turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

Peter68hozzászólásai | válasz erre | 2006.09.11 08:17:38 (6817)
A PPC új, ettől a múltkor elzárkóztál.
[előzmény: (6816) Kolesár, 2006.09.11 08:08:20]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.09.11 08:08:20 (6816)
Egyetértek: "ez van, ezzel kell együtt élni" (Garmin GPS-t értve terpei eszközön).

Azzal viszont nem értek egyet, hogy ha már a terepi GPS-t nem tudjuk átalakítani, attól miért ne készíthetnénk korrekt megoldást webre, wapra, PC-re, PPC-re és egyéb általunk programozható eszközre? Szerintem érdemes volna.
[előzmény: (6815) Peter68, 2006.09.11 07:57:36]

Peter68hozzászólásai | válasz erre | 2006.09.11 07:57:36 (6815)
András, én már régóta mondom Neked, hogy akik itt vannak, azok nem az ágyban párnák között hónuk alatt internet kapcsolattal rendelkező PC-n akarnak utat tervezni, hanem kinn a terepen.

OK, nincs ráhatásunk a Garminra, de mivel a tuhu még nem dobta piacra az útvonaltervezős GPS-eit, így ez van, ezzel kell együtt élni.

Személy szerint engem nem hatnak meg az otthon végezhető dolgok, mert az esetek túlnyomó többségében otthon még azt sem tudom, hogy merre vet a sorsom egy túra alkalmával.
[előzmény: (6812) Kolesár, 2006.09.11 07:43:43]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.09.11 07:43:43 (6812)
Ne Garmin kütyük hülye fejével gondolkodjunk az útvonaltervezéssel kapcsolatban, mert azokra nincs ráhatásunk. Weben (és majd mapeditben) viszont saját útvonaltervező algoritmust készíthetünk (egyformát), ennek a szabályrendszerén elkezdhetnek törpölni az illetékesek.

Rendelkezésre álló adatok: minden extra mező, illetve SRTM-ből kapott magasság minden node-hoz (vagyis a polyline-ok minden töréspontjához).
[előzmény: (6811) olahtamas, 2006.09.11 07:23:23]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2006.09.11 07:23:23 (6811)
Ezért gondoltam arra, hogy esetleg egy külön bringás térképet kellene generálni az adatbázisból.
A sebesség első körben talán nem is annyira érdekes, hogy megkülönböztessük a lejtős utaknál a fel és le sebességét.
Igazából az lenne a lényeg, hogy ha mondjuk cinkotáról békásmegyerre akar menni az ember, akkor ne vigye életveszélyes főutakra és lehetőleg bicikliúton vigyen végig.

[előzmény: (6809) kocsi, 2006.09.10 23:51:00]

kocsihozzászólásai | válasz erre | 2006.09.10 23:51:00 (6809)
Helyesbítek. Igazából nem az a gond, hogy a térképeket nem tartom alkalmasnak, hanem inkább az, hogy az útvonaltervező programokban, a kütyükbe épített firmwareben nem látom nyomait sem annak, hogy igazi bringás útvonaltervezésre képesek legyenek.
[előzmény: (6808) kocsi, 2006.09.10 23:45:28]

kocsihozzászólásai | válasz erre | 2006.09.10 23:45:28 (6808)
"Azon is el kellene gondolkodni, hogy miként lehetne az útvonaltervezést megoldani bicajos esetben."

A bringás útvonaltervezés szerintem kicsit bonyolultabb, mint az autós. Az útvonaloptimalizálás - ha jól gondolom - sebességfüggő, de bringán nem olyan egyértelmű a becsült átlagsebesség mint autóval vagy gyalog. Nekem nagyon eltérő a sebességem hegynek fel, mint ugyanott le, és az útminőségtől is erősen függ. Gyakran 50km/h sem probléma lefelé olyan terepen, ahol fölfelé csak tolni tudom.

Nagyon örülnék neki ha egyszer lenne olyan térkép ami bringás útvonaltervezésre is alkalmas, de a közeljövőben erre nem látok reális esélyt.

Remélem tévedek :-)
[előzmény: (6806) olahtamas, 2006.09.10 23:18:17]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2006.09.10 23:18:17 (6806)
Jogos a felvetés, ki kellene találni a bicikliutak rajzolásának irányadó szabályait.
Szerintem mindenképpen arra kellene törekedni, ha már van lehetőség, akkor tervezhetős és pontos legyen a térkép. Esetleg egy olyan megoldást tudnék javasolni, hogy a keresztező utcába felvenni 8-10 méterre egy pontot, és csak oda bekötni egy külön kis szakasszal a bicikliutat a merőleges út "felett".

Azon is el kellene gondolkodni, hogy miként lehetne az útvonaltervezést megoldani bicajos esetben.
Ha másképp nem megy, akkor egy külön bicajos térképet kellene generálni az adatbázisból, amin csak a biciklivel járható utak lennének benne.
Apropó egy olyan tulajdonság sem ártana a járhatóságra, hogy csak erős idegzetűeknek, mint pl. fóti út és társai, ahol nagy a forgalom, és kész életveszély bicajozni.
[előzmény: (6802) Csabesz, 2006.09.10 19:46:14]

Csabeszhozzászólásai | válasz erre | 2006.09.10 19:46:14 (6802)
Támadt egy kis problémám a a biciklisúttal Fonyódon. Ugye elég hosszan párhuzamosan fut az úttal, mellette. A múltkor mondtátok, hogy külön jobb rajzolni, rendben is van. De mi van akkor, ha merőlegesen becsatlakozik egy út? Nekem most egy tucatnyi hibaüzenetet dobott ki a túl rövid szakaszok miatt (mert erre nem gondoltam). Ugyanis a merőleges utca vonalára tettem node-ot a biciklisútnál és az autós útnál is, és így ennek a biciklis és az autós közti szakasza elég rövid lett a vágás után (sok helyen tényleg nincs még öt méter sem a valóságban). Most mindegyik helyen csaltam egy kicsit, hogy elég hosszú legyen ez a kis szakasz. Továbbra is ezt tegyem, vagy inkább legyen pontos, és ne tegyek node-ot a biciklisútnál?
Más: kepenu és olahtamas javaslatán felbuzdulva berajzoltam jónéhány polygont Fonyódon. Ha nem jó valamiért (pl. átestem a ló túloldalára), légyszi szóljatok.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók