szia Szem,
részben meg vagyok győzve (=belátom a paraméter mások által fontosnak ítélt voltát),
persze én mtb-vel nyomom így meglehetősen közönyösen szemlélem földút és földút-szerű út burkolati különbségeit, egy homokos részt látván vagy egy nagyobb svung vagy egy hosszabb tolás következik...
a felnit nem hatja meg különösebben egy km-eken át tartó eldolgozatlan zúzottkő-burkolat sem. Ezeket az utakat eddig a rendelkezésre álló földút ill. szekérút kategóriába soroltam, olyan felhanggal hogy egyikre be mernék menni komolyabb autóval, másikra inkább nem fordulnék rá...
nekem az említett országúti bringa terepen olyan, mintha szalonautóval akarnék szekérutakra merészkedni. Be lehet menni, igen... de többet tolnám ill. autó esetén egy idő után húzni, húzatni kéne. Vagyis -maradva a korábbi meghatározásoknál- nekem ez ''szalon''bicikli, ezzel nem mennék be azokra az ürgejárta utakra, tavalyi és jövő évi utakra amik idén: szántás széle, amiket lokálpatriotizmustól vezérelve lakhelyem körül trekkelek. Aszfaltra viszont összehasonlíthatatlanul jobb választás az országúti...
Emlékeimből ugyan már nem táplálkoznék, de ha lesznek brutális különbségek a bejárt szakaszaimban, megígérem hogy mostantól jelezni fogom előfeldolgozott track-omban és szerkesztésemben a burkolat minőségében bekövetkező ezirányú változást a paraméterekkel. Reform óta ennyire nem részletezte senki ennek hasznosságát, még ha ez -jelenleg- íróasztal mögött ülve élvezhető is...
egy megjegyzés: sajnos az általam használt hw és sw (bár én többre becsülöm az itt közszájon forgó outdoor márkánál) több dologra nem alkalmas, így pl. a menet közbeni megjegyzés/komment eszközlése is nehézkes vele, úgy kerékpáron mint autóval...[ előzmény: (56553) Szem, 2012.09.01 14:06:37] |