turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, jalso hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvasd el ezt: gyakori kérdések és válaszok (FAQ)

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 24 db hozzászólás

jalsohozzászólásai | válasz erre | 2006.06.13 14:16:34 (8310)
Hajaj, de mennyire! Az én Vistám (nem C, de azért másképp egészen jó) időnként - főleg azután, hogy egy ideig tényleg nem volt normális műholdvétel - teljesen kiakad, azt jelzi, hogy gyönge a vétel, pedig már holdak tömkelegét látja az oszlopdiagram szerint. Ilyenkor a legjobb kikapcsolni a kütyüt és újra indítani. Néhány rövid perc alatt helyreáll a lelki világa. :-)
[előzmény: (8307) sophegyi, 2006.06.13 08:03:45]

jalsohozzászólásai | válasz erre | 2006.02.16 13:28:21 (5966)
Köszi. Ez a sebesség - ugye - a jelenlegi utasszállítókon nem fenyeget? (A Concorde mit tudott?)
[előzmény: (5957) clown, 2006.02.16 08:57:40]

jalsohozzászólásai | válasz erre | 2006.02.16 08:29:14 (5955)
Az én Vistám egy teljes légiút során 1682 +- 5 méter magasságot mutatott. Pontosan tartották a légnyomás értékét a gépen belül. ;-) Mennyi az az 1000 knot?
[előzmény: (5952) ttamas, 2006.02.16 06:13:12]

jalsohozzászólásai | válasz erre | 2006.02.03 21:45:22 (5676)
Nálam a HP fényképezőgép nagyon érzékeny az akku feltöltöttségére, és ha az 1800 mAh-s akku csak egy kicsit is veszített a töltéséből vagy a hőmérséklet 0 fok alá megy, már nem óhajt működni. Ha ezeket az akkukat átteszem a Vistába, még egy napot hajlandók kihúzni.... Ma vettem 4 darab 2500-as aksit, és most töltöm őket. Ha ezzel sem működik normálisan a HP, esküszöm, kihajítom!! (Jöhettek az ablakom alá).
[előzmény: (5671) Csigabiga, 2006.02.03 18:18:32]

jalsohozzászólásai | válasz erre | 2006.02.03 21:39:09 (5675)
Bocs, kimaradt, hogy a GCerep ládáról volt szó.
[előzmény: (5674) jalso, 2006.02.03 21:35:10]

jalsohozzászólásai | válasz erre | 2006.02.03 21:35:10 (5674)
Amióta a Hármashatárhegyen eltévedtem, mert nem nyomtam be az autó helyét a kütyübe, azóta óvatosabb vagyok. 2003.08.31-én a már márciusban megtalált láda önkéntes karbantartásaként felvittem egy tarcsi ládát. Kocsival a Szépvölgyi út végén parkoltam, és onnan gps használata nélkül találtam meg a ládát. Kicseréltem a törött ládát, a kütyüt zsebre vágtam, és indultam vissza. Közben eleredt az eső, egy kissé párássá is vált az idő, de nagy önbizalommal mentem toronyiránt, úgy érzésre. A terepet elég jól ismertem turista- és tájfutó koromból, de mégis sikerült olyan helyre keverednem, hogy kénytelen voltam a kütyüt elővenni. És most jött a gond: fogalmam sem volt, hogy hol vagyok, és merre van a kocsi.... Vagy negyed órát keveregtem, míg sikerült ismerős helyre jutnom. Azóta ragaszkodom ahhoz, hogy a kocsi helyén útpontot nyomjak, mielőtt tovább indulok....
[előzmény: (5659) csiperke, 2006.02.03 14:10:15]

jalsohozzászólásai | válasz erre | 2005.11.09 22:49:40 (3761)
A kütyüben lévő aktív tarackot természetesen törlöm.
[előzmény: (3755) KiVi, 2005.11.09 22:31:24]

jalsohozzászólásai | válasz erre | 2005.11.09 22:47:36 (3760)
Én egy ideje leszoktam a tarack (de jó szó! végre van valami értelme - l. hippodrom) kütyübeli mentegetéséről. Amikor egy túráról hazaérek, mindig feltöltöm a PC-re a Vista aznapi állapotát a mapszószba (track + pontok), és elmentem az aznapi dátummal. Ezzel nemcsak a napi útvonal részletes adatai (sebesség, időpont, stb.), hanem a nap közben nyomott új útpontok is megmaradnak az utókor számára (ameddig a vinyó él).
[előzmény: (3755) KiVi, 2005.11.09 22:31:24]

jalsohozzászólásai | válasz erre | 2005.11.09 09:57:10 (3744)
Kesselésből hazafelé a kocsiban általában bekapcsolva hagyom a szélvédő alatt elhelyezett gps-t és a tracklogot. Otthon aztán letöltés után egészen érdekes sebességadatokat kapok. Kiváncsi vagyok, hogy egy rendőrségi traffipax mérés eredményével szemben milyen eséllyel tudnék egy (valamilyen módon hitelesített) tracklogot felhozni bizonyítékként.
[előzmény: (3742) Saladin9, 2005.11.09 08:51:52]

jalsohozzászólásai | válasz erre | 2005.09.16 15:56:31 (3038)
Köszi. <> :-)
[előzmény: (3037) KiVi, 2005.09.16 14:57:32]

jalsohozzászólásai | válasz erre | 2005.09.16 14:54:20 (3036)
Ez semmilyen formában nem szereti a "kisebb" jelet, még idézőjelek között sem. Szóval azt akartam írni befejezésül, hogy:
"Persze időnként az is élvezetet okoz, ha a műszered éppen akkor mutat kisebb, mint 1 méter távolságot, amikor a láda fedelén állsz. Ilyenkor mozdulj óvatosan, nehogy kárt tegyél a ládában. :-)))"
[előzmény: (3035) jalso, 2005.09.16 14:52:01]

jalsohozzászólásai | válasz erre | 2005.09.16 14:52:01 (3035)
Megvan a tettes, "aki" megette a mondanivalóm végét, és ez a "
[előzmény: (3034) jalso, 2005.09.16 14:48:57]

jalsohozzászólásai | válasz erre | 2005.09.16 14:48:57 (3034)
Bocsánat... valaki :-) megette mondanivalóm végét. Kb. azt írtam, hogy:
"Persze időnként az is élvezetet okoz, ha a műszered éppen akkor mutat
[előzmény: (3027) Peter68, 2005.09.16 11:46:35]

jalsohozzászólásai | válasz erre | 2005.09.16 11:14:18 (3023)
Sajnos (vagy éppen szerencsére) az 1-2 méteres pontosságról nem nagyon álmodozhatunk mi, kesserek a ládarejtekeknél szokásos terepi körülmények között. Meg aztán az nem elég, hogy a te kütyüd talán éppen akkor 1-2 méteres pontossággal jelzi, hogy hol tartózkodsz, ha a rejtő kütyüje a rejtéskor nem ezzel a pontossággal működött. Továbbra is abban bízzál, hogy a műszered oda vezet a láda 10 m-es körzetébe, onnan a szemeden, a megérzéseiden, a fantáziádon van a sor. És szerintem ez a jó ebben a játékban. Persze időnként az is élvezetet okoz, ha a műszered éppen
[előzmény: (3022) Brek, 2005.09.16 10:58:02]

jalsohozzászólásai | válasz erre | 2005.05.29 12:29:14 (1826)
Próbáld valahogyan a vállad környékére erősíteni, pl. ha hátizsákod van, annak a szíjához. Láttam már ládavadászokon szíjra erősíthető tartót. Én egyszerűen beszorítom keresztirányban a hátizsák szíja alá. A vétel is sokkal jobb, mintha kézben lóbálnád, és gyalogos tempóban ritkán esik ki, de lovagláshoz ezt nem ajánlanám.
[előzmény: (1825) Fgy, 2005.05.29 11:25:45]

jalsohozzászólásai | válasz erre | 2005.04.09 14:01:49 (1107)
Tudom, hogy könnyen ki lehetne számítani alapadatokból, de ti bizonyára kapsiból megmondjátok: mennyire függ a barometrikusan mért magasság az aktuális légnyomástól? (m/Hgmm vagy ki tudja, ma mi a légnyomás divatos egysége?) Mennyire pontos az a magasságadat, amit pl. a Vista mutat délben, ha - tegyük fel - reggel a ház előtt bekalibráltam? Van-e értelme annak, hogy egy alkalmas helyen a holdak alapján mérem a magasságot, és erre kalibrálom a barometrikus mérést? Ez már korrekt eredményt ad, hacsak a légnyomás nem változik drámaian időközben?
[előzmény: (1106) Kolesár, 2005.04.09 13:35:37]

jalsohozzászólásai | válasz erre | 2005.04.02 00:08:08 (1041)
Lehet, hogy nekem is lesz egy utam magpethez?
[előzmény: (1026) Kolesár, 2005.04.01 06:59:37]

jalsohozzászólásai | válasz erre | 2005.04.01 23:58:38 (1040)
Egy frászt csak dísz!! (Bocs...). Tapasztalatom szerint: ha elválik a csík és elcsúszik (a ragasztóból kialakuló taknyon - ismét bocs...), akkor a gombok működése is bizonytalanná válik.
[előzmény: (1021) P.ISTI, 2005.03.31 22:10:09]

jalsohozzászólásai | válasz erre | 2005.03.31 12:04:58 (987)
Nekem is Vistám van, és velem is többször előfordult, hogy menet közben kikapcsolt (se kép, se hang, vagyis a jobboldali lapos gombbal kellett ismét bekapcsolni). Eleinte csak akkor, ha nagyobb megrázkódtatás érte a műszert (estem és beütöttem valamibe), később már akkor is, ha a zsinegjénél fogva hirtelen elengedtem, még később pedig már normál állapotban is. Bejegyzésedre sok válasz érkezett, ezekben ott a megoldás: én is azt találtam, hogy az érintkezők hajlítgatásával javult a helyzet. Nem tudom miért, de a Vista elemtartójában az a szerencsétlen megoldás, hogy csak az egyik elemet szorítja be rugó, a másikat csak két érintkező közé kell betenni, és vsz. itt lép fel a kontaktus-hiba.

Talán nem válaszoltam volna, ha az én Vistám még egy másik trükköt nem produkálna. Ez pedig az, hogy időnként üres csíkok jelennek meg a képernyőn vagy teljesen elmegy a kijelzés, de a gép nem kapcsol ki, és egy erőteljesebb rázásra helyreáll a kép. Véleményem szerint ez is kontaktus-hiba, de nem közvetlenül az elemeknél, hanem valahol másutt. Megint máskor a gombok, főleg a "joystick" (annak is a lenyomás-funkciója) mondják fel ideiglenesen a szolgálatot, majd egy idő után helyreáll a normális működés. Ennek mi a magyarázata?
[előzmény: (970) columba, 2005.03.31 10:21:00]

jalsohozzászólásai | válasz erre | 2005.02.22 10:04:24 (742)
Én az Aeromap térképen beállítom a letölteni szándékozott ládákat magába foglaló területet, természetesen kiszűrve a már megtalált ládákat. Letöltés előtt bejelölöm a "csak a térképen megjelenő ládák szerepeljenek a letöltésben" négyzetet. A letöltés után a lista tovább szűkíthető ill. alakítható pl. a MapSource programmal, majd a módosított listát innen lehet a kütyübe tölteni.
[előzmény: (736) totik, 2005.02.22 07:55:32]

jalsohozzászólásai | válasz erre | 2005.02.12 11:17:55 (595)
Én 2004. februárjában vettem használtan egy Vistát, amelyet első tulajdonosa 2003. március 21-én vásárolt meg (lelcache, csak nem a tiedet vásároltam meg?). Az utóbbi hónapokban nálam is "útnak indult" a gumicsík, ami azonban nemcsak esztétikai gondokat okoz, hanem a gombok funkcióját is befolyásolja. Már előbb rendetlenkedni kezdett a "joystick", és a display is elmegy időnként - ilyenkor oda kell valamihez ütögetni, vagy újból bekapcsolni.

Tapasztalataim tehát nem olyan nagyszerűek: véleményem szerint egy ilyen drága elektronikus kütyünél adni kellene a mechanikai alkatrészek minőségére is. Ez szerintem más Etrex tipusnál is fellép. A Vista elődje egy Venture volt, amely egy év alatt hasonló módon ment gallyra
[előzmény: (593) lelcache, 2005.02.11 21:23:40]

jalsohozzászólásai | válasz erre | 2004.12.13 23:50:09 (72)
"ha egy jo 30 méterre a ládátol megállsz és ott leolvasod az irányszöget, az még meglehetösen pontos (mert a 10 m-es pozicio pontatlanságbol ilyenkor már nem keletkezik akkora irányszög pontatlanság). Innen iránytüvel navigálva javulnak az esélyek a gyors találatra"

Dehogynem keletkezik akkora irányszög pontatlanság. Pontosan akkora irányszög-pontatlanság keletkezik, amekkora 30 m távolságból a 10 m pozició-pontatlanságnak megfelel. Sőt... ha 30 m-re a ládától beállítod az irányszöget és annak alapján navigálsz, a fenti hibához még hozzájön a navigáció pontatlansága, ami csak részben jelentkezik, ha végig a gps poziciójele alapján közelítesz. Más kérdés, ha a ládától 30 m-re még volt műhold-jeled, közelebb pedig már nincsen. Ekkor valóban hasznosnak bizonyulhat a navigáció az "elektronikus kompassz" (tájoló) alapján.

Különben érdemes volt követni a lelcache-Pulbrich eszmecserét, számomra pl. fontos információ volt (amit persze tudnom kellett volna), hogy ha van műhold-jel, a gps álló helyzetben is jelzi, hogy merre van a beállított pont (pl. a láda helye) az irányszög számértékén keresztül, csak azt nem jelzi, hogy ez a terepen merre van (vagyis mondja, de nem mutatja :-)) Ehhez valamerre el kell indulnunk és meg kell várnunk, amíg a navigációs képernyő nyila valamilyen határozott irányt nem mutat. Az elektronikus kompassz segítségével viszont ez az irány álló helyzetben is megismerhető.

[előzmény: (60) pulbrich, 2004.12.13 09:51:07]

jalsohozzászólásai | válasz erre | 2004.12.13 23:12:28 (71)
Saját, kb. 22 hónapos tapasztalataimról tudok beszámolni, előbb egy Garmin eTrex Venture majd egy Vista birtokosaként, tehát nem tudom, mennyire általánosítható, amit most írok.

Ha sűrű, főleg magas fákból alkotott erdőben vagy fenyőerdőben jársz, csaknem bizonyos, hogy a holdak elbújnak. Ugyanez a helyzet mély völgyben vagy meredek hegyoldalon, akár kisebb terepfedettség mellett is. Ilyenkor előfordul, hogy egyetlen holdat sem lát a műszer, vagy esetleg egyet. Ha három hold jelét képes venni, akkor fordulhat elő, hogy azok egyvonalba vagy csaknem egyvonalba esnek. Ez általában nem olyan gyakori, kivétel a peches ládavadász, akinél a három hold szinte mindig egyvonalba esik. :-))

Most lehet, hogy tudós barátaim kiröhögnek, de szerintem az sem mindegy, hogy hol hordod a műszeredet. Velem volt már olyan, hogy kézben tartva a műszert az elvesztette a holdak jelét, míg ha a vállamon, a hátizsák szíja alá fűzve viseltem, nagyszerűen látta a holdakat. A kézben tartott műszernél valószínűleg a tulaj teste takarja ki a holdak egy részét. (Soványak előnyben!)
[előzmény: (65) emerzee, 2004.12.13 18:00:09]

jalsohozzászólásai | válasz erre | 2004.12.09 15:11:54 (28)
Véleményem Kolesáréhoz áll közelebb. A Venture után most egy Vistám van, amelynek "compass" funkcióját szinte alig használom, pedig egykori tájfutó lévén fontos a számomra, hogy "merre is az arra". Venture-ös koromban vittem magammal a jó öreg Suuntómat, hogy el ne tévedjek a sötét fenyvesekben, és nagyon örültem, hogy a Vista ezt a gondot megoldja. És mégis... a leggyakrabban a magasságot figyelem, nem utolsósorban azért, hogy tudjam, mennyit kell még mászni a ládához. :-))

A pontos magasság ismerete a láda megtalálásában fontos lehet, de az eredményesség azon múlik, hogy éppen kalibrálva van-e a magasságmérő, de azon még inkább, hogy a rejtő által megadott magasság műholdas vagy barométeres, és ha az utóbbi, akkor kalibrált-e.
[előzmény: (26) Kolesár, 2004.12.09 14:13:17]
Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók