turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

Mengyánhozzászólásai | válasz erre | 2007.10.28 18:56:56 (21417)
Mint az előző hsz-emben említettem, szerencsés ember vagy :). Én előbb vettem PDA-t, és csak utánna jöttem ide. Nekem hivatalosan 3,5 órát bír, de gyakorlatilag 2 óra után csipákol, hogy szeretne Pakshoz csatlakozni. Bírja még ugyan egy darabig, de inkább kikapcsolom, és csak akkor kapcsolom be, ha navigálni akarok. Sajnos ritka az olyan hosszú akku idejű PDA, mint a Tied. Mégis a sérülékenysége és víz-nem-állósága aggaszt a leginkább. Bár erre is van megoldás, inkább a kocsiban hagyom ezután.
[előzmény: (21413) totzoli65, 2007.10.28 18:10:53]

totzoli65hozzászólásai | válasz erre | 2007.10.28 18:10:53 (21413)
Sziasztok!
Nem óhajtok vitát generálni. DE: és ez válasz Csigabigának is, az alap felszerelés kb 10 órahoszzáig megy egy töltéssel, világítás, kékfog, navigáció ez nálam általában elég, ezen tul a társaim fel szokták adni :))). A 20-22 órás készenlét egy garnitúra tartalékkal teljesíthető, az én PDA-m sem cserélhető akkus, viszont zselés akksi, rövid vezeték+töltöcsatlakozó és kész az áramellátás. De ez csak 10 óra civilizációtól távol után :). A súlyokról: az enyém 110 :), ezen kívül fényképező+teleobjektív+tartalék AKKU+fotos tatyó, ha szükséges állvány, fejenként 1 liter ásványvíz(jó családapaként mind az én hátamon) :)) , szendvicsek( délutánra már meleg :)), esőkabát, távcső, ha "OLYAN" helyre megyünk
--> spektív állvánnyal, na meg a vitát kiváltó navigció a tartalék elektrikájával. (és a hagyományos: iránytű, túristatérkép) Érzésem szerint ebből a pakkból a vitát kiváltó pót-akku elhanyagolható. Ja és még egy aprócska vélemény: a PDA BT-s GPS kombinációmat éppen az itt olvasott pro és kontra érvelés hatására választottam az általatok megadott szempontok szerint. :)) ;)
Szép napot! Üdv: Zoli
[előzmény: (21409) Mengyán, 2007.10.28 17:46:53]

Mengyánhozzászólásai | válasz erre | 2007.10.28 17:46:53 (21409)
miért nem egyértelmű a PDA+GPS esetében?!
Nálam spec garanciavesztéssel jár az akkucsere :-( a Yakumóban, ha nem szervízben végzik. És erdőben nem is lenne célszerű cserélgetni, mert könnyen elveszik az 1-1.5-es kis csavarka, ami a fedelét rögzíti. Jó, tudom, vannak cserélhető akksis PDA-k, de nekem akkor nem volt rá keret. Ha ilyened van, szerencsés ember vagy. Úgy gondolom, egy út során 1-2 alkalomnál többször nem érdemes cserélni semmiben akksit, mert nagyobb lesz a tartalék elemkészlet súlya, mint a kütyüké. Ha gyalog mész, akkor meg nagyon tud fájni + néhány "kiló" elem a sokadik km után. Ha lehetne cserélni benne akksit, akkor 2 tartalék készlettel úgy 8-9 órát tudnám használni. Sajnos a PDA-nak a szép nagy kijelzője zabál, de rendesen.
[előzmény: (21407) totzoli65, 2007.10.28 16:51:33]

totzoli65hozzászólásai | válasz erre | 2007.10.28 16:51:33 (21407)
Sziasztok!
Bocsi, hogy belevau! Eddig én is csak lefele töltögettem, navigágattam, ládát kerestem, és csodálkoztam, hogy milyen track?, megy egyébb kínai fogalmak amiket használtok. Lassan tisztul a kép és kezdünk összeszokni a készülékkel. (ASUS Mypal 620BT + SysOn BT GPS) Navigáláskor szép nagy jó kijelző, külön mindkét készülék jó akku készenléti idővel. (kicsit off, de amikor arról olvastam pont az INI-nek adott tanácsok alapján, hogy GPS jobb, mert tovább bírja, ha mégse, akkor ott a pótakku. Ugyanezeknek az embereknek nem természetszerű, hogy a fényképezőhöz, zseblámpához, stb. veszünk pótakkukat, viszünk tartalék elemeket ez miért nem egyértelmű a PDA+GPS esetében?! Elvégre a konnektort nem húzhatjuk a végtelenségig.)
Kicsit elkanyarodtam. Most kezdtem próba trackeket rögzíteni, IGO-val, GisRussa-val és a GPS rögzítéséből. Autóval, biciklivel, oda-vissza, stb ahogy a tanácsok szóltak. Technikailag a GPS kint a kormányon, biciklikosárban, zsebbe, műszerfalon, a PDA a tokjában a hátizsákban, védett helyen. Mapsource-on visszanézve a pontok szépen sorban, szakadásmentesen(hogy milyen szavakat tanultam tőletek ;):) )látszanak, az is látszik, hogy az út melyik oldalán haladtam. A GPS által rögzített káoszt és zűrzavart segíthetnétek még, hogy mivel tegyem érthetővé, mert TXT-be látom, de nem értem :)) .
Ja és az eredeti véleményem, hogy menet közben szerintem az utat és a forgalmat kell figyelni, nem a kijelzőt!
Üdv: Zoli
[előzmény: (21402) Erdőjáró, 2007.10.28 11:40:24]

Erdőjáróhozzászólásai | válasz erre | 2007.10.28 11:40:24 (21402)
Lehet, hogy egy picit félreérthető voltam. Az alatt, hogy nem lát rá, azt értettem, hogy ini nem lát rá a műszerre (amiről Te is írtál az utolsó mondatodban). Magam is a strapabírási tulajdonságra akartam kilyukadni a kiemeléssel. Tulajdonképpen emiatt gondoltam, hogy a PDA talán nem a legjobb megoldás (elég sokat trackeltem motorral és biciklivel úgy, hogy a kormányra volt erősítve a kütyü, garminok és jól bírták :-) ).
[előzmény: (21400) bregő és andorpapa, 2007.10.28 11:09:00]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.10.28 11:09:00 (21400)
Hát igen, eredeti felvetésére én is az olcsóbb Garminokat javasoltam, de mivel PDA-ról kérdezett, így PDA-ról adtam választ. A rálátás nem feltétlenül szükséges. Én a BT-s egységeimet a túrazsákom felső zsebében hordom, és ugyanolyan vételt produkálnak, mintha a kezemben tartanám őket (elvégre csak egy vékony szövet választja el az égbolttól őket, és legalább a testem sem árnyékol annyira). Az már más kérdés, hogy ha közben látni is akarja, hogy hol tart, akkor a PDA-t/Garmint fel kell ekecselni a kormányrúdra, és a Garmin strapabíróbb.
[előzmény: (21399) Erdőjáró, 2007.10.28 10:46:44]

Erdőjáróhozzászólásai | válasz erre | 2007.10.28 10:46:44 (21399)
Nem utolsó szempont még, hogy ini eredeti terve szerint a földutakat szeretné bemérni motorral, ezért én meggondolnám, hogy vajon a PDA jó megoldás-e. Már amennyire én (nem) ismerem a PDA-kat, így vélekedem a dologról. Mondjuk az is igaz, hogy mindkét fajta kütyüt lehet a motoron kívül máshová is tenni. Ekkor viszont nem lát rá!
[előzmény: (21397) bregő és andorpapa, 2007.10.28 09:45:22]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.10.28 09:45:22 (21397)
Válaszok a kérdések sorrendjében:

1. A FS N5xx széria valóban nem ajánlott. Több okból sem: pl. a mai napig nem tudtak olyan javításokat kiadni, melyekre már rég szükség lenne. Sajnos sok hibás darabbal találkoztam már, hajlamosabbak a fagyásra (csak hard reset segít), meg ilyesmi. A legnagyobb hibája, hogy gyenge a GPS-e. Bizony. Hiába SiRF III. A fórumon a napokban kitárgyaltuk, hogy hiába SiRF III-as egy PDA/PNA/egyéb, a vételi minőség függ a megvalósítás igényességétől (értsd: antenna minősége, forrasztások minősége), valamint a beégetett szoftver (firmware) minőségétől. És ezen a fronton az N5xx család nem remekel. Anno volt lehetőségem összevetni egy N520-ast az én akkori SiRF III-as GlobalSat vevőmmel, és ahol nekem volt rendes vételem, ott az N520 teljesen kuka volt, látta ugyan a holdakat, de nem tudott belőle pozíciót varázsolni.

2. A SiRF III még nem garancia. Ugyan jelzi, hogy itt jó képességű rendszerről van szó, de két SiRF III-as vevő közt is lehet érezhető, akár jelentősnek is nevezhető különbség. Ezért a pénzért már kapsz Mio P550m-et is, ami azért tisztességesebb készülék.

3. Bármilyen GPS-es PDA-val lehet a turistautak.hu munkáját segíteni, trackelni, térképészkedni. Én pl. a kezdetek óta PDA-val nyomom az ipart, és az adatlapomra kattintva láthatod, hogy mennyit tettem hozzá a rendszerhez. Szóval ehhez nem kell Garmin.
[előzmény: (21385) ini, 2007.10.27 20:23:40]

inihozzászólásai | válasz erre | 2007.10.27 20:23:40 (21385)
hali!
tudnék Fujitsu-Siemens PocketLoox N 520 szerezni olcsóbban
http://www.cherryon.hu/termek.php?cikkszam=S26391-K165-V525&kategoria=0127

valahol azt írtátok a pda nem annyira jó
de ennek SiRFstar III, vevője van az elég pontos nem?
lehet evvel túristautakat csinálgatni vagy csak a garminokkal?
mondjuk azok jobban bejönnek, de ez meg fele ár mint egy legend hcx


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók