Az Országos Kéktúra témával kapcsolatos hozzászólásoknál van a tulajdonképpeni "előzmény", ott "elmélkedtünk" az MTSZ sok-sok évvel ezelőtti nyilvántartásáról.
Tamás így fogalmazott:
"Nekem hiányzik belőle a karbantartó szervezet és az utolsó festés dátuma."
Sok éve foglalkozom a turistautak nyilvántartásával, vannak ötleteim (talán megoldásaim is), de a probléma szerintem továbbra sem megoldott.
Somogy megye szerintem nem tipikus.
Egy konkrét példával szeretném illusztrálni a probléma összetettségét.
Az útvonal: Csiki Csárda - Pilisvörösvár (S).
Tudom, a jelzésnek nincs vége Pilisvörösváron, Esztergomig követhetőek a SÁRGA jelek, de az már másik tájegység.
Ragozhatjuk, hisz lehet kettő is (Pilis, és Visegrádi-hegység), de most nem erről szeretnék írni.
A problémát jelző szó: utolsó festés dátuma.
Egy részlet a készülő nyilvántartásból:
Szépjuhászné - Tótasszony úti kereszteződés (2018)
Tótasszony úti kereszteződés - Hűvösvölgy, Gyermekvasút (2017)
Hűvösvölgy, Gyermekvasút - Solymári országút (2015)
Nem folytatom, van 2019-es és 2020-as szakasz is. Összesen 8 szakasz, pillanatnyilag.
Mi lenne a dátum?
2015-2020?
Befejezésként a probléma ismételt megfogalmazásának kiváltó oka.
A 2015-ben felújított szakasz (Hűvösvölgy, Gyermekvasút - Solymári országút) mintegy 10 kilométer hosszú, és mit láttam az MTSZ térképén?
Ennek egy részét, kb. 2,5 kilométert felújítják 2020-ban. Ez jó.
Ha megvalósul, és át kell vezetni a változást, akkor:
Hűvösvölgy, Gyermekvasút - Határ-nyereg (2015)
Határ-nyereg - Virágos-nyereg (2020)
Virágos-nyereg - Solymári országút (2015)
A szakaszok száma tehát 10 lesz:-)
Így kéne kinéznie, ha követni szeretnénk a változást, legalábbis szerintem.
Az útvonal Pilisvörösvárig kb. 36 kilométer hosszú.
Van információtartalma a 2015-2020 adatnak?
Követhető az útvonal változása a jelzésfestés aspektusából az MTSZ térképén?
Próbálom megfogalmazni a választ, ezért is teszem közzé ezt az eszmefuttatást.
Szeretném hangsúlyozni, hogy ez csak egy példa.
Az elmúlt hetekben vizsgált 182 útvonalból sok hasonló van, kevés az olyan, amikor egy adattal "leírható" az útvonal állapota. |