- Miattam semmihez nem kell ragaszkodni
- Ha a térkép célja(?), hogy jól nézzen ki, akkor rajzoljunk olyan vonalakat, amitől jól néz ki, jobb kedvre derülnek az emberek. Szerintem pl sokkal jobban nézne ki a térkép, ha az M5-től berajzolnánk autópálya vonaltípussal egy utat Békéscsabára.
- Ki kell próbálni a navigációt, hogy valós-e a probléma. Mert szerintem attól önmagában nem jelez a navigáció, hogy az autópálya vonaltípus elágazás nélkül átvált lehajtó típusra. Az enyém emlékeim szerint nem szól. Szerintem elágazásoknál szól a cucc. De lehet cáfolni.
- Én csak a logikát próbáltam belevinni: A benzinkút egy extrém példa, de jól jelzi a helyzetet. A sima lehajtók is már autópályának vannak táblázva, tehát ha csak azt néznénk, hogy hol van a tábla és durr az autópálya vonaltípussal, akkor szerintem zsákutcába jutunk. Ez itt egy félkész csomópont (egy kivételével) véglegesre megépült lehajtó ágai. Ha kész lesz, akkor is lehajtó ág lesz besorolás és kiépítés szerint is.
- Néhány példa:
M8 vége: itt is a semmiben végződik az M8 bizonyos zoom szinteken. Rajzoljuk át autópályára, hogy jól nézzen ki, és a navigáció ne csipogjon?
http://www.turistautak.hu/maps.php?id=magyarorszag&image=raster&lat=46.896120&lon=18.986623&zoom=256&arrow=0
Kedvencem: M3xM30
Ezt egyszer megcsináltam jól, ahogy van: ap. vonal Bp -> Misk és Misk -> Bp (mert ezek 2x1 sávosak leállóval), a többi lehajtóval (mert azok nem annyira, bár Nyíregy -> Misk fele van egy rövidebb kétsávos szakasz az ívben). Ez nem tetszett valakinek, és megcsinálta a mostani káoszt (Bp -> Misk lehajtóval indul, majd autópálya lesz a semmi közepén) - biztos szebb lett.
http://www.turistautak.hu/maps.php?id=magyarorszag&image=raster&lat=47.881771&lon=20.832127&zoom=256&arrow=0
Az M30 másik vége se jobb. Na itt még a lehajtón is autópálya megy, sőt a jérdasziget mellett is a surranópályán... Igaz, a járdasziget másik oldalán valami főúttá degradálódik vissza.
http://www.turistautak.hu/maps.php?id=magyarorszag&image=raster&lat=48.107943&lon=20.843598&zoom=256&arrow=0
Ugyanez, mármint az M6xM60 a szitu megnézhető a másik "megoldási" móddal is: M3 legvége.
Kiterelik az egész forgalmat a majdani gyűjtőpályákra, amiből sose lesz főpálya. A majdani főpálya helye középen kihagyva, a két vonal el is távolodik egymástól. Lehajtó autópályával jelölve, szerintem rosszul.
http://www.turistautak.hu/maps.php?id=magyarorszag&image=raster&lat=47.892318&lon=21.802287&zoom=256&arrow=0
És hogy miért rágódok ennyit egy témán:
Kicsit morci leszek, ha a sok munkával rendberakott M6xM60 le lesz "szépítve" az M3xM30 mostani szintjére.
Itt ha jól sejtem két probléma van: 1.: a raszteres néhány zoom szintjén sokkal később jelenik meg a lehajtó vonaltípus, mint bármelyik kis falusi bekötőút.
2: Néhány kütyün - elvileg - a lehajtó vonalstílussal folytatódó egyenes utat is "lehajtóként" közli a vezetővel.[ előzmény: (44928) KiVi, 2011.01.21 19:49:41] |