turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

Szabadhegyhozzászólásai | válasz erre | 2009.03.10 22:07:09 (28644)
Végignéztem urbalazs videóit, rendkívül sokat segített. Szép munka volt Balázs!
Ennek alapján az utak paraméterezése egész egyszerű. Majd fotóim és emlékeim alapján beparaméterezem a Sokorót.
Javaslat: az extra sablon oldal elegánsabb lenne, ha Megjegyzes=N/A helyett a login név szerepelne. Gondolom nem egy komoly programozói munka. (Tudom, a lementett txt-be azt írok, amit akarok, meg saját HTML-t is létrehozhatok.)

Nemrég olvastam olyanról, hogy tervbe van véve egy hibabejelentő oldal.
Erre-arra különböző tájegységekben találok apró, de meglehetősen bosszantó hibákat, pl:
Sopron keleti fele és Görbehalom között félúton a parkolótól megy É-ra egy P+ jelzésű út, amiben a kereszteződéstől 61 méterre van egy szakadás.
Az ehhez hasonló hibákat jelenleg hogy szokás bejelenteni?
[előzmény: (28611) baggio, 2009.03.09 17:03:52]

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2009.03.09 17:03:52 (28611)
1.) mp file-ba ne kotorász! Csak mapedittel módosítsd.
2.) Csak a 0-ásra rajzolunk! Erre mindig ügyelj! A layer beállításokat is felejtsd el, a többi layer-t a szerver generálja a 0-ásból. Azt hogy hogyan, pontosan csak András tudja. :-)
- ha ki van jelölve valami nyomj egy Ctrl+Enter és már szerkesztheted is a paramétereket. Arra vigyáz, ha több minden van kijelölve egyszerre, akkor mindent felülír (már ha volt már valami adat benne)!
- ha paraméterek vagy úttípus különbözik, akkor jó hogy több szakaszból áll, egyébként nem kell darabolni. Inkább legyen egyben, utólag még lehet darabolni!
- a TZ-t felmérendő utak jelölésére használjuk. pl. ha látsz az útról egy kiágazást, de nem méred fel, vagy egy útkereszteződésnél a többi be nem járt utat, vagy egy úton visszafordulsz, akkor a folytatást, jelölheted TZ-vel. Iránya a felmérendő út irányával kell megegyezzen, és ne legyen több 2 node-nál. Lényeg láttad, hogy van tovább út!
- polygonoknál jelenleg kötelező a "Tajegyseg=" paraméter megadása/megtartása erre ügyelj!
5.) Nem másolunk más térképekről!!! A patakokat végigjárjuk a partjuk mentén, vagy végső esetben a nyomvonalát emlékezetből a jelölt hidak, gázlók segítségével berajzoljuk. Nem néztem a rajzolást, de szerintem itt az utóbbi eset foroghat fenn. Ilyen helyzetben fontos, hogy pár ponttal meg legyen támogatva (híd, gázló stb.), és csak ezeket a megtámogatott szakaszt rajzold be!

urbalazs videóit ajánlom figyelmedbe: http://zorro82.extra.hu/
[előzmény: (28609) Szabadhegy, 2009.03.09 16:09:19]

Szabadhegyhozzászólásai | válasz erre | 2009.03.09 16:09:19 (28609)
Még jó, hogy az utolsó sorban dícséret is szerepelt, már kezdtem teljesen elszégyelni magam.

Akkor a megjegyzéseiddel kapcsolatban a kérdéseim:
1, Az .mp fájl végén is szerepelni kellett volna ezeknek: ";@FILE,"upload/..."? Rajzolás végeztével szándékosan választottam le a csatolt állományokat. Ezek szerint ez hiba volt? (Utólag belegonsolva ha bent maradt volna, akkor az ellenőrzéskor egyszerűbben behívhatók).

2, A layer hibát azzal követhettem el, hogy nem a megfefelő layeren rajzoltam (illetve az egyik eddig jelöletlen sárga szakasz nem megfelelő layerig volt látható), ezért én a Módosítás / Minden alkotóelem kiterjesztése.. 0-ás szintig módon változtattam. Ez akkor nem megfelelő eljárás? Hogyan kell helyesen egy vonal layerét megváltoztatni MapEditben?
- Paramétereket hogyan kell megadni a MapEditben? Letöltött vonalnál látom: Tulajdonságok / Adatmezők. ID, Track, Hossz, stb. egy csomó adatbázis által generált adat van. Az Új gomb megnyomásával egyenként hozzá lehet adni tulajdonságokat, csak gondoltam ennél felhasználóbarátabb megoldás is létezik (mint például a .../properties.php?id=xxx ).
- Azért rajzoltam több vonalból az egymásra merőleges szakaszokat, mert tulajdonságaikat tekintve némileg eltértek egymástól. Az egyik széles nyiladék, a másik jelleghatár melletti csapás. Járhatóságát tekintve viszont hasonlóak. Gondoltam inkább több részből veszem fel, minthogy utólag kelljen az eltérő paramétereik miatt darabolni.
- A polygonokhoz nem mertem hozzányúlni, legközelebb azokat is módosítom.
- TZ az zsákutca? Ha igen, akkor azért, mert a domb tetején álló magaslestől egy sűrű erdőn keresztül ereszkedtünk le. Volt pár irtás a vadles körül, talán valamelyik akár út is lehetett volna, de iránya nem tetszett nekünk, és idő hiányában felmérve se lett.
3) ID=356182-es szakaszt nem én rajzoltam. Korábban csak az volt felmérve, így azon volt a Sárga. Ezt helyeztem most át a valóságnak megfelelően. A Délről becsatlakozó út az új felmérés. A 10 méteres szakaszocska meg abból adódik, hogy az eredetit 3 részre kellett szabdalni. Az első 10 méter az helyes jelölésű volt, de az utána követlkezőről le kellett szednem a Sárga jelzést.
4) ID=356175 az félreklikkelés volt. Unpaved a helyes.
5) Patakok nyomvonalának felvétele hogy szokás? Most már nincsenek befagyva, nehéz hosszában végiggyalogolni a felszinükön :) Erre a célra lehet használni más adatbázist, térképet? Különben csak nagyon hozzávetőlegesen tudnám az itteni patakot berajzolni.
[előzmény: (28607) johann g (Lud), 2009.03.09 14:08:20]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.03.09 14:08:20 (28607)
no akkor:

1) nincsenek hivatkozások a track fileokra. legközelebb:
-új track feltölt, mp letölt hivatkozásokkal együtt

2) Kajárpécről induló ösvény
- elég csak a nullás layeren megrajzolni, a többit a feldolgozás során úgysem nézi a szerver, a későbbi layaerek automatikusan generálódnak
- SEMMI paramétert nem adtál meg. a track paramétert megbeszéltük itt hosszan hogy illik tölteni, ha meg ismerős vagy a terepen (magad jártad be) lehet a többit is.
- a track elejét nem látom, mi alapján rajzoltál?
- két vonalból rajzoltál. újy vonallal akkor folytatjuk, ha bármilyen paraméterben változás van a két szakaszon, különben egy vonal.
- track vonalvezetése nodepontok gyakorisága jó.
- ha ismered az üsvénynek az erdőhöz vonatkozó viszonyát (pl. erdő-mező határán megy) akkor a polygont is megfelelően igazítsd az úthoz.
- a magaslesek között miért TZ-t rajzoltál?

3) ID=356182 vonalvezetése lehetne pontosabb ha már track3, mellesleg track2 fölött szerintem értelmetlen fokozni.
a délről becsatlakozó út csinál egy 10m-es szakaszocskát, nem okoz hibát, de értelmetlen.

4) ID=356175
ez miért other highway? javítva unpavedre.

5) gázló híd esetében rajzolhattál volna patakot is

töltöm.


[előzmény: (28606) johann g (Lud), 2009.03.09 13:15:36]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2009.03.09 13:15:36 (28606)
nézem a rajzolásod.
[előzmény: (28602) Szabadhegy, 2009.03.08 12:10:12]

Szabadhegyhozzászólásai | válasz erre | 2009.03.08 12:10:12 (28602)
Esetleg miután valaki leelenőrizte, és a módosított régiót tölti vissza az eredeti helyére, akkor oldódik fel a zárolás?
[előzmény: (28601) Szabadhegy, 2009.03.08 12:06:18]

Szabadhegyhozzászólásai | válasz erre | 2009.03.08 12:06:18 (28601)
Jelezném, hogy a Kisalföld tájegység zárolása nem szűnt meg automatikusan (a feltöltést követően).
1, Letöltöttem a tájegységet
2, javítás után visszatöltöttem a Kisalföld tájegységbe (nem ide kellett volna)
3, (28586) baggio áthelyezte a helyére, az othersbe.

A dolgozunk (regions.php) oldalon van arra lehetőség, hogy feloldjam a zárolást, de az alábbi rendszerüzenet miatt nem mertem megtenni: "Valóban feloldod a zárolást? Jól gondold meg, mert kárba veszhet ezáltal a munkád, amelyet a letöltött fájlon végeztél."

Mi a tennivaló ilyenkor?
[előzmény: (28584) KiVi, 2009.03.06 14:40:50]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2009.03.06 14:40:50 (28584)
A feltöltéssel feloldja.
[előzmény: (28583) Szabadhegy, 2009.03.06 14:37:42]

Szabadhegyhozzászólásai | válasz erre | 2009.03.06 14:37:42 (28583)
És ha ez megvan, akkor feltöltés után én oldjam fel a zárolást, vagy majd az a személy fogja feloldani, aki leelenőrizte és az új adatokat jóváhagyta?
[előzmény: (28581) Szabadhegy, 2009.03.06 14:35:26]

Szabadhegyhozzászólásai | válasz erre | 2009.03.06 14:35:26 (28581)
Hogyani is kell a tájegységet visszatölteni?
Trackként töltsem fel a zippelt .mp-t, aztán szóljak itt?
A módosításokat meg írjam be a track "Leírás" mezőbe, mivel az updates.php eléréséhez magasabb szintű térképrajzolói jogosultság kell?
[előzmény: (28559) KiVi, 2009.03.06 09:43:01]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2009.03.06 09:43:01 (28559)
A megfelelő helyre kell küldeni egy korsó sört. :-)) Addig is töltheted a Kisalföldet! ;)
[előzmény: (28558) Szabadhegy, 2009.03.06 09:40:12]

Szabadhegyhozzászólásai | válasz erre | 2009.03.06 09:40:12 (28558)
Érdeklődnék, miként működik a letöltési jogosultság ügymenete.
Itt kell kérni, mivel ezt a fórumot úgyis olvassák megfelelő adminok, vagy más helyen kell leadni a kérést?
Ha esetleg ez valami miatt lassú, bürokratikus folyamat lenne, akkor megfelelő jogosultsággal rendelkező ember átküldené nekem a Kisalföld forrásállományát?
[előzmény: (28513) Szabadhegy, 2009.03.04 19:54:45]

Szabadhegyhozzászólásai | válasz erre | 2009.03.04 19:54:45 (28513)
Természetesen a MapEditet letöltöttem (korábban is ezzel dolgoztam) és párszor elolvastam az írásokat. (Kisebb ráncfelvarrás ráférne a doksira, találtam benne helyesírási hibákat és teljesen elavult részeket is, bár ezek nem fontosak, a lényeg szépen benne van.)
A darabolás is végre összejött, korábban nem álltam pontosan rá a csomópontra, azért nem jelent meg a vonal darabolása menüpont.

Akkor ezennel kérnék letöltési jogot a Kisalföldre.
A Sokoró rendberakása mellett Bábolna megrajzolását is valószínűleg bevállanám, mivel annak szinte összes utcáját bejártam és 200 útpontot összegyűjtöttem.

e-mail: gyor96 kukac freemail * hu, skype: sinteer
[előzmény: (28510) pgyp, 2009.03.04 18:16:49]

pgyphozzászólásai | válasz erre | 2009.03.04 18:16:49 (28510)
akkor ne kérdezz feleslegesen, tedd a következőt:
1. olvasd el ezt végig, többször: http://www.turistautak.hu/documents.php?id=index
2. töltsd le az általunk használt mapeditet: http://turistautak.hu/download/mapedit.exe
3. kérj letöltési jogot a Kisalföld tájegységre!
4. kezdj el rajzolni és vedd fel a kpacsolatot valakivel, ha túl sok kérdésed van (emil, skype stb, engem is nyugodtan zaklathatsz)
5. felejtsd el az .img-k piszkálását, mostantól csak .mp van
6. válaszd ki egy trackedet (vagy részét) és kezdd el berajzolni
7. amennyiben kész vagy a rajzolással, töltsd fel a teljes .mp-t zippelve az other tájegységbe, majd kérd itt a forumon a lektorálását
8. várj türelmesen és 3 naponta kérd újra a lektorálást;-)
[előzmény: (28509) Szabadhegy, 2009.03.04 17:20:29]

Szabadhegyhozzászólásai | válasz erre | 2009.03.04 17:20:29 (28509)
Egyenlőre a Kisalföld .img-jét alapulvéve gyakorlatozom, és felmerült pár kérdés.

Van egy 30 pontból álló, 2,4 km hosszú Sárga jelzésű útszakasz, ami ma már nem teljesen felel meg a valóságnak, mivel a középső szakasza egy új, vele nagyjából párhuzamos úton halad.
Jelen esetben adva van (a) egy 2,4 km-es szakasz, (b) egy korábban felmért 650 méter hosszú szakasz, (c) és egy új felmérésű 602 méter hosszú szakasz.

Feltételezésem szerint az eredeti 2,4-es sárgát darabolni kellene 3 részre, az elejét és a végét egyesíteni a 650 és 602 méteres utakkal, a közepét meg "leminősíteni" 0x3-ról 0xa-ra.
És ha jól sejtem 2 darab csomópontot is létre kell hozni az utak találkozásánál.

Van-e lehetőség MapEditben vonalak darabolására (pl trimmeléssel), illetve egyesítésére?

A konkrét esetre visszatérve talán egyszerűbb lenne az meglévő Sárga jelzés útpontjait áthelyezni új helyre, a másik egyszerű földutat meg a korábbi sárga helyére átmozgatni. Rendben van ez így?

Hogyan kell egy út egy megszűnt szakaszát szabályosan törölni (mivel egy másik út felét már beszántották)? Találtam rá megoldást: dupla kattintás az útra, Points menüből a felesleges dolgok törlése. Szabályos ez így? Esetleg van valami radír eszköz is?


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók