turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, VasG hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvass: Wiki
Szerkesztést támogató audit processzek itt

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 89 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | következő


VasGhozzászólásai | válasz erre | 2010.06.06 19:03:57 (40228)
Jelenleg ha nem állítok be JarhatosagAutoval=D paramétert, akkor autós beállítással rátervez a lépcsőre és a járdára a MapSourceban és a csixen is.
Szerintem a legjobb az lenne, ha feltöltéskor megkapnák az egyes poliline-ok azokat a default paramétereket, amiket előre definiálni lehet. De nem akarok okoskodni, a fejlesztő látja, hogy mik a lehetőségek, nekem csak az omp-ről rémlett, hogy ott már régóta így működnek a vonalparaméterek.
[előzmény: (40227) Hajo, 2010.06.06 18:47:39]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2010.06.06 18:28:21 (40223)
Tetszik az új pont és vonalkészlet! Csak azt sajnálom, hogy egyes speciális vonalak nem kapnak meg automatikusan néhány default paramétert. Pl. lépcsőnél alapértelmezés lehetne, hogy autóval nem járható.
[előzmény: (40206) pgyp, 2010.06.05 21:59:21]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2010.06.06 00:39:16 (40207)
Köszi!
[előzmény: (40206) pgyp, 2010.06.05 21:59:21]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2010.06.05 21:49:50 (40205)
Sziasztok!

Sajnos hosszú ideje nem rajzoltam már, legutóbb 2008-ban töltöttem fel. Most szeretnék kicsit visszarázódni.
Ezt a fórumot sem olvastam már régóta, de úgy tudom volt némi átalakulás az elmúlt másfél évben.

Gondoltam a wiki átolvasásával zárkózok fel, a fórum több tízezer fórum hozzászólását átnézni reménytelen. A wiki tartalmaz minden aktuális információt? Van olyan fontos és radikális változás a szerkesztésben 2008 év vége óta, amire mindenképp figyelnem kell?

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2008.10.15 20:13:28 (23559)
Budapestiek:
András (Budapest)
Andreas (Budapest)
Cseremoha (Kecskemét, Budapest)
Fgg (Budapest)
Gyurci1 (Budapest)
izsolt (Budapest)
kecskesrobi (Budapest)
olahtamas (Budapest)
Old Eye (Budapest)
pliptai (Budapest)
Trackman (Budapest)
urbalazs (Budapest)
VasG (Budapest) - szállást NEM KÉR

Nem budapestiek, de a budapesti helyszín megfelel:
Arti (junior) (Veszprém)
baggio (Békéscsaba)
rekasi (Tápiógyörgye)
sattila & Kata (Vecsés)

Ha már turistautak.hu, akkor menjünk ki a városból:
KiVi (Pécs)

Többiek:
alnibell (Győr)
Foltos Foxi (Üllő)
johann gambolputty (Ulm:))
kepenu (Eger)
laszloistvan (Balatonszentgyörgy - Pécs)
pgyp (Szöged)
Reggel (Székesfehérvár)
[előzmény: (23557) KiVi, 2008.10.15 19:56:43]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2008.10.14 23:38:55 (23527)
Ha Budapesten lesz, valószínűleg én is el tudok menni, szállásra nem lesz szükségem.
[előzmény: (23520) baggio, 2008.10.14 22:15:17]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2008.10.05 21:24:09 (23176)
Sziasztok!

Nagy lemaradást bepótolva az imént végigfutottam a fórumot, csak most láttam meg a kérdést.

nistvan:
Valóban van az általad megadott ponton egy transzformátor állomás, méghozzá a Hévíz 400/120kV-os. A térképre berajzolt vezetékek 120kV-osak, de ezek nem itt futnak össze, hanem Keszthely mellett. Tehát a térképi rajz jó, csak nem teljes. Hévízen a 400kV-os vezetékek futnak össze, ezek az átviteli hálózat részei, sajnos erről nincs adata a turistautak.hu-nak. Hévíz és Keszthely között a 120kV-os összeköttetés szintén adathiány miatt nincs berajzolva.

laszloistvan:
Sajnos a többi területről és az átviteli hálózatról én nem tudok adatot szerezni.
[előzmény: (22930) laszloistvan, 2008.09.28 10:55:40]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2008.09.17 09:05:50 (22621)
Urak! (nem csak hev, bár az ő hozzászólásához kapcsolódok)

Ez a mondat eléggé meglepett:
"Elég sok pénzt fizetünk azért, hogy a tuhu-tól megvásároljuk a terület térképét, a pénzünkért azt szeretnénk kapni amit mi fontosnak tartunk."

Tehát a tuhu termék, amit valaki árul? Ki? Kinek? Mióta? Mennyiért? Hova lesz a befolyt pénz?

Remélem csak félreértek valamit...
[előzmény: (22587) Hev, 2008.09.16 14:37:01]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2008.06.09 07:47:13 (21355)
Továbbá a Tamariska-domb poligonja nem jelenik meg a Garmin kimeneten: N47 24.805 E19 05.432
[előzmény: (21353) Trackman, 2008.06.08 22:40:26]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.26 14:26:00 (21197)
A nevet már korábban javította valaki, amikor jeleztem, akkor Szabhadkikötő volt.
Köszönöm a javítást!
[előzmény: (21186) johann g (Lud), 2008.05.26 10:10:25]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.23 18:09:24 (21166)
Kérnék egy javítást erre a POI-ra:
http://geocaching.hu/poi.geo?id=23731
A nevéből a h betűt ki kellene venni, a koordinátái helyesen:
N47 26.661 E19 04.299

Ha esetleg kapok POI szerkesztési jogot, magam is szívesen javítom... ;)

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.18 13:11:22 (20997)
Nálam sajna csak nagyon régi somogy.mp van, szerintem még Hajo background-illesztési akciója előtti, abból nem teszem vissza. Egyébként ilyen esetben mi a teendő? Simán visszamásolni, vagy mindent "bele kell lyukasztani"?
[előzmény: (20996) t ib i, 2008.05.18 12:59:26]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.18 12:52:33 (20995)
Tegnap töltöttem le a teljes Garmin telepítőt, abban még rendben van.
[előzmény: (20994) ksebi, 2008.05.18 10:42:41]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.02 09:33:05 (20698)
Valóban, köszi, javítom! Az kavart meg, hogy a többi fordult, de így már rájöttem, hogy ez csak a tervezős térkép fordulását akadályozza meg.
[előzmény: (20697) Andreas, 2008.05.02 09:08:20]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2008.05.02 09:00:54 (20696)
Tegnap rajzoltam a Karancs-Medves-be, de a teljes 34,8 megás Garmin telepítőben a régi img maradt.
A jelzett utak telepítőben benne vannak az új rajzolásaim, látszik a raszteresen is, és úgy látom a Russa img-nek is friss a dátuma.
Mi lehet ennek az oka?

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2008.04.20 14:15:05 (20437)
Közben még az jutott eszembe, hogy talán valamiféle cache-ből jövő dolog is megviccelhetett...
[előzmény: (20435) VasG, 2008.04.20 14:05:38]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2008.04.20 14:05:38 (20435)
Köszönöm, máris 1-0 a javamra!
Lehet, hogy másoknak már ismert dolog, de én csak most tapasztaltam, hogy ha ugyanolyan néven töltöm vissza a javított file-t, akkor nem íródik felül az adatbázisban, annak ellenére, hogy a megfelelő pipával ezt kértem, és az üzenet szerint ez sikeres is volt. Amikor újra megnyitottam, megint ott volt a hibás rész a track-ben. Úgy tudtam megoldani a dolgot, hogy az eredeti budai.gdb helyett budai_jav.gdb néven töltöttem vissza, így már eltűnt a zavaró szakasz.
[előzmény: (20433) t ib i, 2008.04.20 13:39:23]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2008.04.20 13:35:05 (20432)
Szeretnék kérni track szerkesztési jogot, hogy felvehessem a harcot a teljes tájegységeken áthúzódó egyenes vonalak ellen. :)

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2008.04.15 07:52:20 (20323)
A kütyük fórumba való, ott már olvastam ezekről a programokról, biztosan tudnak majd segíteni.
[előzmény: (20322) P.ISTI, 2008.04.14 23:23:57]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2008.04.05 10:03:59 (20096)
http://www.openmaps.eu/letoltes?q=downloads/Slovakia
[előzmény: (20094) bpeti, 2008.04.05 09:38:16]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2008.04.04 11:13:32 (20025)
Ez a kettő véletlenül ugyanaz lett.
[előzmény: (20022) olahtamas, 2008.04.04 11:08:21]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2008.03.04 10:28:04 (19431)
Szerintem hagyd meg az illesztést, hogy a tervező tudjon rá tervezni. A P00-ra úgyis gyalog vagy bicajjal megy az ember, akkor pedig nem akadály a megemelt útpadka, viszont jó látni a térképen, hogy ott érdemes keresni a P00 elejét.
Gyakran járok arrafelé bicajozni vagy kutyussal sétálni, figyelemmel kísérem, hogy mi lesz a P00 felfestés sorsa. Szerintem praktikus lenne felfesteni az új bicikliútra a körforgalomig, aztán ott visszamehetne a földúton a régi nyomvonalra. Megátjuk mi lesz...
[előzmény: (19430) zayd, 2008.03.04 10:12:41]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2008.03.04 09:21:05 (19428)
Csak egy apró megjegyzés arról a részről, amit az én trackem alapján rajzoltál be:
Sajnos az ID=342550 szakasz most nincs meg, az új utak és a körforgalmak miatt a P00 sorsa egyelőre rendezetlen. Az északról érkező földút egyszer csak véget ér az aszfaltos út mellett, még a tisztességes becsatlakozást sem oldották meg.
[előzmény: (19426) zayd, 2008.03.03 21:48:05]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2008.01.27 17:44:16 (18770)
Azért maradt i-betűs ikon, mert a paraméterek között ott maradt a Tipus=egyeb bejegyzés.

Ha ezt a bejegyzést átírod másik olyanra, ami egy webes poi-hoz rendelt típus (pl. Tipus=forras), akkor az ikon is megváltozik az adott webes poi ikonjára (példában a forrás jelére).

Ha a Tipus=egyeb bejegyzést kitörlöd, meg tudod változtatni az ikont bármi másra, ami a kimeneten megjelenik, de ekkor a bejelentőtől "ellopod" a POI-t, ugyanis a weben a bejelentett POI pontjainak a listájából eltűnik.
[előzmény: (18765) urbalazs, 2008.01.27 16:49:39]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2008.01.17 22:44:35 (18545)
Kipróbáltam én is, nekem is segített! :) Köszi!
(PIII 500MHz, 256MB SDRAM Tudom, ez ma már extém sport, de még halogatom a cserét, mert sajnálom rá a pénzt, ez is elmegy még döcögve, és jó csendes a passzív hűtés miatt. :) )
[előzmény: (18543) scele, 2008.01.17 21:38:02]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2008.01.17 16:29:08 (18536)
Inkább kérdezz legközelebb is, az kevésbé átralmas az egészségre! :)
Különben a kikapcsolt távvezeték is olyan, mint a feszültség alatt lévő, csak más a tapintása. :)
[előzmény: (18535) johann g (Lud), 2008.01.17 16:06:51]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2008.01.17 15:38:50 (18532)
A térképre a Mosonmagyaróvár-Kimle 120kV-os távvezetékek vannak berajzolva, az általad mutatott helyen pedig a Győr-Bécs 220kV-os és a Győr-Bécs 400kV-os távvezetékek keresztezik az autópályát.
[előzmény: (18530) johann g (Lud), 2008.01.17 15:16:51]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2008.01.10 08:00:12 (18370)
Próbáld meg a Behajtas...= paraméterekkel beállítani.
[előzmény: (18369) Szab, 2008.01.10 06:44:06]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2008.01.09 21:18:14 (18358)
Valamit nem értek:
Az előzményben leírt poligon-takarás a tegnapi garmin kimentben nem jelentkezett, azaz látszott a település poligon, és felette az utak és a szintvonalak.
A ma letöltött legfrissebb változatban megint ugyanaz a gond, mint korábban.
Tegnap mindkét érintett tájegységben volt rajzolás, mára lefordultak.
Vajon mitől oldódott meg a dolog és mitől romlott el megint?
[előzmény: (17971) VasG, 2007.12.28 13:15:27]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.31 01:53:37 (18043)
Ha a geoszilveszter környékét akarod rajzolni, ahhoz most töltöttem fel én is egy tracket.
[előzmény: (18029) padler, 2007.12.30 22:30:21]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.28 13:18:42 (17972)
Még valami: N47 57.109 E20 07.964 körül is gond van a szintvonalakkal.

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.28 13:15:27 (17971)
Mit lehet tenni akkor, ha egy település poligonja átlóg a tájegységhatáron, és ezért takarja a szomszédos tájegységben alatta lévő szintvonalakat és utakat? Például a N48 05.623 E20 17.607 pontnál van ilyen gond, kisebb mértékben a N48 13.049 E20 22.893 pontnál is.

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.27 00:27:28 (17949)
Szia Trackman!
Szeretnélek kérni Téged is, és a többieket is, hogy figyeljünk oda a "magam szerkesztem a térképre" jelzésre a track űrlapon. Természetesen a mai néhány méter a Bükkben nem sokat számít, de volt már rá példa korábban is, hogy valaki (már nem emlékszem ki) berajzolt így jelölt tracket.
Köszi!
[előzmény: (17945) Trackman, 2007.12.26 23:22:24]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.15 13:07:20 (17811)
Az Őrség tájegységnél ha le akarom tölteni a tájegység összes track-jét, csak a 2007. januárig feltöltött track-ek jönnek le. Akkor változott a tájegység neve Őrség és Göcsejről Őrségre. Megoldható, hogy minden track letöltődjön? Köszi!

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.15 13:04:05 (17810)
ZALA tájegységben lévő távvezeték-végpontok illesztéshez
Kőszegi-hegység felé ZALA-KORM N47.004232 E16.632536
Őrség felé LENT-SZGO N46.737744 E16.503616

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.04 21:10:23 (17549)
Nem kevered az openmaps.eu-val? ;)
[előzmény: (17548) KiVi, 2007.12.04 20:54:11]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2007.11.24 20:38:25 (17249)
Rajzoltam néhány távvezetéket a Somogy és a Balaton tájegységekben. Felírtam a tájegységhatárokon lévő utolsó pontokat, hogy könnyebb legyen az illesztés a szomszédos tájegységekben. Figyeljünk egy kicsit a távvezetékek illesztésére is, mert ugyan útvonalat tervezni nem kell rajta, :) de furán néz ki, ha a határok mentén nem ér össze.

Somogy-ban lévő vég:
SZIG-BARCS N45.995740 E17.596572

Balaton-ban lévő végek:
AJKA-CELD N47.115093 E17.536438
PAPA-AJKA N47.117625 E17.540549
PET_T-LITR_T N47.122271 E18.032403
INOT-LITR N47.115844 E18.045065
VSZE_T-LITR N47.115925 E17.991003
LITR-ASZF 3 N47.115646 E17.991441
AJKA-VSZE 2 N47.074018 E17.900685
LITR-ASZF N47.073230 E17.901088
HEVI_T-ZALD N46.789629 E17.116581
AJKA-VSZE észak N47.099113 E17.939785
AJKA-VSZE dél N47.092794 E17.935493
LITR-ASZF 2 észak N47.097192 E17.938889
LITR-ASZF 2 dél N47.090353 E17.934224

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2007.11.24 09:59:07 (17230)
Én azt gondolom igen, ez a jobb megoldás, remélem a többiek is egyetértenek.
[előzmény: (17229) Erdőjáró, 2007.11.24 09:48:42]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2007.11.24 09:37:04 (17227)
Szerintem akkor érdemes rövid (de 6m-nél hosszabb!) útszakaszt rajzolni a timezone elé, ha ismert az út típusa, tehát így plusz információt nyerünk. Főleg off-road környezetben lehet hasznos tudni, hogy ösvény vagy szekérút kezdődik. Ha csak annyit tudni, hogy van ott egy kereszteződés, akkor elég a timezone.
[előzmény: (17226) Erdőjáró, 2007.11.24 09:12:09]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2007.11.23 15:27:46 (17223)
Feltöltöttem, ami még hátra volt.
Köszönet Sprok-nak a konverzióban nyújtott segítségért!
[előzmény: (17193) laszloistvan, 2007.11.21 15:40:26]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2007.11.21 21:13:43 (17205)
Köszi, holnap küldöm Neked is!
"Továbbra is..." - Korábban már beszéltünk erről?
Kihívás? Az most akad bőven, bár lenne kevesebb... :)
[előzmény: (17203) sprok, 2007.11.21 21:05:15]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2007.11.21 20:36:43 (17201)
Holnap küldök egy mintát, aminek 2-3 sarokpontját én is konvertálom a már bevált módszerrel, hogy ellenőrizni tudjuk az eredményt. Köszönöm előre is a segítséget!
[előzmény: (17198) alnibell, 2007.11.21 19:57:14]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2007.11.21 20:31:51 (17200)
Én sajna nem...
[előzmény: (17197) kulisz, 2007.11.21 19:36:17]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2007.11.21 19:16:22 (17196)
Megvan még az egész észak-dunántúli rész is, csak annak az adatnak sajnos más a formátuma, mint amiből a többi van, és még nem tudtam konvertálni.
EOV-helyes AutoCad rajzból kellene valahogy track-et csinálni...
Ha máshogy nem megy, átkonvertálom egyszerre az összes oszlopot (erre már van makróm), ráhúzom a route-ot és a wingdb-vel csinálok belőle track-et, de ez sok idő, ami most sajnos nagyon nincs. :(
[előzmény: (17193) laszloistvan, 2007.11.21 15:40:26]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2007.09.29 09:51:13 (15974)
Akkor készítem a feltölthető trackeket! :)
[előzmény: (15971) KiVi, 2007.09.28 23:04:21]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2007.09.06 15:38:32 (15452)
Szerintem kerüljük a duplikálódást, ebben az esetben az én feltöltésem a pontosabb, azt érdemes berajzolni.
[előzmény: (15445) kresz, 2007.09.06 07:59:31]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2007.08.18 23:38:59 (15181)
Többváltozós rendszerekben egy adott problémának gyakran több megoldása is lehet. :)

1. Mickey75, kérlek tedd rendbe az előzményben hivatkozott tracket!
2. Szeretnék megkérni valakit, akinek van jogosultsága mások trackjét szerkeszteni, hogy orvosolja az előzményben szereplő problémát.
3. Kérnék jogot a trackek szerkesztésére, hogy magam vághassam ki a zavaró részt.

Bármelyik megoldás is fog születni, előre is köszönöm! :)
[előzmény: (14575) VasG, 2007.07.26 09:20:08]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2007.08.01 09:51:33 (14755)
A Dél-dunántúli rész megtalálható itt. Egy vezeték még hiányzik, majd pótolom. Néhány ponton megnéztem, nagyon jól illeszkedik a tuhu-ra már berajzolt vonalakra. Egyszer Szabadegyházán bemértem a CSx-el egy sarokfeszítő oszlopot, arra a pontra is méterre illeszkedik az oszlop konvertált pontja.

A trackeket feketére színeztem, hogy jól elkülönüljön a többitől, úgy láttam fekete tracket kevesen szoktak feltölteni. Jó lesz így?

Maradhatna itt az other-ben egyben? Könnyebben tudnám frissíteni. Ha valaki távvezetéket akar rajzolni, letölti és hozzányitja az mp-hez...
[előzmény: (14722) VasG, 2007.07.31 16:06:24]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2007.07.31 19:10:18 (14735)
Köszi mindkettőtöknek. Úgy szeretném megcsinálni a gdb-t, hogy munkához is tudjam használni, és a rajzoláshoz is jó legyen. Amint van valami fejlemény, szólok.
[előzmény: (14733) sprok, 2007.07.31 18:16:15]

VasGhozzászólásai | válasz erre | 2007.07.31 16:06:24 (14722)
Jó hír: ha minden a terv szerint alakul, meg tudom szerezni a képen pirossal jelölt terület 120 kV-os távvezetékeinek nyomvonalát oszlopszintű felbontásban. EOV koordinátás adatbázisból lesznek a koordináták, de már kitaláltam, hogy lesz belőle gdb. Kísérlet képpen a dél-dunántúlti részt megcsináltam, jónak tűnik. Még ellenőrzöm, hogy mennyire aktuális, aztán feltöltöm mutatóba. Ellenőrizni kellene majd a konverziót egy-két terepi méréssel.
[előzmény: (14513) Kolesár, 2007.07.24 08:46:34]

Lapozás: előző | 1 | 2 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók