy az 1930-as állapotot sírja vissza, mikor is Károlyi gróf már állagmegóvásokat eszközöltetett a romokon, hogy végleg ne dőljenek össze? Vagy a XVII. századit, vagy éppen a XV.-it?

Szóval a sok okoskodás helyett inkább örülni kéne annak, hogy van egy ilyen gyönyörű várunk, nem azon kell siránkozni magyarosan, hogy ez is leomlott, lám senki nem tett semmit.

Akinek meg a romok tetszenek, az mehet még nézelődni nyugodtan, van még pár száz éppen eltűnőben lévő várromunk, akinek az kell nézegesse őket.
Azok nem fájnak senkinek, csak az amelyiket újjáépítették?

No, ez igazán az ami magyaros.
[előzmény: (6901) Medves, 2019.11.22 23:07:03]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.11.23 16:59:29 (6903)
Szia!
Pár évvel ezelőtt a Volán Mátraházai Üdülőházában aludtam egy Mátraháza-Sirok kéktúraszakasz előtt, nekem nagyon tetszett.
(Az csak a sors fintora hogy azóta ennél a cégnél is dolgozom. :-) )
Ez pontosan a buszmegálló épülete, szépen fel van újítva, igényes, és konyhája is van.

http://www.matrahazaiudulohaz.hu

Bélyezőhelyeknél a több pecsét csupán opció, mindig elég egyet használni.
[előzmény: (6900) csszi, 2019.11.22 20:41:59]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.11.22 23:07:03 (6901)
Tamás, akkor ezek a sátrak nem szabályosan voltak felállítva? Vagy engedélyt kellett kérni hozzá?
http://www.turistamagazin.hu/blog-bejegyzes-1/eletre-szolo-elmeny-volt-a-milicen-ebredni-a-masfelmilliosokkal

Egyébként jól tudod, övé a terület.
Elég jót lehet amúgy derülni túra közben, ha figyelmesen jár az ember...
A kék és a piros közös útvonalán Füzéren van egy ház, melynek kerítésén öt(!) hatalmas fuvarozó cég táblája van kint, már évek óta. Igazából ezeknek fura módon én örülök, mert van néhány Zempléni falu amely így élte, éli túl a nehezebb időket.
Széll Zoli már régen volt a Zemplénben, azt mondta hogy jó látni az éledő, élni akaró Zempléni falvakat, minden másabb mint 10-12 éve, amikor is inkább haldoklott a vidék.
Talán ezek a dolgok is hozzájárultak valamelyest ehhez, persze a fejlesztések és a határnyitás is legalább ennyire. Kulcskérdés az is hogy jönnek a szlovákok, csőstül, Kassa természetes vonzáskörzete ez a vidék.

No, de belemerültem nagyon, a lényeg:
Igen, egy dolog a szabályozás, egy másik meg a valóság. Véleményem szerint úgy és akkor korlátozzák egy magánbirtokon a turisták mozgását, ahogyan akarják, van erre példa bőséggel, lásd Balaton-felvidék, állandó kéktúra terelgetései elkerítések miatt, stb.
Itt is csak a tulajdonoson múlik, úgyhogy örüljünk nagyon annak ami van.

[előzmény: (6898) olahtamas, 2019.11.22 13:29:01]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.11.22 07:57:58 (6895)
Ezek a dolgok alapvetően kulturáltsági foktól, a társadalom intelligenciájától függenek, szerintem. Az intelligencia megjelenik a törvényi szabályozásban is.

Sajnos tapasztalatom szerint mi most megint a '30-as évekbeli állapotok felé közelítünk, mikor is a magán erdőbirtokosok szinte teljes mértékben letiltották a turistákat a hegységeinkből, csupán dűlőutak, kevésbé látványos területek, és azok a tájak maradtak a túrázóknak, ahova nagy kegyesen, fényképes turistaigazolvánnyal, és alkalmi engedéllyel(!) olykor beengedték őket.
Például a Bükk nagy része, a Pilis, és a Börzsöny útjainak jó része sem volt járható akkoriban.
Az hogy ez ismét így legyen a dolgok jelen folyása szerint csak idő kérdése. Igazából turistaként rettegek a gondolatától annak hogy például a Nagy-Milic tömbje is magánterület, akkor zárja le W.Gy. amikor akarja.
És ő még toleráns a túrázókkal, a Lászlótanyára is beengedte őket, csak miután bunkók voltak páran, utána tiltotta ki onnan az összeset.
És megint visszaértünk az intelligenciához, a társadalomhoz, ugyanis ez kölcsönös kell hogy legyen. Ha beengednek egy magánterületre akkor tudjak már viselkedni.

[előzmény: (6894) emiGrant, 2019.11.22 05:55:10]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.11.21 23:10:28 (6893)
Ha már belemerültem...
Nagyjából ebben a régebbi írásomban látható térkép piros, tanösvény útvonalára rá lehetne tenni a kéket, ez a régi bányaút, tökéletesen járható, lassan emelkedik, az élményfaktor pedig sokszorosa lenne a mainak:

https://www.turistamagazin.hu/blog-bejegyzes-1/a-vadregenyes-bel-ko-ormain
[előzmény: (6892) Medves, 2019.11.21 22:55:07]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.11.21 22:55:07 (6892)
Ez azért annyira nem rossz módosítás Bélapátfalvánál.
Az már más kérdés hogy én speciel az egész falut kihagynám, akár úgy mint a '80-as években volt, a Felső-Erdő felé, de az sem lenne ördögtől való ha az eredetihez közelítő nyomvonalon, azaz a Telekessy után (vagy max az Apátság után) a Bélkő csúcs felé kanyarítanák vissza a kéket. Ott lenne mit nézni, itt nem sok minden van.

A Bélapátfalvi kitérő egészen a főútig szerintem tökéletesen felesleges.
[előzmény: (6890) Güszi, 2019.11.21 16:59:12]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.11.21 08:43:19 (6882)
Kíváncsiságból utánaolvastam, mert gondoltam hogy Ausztriában sem állami tulajdonú az erdőterület legnagyobb része.

"2016-ban Ausztria területének nagyjából 47,6 %-a volt erdősült, amely nagyjából 145.000 tulajdonos kezében van. Az Ausztriai erdők több mint fele olyan magántulajdon, aminek a mérete kisebb, mint 200 ha."

Most akkor vagy a tolerancia nagyobb a turistaság irányában, lévén az ott nemzeti sport, vagy pedig a szabályozás nem ad lehetőséget a turistautak lekerítésére oly módon hogy ott többet ne lehessen áthaladni.

Itthon már az is átütő siker lenne ha az Országos Kéktúra útvonalát nem kéne hetente módosítani, mert valamiféle kis jogszabályocska által védve van.
[előzmény: (6879) olahtamas, 2019.11.21 06:52:59]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.11.20 23:06:14 (6878)
Elég szomorúan tapasztalom hogy a turistautak és jelzések napi szinten változnak, olykor indokoltan, és oly sokszor tökéletesen koncepció nélkül. Én pl ezért nem kezdek már bele komplett mozgalmakba, mert vicc az egész. Útvonalkövetés ott ahol naponta más az útvonal?
Most a Rákóczit sem bélyegeztem, a Kohászt sem fogom jövőre, csak kb kétszer bejárom, szinte biztosan.

Régebben évekig, akár évtizedekig jó volt egy adott tájegység térképe, ami ma megy az egyenlő bohóckodással.
Még egy digitális térkép sem képes követni ezt a rengeteg módosítást.

Volt szerencsém osztrákoknál nézelődni egy picit pár hete, ezer éves jelzésekre ráhúznak egy-egy csíkot, oszt jó napot. Egy fehér, egy kék, még egy fehér, egymás fölött, nem bíbelődnek napokat. Direkt le is fotóztam párat.
Ez két dolgot jelent.
- az utak nem változnak, szerencsére (olyan gyakran egészen biztosan nem mint itthon)
- a jelzéseket a helyén kezelik. Egy a szempont: legyenek.
Az agyrém szürke színt egyáltalán nem láttam a hegyen.
Jelzések a turistákért és nem fordítva. Nincs túllihegve. Ésszerű és egyszerű a módszerük, és ilyen a szlovákoké is, pedig mindkét ország egy hangyányival nagyobb turistakultúrával rendelkezik mint mi.
[előzmény: (6874) V_Gabor, 2019.11.20 17:50:27]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.11.20 11:51:03 (6871)
Még egy érdekes adalék, hogy a technika hogy meg tudja hülyíteni az embert...

Állunk, fent 684 m magasan az Amadévár szikláin, gyanúsan sötétedik...
Zoli mondja hogy van még majdnem másfél óra napnyugtáig az okostelefon szerint, egyébként Regéc óta többször említette mikor következik be, van időnk...
Mondom jól van, engem amúgy nem izgat a július 31-i éjszakai egyedüli Milic mászás óta a sötét, de valami nagyon gyanús volt.
Gyanúsan nem láttunk már szinte semmit.
Aztán Zoltánom rájött hogy egy egész órával elnézte a naplementét.
Olykor azért jobb ha nem hiszünk feltétlenül a telefonnak, sokkal inkább saját magunknak, és a józan eszünknek.

[előzmény: (6866) Medves, 2019.11.19 12:15:56]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.11.19 23:05:27 (6868)
Pontosan így néz ki, köszönöm.

Maga a helyszín egyébként torokszorító.
[előzmény: (6867) fodor8peter, 2019.11.19 22:34:22]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.11.19 12:15:56 (6866)
Erdőhorvátitól Füzérig bejártuk a Rákóczi pirosat, egy helyen nem passzol a tuhu, de az lehet hogy nem véletlen, nincsen ilyen jelzés a készletben:
A Borsó-hegyre nem piros + hanem piros emlékmű jelzés vezet.

És a vesszőparipám...
Bent ragadtunk az erdőben, ránk borult a sötétség...
a Gönczi kolostorromoktól Telkibányáig éjszak, lámpafényben kifejezetten és hangsúlyozottan óriási hibának éreztük a szürkézést, ugyanis az új jelzéseket rendszeresen rosszabb helyekre festik ezáltal a tájékozódást csak a GPS segítette ugyanis a fehér jelzésalapon visszaverődik a fény, a szürkén viszont nem... és ebből volt több sajnos.

Ezzel szemben a sárga kéktúrás táblákon sárga alma jelzések virítottak, ilyen jelzés viszont sehol sincsen...
Úgy látszik a sárga almára meg a szürkére van kapacitás, a normális jelzésekre már nem jut.

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.10.25 18:30:10 (6846)
Sajnos az elmúlt időszakban már nem a kirándulóknak festenek leginkább, hanem saját maguknak.
Mert aki ismeri az utakat egy-egy hegységünkben az nem téved el. Ők vannak kevesebben.
Akik viszont nem ismerik, és csak úgy kirándulnának egyet kedvtelésből, na ők aztán totálisan bajban vannak, mert a jelzések alapján szinte garantált hogy el fognak tévedni, különösen Borsodban, és részben Nógrádban is. (ezeket ismerem testközelből)

Ezt nem akarják megérteni az önjelölt Picassók, hogy meg lehet magyarázni mindent, hogy rendezés, meg egyéb ostobaságok, de ettől még a káosz az káosz.

Jó példa erre a remek túrákat szervező Orbán Imre pár hónappal ezelőtti kifakadása, mikor észrevette hogy valakik mily mértékben zagyválták össze az Aggteleki-karszt turistaútjait. Azt is megmagyarázták, de ettől még úgy xar ahogyan van.

És tetten érhető a szándékos rongálás is. Mások által felfestett turistaút (Északi Zöld) leszürkézésére kiküldtek komplett csapatokat(!) és mellé az Aggteleki piros jelzés átpingálták zöldre, hogy véletlenül se lehessen újra felfesteni.
Mert azt nem mi találtuk ki, pusztuljon... az ország egyik legszebb útvonala. Sajnos Nógrádban is eluralkodott már ez a koncepció. (Ettől még szerencsére járható marad. )
És persze ez is meg van magyarázva...

Mint ahogyan az is hogy az utóbbi időben a legtöbbet használt festék mindenhol a szürke.
[előzmény: (6845) emiGrant, 2019.10.25 06:15:48]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.10.23 15:15:57 (6844)
Bár nem Országos Kék, de a közelében van.
Olyan szinten sikerült szétzilálni az északi Bükk turistaútjait hogy az már mesteri.
Pl: Három jelzés áthúzva szürkével a kisvasút garadnai végállomásánál, kettő jelzés indul, ki tudja merre... le sem fotóztam, mert már kínosan szar volt.
Fent a gerinceken, Örvénykő, Látókő közelében szintén káosz.
Turistatérképeket lehet eldobálni mind.
Kék + (Kohász) a lehető legrégebbi Őskohót (emlékhelyét) Ómassán már nem érinti, helyette egy jellegtelen úton kapaszkodik fel Szentlélekhez. Bélyegzőhelyet, gyönyörű utakat és az ország egyik legszebb fekvésű zsákfaluját hagyja így ki. kereken 50 évig jó volt...
(Ismerem az új utat is egyébként, bejártam, nincs vele gond, de most az a cél hogy rövidítsünk??)

Értem én hogy kell a pénz a nyugdíj mellé, na de ilyen áron? Minden mindegy, csak fessünk valamit, mert azért fizetnek...

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.08.10 21:36:43 (6837)
Ami még eszembe jutott a témával kapcsolatban:
Múlt héten az alább belinkelt megemlékezős túra bejárásakor megtudtuk hogy bizony-bizony a Nagy-Milicen futó turista útvonalak is magánterületen futnak, az egész erdő magántulajdon, és csak a tulajdonos jóindulatának köszönhető hogy nem keríti le.
Ha jól rémlik a Bodó-rét-Füzér kék +-on már megtették, valaki említette.

http://www.turistamagazin.hu/eletre-szolo-elmeny-volt-a-milicen-ebredni-a-masfelmilliosokkal.html

Szóval nagyon-nagyon kéne valamiféle szolgalmi jog-szerűség legalább a sáv jelzésű turistautakra, mert így előbb-utóbb nem lesz miről beszélnünk turistaút-hálózat címén. Mint a 30-as években, amikor az aszfaltutak és a dűlőutak jutottak a turistáknak, kivéve ahol a tulajdonos jóindulatú volt, mint például gróf Pallavicini Alfonz a Bükkben, aki megengedte a Bánkúti th. felépítését is. De ez volt a ritkább.

[előzmény: (6836) emiGrant, 2019.08.10 14:08:43]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.08.09 21:54:20 (6835)
Látom, régebbi az eszmecsere, de azért egy vélemény:
A kéktúra elmúlt több mint 50 esztendejében nem emlékszem hogy történt volna síelő vs gyalogos karambol, szépen elfért mindenki egymás mellett, így ezt kizárhatjuk szerintem a terelés okai közül.
(előtte, nagyon régen Sombokor felé ment a kék amúgy, ahol ma a Rákóczi sárga megy)

Tamás, emlékszel múlt héten mit mondtam neked a Nagy-Milicen, amire mondtad, hogy milyen költői vagyok? :-)
"A kéktúra nagyra fújt lufiját a magántulajdon szúrós tüskéi fogják kipukkantani"

Na, itt is ez lehet a helyzet. Egy mondhatni eredeti nyomvonalat kell most ismét elterelni, mert más valami fontosabb lett.
Valakinek.
[előzmény: (6833) olahtamas, 2019.07.24 06:32:15]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.03.26 12:43:23 (6751)
Köszi! :-)
Egyszer még azért jó lenne összefutni vele.
[előzmény: (6750) olahtamas, 2019.03.26 07:59:35]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.03.26 07:37:06 (6749)
Tamás, arra azért szeretnélek megkérni hogy ha van ráhatásod akkor szólj már légyszíves hogy a környék jelzésfestői ne tekintsék szürkézendő ötletnek az írásban szereplő kék jelzéseket, mert ezek már inkább a történelem mintsem a turistajelzés hálózat részei.
Jövőre is szeretném látni ezeket a kék jeleket völgyben, 2011-es fotóimhoz képest amúgy is sokat koptak.
Köszi.

Ez csak azért jutott eszembe mert egyéb esetekben többször előfordult már hogy szemlátomást ötletet adtam régi kék utak bejárásával a korlátoltabb képességű jelzésfestőknek a szürkézésre.

Nem szeretnék a szürkézési szokásokról megemlékezni további írásaimban, senkinek nem lenne ez kellemes, nekem sem.
[előzmény: (6746) olahtamas, 2019.03.20 10:04:05]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.03.25 23:19:31 (6748)
Ha nem haragszol, nem erről szól az írás, aki helyesbítéseket tehetne benne az az állandó túratársad, aki nagy keréktoló hírében áll! :-))
Üdvözlöm ezúton is! :-)

http://www.turistamagazin.hu/a-misztikus-burok-volgy-ahol-megallt-az-ido.html
[előzmény: (6746) olahtamas, 2019.03.20 10:04:05]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.03.19 19:36:28 (6736)
Nem hiszem.
Tudom hogy igazam van.
:-P
[előzmény: (6735) Hev, 2019.03.19 19:34:16]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.03.19 19:30:39 (6734)
Sehol nincsen kiírva.
És valóban, mezei túrázónak honnan kéne ezt tudnia? Szemmel láthatóan senki nem tudta odalent.
Rengetegen szedték.

Motorozni, terepjárózni sem szabad, az sem érdekel senkit, ehhez képest pár fürt medvehagyma...
Hagyjuk már.

Kezd már ez is hasonló lenni a vadászok "turistanezavardazállatokatmertakkornemtudjuknyugodtanlelőniőket" című hülyeségei.
[előzmény: (6733) Hev, 2019.03.19 18:57:15]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.03.19 15:50:57 (6731)
Tamás, nem gondolom hogy az én dolgom lenne erre figyelmeztetni.
Mikor esetenként számon kérnek bizonyos dolgokat egy-egy hozzászólásban olyankor elfelejtik a T.Magazin facebook oldalán is, hogy én szubjektív élményeket, túrabeszámolókat szeretek írni, ebbe nem is fér, nem férhet bele minden.
(Mivel nem vagyok facebookon így nem válaszolok.)

Kifejezetten nem tetszenek azok a cikkek amelyek beszámolónak álcázva oktatják a népet. Van ilyen is ott.

Meggyőződésem hogy hamarosan szabályozni fogják a medvehagymaszedést is, addig meg hagy szedje aki akarja. A Burokban két túranapot töltöttem, számtalan medvehagymaszedővel találkoztam, a medvehagymatengeren meg meg sem látszott hogy szedik. És ez is csupán csak a völgy legelején volt így. A 12-ből talán 1-2 kilométeren.

Ennél sokkal jobban zavartak a terepmotorosok, meg a terepjárósok a Baglyason.
[előzmény: (6730) olahtamas, 2019.03.19 12:19:17]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.03.18 20:34:36 (6726)
Pár hónap és meggyőződésem hogy járhatatlan lesz. Ahol most medvehagyma van ott hónaljig fog érni a csalán.
[előzmény: (6724) Old Eye, 2019.03.18 20:28:14]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.03.18 20:33:18 (6725)
Feltöltöttem párat még.

Nyugodtan mehettek, rengeteg van, végig a völgyben. Bakonykútitól a Bükkös-árokig végigjártam, a vége felé vannak alig járható részek, de egyébként nem vészes.

Megtaláltam azt a lejárót is ahol Rockenbauerék mentek lefelé 1979-ben, de az ma már egy szakaszon járhatatlan, beomlott, szakadékos. Igazi túlélőtúra volt ott lemenni.
Megtaláltam a másik, régi levezető utat is, ahol még kék jelek is vannak. (lásd egyik fotó)

Medvehagyma zsákszámra mindenütt. És ami szürreális, a legjárhatatlanabb részen három eltévedt bárányka van lent a völgyben, igazából elvannak, de nem tudom hogyan lehetne őket onnan kihozni. (fotó)

A TM-ba azért nem tudom hogy írok-e, mert nem biztos hogy rá szeretnék szabadítani medvehagyma-vadász plázacica-hadakat a völgyre. :-)

[előzmény: (6723) bigmick, 2019.03.18 20:15:23]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.03.18 20:13:40 (6721)
Megelőztél, köszönöm! :-)

Lehet hogy feltöltök még pár képet ha már belemerültem.
[előzmény: (6719) Medves, 2019.03.18 20:06:59]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.03.18 20:12:50 (6720)
https://www.kepkuldes.com/hobobobo

[előzmény: (6719) Medves, 2019.03.18 20:06:59]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.03.18 20:06:59 (6719)
Egye fene. :-) Csináltam egy fiókot.

Köszi az ötletet. :-)

Burok-völgy

[Hogy kényelmesebb legyen... Old Eye]



[előzmény: (6717) kectam, 2019.03.18 17:27:04]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.03.18 16:43:22 (6716)
Ez kérdés? Miért máshol még nem? :-O
Ha tudnék képet beilleszteni ide akkor csodát látnál. :-)
Jó 10 km hosszan medvehagymatengerben vezet az ösvény.
[előzmény: (6715) bigmick, 2019.03.17 22:06:42]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.03.17 21:30:55 (6714)
A Baglyas tetején pedig KDP ph. van, a toronynál.
A Burok-völgybe ma is bementem, megunhatatlan.
Pár hét múlva meg majd járhatatlan lesz ha majd a medvehagyma helyén felnő hónaljig a csalán. :-)
[előzmény: (6713) Medves, 2019.03.16 21:21:40]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.03.16 21:21:40 (6713)
javítás:
Mármint ezek a szakaszok vegetációs időszakban járhatatlanok.

Ha már írok...
A Burok-völgy múzeumként őrzi a 40 éve megszüntetett kéktúra útvonal kék jelzéseit, szerencsére itt nincsen erdőgazdálkodás.
Az Isztimér-Burok szakaszon is vannak kék jelek. Igazából ha azt vesszük, hogy az elmúlt években tucatszámra változtatgatták a Bodajk-Fehérvárcsurgó szakaszt, akkor elmondhatjuk hogy a kéktúra jobb helyen volt a Bodajk-Bodajk kálvária-Gaja-völgy-Balinka-Isztimér-Mellár útvonalon.
A Burok-völgybe nem vinném vissza (le) két okból: a völgy flórája és faunája miatt, és mert gyakorlatilag egyes szakaszai szinte járhatatlanok.
[előzmény: (6712) Medves, 2019.03.16 20:40:56]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.03.16 20:40:56 (6712)
Nagyon áttételesen kéktúra csupán, de Isztiméren a tuhu térkép rossz helyen jelzi a KDP bélyegző helyét, a jelölt ponton egy évtizedek óta ott felejtett kéktúrás bélyegző lerozsdásodott dobozkája található.

A KDP pecsét a Dreher söröző mellett egy fészerre erősítve található, Köztársaság u. 82.

A Burok-völgy csodálatos ebben a medvehagymás időszakban!
A KDP ezen szakasza a Burokban, a Bükkös-árokban és a Kisgyóni telep előtt a hegyoldalban pár száz méteren gyakorlatilag szinte járhatatlan lehet.

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.03.10 12:42:30 (6710)
"Ha csak azért festenek, hogy fel lehessen használni a kereteket, hát az nem jó."

Pedig nekem nagyon gyakran ez az érzésem. Festegetnek fölöslegesen mindenfélét a pénzért, aztán jól megideologizálják mit miért gányoltak össze.
[előzmény: (6703) Güszi, 2019.03.09 11:24:00]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.03.10 12:39:21 (6709)
A Szent Erzsébet utat nyugodtan bejárhatod, a magyarországi szakasza szinte teljes mértékben megegyezik a Rákóczi-túra piros jelzésével. A jelzésekkel a szlovák oldalon vannak gondok, nem nagyon tartják karban állítólag, ennek ellenére -bár nem vagyok odavalósi- már két alkalommal is találkoztam szlovák turista csoporttal, akik ezt az utat járták.

Éppen pár hete írtam róla, szerencsére nagyon népszerű lett a cikk, ezek szerint sok embert érdekel:

www.turistamagazin.hu/eletre-szolo-elmeny-a-zempleni-rakoczi-tura.html
[előzmény: (6699) Old Eye, 2019.03.08 13:20:52]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2019.01.31 19:23:02 (6683)
"...és nem is értettem, hogy a meglévő úton miért kell "leszürkézni" a jelet."

Ne aggódj, pár tucatnyi emberkén kívül ezt senki nem érti. Lehet mondani hogy ez a szabály, de akkor rossz a szabály is, amit (ugyanők) alkottak.

Más.
A Csobáncon jártam az elmúlt napokban, a kéktúra új ösvénye szerintem nyáron jóformán járhatatlan lehet a Rossztemplom feletti szakaszon. Szép helyen van a bélyegző, nem lenne rossz ötlet ez az egész csúcsra terelés dolog, de fog ez még változni azt gondolom. Ha már így alakult egyébként lenne egy jó megoldás: a Rossztemplomnál van egy jókora rövidítési lehetőség, tökéletesen járható, mi is ott vágtunk át a kékre. Térkép is mutatja, a tuhu is.

Beleolvastam az Indexbe is, (bár egyre kevesebbet olvasok bele már) valaki szólhatna az önelégült főmuftinak hogy a jelzések az Aggteleki karsztvidéken a szürkék kivételével messze vannak a kiválótól, a kék jelek például rendre megfolytak, olykor pedig alapozás nélküliek, három sávból állnak, mint a régi időkben.
Nekem megfelelnek, (kivéve a szürkéket) de nem kéne ennyire büszkének lenni rájuk.
[előzmény: (6679) janosib, 2019.01.08 16:21:51]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2018.12.24 11:01:12 (6668)
Tamás, akkor most őszintén egy kérdés:
Tagadhatatlanul az elmúlt években harapózott el ilyen mértékben a szürke használata, előtte ha volt is nem volt ilyen domináns, szinte már azt érzi az ember hogy a régi jelek szürkézése az elsődleges szempont, a jelzettség másodlagos, és ez egyáltalán nem túlzás.
Tökéletes helyen lévő teljesen jó jeleket szürkéznek le, és a tájokozódás rovására festenek fel lényegesen rosszabb helyen lévő tereptárgyakra másik jelet, jó esetben, mert van mikor a szürkített jel közelében sehol sincsen másik!

Miért alakult ez így?
Teljesen öncélú és értelmetlen, mi több nagyon zavaró, pláne azoknak akik nem ismerik az utakat!
Több száz kilométer tapasztalata ez, egyáltalán nem lokális!

Mindennek megvan a maga helye, a szürkének is meg lehet, de az utóbbi időben mintha csak a szürkézést tanítanátok.

Véleményem szerint a jó helyen lévő, jó állapotú jelzéseket nyugodtan meg lehetne hagyni, és csupán a szükséges mennyiségben festeni újakat, és csak ha muszáj akkor szürkézni a teljesen használhatatlan jeleket. Nem kell mindent mindenáron újramázolni, mert csúnya is, rontja az ösvények követhetőségét, értelmetlen, és ha másért nem gondolkodtok el ezen akkor csupán csak azért érdemes lenne, mert nektek is minimum dupla annyi munka.
Jó munkához is idő kell, a rosszhoz meg még több.
[előzmény: (6667) olahtamas, 2018.12.23 23:11:59]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2018.12.23 22:10:12 (6666)
Igen, tökéletesen azonosítottad a helyet, pontosan ezek a fák vannak totál leszürkézve, ezeket le is fotóztam én is, de volt bőven máshol is, számtalan helyen.
Azokat a fákat már direkt nem örökítettem meg, mert nem akartuk hogy erről szóljon a túra, szerencsére nem is erről szólt.
Ugyanakkor az ilyen kavalkádot, ahol szinte a fél erdő össze van mázolva semmilyen szín alatt nem engednék meg, és ez csak az utóbbi időben harapózott el ilyen mértékben.
Komolyan mondom pár éve sokkal kulturáltabban nézett ki a kéktúra jelzettsége, nem voltak mindenáron leszürkézve tök jó jelzések, csak oda tettek újakat ahol tényleg szükség volt rá, továbbá meghagyták a teljesen jó helyeken lévő, jó állapotú régieket.
Volt olyan 40 év körüli jelzés amit konkrétan kerestem, mert tudtam hogy nagyjából hol volt. Egy sziklára volt festve, pár éve még tökéletesen megvolt.
Leszürkézték.
Illúzióromboló.

[előzmény: (6665) olahtamas, 2018.12.23 21:37:34]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2018.12.23 20:40:56 (6664)
A tanösvény piros "T" betűs jelzése a tuhun Bódvaszilas cigánysorán végződik, ez nem így van, a jelzés át van kötve a kék-zöld sáv elágazásig, és kék kör jelzéssel is meg van erősítve.
Így már kerek a kép, most néztem meg tüzetesebben.

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2018.12.23 20:36:56 (6663)
Tegnap (12.22-én) bejártuk az Országos Kéktúra Jósvafőtől Bódvaszilasig tartó szakaszát az Aggteleki-karszton.

A tuhu térképről hiányzik a Bódvaszilas feletti kék kör (forrás) jelzés, amely a tanösvény piros "T" betűjével fonódva a Barlangkutató-forráshoz vezet a kék és a zöld sáv jelzés elágazásától. A tanösvény ezen szakasza értelemszerűen szintén nincs fent a tuhun.
Már a Hucul-ménes körül is voltak gondok a térképpel, ott váltottam át OSM-re, azon fent van a kék kör is.

Kapcsolódva a lentiekhez...
A jelzéselágazásoknál nem egy, nem kettő fa törzse szinte teljesen szürkére volt mázolva, ez már teljesen értelmezhetetlen volt számomra, és iszonyúan ronda is. Az hogy az új jelzések csúnyábbak mint a régiek nem izgatott, csak ismerve a "szigorú borsodi hátteret" minimum érdekes volt a sok megfolyt jelzés.


Medveshozzászólásai | válasz erre | 2018.12.07 22:52:04 (6662)
Nem a folyókkal, a fejekkel.
:-)
[előzmény: (6661) izsolt, 2018.12.07 21:55:16]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2018.12.07 15:24:30 (6660)
Megy ám a kínlódás ezerrel, ahelyett hogy úgy hagyták volna az aszfaltos megoldást, amivel semmi gond nem volt.
Röhej.
(Éppen úgy mint a jelzésfestéssel kapcsolatos kirohanások, attól aki a legtöbb szürke pacsát hagyja az erdőben maga után, és a legtöbb fölösleges módosítást csinálja a Bükkben, mert neki az úgy tetszik.
ma beleolvastam az indexbe, kár volt. Vicc az egész. Amit nem "mi" csinálunk azt kövezzük meg...és még meg is magyarázzuk a hülyeséget.

[előzmény: (6659) Hev, 2018.12.07 14:53:05]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2018.12.04 05:23:41 (6658)
Jelenleg a felénél járok, Lábatlantól Mórig van meg, a megmaradt szakaszokat 6-7 túranapra tervezem.
[előzmény: (6657) V_Gabor, 2018.12.03 22:03:23]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2018.12.03 20:40:45 (6656)
Nekem most sokkal inkább a KDP tűnik annak, amely nem ritkán régi kéktúra utakon is vezet, saját bélyegzői vannak, régi OKT fazonú ládikában, és meglehetősen járatlan is.
A DDK-ba -mint tudod- belekezdtem, Szekszárdtól Zobákpusztáig teljesítettem, jó túrák voltak, de nem mozgatott meg bennem semmit. Nem volt meg a tűz, amely az OKT-n izzott.
Hamarabb megcsinálom a Kohászt negyedszer, vagy a Zempléni Rákóczit harmadszor, miután meglesz a KDP, vagy éppen mellette.
[előzmény: (6655) izsolt, 2018.12.03 19:51:13]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2018.12.01 18:41:24 (6654)
Nem gondolom hogy kéktúrázók lettek volna, de ha valaki már itt el tud tévedni...
Pár éve még azt gondoltam hogy kellene marketing, és fejlesztések az Országos kéken.
Ma már nem gondolom, sőt, úgy vélem erősen elértéktelenedett az egész kéktúra, amelyet bár akaratlanul, de szimbólikusan jelez az erősen lesilányított jelvény is.
Szerencsére nekem még két szép, rendesen sorszámozott jelvény jutott, és az utolsó évek a kéktúra valódi arcából.
[előzmény: (6653) olahtamas, 2018.11.30 23:42:42]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2018.11.23 17:39:44 (6652)
A csereháti piros nem is lett áthelyezve, az maradt a régin, anno mi tévedtünk Széll Zolival mikor elmentünk az új kéken. Nem is kellett volna.
Ugyanakkor a piros most le lett szürkézve. Igaz hogy így minden jelzés sokkal csúnyább lesz, és kétlem hogy végig fognak menni az egész útvonalon leszürkézni, de ha már ott voltak rondítottak egyet rajta.

Nem tudom miért, engem rohadtul bosszant a szürkézés, tökéletes hülyeségnek tartom, de ezt tudjátok.
Sokkal, de sokkal kártékonyabb dolog, mint ha úgy hagynák. Ráadásul már szinte kötelező jelleggel szürkéznek mindenhol, olykor tök jó, és jó helyen lévő jeleket is, aztán vagy festenek egy sokkal rosszabb helyen egy újat, vagy még azt sem.

És nem vagyok ezzel a véleményemmel egyedül, kb senki nem érti a szürkézést akit ismerek. (és nem festő)
[előzmény: (6651) izsolt, 2018.11.23 17:10:45]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2018.11.23 10:56:58 (6649)
Ez pontosan így van, az újonnan bevonzott divatturisták mindenért nyafognak.
Ugyanakkor ebben az esetben ez nem áll, mert az igazi, eredeti nyomvonal lett újrafestve, a módosítás egy tévedés volt, de már az előző, a templom felé menő is, amelyet még nem a bizottság alkotott, hanem a helyiek.
[előzmény: (6648) Hev, 2018.11.23 09:54:50]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2018.11.23 08:45:36 (6644)
Igen, ez az eredeti nyomvonal, én is örülök ennek, kár is volt hozzányúlni.
Mint annyi más helyen is, ahol a festőművészek belepiszkáltak.
(Azt most hagyjuk is hogy a legtöbb helyen inkább már szürke túra mint kék.)
[előzmény: (6643) Güszi, 2018.11.14 18:10:56]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2018.04.07 10:59:01 (6612)
Ezt már próbáltátok?

Mindszenti Turistaház
06-húsz-399-78-7három
06-húsz-473-263nyolc

globaltrio@t-online pont hu
[előzmény: (6611) Évi&Zoli, 2018.04.06 20:38:16]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2018.02.13 12:54:55 (6602)
Egyedül én is a spontán szállás(nem) szervezés híve vagyok, ki tudja meddig jutok egy nap alatt? :-)
Egy Rákóczi-túrán Sárospatakról indulva Regécig jutottam, gondoltam ha nem lesz szállás alszom az erdőben.
Érdekes módon Regéc tele volt. Annyira azért nem akartam az erdőben aludni, így aztán kutakodtam, és a falu végén Bakos néninél találtam is szabad szobát.
Mindenesetre izgalmas volt. Általában egyébként spontán is találni a kicsi falvakban is szállást.
[előzmény: (6601) gusty, 2018.02.13 12:46:17]

Medveshozzászólásai | válasz erre | 2018.02.12 21:45:11 (6597)
Közlekedés szempontjából a Menetrendek hu-t ajánlom, elsősorban tömegközlekedésre építenék. Amit nem tennék meg még egyszer az a taxizás. :-) Gyerekekkel törekedtem a tökéletességre, ne kelljen sokat várniuk, nyűglődniük, na azt a pénzt amit pár alkalommal taxira vertünk el azóta is sajnálom. Talán ennyi amit nem tennék. Vonat, busz jöhet.
Az ország távolabbi tájain nyugodtan lehet stoppolni is, ha esetleg lekésed a buszt vagy a vonatot, nekem mindig bejött, pedig soha nem gondoltam volna hogy ilyesmire "vetemedek" egyszer. :-)
Nagyon célszerű 3-4 napos túrákat menni, ha bírod és megteheted, szállásokat foglalni manapság nem nehéz, ezzel a módszerrel a logisztika is lényegesen könnyebb lesz.
Például az egyik legtávolabbi célpont mondjuk Sátoraljaújhely. Oda vonattal el lehet menni, legyalogolod a kb 42 kilométert mondjuk 2 nap alatt Hollóházáig, majd onnan közvetlen busszal vissza Sátoraljaújhelyre, és onnan vonattal haza.
De ha mondjuk Encsről indítod a Zempléni túrádat (jó vasúti közlekedés, BP-Kassa Rákóczi IC kb 3 óra) akkor 3 nap, 63 kilométer, Sátoraljaújhelyig, és onnan haza ismét vasút. Ha jól bírod akkor 5 nap, Hollóházáig és úgy haza.
Az első verziót konkrétan meg is csináltuk túratársammal 2012-ben, Regécen és Makkoshotykán aludtunk.

A legtöbbször úgy túráztunk hogy kocsival a rajtba majd tömegközlekedés vagy a túra után vissza a kocsihoz, vagy még túra előtt a túra másik végpontjára.
Mondjuk például Mogyorósbányára kocsival onnan busszal Dorogra, majd szépen legyalogoltuk a Dorog-Mogyorós távot (kb 15km) a kocsiig.
De volt olyan is éppen itt hogy itt aludtunk (Club Leonardo, ajánlott, pláne a konyha) és a szállásadók benzinpénzben átvittek Tardosra, és onnan gyalogoltunk vissza Mogyorósra (20km)

Szóval rengeteg módon lehet túrát tervezni, kinek mi a legcélszerűbb.

Ami nekem mindig a zsákban van az egy kisebb, fix csomag: gyógyszerkészlet (fájdalomcsillapító, jód, kötszer, ragtapasz) cserepóló, cserezokni, fejlámpa, bicska, BÉLYEGZŐPÁRNA!, aktuális tájegység térképe, és a GPS, plusz egy százas papírzsepi-csomag fele.
A gyógyszerkészlet például még szinte nem is kellett az elmúlt 10+ évben, a cserepóló, cserezokni meg szinte minden második túrán előkerül.

V. Gábor jól mondja, a bakancs nagyon fontos, mert ha azzal gond van annyi a túrának is. Nekem nyáron a könnyebb túra félcipők jönnek be, télen a magasabb szárú hótaposók, amelyek többnyire vízállóak.
Szandálban sosem mentem, hülyeségnek tartom, sőt én nyáron is hosszú nadrágban megyek, inkább legyen picit melegebb, de azért előfordulhat bőven dzsindzsás szakasz is, vagy éppen csalános.


[előzmény: (6594) angol68, 2018.02.12 20:31:11]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók