A Ferihegyi Biztonsági Szolgálat vagy nagyon magabiztos vagy nagyon technokrata, mert kb. másfél órát bóklásztunk a villanypásztor mellett de egy járőrrel sem találkoztunk és a radar környékén sem figyelt ránk senki...
Ferihegyi köröktől okosodva úgy tudom ez a közelkörzeti irányítás radarja - de innen látszik egy másik radar is, az ún. "gurítóradar", ami a reptéri irányító torony tetején lévő gömbben van. Ez a reptér közvetlen körzetét térképezi fel, és a toronyirányítást segíti a légi és földi járművek nyomonkövetésében. (Ködös időben rendkívül hasznos, de egyébként is.)
Ez egy TAR/SSR. Ez azt jelenti, hogy az egyik radar egész nap vagy a napnak egy meghatározott időszakában sugárzott folyamatos és ismétlődő adás segítségével biztosított érvényes, rendszeres tájékoztatás az érkező és induló légijárművek számára. Ez a Közelkörzeti Radarközpont (Terminal Approach Radar). A másik radar a Másodlagos Légtérellenőrző Radarkészülék (Secondary Surveillance Radar).
Röviden úgy működik, hogy segítségével a légiirányító minden repülőgéphez hozzárendel egy egyedi kódot. Léteznek úgynevezett standard kódok, melyek közül most csak egyet említek meg.
7500: Jogellenes beavatkozás (pl: gépeltérítés) A légijármű vezetője ezzel a kóddal szinte "észrevétlenül" azonnal jelzést adhat a légiforgalmi irányítónak, hogy a légijármű a továbbiakban nem az ő felügyelete alatt van.
(forrás: GCLHBP - Máté és Zoli)
A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók