Csak most jutottam idôhóz. Röviden Hollókô - Romhány szakaszról.
olahtamas - csak alkonyodott, mikor megérkeztünk Szandára. Mi 32 km-t tettünk meg, kivéve robatkot - ô reggel még legyalogolta a Bableves-Hollókô távot... úgy 15 km... Adjuk össze s hozzá szép nagy hátizsákját és a hôséget és vegyünk el a kalapot elôtte. Szandán már csak azt nézte, hol az ágy.
fleet - piret-nek igaza van, ahhoz képest, hogy gépjármûvek nyomkövetésére konstruálták, ez viszonyok közt kiváló teljesítményt nyújt.
Hanem, most, hogy többször volt alkalmam tüzetesebben szemügyre venni - találtam egy 10 pólusos dugaszt rajta, ezen keresztül kapja a 12 Voltot. Meg vagyok arról gyôzödve, éles körülmények között (gépjármûvekbe szerelve) az egyik pólusra az antennát kell kötni, kben a gépkocsi fémteste árnyékol. Talán megoldás egy fél-egyméteres drótot a megfelô likba bedugni?! Jobban megtalálja a GPRS-t, a GSM-t.
Romhányi elágazás - logisztika szempontból talán ez volt a legrosszabb szakasz. Amióta megszûnt a diósjenôi-romhányi szányvonal, Romhány Budapesttôl fényévekre került.
Hanem az utolsó pillanatban a Volán menetrendjében találtunk egy 'Romhányi elágazás' nevû megállót, ahol ÓRÁNKÉNT egyszer el lehet kapni egy Balassagyarmattól Budapestre tartó gyors buszjáratot. A térképet megszemlélve találtunk egy országutat, mely Balassagyarmattól jövet épp hogy érinti Romhányt, de nem megy be a városba, hanem 90 fokos szöggel elfordul Rétság felé. Nna, ezt céloztuk meg. Pofára estünk. A 'Romhányi elágazás' az a csomópont a 2-es országúton, ahol találkoznak a Parassapuszta, a Balassagyarmat, a Bánk-Romhány és a Rétság-Vác-Budapest felé vezetô utak... úgy 23 km-re Romhánytól. Így Romhányban egy órát vártunk egy korsó sör felett a Rétságra tartó buszra, további egy órát Rétságban megint egy korsó sör felett a budapesti buszra... Három éf fél óra alatt jutottunk haza :-(
Ide kapcsolódik némi megjegyzésem a GeoKék láda körüli szervezésekkel kapcsolatban - Látnunk kell, hogy
- van egyfelôl a Láda - ez rendre megteszi a szakaszokat, és ezt mindenképen biztositani kell, itt nincs is gond
- vannak másfelôl a résztevevôk, kik viszik a Ládát - azonban ezt még rugalmasabban kell kezelnünk.
Mert kétféle résztvevô van
- az egyik, aki a Láda éppeni pozíciója körül lakik - ez meg tudja tenni, hogy reggeltôl estig a teljes szakaszon vigye a Ládát
- a másik, aki [több]száz km-t kell utaznia, h megérinthesse, vagy csak egy pillantást vethessen a ládára - ennek optimális, ha déltájban csatlakozik a menethez, ill lép le; így tudja csak ioda-vissza útját könnyen megszervezni.
Javaslom, a túra további részében ezt jobban vegyük figyelembe. Pl a szakaszfelelôs lehetôleg helyi legyen s menetközben is lehessen csatlakozni ill. lelépni.
jppj megjegyzése a TuHu a Szanda vára körüli útvonalairól - nem tapasztaltam pontatlanságot. PDA-m van. Még az indulás elôtt Russa pgm-mal betöltöttem a cserthat.rus térképet, megterveztem az utat; majd kinn, a terepen betöltóttem a Garmin féle cserhat.img térképet, s arra fektettem a megteendô utat. A mért pozició nálam pontosan ráfeküdt az út vonalára. Az 'útontartás' funkció nálam ki van kapcsolva.
Tervezem, hogy a jövôben többször megyek Szandára pihenni, csavarogni. Annyi bemérésre váró út van arra - pontosítunk!
|