turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2010.09.07 00:05:15 (41896)
Megtaláltam a megfelelő részt a download.php-ben. Bár ez a rutin a rajzoló számára készíti az .mp fájlt, de gondolom ezt kapja meg fordításkor a cgpsmapper is.

Az útvonaltervezést időre tervezésnél elsősorban a Road Class másodsorban a Speed paraméter befolyásolja. A Road Class 0 és 4 között lehet, legmagasabb a 4-es osztály (tipikusan autópálya). A Speed 0-7 között lehet, cgpsmapper manual alapján a sebességhatárok:
7 128 km/h
6 108 km/h Can be adjusted in MapSource
5 93 km/h Can be adjusted in MapSource
4 72 km/h Can be adjusted in MapSource
3 56 km/h Can be adjusted in MapSource
2 40 km/h
1 20 km/h
0 8 km/h Ferry
(bár nálam a 6.15-ös Mapsource-ban már nem 4 sebesség állítható mint feljebb, hanem 5)

A download.php-ben if else ágak sokaságán végighaladva kap értéket a fenti két paraméter.
Megpróbálok végighaladni:

Alapból minden út RoadClass=2 Speed=3 lesz
0x93 típusra Speed=2 RoadClass=0
0x94 típusra Speed=2 RoadClass=1
0x86, 0x87, 0xa2 Speed=0 RoadClass=0
Ha van piros kiemelés és van valami a Label sorban és RoadClass=0 akkor a RoadClass 1-re módosul.
BehajtasAutoval=C akkor Speed=2
(0x81, 0x82, 0x83, 0x92) VAGY JarhatosagAutoval=D akkor Speed=0
JarhatosagAutoval=C akkor Speed=0
JarhatosagAutoval=B akkor Speed=0
JarhatosagBiciklivel=D akkor Speed=0
Szelesseg=autopalya akkor RouteClass=4 Speed=7
Szelesseg=főútvonal akkor RouteClass=3 Speed=5
Szelesseg=másodrendű főútvonal akkor RouteClass=3 Speed=4
0x93, 0x94, 0x95, 0x96, 0x97 típus ÉS (RouteClass40 VAGY KorlatozasSebesseg=0) akkor a KorlatozasSebesseg értékét módosítja egy képlet szerint, amelynek az eredménye az út kanyargásától függ (szerpentines úton lassabban lehet haladni).
Ha KorlatozasSebesseg kisebb mint 20, 40, 60, 80, 90, 110 vagy 130 akkor Speed=0,1,2,3,4,5 vagy 6 lesz. HA egyik sem igaz (KorlatozasSebesseg=N/A?) akkor az ELSE ág Speed=7 -et állít be.
Ha RoadClass kisebb mint 3 és Speed nagyobb vagy egyenlő 5-tel akkor Speed=4 (72 km/ó)


Ezután van még egy ág a kerékpárostérképre, de az minket most nem érint. Hajo, a példádban tehát a vastagon kiemelt rész miatt lesz 72 km/h a sebességhatár.
[előzmény: (41889) Hajo, 2010.09.06 21:27:17]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.09.06 21:27:17 (41889)
Bizonyítékok:

KorlatozasSebesseg=30 --> helyesen 20 km/h


KorlatozasSebesseg=N/A --> hibásan 80 km/h (Nyilván erre fog inkább tervezni)
[előzmény: (41888) Hajo, 2010.09.06 21:16:30]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.09.06 21:16:30 (41888)
Köszi, hogy megnézted! Persze nézzük meg holnap is, hogy mit mutat.

Én erre koncentrálnék a download.php-ben:
Az mp letöltésnél ezek be vannak kapcsolva: [x] cgpsmapper formátum; a szakaszok esetében a [x] tervezési adatok. Az a kérdés, hogy pl a KorlatozasSebesseg=N/A esetén milyet tervezési adatok jelennek meg a kimeneten?

Pl megnéztem ezen a környéken N47.200244 E18.429839 két vonalat: ID=193220, ID=193183.
Ezt tapasztaltam utca (0x93, vonal) esetén
- KorlatozasSebesseg=30 esetén a cGPSmapper számára készült kimenetbe helyesen 20 km/h érték kerül.
- KorlatozasSebesseg=N/A esetén a cGPSmapper számára készült kimenetbe 80 km/h érték kerül. (Ide max 50 km/h kerülhetne, de szokás szerint kb 30-40km/h érték szokott).
(Mindkettő helyesen 0x06 Residental streetbe konvertálódik)

Az lehet a gond, hogy a típusreform után nem lettek átírva a típusok, amelyek városon belüliek. Ezért pl az utca (0x93, vonal) meg nem adott sebességkorlátozás esetén nem 50 km/h, hanem 90 km/h alapján kapja a kimeneti értéket.....

Szóval szerintem első körben EZT és a hasonlókat kell megkeresni/átírni a download.php-ben.

Előre is köszönöm, ha valamelyikőtök tud rá időt szakítani.
Írok Andrásnak is.
[előzmény: (41886) Andreas, 2010.09.06 20:20:01]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2010.09.06 20:20:01 (41886)
Most úgy tűnik hogy nem megy le a tervezés a kerékpárútról a Badacsony alatt. Ha oli_b is megerősíti akkor ma vissza lehet vonni a KorlatozasSebesseg paramétereket. Ha ettől holnap elromlik a tervezés, akkor a KorlatozasSebesseg kavar be, ha jó marad, akkor itt is a vonalak módosításától javulhatott meg.
Ha átküldöm a download.php tavaly év végi állapotát, az segít a nyomozásban?
[előzmény: (41884) Old Eye, 2010.09.06 19:41:24]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2010.09.06 19:41:24 (41884)
Csomópontok - pont erről van szó, ahogy mondod. Én csak reménykedem abban, akad nálamnál okosabb a társaságból, aki megmondja, csak MP file-ban található adatokból hogy lehet kiszűrni a problémás csomópontokat
Adj Istenem egy kis időt... A download processnek van egy opciója, "minden szakasz-végpont csomópont", alapállapotban ki van kapcsolva. Ma letöltöm valamelyik tájegységet annak bekapcsolásával és megnézem, mit kapok. Így hátha hozzájutunk egy ellenőrzési lehetőséghez.
Az útvonalak naprakészítése külön problémakör - arra semmi rálátásom.
[előzmény: (41881) oli_b, 2010.09.06 17:49:32]

oli_bhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.06 17:49:32 (41881)
basszus, ez már annyira az adatbázis mélylélektana, hogy tényleg nem jöttem volna rá csupán az mp fájlból.
Az mp fájl a csatlakozási node-okról tényleg nem hordoz infót.
Ugyanerről jut eszembe:
Korábban volt diskuráció tárgya a route-ok tárolása. Hogy ha automatikusan darabolódik egy vonal, mert belekötöttem egy másikat, akkor ugye létrejön az új vonal ID. Namost a weboldalon az olymódon tárolt route-ok, hogy ID1,ID2,ID3 stb, azok megszívják, mert így lesz bennük szakadás. Ekkor merült fel az ötlet, hogy valahogy a node-okat kéne letárolni, stb.
Nem tudom, hogy ebből mi lett végülis?
[előzmény: (41875) Old Eye, 2010.09.06 07:15:34]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2010.09.06 07:15:34 (41875)
Bug az útvonaltervezésben.
Egy hónapja futottunk (olahtamas, ich... , zayd jómagam, hadd ne keressem vissza, kik még) egy kört egy kazincbarcikai útvonal-félretervezős hiba körül.
Az nyilvánvaló, hogy a download process alapállapotban csak a POIk, vonalak, felületek adatait teszi le az MP file-okba; RN esetek kivételével azok kapcsolatait leíró információkat nem.
Felmerült az a gondolat, hogy az adatbázis tartalmaz egy olyan táblázatot is, mely leírja a vonalak kapcsolódási pontjait, azok tulajdonságait.
Úgy tűnik, ott jelenik meg a bug, ahol egy meglévő vonalszakasz egy újonnan rajzolt vonalszakasz csatlakoztatásával automatikusan darabolódott. Ha az automatikusan darabolódott vonalakhoz hozzányúltunk (megfordítottuk a rajzolás irányát vagy töröltük és újrarajzoltuk), a hibajelenség megszűnt.
Feltételeztük, hogy az automatikus vonaldarabolás algoritmusa nem viszi fel az új node adatait a csomópontok táblázatába, nem frissíti azt. Ezért siklanak félre az útvonaltervező algoritmusok.
Itt elakadtunk.
A 'standard' MP file-ok elemzésével ezek az esetek nem gyűjthetők ki (legalábbis nem tudom, milyen feltételek keresésével lehet)
[előzmény: (41874) oli_b, 2010.09.06 00:05:43]

oli_bhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.06 00:05:43 (41874)
...csak majd ne felejtsük el visszaírni.
Naja, végülis elképzelhető, hogy az 50-et mindenképp limitációnak érzi az algoritmus az N/A-val szemben, még akkor is ha nem léped át biciklivel. Akkor ezek szerint a biciklinek csak a "behajtás" és "járhatóság" dolgait veszi figyelembe, de a lehetséges sebességét nem.
[előzmény: (41873) Andreas, 2010.09.05 23:54:24]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2010.09.05 23:54:24 (41873)
Sőt, inkább meg is csináltam mert közeleg a fordítás. Az ID=7188 szakasszal kezdődő S, S+ útvonalra raktam KorlatozasSebesseg=30 paramétert (végig N/A volt), holnap lehet tesztelni.
[előzmény: (41872) Andreas, 2010.09.05 23:48:17]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2010.09.05 23:48:17 (41872)
A KorlatozasSebesseg=N/A paraméterű utat gyorsabbnak érzi a KorlatozasSebesseg=50 -nél is hiába kerékpár a jármű. Próbáld ki például a Badacsony alatti szakaszon az S, S+ szakaszoknak adjál mondjuk 20-as vagy 30-as korlátot és nézzük meg hogy a másnapi fordítás után változik-e a tervezés.
[előzmény: (41868) oli_b, 2010.09.05 23:06:05]

oli_bhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.05 23:06:05 (41868)
Az lehet, de ahol ki volt töltve, ott is 50km/h volt. Ez nem korlátozza a biciklizést. Vagy az algoritmusban ne keressem a mesterséges intelligenciát?
[előzmény: (41867) Andreas, 2010.09.05 23:02:12]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2010.09.05 23:02:12 (41867)
Tippem: az útvonaltervezés hajlamos a KorlatozasSebesseg=N/A paraméterű utakat választani a kitöltött paraméterrel rendelkező szakaszok helyett.
[előzmény: (41861) Hajo, 2010.09.05 20:32:23]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.09.05 20:32:23 (41861)
A szept 11-i GCTOUR miatt megpróbáltam Mapsource-ban (tuhu) létrehozni a route-ot.
Háááát....

Kerékpáros és gyalogos módban is katasztrofális a helyzet.
Sok helyen csak úgy tudtam a kerékpárúton (oo) tartani, hogy egymástól kb 50-100m-enként vettem fel pontokat a route-ban. Végül gyalogos módban terveztem, de így is sok helyen inkább kerülőt tett, minthogy a kerékpárúton tervezett volna.

Az alábbi helyek problémásnak tűnnek.
Balaton:
N47.00664 E18.16671
N47.02279 E18.15276
N47.05401 E18.05120
N46.94698 E17.87730
N46.88257 E17.75855
N46.82824 E17.63462
N46.78889 E17.48485 (inkább a hegyen menő S+-on tervez. ;-) )
Somogy:
N46.70123 E17.27729
N46.75924 E17.59159
N46.77116 E17.62958 (inkább a parti sétányra tervez)
N46.80328 E17.74704
N46.81225 E17.78054 (a lépcsőn előbb tervez, mint a oo-n)
N46.83762 E17.84471
N46.84364 E17.85821 (durva cik-cakk látszik a nyomvonalban!! Képtelenség erre a szakaszra rátervezni).
N46.85097 E17.87426
N46.88531 E17.94423
N46.88555 E17.95627
N46.89194 E17.98509 hosszú szakaszon (inkább a délre eső földútra tervez rá).
N46.89413 E17.99940 hosszú szakaszon (inkább a délre, vagy északra eső párhuzamos utcákra tervez)
N46.90831 E18.04745
N46.91002 E18.04798 (itt és előzőnél is inkább a parkba tervez be).
N46.91761 E18.07300

Sajnos mostanában nagyon keveset tudok rajzolni. Hálás lennék, ha valaki megnézné.
Gondolom, paraméterezési problémák lehetnek.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók