turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.11.19 16:05:46 (8088)
spirális korforgalom - sose hallottam ezt a kifejezést...valahogy bejutok alulról vagy felülről a közepébe és sodródom kifele?
Szóval, mi a lényege?
[előzmény: (8087) pgyp, 2009.11.19 15:57:26]

pgyphozzászólásai | válasz erre | 2009.11.19 15:57:26 (8087)
valószínűleg spirális körforgalomról van szó: pl itt van egy ilyesmi - ha jól tudom az első magyarországi spirális körforgalom - itt van olyan pont, amikor a külső sávból kötelező kimenni, de ezt eddig nem jelöltük a tuhun, mert elég bonyolult lenne. Konkrétan ha a főúton a külső sávban érkezel, akkor nem tudsz "balra" fordulni, max egyenesig mehetsz.
[előzmény: (8085) Old Eye, 2009.11.19 13:19:19]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.11.19 13:19:19 (8085)
Meg kéne nézni, mit is mond pontosan a magyar KRESZ. Ma délelőtt beszéltem egy volt müncheni kollégámmal. Azt mondta, az ilyen esetekben - kétsávos körforgalom kétsávos lehajtóval - a külső sávban haladó jármű maradhat a körforgalomban (kamionok), de elsőbbséget kell adnia a körforgalom belső sávjából előtte lekanyarodó, kihajtó járműveknek.
Meg kell kérdezni BiharyG kollégát, a siófoki körforgalmi rend ismertetőjét, hogy a 'kötelező kihajtani' táblával van-e jelölve?
Ha igen, kell külön vonal; ha nincs, igaza van tibbigeonak, nem kell.

Itthon nagyon alacsony szinten áll a vezetési kultúra. Amit az Index 'Autózz' rovatában mesélnek, az csak a jéghegy csúcsa. Esetünkben az a probléma, hogy sávváltási gyakorlatunk primitív; elmondható, hogy nálunk az úr- és hölgyvezető nagymenőként akkor vált sávot, amikor maradnia kellene és marad birkaként a sávjában, amikor váltania kellene.

Amikor először mentem végig Székesfehérvártól Budapestre a három sávosra szélesített autópályán, hosszú ideig hülyét csináltam magamból... Megszokásból is, biztonsági okokból is jobbra tartottam; amennyire lehetett, a külső sávban téptem. Azonban jöttek a agárdi, a kápolnásnyéki stb stb lehajtók. Az autópálya felett terpeszkedő táblákon ezt úgy ábrázolták, hogy a középső és a belső sáv fölé helyezték a Budapest félé mutató nyilakat, a külső sáv fölött meg a jobbra mutató, kihajtást jelző nyíl virított... Ennek megfelelően minden ilyen alkalommal befurakodtam, beerőszakoltam magam a középső sávban cammogó autósorba... talán csak Érdnél jöttem rá arra, a külső sáv végig megmarad, nem válik lehajtó ággá.
Tehát a közútjelzô táblák se feltétlenül pontosak.
[előzmény: (8083) Arti (junior), 2009.11.18 21:35:43]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2009.11.18 21:35:43 (8083)
... s ennek külön vonal kell-e?
Tehát nem?
[előzmény: (8082) Old Eye, 2009.11.18 21:16:35]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2009.11.18 21:16:35 (8082)
Körforgalomból kötelező kihajtani - arról van szó, hogy ha egy körforgalom két sávos és a lehajtó ág is két sávos, akkor a körforgalom külső sávjában haladó gépjárműnek kötelező lehajtania a kivezető ág külső sávjába, így biztosítja a körforgalom belső sávjában haladó gyorsabb gépjárműveknek a lehetőséget, hogy kihajthassanak ugyanaz kivezető út belső sávjába. Fizikai korlát nincs.
Nálunk ez nem megy; nem tudom, mit mond a magyar KRESZ, de tapasztalataim szerint az ilyen körforgalmakon ököljog uralkodik. A budakalászi csomóponton rettegek pedig nyugaton szereztem rutint (lehet, hogy ezért...)
[előzmény: (8081) Arti (junior), 2009.11.18 20:51:01]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2009.11.18 20:51:01 (8081)
Emberek! Sikerült felfognom, hogy ez a track mit is akar mondani. Már csak az a kérdésem, hogy kell-e ilyen részletesen? Szerintem a kötelező kihajtani azt jelenti, hogy nem záróvonal van, hanem fizikai korlát (pl: betonbuckák sűrűn), s ennek külön vonal kell-e?


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók