A GPS magasságadatának a pontossága hivatalból (matematikai okokból) 3x annyit téved, mint a vízszintes hibája. De mivel az EGNOS csak a vízszintes pozíciót javítja (ha javítja), a függőleges hiba az alap 15 méteres vízszintes hiba 3x-osáig (45 m) tévedhet minden beavatkozás nélkül. De szerintem az amcsik a magasságot különösen rugdossák, hogy lehetetlenné tegyék a rakéták, bombák vezérlését a civil GPS jel alapján.
A repülésben, főleg leszállásnál sehol sem használják a GPS magasságot a fenti ok miatt. Inkább hasznáhatják a korrigált vízszintes pozíció alapján a NIMA adatbázisból vett magasságot, de leszállásnál még az sem elég pontos. Ahol műszer egyáltalán beleszólhat a leszállásba, ott a rádió-magasságmérőt használják. Az nagyon pontos, csak éppen pontosan maga alá mér, attól még elütheted az előtted levő jegenyefát. Ezért elsődleges a pilóta szeme, meg komolyabb reptéren a besiklópályát geometrikusan kijelölő ILS rádiónavigációs rendszer.[ előzmény: (55329) Old Eye, 2012.06.06 11:11:47] |