turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

rottyhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.12 11:00:44 (55072)
Itt egy autentikus válasz, hogy felismerheti-e egy töltő, hogy alkáli-elemet tölt vagy sem:

http://e2e.ti.com/support/power_management/battery_management/f/179/p/83014/286006.aspx#286006

Ezzel szemben a Maxim-nál akad ilyen áramkör:

http://www.maxim-ic.com/datasheet/index.mvp/id/5885

Ha jól értettem a szűkszavú leírást erről a funkcióról, a kezdeti gyorstöltős tartományban nézi az cella üresjárati feszültségét, ami ha felkúszik 1,75V fölé, leállítja a töltést, a termális limit mellett így véd az alkáli elem és hibás akku töltése ellen.

Hajlok inkább Csuhás és a TI mérnökével egyetérteni, nagy a felelőssége annak a gyártónak, aki határozottan állítja, hogy áramköre különbséget tud tenni akku és alkáli elem között.

[előzmény: (55067) Csuhás, 2011.02.12 09:56:42]

Csuháshozzászólásai | válasz erre | 2011.02.12 09:56:42 (55067)
Nincs igazad. Amíg a felhasználóra van bízva hogy beállítsa elem vagy akku van készülékben addig nem lehet tölteni. Hiszen a kifolyó elem tönkreteszi a készüléket. Sajna tapasztalat hogy ilyen beállításra az user nem képes, elektronikusan pedig nem lehet az akkut és az elemet megkülönböztetni.
[előzmény: (55065) rotty, 2011.02.12 09:44:56]

rottyhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.12 09:44:56 (55065)
Hadd okoskodjak én is kicsinyt: az olyan készülékek, amelyeknek saját (általában lítium) akkuja van, a töltésvezérlés, illetve a teljes "power management" a készülék feladata, manapság erre a gyártók "egycsipes" megoldásokat alkalmaznak, tehát nem nehezebb vagy könnyebb egyik feladat sem, mert készen kapható a megoldás. Ezért akár usb-ről, akár egy ilyen autós készségről kapja a táplálást, tölt és/vagy táplál, ahogy éppen szükséges.
Az olyan kütyüknél, amelyek szabvány NiMh akkukról működnek, mindez éppen így megoldható lenne két vezetékkel, de a töltést soha nem bízzák a külső tápra, éppen az említett okból: nem lehet tudni hogy alkálielmet, vagy akkut használunk (igaz van olyan áramkör, amelyik ezt is felismeri, de töltésvezérlésnél nem használják). Szóval ez az autós táp biztosan nem tölti a ceruzaakkukat.
[előzmény: (55064) alnibell, 2011.02.12 09:14:18]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.12 09:14:18 (55064)
Szinte 100%-ra biztos, csak "bambán tápolja a kütyüt".
Ahhoz, hogy precízen töltsön, hogy érzékelje a töltöttségi szintet mégegy ér kellene visszafelé, amelynek megfelelően átváltana csepptöltésre.
De szerintem jobb is, ha békén hagyja az akksit. Arról már nem is beszélve, hogy az esetleges alkáli elemeknek sem tetszene az erőszakoskodás.
[előzmény: (55060) Mákos, 2011.02.11 23:50:21]

Mákoshozzászólásai | válasz erre | 2011.02.11 23:50:21 (55060)
Valaki tudja-e, hogy ez a tosz tölti-e a 62s-ben lévő akkukat menetközben, vagy csak bambán tápolja a kütyüt, és akkukhoz nem "nyúl"?


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók