turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.09.06 21:27:17 (41889)
Bizonyítékok:

KorlatozasSebesseg=30 --> helyesen 20 km/h


KorlatozasSebesseg=N/A --> hibásan 80 km/h (Nyilván erre fog inkább tervezni)
[előzmény: (41888) Hajo, 2010.09.06 21:16:30]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.09.06 21:16:30 (41888)
Köszi, hogy megnézted! Persze nézzük meg holnap is, hogy mit mutat.

Én erre koncentrálnék a download.php-ben:
Az mp letöltésnél ezek be vannak kapcsolva: [x] cgpsmapper formátum; a szakaszok esetében a [x] tervezési adatok. Az a kérdés, hogy pl a KorlatozasSebesseg=N/A esetén milyet tervezési adatok jelennek meg a kimeneten?

Pl megnéztem ezen a környéken N47.200244 E18.429839 két vonalat: ID=193220, ID=193183.
Ezt tapasztaltam utca (0x93, vonal) esetén
- KorlatozasSebesseg=30 esetén a cGPSmapper számára készült kimenetbe helyesen 20 km/h érték kerül.
- KorlatozasSebesseg=N/A esetén a cGPSmapper számára készült kimenetbe 80 km/h érték kerül. (Ide max 50 km/h kerülhetne, de szokás szerint kb 30-40km/h érték szokott).
(Mindkettő helyesen 0x06 Residental streetbe konvertálódik)

Az lehet a gond, hogy a típusreform után nem lettek átírva a típusok, amelyek városon belüliek. Ezért pl az utca (0x93, vonal) meg nem adott sebességkorlátozás esetén nem 50 km/h, hanem 90 km/h alapján kapja a kimeneti értéket.....

Szóval szerintem első körben EZT és a hasonlókat kell megkeresni/átírni a download.php-ben.

Előre is köszönöm, ha valamelyikőtök tud rá időt szakítani.
Írok Andrásnak is.
[előzmény: (41886) Andreas, 2010.09.06 20:20:01]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2010.09.06 20:20:01 (41886)
Most úgy tűnik hogy nem megy le a tervezés a kerékpárútról a Badacsony alatt. Ha oli_b is megerősíti akkor ma vissza lehet vonni a KorlatozasSebesseg paramétereket. Ha ettől holnap elromlik a tervezés, akkor a KorlatozasSebesseg kavar be, ha jó marad, akkor itt is a vonalak módosításától javulhatott meg.
Ha átküldöm a download.php tavaly év végi állapotát, az segít a nyomozásban?
[előzmény: (41884) Old Eye, 2010.09.06 19:41:24]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2010.09.06 19:41:24 (41884)
Csomópontok - pont erről van szó, ahogy mondod. Én csak reménykedem abban, akad nálamnál okosabb a társaságból, aki megmondja, csak MP file-ban található adatokból hogy lehet kiszűrni a problémás csomópontokat
Adj Istenem egy kis időt... A download processnek van egy opciója, "minden szakasz-végpont csomópont", alapállapotban ki van kapcsolva. Ma letöltöm valamelyik tájegységet annak bekapcsolásával és megnézem, mit kapok. Így hátha hozzájutunk egy ellenőrzési lehetőséghez.
Az útvonalak naprakészítése külön problémakör - arra semmi rálátásom.
[előzmény: (41881) oli_b, 2010.09.06 17:49:32]

oli_bhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.06 17:49:32 (41881)
basszus, ez már annyira az adatbázis mélylélektana, hogy tényleg nem jöttem volna rá csupán az mp fájlból.
Az mp fájl a csatlakozási node-okról tényleg nem hordoz infót.
Ugyanerről jut eszembe:
Korábban volt diskuráció tárgya a route-ok tárolása. Hogy ha automatikusan darabolódik egy vonal, mert belekötöttem egy másikat, akkor ugye létrejön az új vonal ID. Namost a weboldalon az olymódon tárolt route-ok, hogy ID1,ID2,ID3 stb, azok megszívják, mert így lesz bennük szakadás. Ekkor merült fel az ötlet, hogy valahogy a node-okat kéne letárolni, stb.
Nem tudom, hogy ebből mi lett végülis?
[előzmény: (41875) Old Eye, 2010.09.06 07:15:34]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2010.09.06 07:15:34 (41875)
Bug az útvonaltervezésben.
Egy hónapja futottunk (olahtamas, ich... , zayd jómagam, hadd ne keressem vissza, kik még) egy kört egy kazincbarcikai útvonal-félretervezős hiba körül.
Az nyilvánvaló, hogy a download process alapállapotban csak a POIk, vonalak, felületek adatait teszi le az MP file-okba; RN esetek kivételével azok kapcsolatait leíró információkat nem.
Felmerült az a gondolat, hogy az adatbázis tartalmaz egy olyan táblázatot is, mely leírja a vonalak kapcsolódási pontjait, azok tulajdonságait.
Úgy tűnik, ott jelenik meg a bug, ahol egy meglévő vonalszakasz egy újonnan rajzolt vonalszakasz csatlakoztatásával automatikusan darabolódott. Ha az automatikusan darabolódott vonalakhoz hozzányúltunk (megfordítottuk a rajzolás irányát vagy töröltük és újrarajzoltuk), a hibajelenség megszűnt.
Feltételeztük, hogy az automatikus vonaldarabolás algoritmusa nem viszi fel az új node adatait a csomópontok táblázatába, nem frissíti azt. Ezért siklanak félre az útvonaltervező algoritmusok.
Itt elakadtunk.
A 'standard' MP file-ok elemzésével ezek az esetek nem gyűjthetők ki (legalábbis nem tudom, milyen feltételek keresésével lehet)
[előzmény: (41874) oli_b, 2010.09.06 00:05:43]

oli_bhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.06 00:05:43 (41874)
...csak majd ne felejtsük el visszaírni.
Naja, végülis elképzelhető, hogy az 50-et mindenképp limitációnak érzi az algoritmus az N/A-val szemben, még akkor is ha nem léped át biciklivel. Akkor ezek szerint a biciklinek csak a "behajtás" és "járhatóság" dolgait veszi figyelembe, de a lehetséges sebességét nem.
[előzmény: (41873) Andreas, 2010.09.05 23:54:24]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2010.09.05 23:54:24 (41873)
Sőt, inkább meg is csináltam mert közeleg a fordítás. Az ID=7188 szakasszal kezdődő S, S+ útvonalra raktam KorlatozasSebesseg=30 paramétert (végig N/A volt), holnap lehet tesztelni.
[előzmény: (41872) Andreas, 2010.09.05 23:48:17]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2010.09.05 23:48:17 (41872)
A KorlatozasSebesseg=N/A paraméterű utat gyorsabbnak érzi a KorlatozasSebesseg=50 -nél is hiába kerékpár a jármű. Próbáld ki például a Badacsony alatti szakaszon az S, S+ szakaszoknak adjál mondjuk 20-as vagy 30-as korlátot és nézzük meg hogy a másnapi fordítás után változik-e a tervezés.
[előzmény: (41868) oli_b, 2010.09.05 23:06:05]

oli_bhozzászólásai | válasz erre | 2010.09.05 23:06:05 (41868)
Az lehet, de ahol ki volt töltve, ott is 50km/h volt. Ez nem korlátozza a biciklizést. Vagy az algoritmusban ne keressem a mesterséges intelligenciát?
[előzmény: (41867) Andreas, 2010.09.05 23:02:12]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2010.09.05 23:02:12 (41867)
Tippem: az útvonaltervezés hajlamos a KorlatozasSebesseg=N/A paraméterű utakat választani a kitöltött paraméterrel rendelkező szakaszok helyett.
[előzmény: (41861) Hajo, 2010.09.05 20:32:23]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2010.09.05 20:32:23 (41861)
A szept 11-i GCTOUR miatt megpróbáltam Mapsource-ban (tuhu) létrehozni a route-ot.
Háááát....

Kerékpáros és gyalogos módban is katasztrofális a helyzet.
Sok helyen csak úgy tudtam a kerékpárúton (oo) tartani, hogy egymástól kb 50-100m-enként vettem fel pontokat a route-ban. Végül gyalogos módban terveztem, de így is sok helyen inkább kerülőt tett, minthogy a kerékpárúton tervezett volna.

Az alábbi helyek problémásnak tűnnek.
Balaton:
N47.00664 E18.16671
N47.02279 E18.15276
N47.05401 E18.05120
N46.94698 E17.87730
N46.88257 E17.75855
N46.82824 E17.63462
N46.78889 E17.48485 (inkább a hegyen menő S+-on tervez. ;-) )
Somogy:
N46.70123 E17.27729
N46.75924 E17.59159
N46.77116 E17.62958 (inkább a parti sétányra tervez)
N46.80328 E17.74704
N46.81225 E17.78054 (a lépcsőn előbb tervez, mint a oo-n)
N46.83762 E17.84471
N46.84364 E17.85821 (durva cik-cakk látszik a nyomvonalban!! Képtelenség erre a szakaszra rátervezni).
N46.85097 E17.87426
N46.88531 E17.94423
N46.88555 E17.95627
N46.89194 E17.98509 hosszú szakaszon (inkább a délre eső földútra tervez rá).
N46.89413 E17.99940 hosszú szakaszon (inkább a délre, vagy északra eső párhuzamos utcákra tervez)
N46.90831 E18.04745
N46.91002 E18.04798 (itt és előzőnél is inkább a parkba tervez be).
N46.91761 E18.07300

Sajnos mostanában nagyon keveset tudok rajzolni. Hálás lennék, ha valaki megnézné.
Gondolom, paraméterezési problémák lehetnek.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók