turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2013.12.20 11:01:50 (10510)
Ez jó! Autózás közben, kereszteződéseknél, én is mindig keresem a kütyüt a szellőzőn (ott van a tartója), hogy megnézzem fel van-e már mérve a becsatlakozó út - akkor is, ha nincs nálam a GPS. :)

Egyébként elsősorban arra gondoltam, hogy gyalogos felméréskor sokkal jobban ugrál a track, nagyobbak a kilengései, mint amikor biciklivel vagyok. Ez persze csak egy érzés, szabályos tesztet (még) nem csináltam. (Nálam most 3 méteres mintavételezésen van a Dakota 20.)
[előzmény: (10509) Nargoth, 2013.12.20 10:10:22]

Nargothhozzászólásai | válasz erre | 2013.12.20 10:10:22 (10509)
Általában 4-5 méteres beállításokkal használjuk a GPS logját. Ez bringán kb. 1 mp-es értéknek felel meg 20 km-es tempónál. Ennél sűrűbben szerintem nincs értelme, egy rajzoló sem fogja az egész utat lekövetni ennél sűrűbben, meg szerintem nincs is értelme.
Én néha a kedvesem Dakota 10-esét is szoktam vinni magammal. A Dakota 20-asom a kormányon, a 10-es meg felcsatolva a hátizsákra, szabad rálátással az égboltra. Én lényegi eltérést nem láttam a kettő között, ami befolyásolná a felmérést. Lombkorona alatt mindkettő ugyanúgy 'hibázik', akármit csinálok.

Kerékpárral arra kell figyelni, hogy hajlamos az ember kerékpáros szemmel nézni a tájat, van ahol már bringával nem mész el simán, de a gyalogos gond nélkül.
Az esete 90%-ban biztosan az egyik leghatékonyabb a bringa, gyorsabb mint a gyalogos, olcsóbb mint az autó. Szerintem.

Az külön vicces, amikor rádöbbenek, hogy akkor is az út közepén bringázok, amikor nem is trekkelek, vagy amikor autóval menet is benézek a földutakra, hogy érdemes-e elindulni rajta. :)
[előzmény: (10508) pockok, 2013.12.20 09:56:48]

pockokhozzászólásai | válasz erre | 2013.12.20 09:56:48 (10508)
A zárt fórumon szóba került a gyalogos - biciklis trackelés kérdése. Nyilván egyik sem lehet kizárólagos módszer, de most nem is a vitát szeretném ide áthozni.

Nekem az az (eddigi) tapasztalatom, hogy biciklivel, kormányra rögzített GPS-sel, egyenletes, kényelmes (tereptől függő) tempóban haladva, kanyaroknál, töréspontoknál lassítva, megállva, átlagolva, sokkal egyenletesebb tracket kapok, mint gyalogosan, vállpánton lévő, vagy akár kézben, testtől eltartott kütyüvel. A nyakban lógó GPS pedig egyértelműen a legrosszabb megoldás.

Ezek persze csak az én egyéni megfigyeléseim.

Nem tudom, hogy korábban végeztetek-e erre vonatkozó kísérleteket? (pl. a TuHu korábbi időszakában, amíg még voltak felmérő összejövetelek)
Csinált-e valaki ugyanazon időpontban, ugyanazon az útvonalon, ugyanolyan eszközökkel egyidejű felmérést gyalog és kerékpárral?


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók