turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, Andreas hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvass: Wiki
Szerkesztést támogató audit processzek itt

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 708 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | következő


Andreashozzászólásai | válasz erre | 2015.03.19 22:54:25 (70386)
Ha azt mondjátok, hogy rendben van a szerkesztés, feltöltöm. Kellene még a szöveg a szerkesztés leírásához.
[előzmény: (70385) alnibell, 2015.03.19 20:37:44]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2014.06.06 20:21:31 (68460)
Köszönöm, keresni foglak. A Hullám vendéglő nem inkább itt van?
http://www.openstreetmap.org/?mlat=47.75070&mlon=18.48422#map=19/47.75070/18.48422
Ha ez volt a beugró feladat, akkor nem szóltam, végülis térképezni megyünk ;)
[előzmény: (68458) Kolesár, 2014.06.06 15:23:01]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2014.06.06 15:19:04 (68457)
Van értelme csatlakozni a lábatlani felméréshez, ha csak vasárnap érek rá?
[előzmény: (68410) Kolesár, 2014.06.04 21:18:16]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2014.05.30 12:33:52 (68006)
Openstreetmap-hungary Google csoport
OpenStreetMap facebook csoport
[előzmény: (68003) pockok, 2014.05.30 12:21:29]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.12.26 09:20:35 (65822)
Elküldtem a 2010. május 1-ei mentést.
[előzmény: (65820) pockok, 2013.12.26 08:42:42]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.11.15 17:21:07 (65451)
Jelszó emlékeztetővel sikerült bejutnom.
[előzmény: (65449) Andreas, 2013.11.15 17:06:34]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.11.15 17:06:34 (65449)
Nálam is ez a helyzet.
[előzmény: (65448) Arti (junior), 2013.11.15 17:01:56]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.09.11 23:00:29 (64421)
Hát jó lenne, de jelenleg még egy olvasási jog is elérhetetlennek tűnik, amivel kideríthetnénk milyen szkriptek futnak jelenleg.
[előzmény: (64407) Old Eye, 2013.09.10 22:51:32]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.09.10 22:06:30 (64406)
Ha már nem szerepelnek benne ilyen Burkolat és Szelesseg hivatkozások, akkor rendben van. De ha nem a jelenleg futó, akkor csak teszteléssel tudnánk kideríteni, hogy mi történik fordításnál. Pl. egy nem üres részre többféle vonalat rajzolva különböző Szelesseg és Burkolat paraméterekkel.

Valóban gépelési hibának tűnik, de azt sem tartom kizártnak, hogy András programozási stílusához hozzátartozik az ilyen megoldás. Több helyen látok a kódban olyan megoldást, hogy egymás után következő switch-case szerű döntéshozó if ágaknál egyik if ág módosít a vizsgált paramétereken ami egy következő if ágra hatással van.
A kódolvasást nem könnyíti meg az biztos :)

Vagy például jelen esetben a kérdéses sorok előtt van JarhatosagBiciklivel=C VAGY D akkor a no_bicycle=1 lesz, aztán JarhatosagBiciklivel=D no_bicycle=0 beállítást eredményez, de utána következik egy Szelesseg=autópálya vagy autóut vizsgálat, ami megint visszaállítja no_bicycle=1 értéket. Persze ha Szelesseg=országút és JarhatosagBiciklivel=D, akkor úgy tűnik megszívtuk, mert akkor engedélyezett a biciklis tervezés a tiltás ellenére.
[előzmény: (64404) Old Eye, 2013.09.10 21:28:20]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.09.10 21:37:46 (64405)
Nem, már nem. A reform után pár hónapig még volt hozzáférésem a repository-hoz, aztán egyszercsak megszűnt.
[előzmény: (64403) Hajo, 2013.09.10 21:27:43]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.09.10 20:01:50 (64402)
Pontosan nem tudom, hogy Garmin kimenet fordításához hogyan generálódik a Polish MP kimenet, de ha a download.php-nak köze van hozzá, akkor a Szelesseg és Burkolat paraméterek befolyásolják a kimeneten megjelenő vonaltípust:


case 0x16:
if (strpos(strtolower($row['label']), ' oo') !== false
|| strpos(strtolower($row['label']), 'oo') === 0) {
return 0x92;
} else if (strpos(strtolower($row['Utcanev']), 'lépcső') !== false) {
return 0xa3;
} else if (strtolower($row['Burkolat']) == 'aszfalt'
|| strtolower($row['Burkolat']) == 'beton') {
return 0x91;
} else {
switch (strtolower($row['Szelesseg'])) {
case 'csapás': return 0x81;
case 'ösvény': return 0x82;
case 'gyalogút': return 0x83;
case 'szekérút': return 0x84;
default: return 0x83;
}
}


Vannak olyan döntési ágak is amelyek kellemetlen meglepetést okozhatnak:

if ($myrow['JarhatosagBiciklivel'] == 'D') { // biciklivel sem járható utak
$route_param['no bicycle'] = 0;
$route_param['no emergency'] = 1;
$route_param['no car/motorcycle'] = 1;
$route_param['no bus'] = 1;
$route_param['no taxi'] = 1;
$route_param['no truck'] = 1;
$route_param['speed limit'] = 0;


Azaz ha egy útra JarhatosagBiciklivel=D paramétert adunk, akkor az autók kitiltásra kerülnek. Ha valaki így jelöl meg egy autópálya szakaszt a BehajtasBiciklivel=D helyett, akkor teljesen kizárhatja az útvonaltervezésből.

A download.php dátuma 2009.12.30, tehát a típusreform alatt készülhetett. Persze lehet hogy már nem ez a szkript dolgozik.
[előzmény: (64328) Old Eye, 2013.09.06 22:14:11]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.07.25 21:11:56 (63723)
Bár a cGPSmapper formátumot sikerült kinyerni a térképfordításhoz Peter68 és Trackman segítségével - amit ezúton is köszönök nekik - viszont közben kiderült, hogy mégsem járható ez az út. Úgy tűnik hogy a típusreform során ez a rész nem lett átírva, mert a letöltött fájlban rengeteg típus nélküli vonal és POI (Type=0x0) jön le.
[előzmény: (63637) KiVi, 2013.07.18 16:08:45]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.07.19 10:41:58 (63652)
A 10 MB-os korlát esélyesnek látszik. Mitől ilyen nagy? Fényképek vannak a zip-ben? Ha igen, csomagold külön fájlba.
[előzmény: (63650) ristvan, 2013.07.19 06:30:58]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.07.18 15:14:48 (63636)
POI-k cím, telefonszám mezőinek átvitele a térképre. Bár tudom hogy csak néhány Garmin típushoz engedélyezettek az extra mezők, de kipróbálnám hogy ez a cGPSmapper korlátja-e vagy a Garmin IMG formátumé. Mert például a cGPSmapper doksi 80 karakteres címmező limitről beszél közben az mkgmap 130 karaktert tett bele a mezőbe.

A nagyítási szintekkel is érdemes lehet kísérletezni, főleg a POI-k láthatóságával kapcsolatban. Aztán ott van az útszámok megjelenítésének kérdése ("útpajzsok"). Aztán ahogy haladunk a lényegtelenebb dolgok felé, érdekelne még az autópálya kijáratok működése is (exit, exit facility).
[előzmény: (63630) KiVi, 2013.07.18 11:41:17]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.07.18 13:50:34 (63633)
Akkor a térképfordítás most már csak mint érdekesség jöhet szóba :)
Az mkgmap-re átállás óta egyébként nem óránkénti fordítással készültek a térképek? Vagy rosszul emlékszem? Egyelőre még nem frissült a telepítő.
[előzmény: (63628) Old Eye, 2013.07.18 10:44:55]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.07.18 13:04:59 (63631)
Igaz, most hogy kicsit elmerültem a témában látom meg igazán, hogy mit alkotott András évekkel ezelőtt.

Viszont egy dolgot nem tudok kicsalni az mp letöltőből. Ahhoz hogy a térképszelvények (IMG fájlok) összefűzhetőek legyenek útvonaltervezéshez, meg kell jelölni a csatlakozó pontokat az utakon.

NodX=point_index,NodeID,bound

Ez a harmadik paraméter viszont nem jön le az mp-ben:
Nod1=0,18
[előzmény: (63623) Old Fairy, 2013.07.18 02:08:16]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.07.18 00:29:18 (63622)
Az elmúlt napokban nézegettem a Garmin térképfordítási lehetőségeket. Mivel úgy tűnik hogy a turistautak.hu háza táján nem várható változás, arra gondoltam, hogy az Openmaps-hez hasonlóan fordíthatnánk külső szerveren a Garmin térképeket, olvasási jogokat kérve a tuhu adatbázisához.
Ki tudja, talán a térképfordítás megakadásaihoz is köze van a nem frissített mkgmap verziónak. Ha mi fordítanánk a térképet, akkor könnyen tudnánk az igényeinkhez igazítani a térképeket.
A nehézség a feladatban a TUHU .mp formátum átalakítása a Polish .mp formátumra, amire programot kell írni. Le kell generálni az útvonaltervezési információkat, a fordulási tiltásokat és az egy úthoz tartozó darabolt útszakaszokat egyesíteni kell. A kész mp utána már néhány másodperc alatt lefordul IMG térképpé.
Mi a véleményetek? Lehetséges ebbe az irányba elmozdulni a holtpontról?

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.07.17 21:59:48 (63621)
A TUHU-t szerintem egyelőre nem veszélyezteti ez a változás. Nincs nyomvonal feltöltési lehetőség és ahogy a licenszfeltételeket olvasom csak műholdkép alapján lehet rajzolni.

Másrészt - mint Google Maps felhasználó - örülök a változásnak. A Maps POI adatbázisa nem frekventált helyeken gyenge, ahogy látom ilyen-olyan Aranyoldalakból származó POI-k vannak főleg a térképen. Ismeretlen Kft-k, Bt-k vannak bőven, de éttermek, boltok hiányoznak.
[előzmény: (63620) alnibell, 2013.07.17 17:34:57]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.07.14 19:01:33 (63561)
Van mindenféle regisztrációs mód:
- Azonnali regisztráció
- Regisztráció megerősítő email után
- Regisztráció adminisztrátori jóváhagyás után
- Nincs regisztráció

Utóbbi esetben csak az admin felületen lehet kézzel felvinni felhasználót. Név, email, jelszó, csoport tagság beállítható.
[előzmény: (63559) Old Eye, 2013.07.14 18:47:33]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.07.14 18:22:37 (63558)
Kicsit keresgéltem a témában és úgy láttam, hogy az ingyenes fórum motorok közül sokan a Simple Machines Forum-ot ajánlják. Feltelepítettem egy virtuális linux gépre és kb. 2 perc múlva volt egy működő fórumom.
SMF requirements
[előzmény: (63554) Old Eye, 2013.07.14 13:29:58]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.07.10 00:01:16 (63429)
Sajnos nem értek a Garmin térkép-fájlok felépítéséhez, de szívesen meghallgatnák egy hozzáértőt az egyes nagyítási szintekhez köthető eltérő adattartalmú térképek létrehozásának lehetőségével kapcsolatban.

Amennyire én tudom, minden egyes ponthoz, vonalhoz és felülethez megadható, hogy milyen nagyítási szinteken jelenik meg. Viszont a TUHU jelenlegi rendszerében ezt nem változtathatjuk, András rendszere dönti el a Polish MP fájl generálásakor, hogy az adott objektum mikor jelenik meg.

Úgy tudom külön városrész nincs az IMG formátumban. Legalábbis a városrészeket a Naviguide-ban város POI-val hozták létre, így válnak kereshetővé a Where to/Cities menüben a GPS-en. A megye információ fixen be van írva a városok neve mögé, nem felületellenőrzéssel határozzák meg a megyét. A kereséshez a City Indexing képesség kell, ami a cGPSmapper Shareware változatában van meg. A TUHU térképeken úgy tudom nincsennek indexelve a városok, csak az Openmaps térképeken.

[előzmény: (63426) cseremoha, 2013.07.09 18:41:23]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.05.05 23:21:49 (61958)
Nem tudom, Internet kapcsolat szerepel-e az ottani panziók szolgáltatásai között? Ha a helyszínről megszületett a döntés, akkor valami táblázat kellene, hogy mindenki beírhassa, melyik időpont jó neki. Úgy látom a Wiki bejelentkezés végérvényesen meghalt, pedig az jó lenne erre.
[előzmény: (61919) Old Eye, 2013.05.03 16:19:09]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.05.05 22:50:15 (61957)
Nekem a Zemplén is megfelel, csak március vége felé a Karancs-Medves tájegységről beszélgettetek, ezért gondoltam rá.
[előzmény: (61879) Attibati, 2013.05.02 13:53:13]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.05.02 00:03:41 (61878)
Szerintem kezdjünk el szervezkedni. Eddig a Karancs-Medves tájegység merült fel mint célterület. Nógrádszakáltól keletre például van egy jó nagy rész, amin csak CLC poligonok vannak.

Véleményem szerint legalább egy hétvégét jó lenne rászánni, de talán még jobb lenne péntek este megérkezni a szállásra. Igy lenne idő megbeszélésre és meg lehetne szervezni, hogy ki merre megy szombaton. Este a track-ek összenézése, esetleg berajzolása és vasárnap célzottan visszamenni a kimaradt részekre.

Szállást fizeti az egyesület, egy tucat sonkás-zsömle kell, egy GPS, meg egy marék tartalékakku. Ki jön összefirkálni a background poligont? :)
[előzmény: (61719) sw09fl, 2013.04.21 14:06:04]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2013.02.04 21:39:54 (60169)
A lefedettségi térképek alapján talán csak a T-Mobile-nak van 2G (GSM) lefedettsége, a Telenor-nak, Vodafone-nak semmi térereje sincs a házak környékén.
Lehet hogy a legegyszerűbb venni egy osztrák adat SIM kártyát 10-15 euróért.
[előzmény: (60168) karathl, 2013.02.04 10:17:59]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.12.14 12:25:47 (59205)
Letöltések/Eszközök letöltése, Garmin Manager.
A réteges térképeket tudtommal csak a Garmin Manager-rel lehet telepíteni.
[előzmény: (59201) yano6ard, 2012.12.14 10:27:57]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.07.14 21:03:44 (55959)
Nekik is vannak jobb napjaik :) Én kényszerűségből kezdtem használni, mert sztrájkba lépett a Mapsource a gépemen. Aztán rájöttem, hogy mindent tud amit a Mapsource, sőt még többet is.
[előzmény: (55957) olahtamas, 2012.07.14 19:49:36]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.07.14 19:44:42 (55956)
Mapsource + WinGDB helyett használható a Garmin BaseCamp is route-track átalakításra.
[előzmény: (55948) Old Eye, 2012.07.14 14:22:16]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.06.25 16:50:27 (55655)
A budapesti kerületpoligonok rajzolgatása közben sok ilyen hibát kellett keresgélnem.
1) Átfedő poligonok felfedezéséhez én lekapcsoltam a vonalak és pontok megjelenítését, majd a 'T' gombbal átlátszóvá tettem a poligonokat, amelyeknek így csak a körvonalai látszanak.

2) Halvány csíkok általában azt jelzik, hogy az egyik poligonról hiányzik egy node. Kapcsold le az összes node megjelenítését (SHIFT+N), majd szerkesztő mód 'M' és jelöld ki a gyanús részen az egyik poligont, aztán a másikat. Valószínűleg így feltűnnek a plusz node-ok valamelyiken.
[előzmény: (55652) Kiss_Karoly, 2012.06.25 16:02:40]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.06.23 21:46:32 (55626)
MS alatt nekem is jól mennek, csak az Oregon-on akad az OMP CE Areas térképpel.
Igen, valószínűleg a cgpsmapper-rel való fordítás lesz a megoldás, köszi.
[előzmény: (55607) Lipták Roland, 2012.06.22 10:55:34]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.06.21 17:50:14 (55599)
Térképfordításban jártasak segítségét kérném. Lipták Roland által készített 5 méteres szintvonalakat szeretném összebékíteni az OMP CE térképekkel. Mapsettoolkit 1.77-tel elkészítem a térképkészletet Mapsource alá.

Alapbeállításokkal az OMP CE Areas rétegét, a poligonokat kiüti a szintvonalas térkép, tehát csak az utak látszanak. A szintvonalas térkép lekapcsolásakor megjelennek a poligonok. Ha leveszem a szintvonal DrawPriority értékét akkor meg a térképek mögé kerül, tehát nem jelenik meg.

Ha a szintvonalakat a Mapsettoolkit-tel Transparent-re állítom, akkor többszöröződnek a szintvonalak, a kisebb nagyítási szintekhez tartozóak is megjelennek. Szemre úgy tűnik hogy például a Level0 200 méteres vonal mellett megjelenik egy gyengébb felbontású 200 méteres szintvonal is, ami gyanítom hogy csak Level1 nagyításnál kellene megjelenjen.

A cgpsmapper fordításnál lehetett valami gond, vagy a Mapsettoolkit-ben kellene valami állítani?

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.06.16 23:05:42 (55537)
Igy van. A földút attól attól marad földút, hogy minden tavasszal a helyi TSZ utód telepéről kimegy a sárga vagy szürke T-100-as buldózer és tolólappal rendet rak :)
http://www.youtube.com/watch?v=hBjYegpZBoA
[előzmény: (55531) Hev, 2012.06.16 19:16:54]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.06.06 23:08:31 (55356)
Én is úgy hallottam, hogy teljesítmény problémák lennének. Sőt az is kisebbfajta csoda, hogy 3 holddal számít poziciót a másodperc törtrésze alatt a vevő. Ezt is egy magyar születésű tudósnak, Kálmán Rudolf Emilnek köszönheti a világ (Kalman filter).
[előzmény: (55353) Old Eye, 2012.06.06 22:24:31]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.06.06 21:59:19 (55349)
De. A több látható műhold azért előnyös, mert így nagyobb eséllyel tud kiválasztani 3+1-et az ideális elrendezésből. Véleményem szerint amikor egy helyben állsz és a pozíciód mászik az egyik irányba, majd egyszercsak élesen irányt vált és egy másik irányba mászik el, akkor válthat a műholdak között. De ez csak tipp.
[előzmény: (55348) Arti (junior), 2012.06.06 21:32:26]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.06.06 21:29:46 (55347)
Köszönöm! :)
Sajnos az nem derül ki a műhold nézetből, hogy éppen melyik négy műholdat használja a vevő.
[előzmény: (55339) Old Eye, 2012.06.06 17:53:49]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.06.06 17:34:17 (55337)
A GPS magassági hibája úgy tudom hogy a geometriára vezethető vissza. A pozíciónk meghatározásához ugye 3 műhold kell:
1 műholdtól való távolság ismeretében egy gömbhéjon lehet a pozíciónk, 2 ismert műholdtávolság esetén a két gömb metszésvonalán ami egy kör, és 3 ismert műholdtávolság esetén pedig 2 pontban lehetünk. Mivel ebből egy magasan a föld felett van, az kiesik. (egyébként kell +1 műhold a GPS pontatlan órája miatt, de ez most nem lényeges)

Mivel a távolságmérésnek mindig van hibája, a gömbök valójában labdákként képzelendők el, ahol a sugár 20000 km fölött van. Ha egy távolságmérés hibáját 5 méternek vesszük akkor héjuk pedig 5 méter vastag. Ekkor már nem beszélhetünk metszéspontról. Ha a 3+1 műhold - ideális pozícióban - egy fejre állított 90 fokos csúcsszögű piramis sarkain helyezkedik el, aminek mi állunk a csúcspontjában, akkor könnyen belátható hogy egy csúcsára állított kocka alakzatot metszenek ki egymásból a héjak.
Ezen a kockán belül lehet a pozíciónk. Ha a műholdak alacsonyabban vannak, akkor a csúcsára állított kocka függőlegesen nyúlik, a vízszintes kiterjedése és ezzel együtt a vízszintes pozícióhiba csökken, a függőleges hiba viszont nő. Ha a műholdak magasabban vannak (egymáshoz közel) akkor pedig a vízszintes hiba nő és a függőleges csökken.

Sajnos a valóságban minél alacsonyabban látszanak a műholdak, annál nagyobb utat kell megtennie a mikrohullámnak az ionoszférában, ami jelentősen növeli a hibát, így egy bizonyos szög alatt látszó holdakat ki is zárják a GPS vevők a számításból.

A műholdak ideális pozícióban 45 fok magasságban látszanak nekünk, ezért a 45 fokos kört meg is jelenítik a GPS-ek a műholdképernyőn egy kör formájában. Ha ezen belül vannak a használt műholdak, a függőleges pontosság nagyobb, a vízszintes kisebb, ha kívül akkor fordítva. Mivel a külső gyűrű területe 3x akkora, mint a belső köré, továbbá a műholdak látszólagos sebessége felettünk nagyobb, könnyen belátható hogy jóval többször fog a GPS kisebb függőleges pontosságú geometriával mérni.

A függőleges (VDOP) és vízszintes (HDOP) hibát egy-egy számmal szokták jellemezni, aminek nem méter a mértékegysége, a Garmin vevőkre jellemző, hogy számolnak valahogy egy méteres értéket, amit EPE-nek hívnak. Fontos tudni hogy ezek számok a műholdak elhelyezkedése alapján vannak számolva, de például a városokban a visszavert jelek miatti hibáról nem tud a készülék. Így fordulhat elő, hogy 5 méteres pontosságot ír a vevő, de a kis nyíl meg két utcával odébb kóborol.
[előzmény: (55335) Old Eye, 2012.06.06 12:15:50]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.05.23 15:03:09 (55056)
Jó hogy mondtad, a CTRL+F6, F7 pont nem volt benne :) Beírtam.
[előzmény: (55051) olahtamas, 2012.05.23 08:31:01]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.05.22 23:48:40 (55050)
Pedig meghagytuk neked a CTRL+F6,F7-et :)
[előzmény: (55049) Old Fairy, 2012.05.22 23:22:14]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.05.22 22:46:40 (55048)
Meg kell jelennie. Nincs lekapcsolva a feliratok megjelenítése nálad? ('L'). Fontos még az F6 és F7 gombok használata. Ezekkel a SHIFT+F6 illetve SHIFT+F7 gombokkal megjelölt extra tulajdonságoknak adhatunk értéket. Többszörösen kijelölt vonalaknál is használhatóak.
[előzmény: (55042) zakany, 2012.05.22 22:06:32]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.05.17 20:33:05 (54907)
Kolesár csak ennyit írt a (24153)-ban a wiki elindításakor:

Létrehoztam wiki-felületet a turistautak.hu keretén belül arra a célra, hogy megújíthassuk az oldalhoz kapcsolódó szövegeket, leírásokat. Ez egyszerre több elvárásnak is megfelel:

- demokratikus, mert bárki szerkesztheti (csak be kell jelentkezni *)
- hatékony, mert nem kell várni senkire, hogy feltegye
- követhetők a változások
- tiszta, átlátható, megszokott felület, lásd Wikipedia

* integráltam a turistautak.hu felhasználói adatbázisával, egyszer kell csak bejelentkezni a megszokott névvel és jelszóval, innentől együttműködik az anyaoldal session / cookie bejelentkeztetésével.

Eredetileg ötletként akartam felvetni a hétvégén a wiki-technológiát, végül fordult a kocka, így már ezen készíthetjük el a hétvége napirendjét:
http://turistautak.hu/wiki/Megtárgyalandó_kérdések

Egyúttal elkezdtem átületetni a leírásokat is, a wiki főoldaláról elérhető.
[előzmény: (54904) Old Eye, 2012.05.17 18:25:11]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.05.07 14:47:55 (54762)
Igaz, bocsánat, a track-ben waypoint a neve.
[előzmény: (54760) olahtamas, 2012.05.07 14:30:29]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.05.07 13:47:36 (54756)
Én beszúrkálnék néhány figyelmeztető POI-t a track-be, pl. "PRECIZIÓS FELMÉRÉS ALAPJÁN RAJZOLVA, NE NYÚLJ HOZZÁ!". Ez jól látható a Mapedit-ben feltéve hogy nem kapcsolta le a rajzoló a Label-ek megjelenítését.
[előzmény: (54755) Old Eye, 2012.05.07 12:58:06]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.05.04 10:29:35 (54704)
A poligonok lyukasztása jól hangzik, de félek hogy ilyen többszintű lyukasztásnál nagyon megnő a hibalehetőségek száma. Úgy rémlik hogy a Mapedit-ben is vannak hibák, például néha egy poligon lyukába rajzolt másik poligon nem látszik (?).
[előzmény: (54686) KiVi, 2012.05.03 10:25:39]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.05.02 11:03:29 (54679)
Szóval... ott hagytuk abba másfél hónapja, hogy lesznek Budapestet lefedő kerületpoligonok. Vannak. Nem tökéletesek, néhol szemre lettek rajzolva, de a semminél jobbak.

Korábban az Openmaps indexelt réteges térképekhez gondoltam felhasználni, hogy Budapesten is működjön a kereső, Trackman azonban azt javasolta, hogy próbáljuk a TUHU oldalán beilleszteni. Ehhez várnám az ötleteket. Poligon legyen? Vonal? Kerülethatár típusunk nincs, településhatár esetleg?
[előzmény: (53687) Trackman, 2012.03.19 12:06:15]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.05.01 11:33:54 (54663)
Végül befejeztem szemre, ha lesz pontosabb forrás legfeljebb korrigálom. Nem volt könnyű, mert most szembesültem vele, hogy mennyi utca hiányzik még erről a részről.
[előzmény: (54654) Andreas, 2012.04.30 18:37:15]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.04.30 18:37:15 (54654)
A budai oldalon a vonal ID-je 603605, a polyline típusa 0xdc. Köszi.
[előzmény: (54653) Old Eye, 2012.04.30 18:15:11]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.04.30 17:24:17 (54652)
Nagyjából egy hónapja kezdtem el megrajzolni Budapest kerületeinek egymáshoz illeszkedő poligonjait. Már csak a II. és III. kerület lenne hátra, de most szembesültem vele, hogy a vonalvezetőnek használt boundary típusú Budapest határvonal nem veszi teljesen körbe Budapestet, e két kerület körül hiányzik. Nem tudjátok, hogy honnan van ez a vonal? Kitörölte-e valaki az idők folyamán ezt a részt, vagy csak nem lett befejezve?

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.03.27 22:03:52 (53871)
Úgy tudom hogy TYP-pel szinte bármit lehet rajzolni, csak kell egy szabad polyline kód. A Openmaps-es kimeneteken aktívan használják a TYP-et:
[előzmény: (53867) Old Fairy, 2012.03.27 21:17:49]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.03.22 20:07:49 (53740)
Nyisd meg a lyukat tartalmazó poligon tulajdonságait a jobb gombos menüből. Az Alkotórészek fülön keresd meg a lyukat (Azonosítás gomb segít), majd Szerkesztés. Tedd el vágólapra az összes koordinátát. Rajzolj egy új poligont bárhova, a megfelelő típussal, majd Tulajdonságok, Alkotórészek, Szerkesztés és itt írd felül a vágólap tartalmával a koordinátákat.
[előzmény: (53724) ark03, 2012.03.22 15:31:48]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2012.03.17 22:06:50 (53663)
Ok, szóljatok ha megoldható. Úgy nézem a TUHU szerver lecsapja az ismeretlen tulajdonságokat a poligonokról, így tényleg csak az OMP oldalán lehet beszúrni az infót.
[előzmény: (53655) KiVi, 2012.03.16 21:05:24]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók