turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

efemmhozzászólásai | válasz erre | 2012.10.11 22:41:41 (57539)
Én a 82-es úttól keletre eső kerékpáros útvonalakat egyelőre levenném/nem tenném vissza a helyetekben. A teljes kék kerékpáros kört nem (megfelelő) engedéllyel létesítették, és emiatt kifejezetten kérték a levételét, a "82-es út és Bakonynána közötti rész eltávolítását". Annak nincs értelme, hogy a semmiben véget érő, és ugyanúgy engedély nélkül létesített útvonalak szerepeljenek a TUHU térképén, mert a térképet egyébként jóhiszeműen használó kerékpárost érheti komoly büntetés, ha olyan útvonalra téved, ami védett terület (vagy akár csak erdőterület) érint és nem kijelölt kerékpárút. Úgy gondolom, hogy sem a rajzolók, sem az MGKE sem szeretné ilyen helyzetbe hozni a térképét használókat.
[előzmény: (57537) KiVi, 2012.10.11 22:11:43]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2012.10.11 22:11:43 (57537)
Nem kell túlbonyolítani -közforgalmú úton főleg- csak meg kell nézni, hogy mi van a terepen. Ha ott a jel akkor fel kell tüntetni a térképünkön. Ha nincs akkor nem.
[előzmény: (57534) efemm, 2012.10.11 21:22:34]

efemmhozzászólásai | válasz erre | 2012.10.11 21:22:34 (57534)
Miért "nyilván"? :)
Ahol a C térképeken látod a kerékpáros jelzést (ezen a részen), azok közforgalmú utak, autóval is behajthatsz rájuk, vagyis nehéz lenne róluk kitiltani a kerékpárosokat. Arra, hogy a jelzések felfestője rendelkezik-e a HM Verga engedélyével (ezekre a részekre) pedig Attibati hozzászólásában megtalálod a választ.
Azt nem tudom, hogy a HM Verga mit szólna, ha visszakerülnének a TUHU-ra is a C-n szereplő útvonalakra a jelzések, de hiszem, hogy ezt nekünk kellene feszegetni. Először egyezzen meg valamilyen szinten hivatalosan az az érintett erdészetekkel, aki a jelzéseket és a kerékpáros úthálózatot kialakította.
[előzmény: (57531) tibbi, 2012.10.11 18:57:52]

tibbihozzászólásai | válasz erre | 2012.10.11 18:57:52 (57531)
Nem lehet véletlen, hogy az említett térképen nem szerepel az a szakasz, nyilván egyeztetett a terület kezelőivel a térképnyomdába küldése előtt.
De nem akarok feltételezésekre hagyatkozni, inkább megvárom, hogy mit válaszol efemm a 57528-ban feltett kérdésemre.
[előzmény: (57529) Old Eye, 2012.10.11 18:46:58]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2012.10.11 18:46:58 (57529)
Ha egy másik térkép szerkesztôje jónak tart valamit, azt tartsuk mi is jónak?
Inkább azokból az adatokból induljunk ki, amelyekkel rendelkezünk...
[előzmény: (57528) tibbi, 2012.10.11 18:18:14]

tibbihozzászólásai | válasz erre | 2012.10.11 18:18:14 (57528)
A Cartographia aktuális (2012-es) térképén a kék kerékpáros kör "megszakad" Alsópere és a Malomvölgyi-tavak között. :) Ezt a rajzolási trükköt nem vettem észre tavaly. Most beszéltem azzal, aki a C felé a térképi változásokat küldi, aki a térképet és az atlaszokat szerkeszti, előtte nem volt ismeretlen a kerékpáros útvonalak és a HM Verga problémája...
Tehát csak azzal a szakasszal van a gond, ami a Cartographia térképéről is hiányzik, az összes többit rendben találta a szerkesztő? Ebben az esetben itt is visszaállíthatjuk a "sürgősen" törölt részeket.
[előzmény: (57526) efemm, 2012.10.11 15:37:50]

efemmhozzászólásai | válasz erre | 2012.10.11 15:37:50 (57526)
A Cartographia aktuális (2012-es) térképén a kék kerékpáros kör "megszakad" Alsópere és a Malomvölgyi-tavak között. :) Ezt a rajzolási trükköt nem vettem észre tavaly. Most beszéltem azzal, aki a C felé a térképi változásokat küldi, aki a térképet és az atlaszokat szerkeszti, előtte nem volt ismeretlen a kerékpáros útvonalak és a HM Verga problémája...
A helyi TDM szervezet, a Bakony és Balaton Térségi Turisztikai Nonprofit Kft. (aminek tagja a HM Verga is!) most vesz részt a A „Fenntartható közlekedés és mobilitás a Duna menti turisztikai régiókban” (TRANSDANUBE) című projektben. (http://veszpremmegye.hu/kgy2012/20120920/04_eloterjesztes.pdf)
"A projekt középpontjában a Duna áll, célja: a résztvevő Duna menti partnerrégiók fenntartható mobilitásának fejlesztése, melybe beletartozik a közösségi közlekedési, kerékpározási és hajózási lehetőségek összehangolása, a turisztikai, kulturális és természeti vonzerők elérhetőségének javításával."
[előzmény: (57401) Bryan, 2012.10.08 13:54:15]

Bryanhozzászólásai | válasz erre | 2012.10.08 13:54:15 (57401)
A kérdéses kerékpárutak ezen track alapján lettek berajzolva nagyjából egy évvel ezelőtt.

Idézet a track-adatlapról:
"A hivatalos kerékpáros turistaút hálózat a Bakonyban. A Hotel Szarvaskút (Répás Tibor ügyvezető - repas@szarvaskut.hu) kezdeményezte és végeztette a kialakítását 2010-ben. A Bakonyerdő ZRt. engedélyével került kialakításra, azzal, hogy a jelzett útvonalakról kerékpárral letérni tilos, és csak nappal vehetők igénybe. Az aktuális Cartographia turistatérképeken is ezek a nyomvonalak szerepelnek. Kék - 43km, Piros - 53km, Sárga - 14km, Zöld - 43km, kis Piros - 5km, Erdei - 1,7km."

Attibati: akkor most mi legyen?
[előzmény: (57399) Attibati, 2012.10.08 12:12:21]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.10.08 12:12:21 (57399)
Beszéltem Pál úrral, a 82-es út és Bakonynána közötti teljes szakaszt kellene törölni, szerinte ott nincs kerékpárút. Az általad küldött nyonvonal tehát helyes.
A Koo jelzés a jelzett szakasz előtt és után is tart, azokat is ellenőrizni kellene a terepen, jó eséllyel azok sem kijelölt kerékpárutak. Lehet tudni, hogy milyen track alapján lettek ezek berajzolva? Talán a trackelőnek más információi vannak.
[előzmény: (57395) Bryan, 2012.10.08 11:58:29]

Bryanhozzászólásai | válasz erre | 2012.10.08 11:58:29 (57395)
Pontosítani kellene a kérdéses szakaszt (egy gdb állományban bejelölve azt elegendő lenne szerintem), azután tudjuk módosítani azokat.
[előzmény: (57394) Attibati, 2012.10.08 11:51:56]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.10.08 11:51:56 (57394)
Erre én is rákérdeztem és azt állította, hogy nincs jelzett kerékpárút itt.
[előzmény: (57392) Bryan, 2012.10.08 11:20:23]

Bryanhozzászólásai | válasz erre | 2012.10.08 11:20:23 (57392)
Igazából csak megjelöltem a szerintem érintett szakaszt egy gdb file-ban és azt átküldtem Attibatinak. Azt csakugyan érdemes lenne megkérdeznie Attibatinak Pál Lajos vezérigazgató helyettes úrtól, hogy a kérdéses szakaszon van-e jelölve fizikailag a kérdéses kerékpárút vagy sem. Ha nincs, akkor egyértelmű, hogy mit is kell tenni.
[előzmény: (57390) Old Eye, 2012.10.08 11:15:57]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2012.10.08 11:15:57 (57390)
Másold be nekünk miheztartás végett!
Kérdés: Van ott jelzett kerékpárút? A válasz szüli a következô kérdést, tennivalót.
[előzmény: (57388) Bryan, 2012.10.08 10:58:19]

Bryanhozzászólásai | válasz erre | 2012.10.08 10:58:19 (57388)
Levél ment Attibati!
[előzmény: (57386) Attibati, 2012.10.08 10:40:28]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2012.10.08 10:40:28 (57386)
Az imént hívott telefonon Pál Lajos úr a Veszprémi Erdőgazdaság vezérigazgató helyettese, hogy a Bakonynána-Eplény közötti jelzett kék kerékpárút a valóságban nem létezik. Az út az Erdőgazdaság kezelésében levő magánút, amit sorompóval zárnak. Gyakran találkoznak itt kerékpáros csoportokkal, akik arra hivatkoznak, hogy a mi térképünkön jelzett kerékpárútnak van jelölve ez a szakasz.
Jogi lépéseket helyezett kilátásba amennyiben nem szüntetjük meg a kerékpárút jelzést a térképünkön. Szerinte az út soha nem volt jelzett kerékpárút.
Kérlek intézkedjetek a térkép javításáról.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók