Meg kéne nézni, mit is mond pontosan a magyar KRESZ. Ma délelőtt beszéltem egy volt müncheni kollégámmal. Azt mondta, az ilyen esetekben - kétsávos körforgalom kétsávos lehajtóval - a külső sávban haladó jármű maradhat a körforgalomban (kamionok), de elsőbbséget kell adnia a körforgalom belső sávjából előtte lekanyarodó, kihajtó járműveknek.
Meg kell kérdezni BiharyG kollégát, a siófoki körforgalmi rend ismertetőjét, hogy a 'kötelező kihajtani' táblával van-e jelölve?
Ha igen, kell külön vonal; ha nincs, igaza van tibbigeonak, nem kell.
Itthon nagyon alacsony szinten áll a vezetési kultúra. Amit az Index 'Autózz' rovatában mesélnek, az csak a jéghegy csúcsa. Esetünkben az a probléma, hogy sávváltási gyakorlatunk primitív; elmondható, hogy nálunk az úr- és hölgyvezető nagymenőként akkor vált sávot, amikor maradnia kellene és marad birkaként a sávjában, amikor váltania kellene.
Amikor először mentem végig Székesfehérvártól Budapestre a három sávosra szélesített autópályán, hosszú ideig hülyét csináltam magamból... Megszokásból is, biztonsági okokból is jobbra tartottam; amennyire lehetett, a külső sávban téptem. Azonban jöttek a agárdi, a kápolnásnyéki stb stb lehajtók. Az autópálya felett terpeszkedő táblákon ezt úgy ábrázolták, hogy a középső és a belső sáv fölé helyezték a Budapest félé mutató nyilakat, a külső sáv fölött meg a jobbra mutató, kihajtást jelző nyíl virított... Ennek megfelelően minden ilyen alkalommal befurakodtam, beerőszakoltam magam a középső sávban cammogó autósorba... talán csak Érdnél jöttem rá arra, a külső sáv végig megmarad, nem válik lehajtó ággá.
Tehát a közútjelzô táblák se feltétlenül pontosak.
[ előzmény: (8083) Arti (junior), 2009.11.18 21:35:43] |