turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, padler hozzászólásai
új hozzászólás | témák listája

Összesen: 40 db hozzászólás

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2010.04.18 22:18:31 (3399)
Nekem is elment vele, a vértesi geo ttúra utántól olvastam végig. Az már régebbről egyértelmű volt, hogy Andrásnak kevés az ideje, a mostani dolgok csak az utolsó csepp a pohárban.
[előzmény: (3395) 2010.04.18 17:15:39]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2010.04.18 16:57:27 (3394)
Tegnap éjjel végigolvastam a gc hozzászólásait. Szerintem sajnos semmilyen taktika nincs, csak egymástól gyökeresen eltérő elképzelések vannak, melyek közül lehet, hogy egyik sem fog győzni. Ha jól értettem, három alternatíva merült fel az alapvető problémák megoldására. Ezek közül legalább kettő alapszabály-módosítással jár. Az álláspontok azonban olyan merevek, hogy valószínűleg egyik javaslat sem fogja megkapni a rendkívüli közgyűlésen a jelenlévő egyesületi tagok háromnegyedének szavazatát.

András véleménye viszont szerintem is nagyon szükséges lenne, főként, hogy a gc fejlesztéséből egyértelművé tette a kiszállását.
[előzmény: (3392) 2010.04.18 16:17:22]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2010.04.17 09:11:44 (3390)
Ha a jelenlegi helyzet változik, egyesület alapítását pártolom, a működtetésben gazdasági vonalon tudok segíteni. Olahtamas által leírtak mentén az omp-hez való csatlakozást is elképzelhetőnek tartom. A térképszerkesztési, technikai jellegű kérdések megoldása mellett a döntéskor javaslom azt is figyelembe venni, hogy az omp tudtommal informális "szervezet", aminek hosszabb távon akár hátrányai is lehetnek. Mivel Kumin beírásából azt vettem ki, hogy a Kft ötletét az MGKE tagjainak többsége nem támogatja, valószínűleg a jelenlegi helyzet is maradhat, ha az MGKE záros határidőn belül megoldja a belső problémáit.
A legfontosabbnak a programozás, fejlesztések kérdésének megoldását tartom, mivel Andrásra láthatóan tartósan nem számíthatunk.
[előzmény: (3380) olahtamas, 2010.04.15 13:30:19]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2010.03.15 10:59:00 (3294)
Passzolom a kérdést. MapSourceban rendesen tervez, tehát speciális Russa hibáról van szó, amihez nem értek.
[előzmény: (3292) kaciokos, 2010.03.15 10:19:46]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2010.03.15 10:32:25 (3293)
Kb. hasonló volt tavaly is a helyzet. Amikor az egyesület vezetősége kéri az 1 %-ot, mindig előkerül a kérdés, hogy mire költötték a bevételt. Minden évről van közhasznúsági jelentés (idén még nem volt közgyűlés), most egy hosszabb szöveges tájékoztató is felkerült a honlapra, tehát az egyesület törvény által előírt tájékoztatási kötelezettségét teljesíti. Egyik oldalról az egyesület adhatna ennél részletesebb tájékoztatást, másik oldalról már több civil szervezetnél láttam, hogy részletes tájékoztatás esetén is kötözködnek egyesek és minden fillér kiadás indokoltságát és/vagy megfelelő bizonylatoltságát megkérdőjelezik.

Az MGKE-nek tizenvalahány tagja van, az alapítás óta idén került néhány tag felvételre. Akik követelik a részletek nyilvánosságát, (már) nem az egyesület tagjai, tehát "belülről" nem tudnak változást elérni. Ha szerintük komoly pénzügyi problémákról, visszaélésgyanús esetekről van szó, már régen hivatalos útra kellett volna terelniük az ügyet ahelyett, hogy szerintük alkut ajánlanak/az egyesület vezetése szerint kényszeríteni próbálják a vezetőséget a tagfelvétel kérdésében stb.

Tartok tőle, hogy jövőre ugyanitt fognak tartani az érintettek.
[előzmény: (3291) laszloistvan, 2010.03.15 07:28:27]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2010.03.14 22:58:10 (3290)
Mivel felhívtad rá a figyelmet, beleolvastam a gc fórumba. Úgy látom, hogy sajnos csak a "szokásos" műsor megy megint (éppen emiatt nem olvasom azt a fórumot).
[előzmény: (3283) laszloistvan, 2010.03.13 11:20:17]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2010.03.14 22:07:59 (3289)
Pontos koordináta?
[előzmény: (3284) kaciokos, 2010.03.13 19:04:19]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2009.07.31 22:25:18 (2787)
Javaslom, hogy vedd fel a kapcsolatot az MTSZ illetékes megyei technikai bizottságának vezetőjével.
1. A mai nadrágszíjparcellák korában szinte lehetetlen minden tulajdonos engedélyét beszerezni, de az erdészet, ha természetvédelmi területen menne, akkor zöldhatóság is mindenképpen, ha sok belterületet érint, önkormányzat, villanyoszlop-tulajdonos stb. Előzetes bejárásnál látott magánterület táblákat, szabadon lévő kutyákat, egyéb problémásnak tűnő helyeket mindenképpen célszerű komolyan venni.
2. MSZ szabvány, illetve a már meglévő turistaút-hálózat kialakítása, célszerű a technikai bizottság vezetőjével együtt meghatározni.
3. Az elkészülést az MTSZ-nél és a Cartographiánál mindenképp célszerű jelezni.
4. A szép festésnek is megvan a technikája. A szabvány tartalmazza a jelzések méretét, elhelyezésének szabályait is.
[előzmény: (2778) UzBence, 2009.07.30 06:45:10]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2009.03.22 20:20:44 (2503)
1. Ebben az esetben szerintem S+ első km-re "hiányos jelzés", utána JelzesMinoseg=C, S4-et valóságnak megfelelően berajzolni.
2. A turabazis.hu jelzés nyilvántartása részben a megyei szövetségek adatai alapján, részben az akkori papírtérképek feldolgozásával készült. Nem tudom, hogy mostanában mennyire van aktualizálva.
3. Kár, hogy éppen a söjtöri Deák teljesítménytúra főrendezőjét (aki mellesleg térképész hallgató) nem sikerült aktívan bevonni (bevonnunk) a tuhu projektbe:(
[előzmény: (2498) waneqr, 2009.03.22 13:25:37]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2009.03.22 20:10:25 (2502)
A turistautak egy részének nincs gazdája (valakik felfestették, azonban a karbantartására, felújítására pénz vagy idő hiányában már nem tudnak sort keríteni). Jelentős probléma az is, hogy egységes adatbázis híján gyakran azt sem tudni, hogy ki (lenne) egy adott jelzés gazdája. Ennek megoldására már a tuhu keretében is születtek elképzelések, de némi programfejlesztés kellene hozzá (fejlesztési feladatokkal meg tele a padlás).

Ha meg szeretnéd tudni, hogy egy turistautat ki gondoz vagy tervben van-e mostanában a felújítása, áthelyezése stb., elsődlegesen a megyei természetbarát szövetség technikai vezetőjéhez célszerű fordulni. Egyes tájegységekben megállapodás van az egyesületek között az utak karbantartásáról (pl. Börzsöny), pillanatnyilag az OKT szakaszoknak is elvileg van gazdája. Felújítás előtt nem árt megnézni, mi szerepel a legújabb térképeken.

Új turistaút festéséhez kell a terület (pl. erdészet) vagy a jelzéseket hordozó tárgyak (pl. villanyoszlopok) tulajdonosának az engedélye, természetvédelmi terület esetén a zöldhatóságé is. Célszerű egyeztetni a vadászati joggal rendelkezővel is, ha az nem azonos a terület tulajdonosával.
Nem jogszabályi előírás, de a festés előtt szükséges egyeztetni a megyei természetbarát szövetség technikai vezetőjével, illetve célszerű a területről térképet kiadókkal is. A festés során a vonatkozó magyar szabvány szerint kell eljárni.
[előzmény: (2496) waneqr, 2009.03.22 13:00:11]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2009.03.22 19:51:13 (2501)
1. Alapvetően aminek nyoma van. Előfordulhat, hogy akkor is jelöljük, ha valaki levakarta a jeleket vagy egyéb probléma miatt nincs jelzés (pl. ha hosszabb turistaút szakadna meg emiatt és egyértelmű, merre kell menni), ekkor "hiányos jelzés" felirat kerül rá az adott szakaszra, vagy a paraméterek közé JelzesMinoseg=D.
2. Utcanev parameterbe "régi P" (pl. jelzésáthelyezés után, ha nincsenek szabályosan letörlőkeresztezve, vagy szürkítve a jelek)
3. Lehetőleg a valóságot rajzoljuk, tehát amennyiben bármi nem úgy van, mint kellene, szóljál.
Ez sem hivatalos álláspont:)
[előzmény: (2492) waneqr, 2009.03.22 11:58:47]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2009.02.22 08:36:43 (2425)
Valószínűleg senki nem járt még arra, papírtérkép alapján van besaccolva. Gyanakodj erre az olyan turistautaknál is, ahol a jelzés után .. (két pötty) látható. Ha csak . (egy pötty), akkor kevés (valószínűleg egy) track alapján van rajzolva.
[előzmény: (2424) waneqr, 2009.02.22 08:14:42]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2009.02.18 20:12:08 (2418)
Mekkora a hó arrafelé? (Szombaton mi is megyünk, bár a rajthelynél valószínűleg nem jutok tovább.)
[előzmény: (2417) hunyor, 2009.02.18 17:34:16]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2009.02.17 21:14:34 (2414)
Ezzel a tempóval a 4-5. nap akár végezhetnének is:)
Egyébként a hétvégén is lehet menni egy jót a Mecsekben:
http://ttt.tr.hu/naptar/tura.php?id=2049
[előzmény: (2413) olahtamas, 2009.02.17 20:34:08]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2009.02.15 21:07:28 (2408)
A Cartographia Zselic térképére és a Messzelátó Természetvédelmi Egyesület Észak-Somogy Ökoturisztikai térképére lenne szükséged. Utóbbi csak térképboltokban kapható, ha nagyon nem jutsz hozzá, keress meg. Vigyázz arra, hogy ezen térképek léptéke nem a szokott 1:40.000-hez.
Amennyire ismerem a környéket, a valószínűsíthetően érintett falvakkal várhatóan nem lesz probléma.
[előzmény: (2407) hunyor, 2009.02.15 16:27:15]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2009.02.13 22:21:38 (2406)
Szerintem menjetek el egy-két napos túrára a Mecsekbe. Amit ott komolyabb elfáradás nélkül bírtok, az talán menni fog több napon át is, mivel a Zselic és a Somogy lényegesen laposabb.
Szállást a Zselicben találsz, Észak-Somogy szerintem nehezebb ügy lesz.
140-150 km-ből már ki lehet hozni az útvonalat Misináról indulva kitérők nélkül, ez átlagos teherbírású, de tapasztalt túrázóknak legalább 7-8 nap nagyzsákkal.
[előzmény: (2405) hunyor, 2009.02.13 21:39:15]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2009.02.13 20:50:56 (2403)
GPS nélkül, a számítógépen megtervezheted a MapSource segítségével az útvonalat. Próbáld ki:)
[előzmény: (2399) hunyor, 2009.02.13 20:20:33]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2009.02.13 16:35:43 (2398)
Ha döntőrészt turistaúton akartok menni, akkor a kéket javaslom Felsőkakig (Újvárfalva után a mesztegnyői kisvasút végállomása), onnan rövid átkötés a sárgára Somogyvárig, utána zöldön Balatonboglárig.
Esetleg Libickozmától piroson Nikláig, innen jelzetlen utakon Csisztapusztára és onnan Fonyódra. Sajnos a földutak jó része még nincsen felmérve, sőt a Buzsák-Csisztapuszta közötti műút is hiányzik.
[előzmény: (2392) hunyor, 2009.02.12 21:05:03]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2009.02.08 08:43:47 (2385)
Nem írtam, hogy fiú vagyok:o)
[előzmény: (2384) Affami, 2009.02.08 07:17:24]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2009.02.07 21:07:43 (2383)
11-től fél 5-ig ültem ott az egyik asztalnál túranaptárat árulva.
[előzmény: (2381) Affami, 2009.02.07 19:00:32]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2009.02.06 20:30:04 (2375)
Egy narancssárga kabátban fogok ülni a célban, ha gondoljátok, köszönjetek rám.

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2009.02.04 19:50:32 (2369)
A célban biztosan ott leszünk mi is.
[előzmény: (2366) Arti (junior), 2009.02.04 16:40:26]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2009.01.13 19:06:31 (2325)
Tudtommal a 20-as annyival tér el a 30-tól, hogy a 2. ellenőrzőpont után, a tavat elhagyva a P jelzésen "rövidít" párszáz métert, majd újból becsatlakozik a 30-as útvonalába.
[előzmény: (2323) olahtamas, 2009.01.12 15:21:12]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.08.26 22:17:45 (2160)
Utánanéztem, a rendezők tényleg kitisztították a Z problémás szakaszát.
[előzmény: (2158) padler, 2008.08.25 21:45:19]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.08.25 21:45:19 (2158)
Gondolom a Csesznekről Porva-Csesznek vá-n át Porvára menő útvonalról van szó.
Az S Aranyos-völgyi szakasza túratársak leírása szerint még gyalogosan is nehezen járható kidőlt fák és susnya miatt. Javaslom, hogy maradjatok a dózerúton és a vadászháztól az S3 jelzésen térjetek vissza az S-re.
Porva-Csesznek vá-ról két úton lehet eljutni Porvára: S+ az Üveghutáig, majd S Porváig, vagy végig a Z-n, ami a turistautak.hu-n nincs még teljesen felmérve. Az S+ felmegy a hegy tetejére, ez az első méterektől eltekintve széles gyalogút, később szekérút. Ott egy rövid szakaszon hangulatos ösvény, ezt szekérúton egy jobbos-balos kombinációval kerülni lehet. A vége rövid, de erős lejtő szekérúton. Az S Porváig esős időben sáros földút.
A Z jelzés eleje mások elmondása szerint benőtt. A hétvégén teljesítménytúrát rendeztek ezen az úton, elképzelhető, hogy kitisztították.
Az S még Porva-Csesznek vá. előtt rövid szakaszon fonódik a P+-al, majd a P-vel. Nem tudom mikori a papíralapú térképed, tudtommal az utóbbi években a Z Porva előtti szakaszának útvonalváltozása kivételével állandó az útvonal és a jelzések is.
Ha nem jártatok még arra, akkor javaslom a Cuha-szurdok beépítését az útvonalba (Vinyéig az S jelzésen, majd a P-n Porva-Csesznek vá-ra), nagyon látványos.
[előzmény: (2157) mariand, 2008.08.24 19:04:00]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.08.24 18:04:52 (2155)
Valóságban is könnyen előfordul, tipikus pl. út mellett - attól fizikailag elválasztva - kerékpárút megy és ezt keresztezi egy becsatlakozó út. Két megoldás van: vagy a becsatlakozó út kerékpárút és út közötti szakaszát növeled 6 méter felettire, vagy itt az úttal közös node-ra helyezed a kerékpárút és a becsatlakozó út végét is. Hasonló problémák léphetnek fel bonyolult turistaútkeresztezéseknél, néhány méteres útlevágásoknál is (minden fa között ösvény van) vagy amikor a kanyarodó sávok kis járdaszigettel vannak elválasztva. Utóbbi esetekben általában az egyszerűsítés (nem minden "út" megrajzolása) a megoldás. Nyilván azzal sem kell foglalkozni, ha a földút aszfalthoz való csatlakozásának utolsó métereit sárrázó célzattal leaszfaltozták stb.
[előzmény: (2154) Arti (junior), 2008.08.24 17:45:31]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.08.23 19:41:12 (2153)
Pest a Gödöllői-dombság tájegységben van.
[előzmény: (2152) Stanley, 2008.08.23 19:26:25]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.06.11 20:07:35 (2054)
Ennyi eladott füzet már nem rossz, mi a 102-103. számú füzeteket kaptuk.
A füzet nyomdai munkája egyszeri nagyobb költség, bár ez akár fénymásolható is lenne. A teljesítés elismeréseként jelvényt írtak, ez tényleg költséges (bár kis példányszámnál éppen az egyszeri költsége a húzós pl. verőtőke). Ha csak kitűzőről van szó (sokan keverik a két fogalmat), annak 100 Ft alatti a költsége és lényegében bármilyen példányszám lehet. Legalább a már teljesítőknek adhatna valamit, ha új füzetet már nem is ad el:( Majd jelzem a dolgot egy-két helyen.
[előzmény: (2052) tibbi, 2008.06.11 19:44:46]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.06.11 19:47:15 (2053)
Tudtommal Ösvénytaposóéknál mindig van tagfelvétel, csak a festett jelzés meg ne folyjon;-)
Az UKK (egyelőre) nem bejegyzett egyesület.
[előzmény: (2046) izsolt, 2008.06.11 14:33:49]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.06.11 19:43:29 (2051)
Érdeklődj Vagdalthús kollegánál, ő váci.

Ha elsősorban kettesben szeretnétek túrázni, akkor inkább olyan egyesületet keress, ahol azokat is szívesen látják, akik csak évente néhány alkalommal szeretnének részt venni közös programokon vagy társadalmi munkában (pl. jelzésfestés, szemétszedés, túrarendezés). Vigyázz arra, hogy nem minden egyesület tagja az MTSZ-nek, illetve esetenként az adminisztráció komolyságában/értelmezési kérdésekben is eltérések vannak.
[előzmény: (2039) keep, 2008.06.10 19:26:42]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.06.11 19:34:16 (2050)
Megszűnt? Kár:((( Már több pontnál jártunk. (Lehet, hogy csak az igazolófüzet árát gyűjtötték be?:( )
[előzmény: (2040) tibbi, 2008.06.10 20:09:02]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.04.29 23:25:10 (1937)
A Nagymaros-Törökmezőre mind a raszteres térképen kattintgatással, mind a beírós/listából kiválasztós módszerrel működik, ha az útvonaltervezés beállításainál csak a kéken tervezzen feltételt adod meg. Ha valahol így nem működik, akkor gyengíteni kell a "csak" kikötésen.
[előzmény: (1936) padler, 2008.04.29 23:15:18]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.04.29 23:15:18 (1936)
http://www.turistautak.hu/maps.php?id=magyarorszag&image=raster
Majdnem legalul van az "útvonaltervezés beállításai", próbáld meg átállítani úgy, hogy csak adott turistajelzésen tervezzen lehetőleg.
[előzmény: (1935) gyorildi, 2008.04.29 22:35:53]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.04.28 19:21:46 (1929)
Százasra készülők idén figyeljenek, jelentősen változott Mogyorósbánya után az útvonal (felmegy az Öreg-kőig a kéken), illetve Koldusszállástól Tatára kell menni. Emiatt az elmúlt évek trackjei nem használhatók teljes egészében.
[előzmény: (1926) johann g (Lud), 2008.04.28 13:11:53]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2008.01.18 20:13:27 (1662)
(Ez felazso oldala, az index kéktúra-túramozgalmas topikban azért nem írtam, mert ott közismert:))
[előzmény: (1660) Erdőjáró, 2008.01.18 07:45:30]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2007.11.05 22:50:41 (1540)
Gyakran hirdetik az apróhirdetés topikban, hogy második nyitókód eladó 10 ezerért.
[előzmény: (1537) ini, 2007.11.05 21:08:33]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2007.11.04 19:45:58 (1527)
Gyere át a térképek topikba a kérdéseddel. Ha jól értettem, amit írsz, kimarad egy nagyon fontos lépés: mivel csak gyakorolsz, nincs visszatöltve a mapedit általad módosított .mp fájlja a tuhu-ra. Mivel a mapsource térkép a tuhu-n lévő adatokból készül éjjelente, így nem is láthatsz rajta semmi változást.
[előzmény: (1526) ini, 2007.11.04 12:16:32]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2007.09.21 20:12:44 (1465)
Igen, pl. Venture Cx-ben a tuhu-n szereplők az útpontok menüpontban találhatók minden egyéb POI-val együtt, valamint a látványosságokban csak ezek (+ az a néhány kilátóhely stb., ami a fényképezőgép ikonnal lett felvéve). A geocache menüpontban csak az általad letöltött, láda ikonnal jelzett ládák vannak, amiket megtaláláskor ki is nyithatsz:)
[előzmény: (1464) Ati2, 2007.09.21 17:52:37]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2007.02.03 09:39:51 (863)
Esetleg a 852. hsz-ban van a válasz a kérdésedre.
[előzmény: (862) Hajo, 2007.02.03 08:37:25]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2007.01.26 19:08:22 (848)
Melyik járt le? Amiket én látok, azon a legközelebbi 2007.01.28-án van.
[előzmény: (846) SagiK, 2007.01.26 17:07:39]
Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók