turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.02.02 19:04:48 (27577)
gyu:
Ha fel tudod idézni egy problémás poligon helyét, akkor nézd meg azt az új TuristautakIndex térképen is. A normál TUHU térképen például a budapesti Lurdy Házat takarja az industrial poligon (holott egy lyukba lett rajzolva) a TuristautakIndex térképen viszont tökéletesen megvan minden. Peter68 tud valamit :)
[előzmény: (27060) gyu., 2009.01.22 16:35:43]

gyu.hozzászólásai | válasz erre | 2009.01.22 16:35:43 (27060)
régebben sokat csináltak úgy "lyukasztást", hogy 1 egyenes mentén mentek bele a polygon belsejébe majd ugyanott kijöttek, ezeket szerintem még nem sikerült felszámolni.

Ez nem biztos, hogy véletlen és fel kell számolni: a garminon nem (mindig) látszódó lyukakra gondolok, ami elég misztikus és valószínűleg több outer elementet tartalmazó poligonok esetén jelentkezik. Én ezzel állandóan küzdök. Egyik lehetséges megoldás a "virtuális lyuk". Ezek persze néha maguktól is eltűnnek (pl. egy újabb poligon vágásnál újra rendeződnek).
[előzmény: (27040) pgyp, 2009.01.21 20:39:01]

pgyphozzászólásai | válasz erre | 2009.01.21 20:39:01 (27040)
A lényeg és egyben a vizsgálandó feltétel:
Egy poligon egy Data0= során belül nem lehet két azonos koordináta.


régebben sokat csináltak úgy "lyukasztást", hogy 1 egyenes mentén mentek bele a polygon belsejébe majd ugyanott kijöttek, ezeket szerintem még nem sikerült felszámolni.
[előzmény: (27034) Andreas, 2009.01.21 18:30:00]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2009.01.21 18:30:00 (27034)
Amit viszont lehetne vizsgálni a Mapaudittal:
Néhányszor láttam hogy egy poligonnak két pontja ugyanarra a koordinátára esik, vagy a poligon határvonala "visszafordul". Tehát mondjuk így néznek ki a pontok 1, 2, 3, 2, 3, 4. Ez így leírva lehet hogy nehezen érthető, de aki láttot már ilyet tudja miről van szó.

A lényeg és egyben a vizsgálandó feltétel:
Egy poligon egy Data0= során belül nem lehet két azonos koordináta.
[előzmény: (27033) zayd, 2009.01.21 17:54:26]

zaydhozzászólásai | válasz erre | 2009.01.21 17:54:26 (27033)
Eddig én úgy vettem észre, hogy a különböző típusú clc poligonok pontjai páronként nagyon közel vannak ugyan egymáshoz, de nem illeszkednek, egyébként egyetértek, hogy elég kesőbb is generalizálni.
[előzmény: (27032) Hajo, 2009.01.21 17:32:21]

Hajohozzászólásai | válasz erre | 2009.01.21 17:32:21 (27032)
A poligonokat a majdani felület reformig ne generalizáljuk ha lehet!
Gyenesdiáson az a döntés született, hogy lesz CLC 2000 felület bővítés (a jelenlegieken felül - de azok változatlan megtarátsával - további néhány felülettípus lesz beemelve). Mivel a jelenlegi felületek túlnyomó többsége is pontosan a CLC 2000 szerinti, a bővítéskor beemelendő felületek is jó eséllyel illeszkednek majd (kivéve ott, ahol mi rajzolók már módosítottuk a felületeket).
A múltkor emlegetett mpwiz program nagyon jó algoritmussal rendelkezik az adhesive generalizálásra. De csak akkor tud (bármilyen program) jól dolgozni, hogy ha a a szomszédos felületek (és pl rájuk illeszkedő vonalak) jól illeszkednek egymáshoz. Ha pedig most nekiállnánk generalizálni, akkor már biztosan nem illeszkednének az újonnan beemelendők.
Szóval a felületek tömeges egyszerűsítésével csinján bánjunk! A bővítés után pedig megvannak a tervek a szervezett poligon egyszerűsítésre. (pontos megnetrend még nincs, de terv az van ;-) )
Bővebb infó.
[előzmény: (27028) oli_b, 2009.01.21 16:58:14]

oli_bhozzászólásai | válasz erre | 2009.01.21 16:58:14 (27028)
Hello!
Régóta nem szóltam, most hadd szóljak hozzá!

Old Eye robot-témájához: nagyon jó, hogy van ilyen, és hogy rá lehet uszítani a hülyeségeket kiszöszölni, viszont tartózkodnék attól, hogy "laikusoknak" ki legyen adva, és mindenki tetszés szerint konfigolja, meg ráuszítja a tájegységekre, aztán majd azon kapjuk magunkat, hogy egy-egy tájegység teljesen összeborul, aztán majd kapkodunk a backup-ok után, hogy vajon hol volt még jó a fájl.
Azt viszont támogatom, hogy Old Eye (aki tudja is, hogy mit csinál a progi), néha lefuttatja a tájegységeken, aztán a hibákat megírja ide a fórumba, aztán aki legközelebb arra rajzol, kijavítgatja azokat is.
Illetve egy ötlet, hogy mit nézhetne még meg (én is megírtam egy ilyen funkciójú progit, próbából lefuttattam a kőszegin, de csak report-only üzemmódban, és nem változtattam semmit az MP-n).
Szóval a polygonok felesleges pontjainak trimmelését.
Csomó polygonnak van olyanja, hogy 20-30 méteren belül 3-4 pontja. Tök fölösleges. Ezeket simán ki lehetne szűrni és kivágni. Olyan feltétellel, hogy azt nem bántani, amelyik közös egy másik poly egyik pontjával. Azt meghagyni, és a többit vagdosni (persze a 3-4 -es csoportból 1 azért maradjon).
Illetve a másik amit megnézett a progim: Tegyük fel hogy egy polygonnak van 3 pontja úgy, hogy messze vannak egymástól (mondjuk 200-300m), viszont a középső (pár méter tűréssel) egy vonalba esik a 2 mellette levővel, ekkor semmilyen új infót nem hordoz a polygon alakjával kapcsolatban, tehát a poly ugyanúgy néz ki akkor is, ha nincs ott a pont. Ekkor lehetne nyesni, ha nem közös pont vmivel.
Vélemények?


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók