turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

kvtehozzászólásai | válasz erre | 2011.01.21 20:31:50 (44932)
- Miattam semmihez nem kell ragaszkodni

- Ha a térkép célja(?), hogy jól nézzen ki, akkor rajzoljunk olyan vonalakat, amitől jól néz ki, jobb kedvre derülnek az emberek. Szerintem pl sokkal jobban nézne ki a térkép, ha az M5-től berajzolnánk autópálya vonaltípussal egy utat Békéscsabára.

- Ki kell próbálni a navigációt, hogy valós-e a probléma. Mert szerintem attól önmagában nem jelez a navigáció, hogy az autópálya vonaltípus elágazás nélkül átvált lehajtó típusra. Az enyém emlékeim szerint nem szól. Szerintem elágazásoknál szól a cucc. De lehet cáfolni.

- Én csak a logikát próbáltam belevinni: A benzinkút egy extrém példa, de jól jelzi a helyzetet. A sima lehajtók is már autópályának vannak táblázva, tehát ha csak azt néznénk, hogy hol van a tábla és durr az autópálya vonaltípussal, akkor szerintem zsákutcába jutunk. Ez itt egy félkész csomópont (egy kivételével) véglegesre megépült lehajtó ágai. Ha kész lesz, akkor is lehajtó ág lesz besorolás és kiépítés szerint is.

- Néhány példa:

M8 vége: itt is a semmiben végződik az M8 bizonyos zoom szinteken. Rajzoljuk át autópályára, hogy jól nézzen ki, és a navigáció ne csipogjon?

http://www.turistautak.hu/maps.php?id=magyarorszag&image=raster&lat=46.896120&lon=18.986623&zoom=256&arrow=0

Kedvencem: M3xM30
Ezt egyszer megcsináltam jól, ahogy van: ap. vonal Bp -> Misk és Misk -> Bp (mert ezek 2x1 sávosak leállóval), a többi lehajtóval (mert azok nem annyira, bár Nyíregy -> Misk fele van egy rövidebb kétsávos szakasz az ívben). Ez nem tetszett valakinek, és megcsinálta a mostani káoszt (Bp -> Misk lehajtóval indul, majd autópálya lesz a semmi közepén) - biztos szebb lett.

http://www.turistautak.hu/maps.php?id=magyarorszag&image=raster&lat=47.881771&lon=20.832127&zoom=256&arrow=0

Az M30 másik vége se jobb. Na itt még a lehajtón is autópálya megy, sőt a jérdasziget mellett is a surranópályán... Igaz, a járdasziget másik oldalán valami főúttá degradálódik vissza.

http://www.turistautak.hu/maps.php?id=magyarorszag&image=raster&lat=48.107943&lon=20.843598&zoom=256&arrow=0

Ugyanez, mármint az M6xM60 a szitu megnézhető a másik "megoldási" móddal is: M3 legvége.
Kiterelik az egész forgalmat a majdani gyűjtőpályákra, amiből sose lesz főpálya. A majdani főpálya helye középen kihagyva, a két vonal el is távolodik egymástól. Lehajtó autópályával jelölve, szerintem rosszul.

http://www.turistautak.hu/maps.php?id=magyarorszag&image=raster&lat=47.892318&lon=21.802287&zoom=256&arrow=0

És hogy miért rágódok ennyit egy témán:
Kicsit morci leszek, ha a sok munkával rendberakott M6xM60 le lesz "szépítve" az M3xM30 mostani szintjére.

Itt ha jól sejtem két probléma van: 1.: a raszteres néhány zoom szintjén sokkal később jelenik meg a lehajtó vonaltípus, mint bármelyik kis falusi bekötőút.

2: Néhány kütyün - elvileg - a lehajtó vonalstílussal folytatódó egyenes utat is "lehajtóként" közli a vezetővel.
[előzmény: (44928) KiVi, 2011.01.21 19:49:41]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2011.01.21 19:49:41 (44928)
- A raszteres módosítása gyakorlatilag esélytelen, de nem csak ott néz ki így, a kütyükön is. Ráadásul mit kezdesz a hibás navigációs utasításokkal?

- Azért gondolom érezhető a különbség egy félkész pályaszakasz és egy kész pálya melletti kiszolgálóút között!?
[előzmény: (44925) kvte, 2011.01.21 17:52:28]

kvtehozzászólásai | válasz erre | 2011.01.21 17:52:28 (44925)
- Erre lehetne az a megoldás, hogy a lehajtók a raszteresen néhány zoom szinttel hamarabb jelenjenek meg és akkor a lyuk nem lenne lyuk, hanem útként látszana.

- Ezért írtam a benzinkutas példát: ott sem lehet sehova lehajtani (általában), hiszen úgyis csak az autópályára térsz vissza, de az attól még lehajtó, táblázás szerint pedig az autópálya eleje és az autópálya vége tábla közt van.
[előzmény: (44924) KiVi, 2011.01.21 17:36:59]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2011.01.21 17:36:59 (44924)
Tehát ez így jó??
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
:-O
Mindazonáltal a funkciójuk sem fel/le hajtó most azoknak az utaknak! Ráadásul jó eséllyel a navigációba is belerondít, feleslegesen fog a kütyü lehajtást mondani.
[előzmény: (44921) kvte, 2011.01.21 17:27:56]

kvtehozzászólásai | válasz erre | 2011.01.21 17:27:56 (44921)
Ilyen alapon minden lehajtóág autópálya kéne legyen és nem lehajtó. Ahogy rákanyarodsz a lehajtóra, abban a pillanatban ki van rá téve az autópálya tábla, és kihajtásnál az autópálya lehajtó legvégén van az autópálya vége tábla, nem a lehajtó menetirány szerinti elején.
[előzmény: (44918) KiVi, 2011.01.21 17:11:13]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2011.01.21 17:11:13 (44918)
Ismerem a csomópontot, a jövőbeni kiépítést is.
A jelen állapot szerint a majdani fel/lehajtók, gyűjtő/elosztó utak még nem azok, hanem most az maga a pálya. A mostani rajzolás szerint nagyon bután néz ki, hogy szakad a pálya, főleg messzebbről szemlélve.
A sebességhatárokat paraméterben kell jelezni, nem úttípusban. Ráadásul autópálya vége - eleje táblák sincsenek, tehet a KRESZ szerint autópálya végig, nem fel/lehajtó!
[előzmény: (44917) kvte, 2011.01.21 16:43:16]

kvtehozzászólásai | válasz erre | 2011.01.21 16:43:16 (44917)
Amire gondolsz, az én voltam...

http://www.turistautak.hu/maps.php?id=magyarorszag&image=raster&lat=45.987552&lon=18.579040&zoom=128&arrow=0

Nevezetesen: az a csp nincs kész, de az látható (legalábbis nekem, de nekem most autópálya-mérgezésem van egy időre...), hogy a végleges állapot hogy lesz és abból eddig mit építettek meg. A piros szaggatott time zone, az lesz a majdan megépülő folytatás, az M6 főpálya. Hosszabb távon ezt és _csak_ezt_ illik majd klasszikus autópályával jelölni (2 sáv + leálló). Ez még nincs kész, be van vetve fűvel. Az éles kanyar utáni híd is igazából egy füves rész felett vezet át most.

A leendő csp-ból megépültek a gyűjtő-elosztó pályák (amik tulajdonképpen lehajtóágak) - néhány ág kivételével-, és ha Pécsre mész, sőt már akkor is ha Mohácsra letérsz, akkor is első körben erre terelnek ki. Tehát jelenleg csak a majdani _lehajtóágakon_ mész (ezért nincs leállósáv se). Szerintem ezért (meg a sebességkorlátok miatt se) sugalljuk azt hogy az ott autópálya a klasszikus kiépítettség szerint. Nem az és soha nem is lesz az.

Egy helyen kell majd belenyúlni évek múlva, de érdekes módon most azt sem építeték meg. Ha megnézitek ott helyben, Pestről Pécs felé elindul a jelenlegi hatalmas kurfli helyett egy direkt ív, de ez csak el van kezdve és érdekes módon ahol már az M60-ba beérkezik, oda be is fut, de a közbenső kb 200 méteren még a töltése sincs meg.

Összességében: szerintem így van jól és _pontosan_ berajzolva, ahogy most látszik.
[előzmény: (44913) KiVi, 2011.01.21 15:38:29]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2011.01.21 15:38:29 (44913)
Az M6-M60 csomópont környékével mi történt?
[előzmény: (44890) kvte, 2011.01.20 13:28:09]

kvtehozzászólásai | válasz erre | 2011.01.20 13:28:09 (44890)
Az M6-M60 trekkelésem eddig be nem rajzolt adatlapjairól suttyomban kiszedtem a "magam szerkesztem" opciót. Nem akarom feleslegesen tartani, és van bőven más dolgom. Vegye-vigye akinek van rá ereje, kedve. Nem egy hiper túlbonyolított, jellemzően az ágak pontosítása volt.

- A mezőföldben északról haladtam, és emlékeim szerint a 61-es úti csp-ban hagytam abba (az még kész).
- A mecsekben Pécs felől indultam, és talán a Véméndi lehajtót is már megcsináltam, csak az alagutaknál hagytam abba.
- ugyanitt a Decsnél vagy hol lévő lehajtó szorul nagygenerálra, de ezt látni fogja aki csinálja.

Jó munkát hozzá!


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók