Mivel a túratepeken az ellenkezője a ritka, szerintem maradjunk abban, hogy a műútnál alacsonyabb rendű út alapból egy nyomtávos.
A terepjáróval járhatót sem kéne felbontani két kategóriára. Ami terepjáróval járható, azon mindenre fel kell készülni. A terepjáró attól terepjáró, hogy nagy a hasmagassága és van benne négykerék meghajtás. Aki egy ilyen útra ráhajt, hagyjon fel minden reménnyel és készüljön fel arra, hogy a akalmasint négykeréktől a diffizárig mindent be kell vetnie. :-)
Másrészt: az, hogy kell-e négykerék meghajtást használni, függ a lejtőszögtől, a talaj fizikai féleségétől (agyag, vályog, homok), a sárosságtól és főleg az autótól. Ahogy egy Range már sírdogál, ott az öreg SII még simán átmehet kétkerék meghajtással. Szóval ez eldönthetetlen.
Ezért én ebben javasolnám megtartani a Sörpa-féle beosztást, azzal a változtatással, hogy a B = személyautóval csak óvatosan (terepjáróval kényelmesen).
[ előzmény: (1629) P.ISTI, 2005.01.21 15:18:58] |