turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.04.20 20:02:04 (4581)
Nem aszfalt, de járható autóval. Most a MapSource- és GPS-térképen nem látom, hogy az út épphogy járható terepjáróval, vagy mehetek arra autóval. Ezért jabaslom azt a vonaltípust, amelyet most nem használunk.
[előzmény: (4580) Peter68, 2006.04.20 19:43:55]

Peter68hozzászólásai | válasz erre | 2006.04.20 19:43:55 (4580)
András,

Ha jól fogtam meg a dolog lényegét, akkor a burkolat még mindig vagy aszfalt, vagy aszfalt nélküli, csak az nem mindegy, hogy ezek mennyire járhatóak.
Ha így áll a helyzet, akkor kategorikusan el lehet dönteni egy útról, hogy igen aszfalt, vagy nem.
Szóval elég a két típus.
Az, hogy az aszfalt lépésben járható, azt a JárhatóságAutóval= paraméter is szabályozhatná.
Ugyanez a paraméter megmondhatná egy burkolat nélküli útról, hogy igen, lehet rajta száguldozni.

Nem jól látom?

Én sem támogatom, hogy visszatérjünk az átláthatatlan nem egyértelműen meghatározható sok vonal típushoz.
[előzmény: (4573) Kolesár, 2006.04.20 13:55:54]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.04.20 13:55:54 (4573)
Szerintem pont azért kell, mert az unpaved és az erdei aszfalt között pont azért nehéz választani, mert az érintett utak egyikhez sem tartoznak. Az unpaved leginkább azt jelenti, amihez UAZ, illetve terepjáró szükséges, a erdei aszfalt meg járható bármivel, ezek között lenne ez a típus, ami járható autóval, de mégsem aszfalt. Nagyjából azt jelzi az autósnak, hogy nehézségek adódhatnak télvíz idején, illetve megrakott/lesüllyesztett/érzékeny autóval, de mégsem esélytelen bejutni rajta. A gyalogonak meg azt jelzi, hogy itt bizony jöhetnek autók, néha egészen gyorsan is.
[előzmény: (4571) Trackman, 2006.04.20 11:45:50]

Trackmanhozzászólásai | válasz erre | 2006.04.20 11:45:50 (4571)
Biztosan kell? A mostani rendszerben is sokszor nehéz megállapítani egy útról, hogy unpaved legyen vagy erdei aszfalt; ha beteszünk a kettő közé még egy szintet, azzal megint a bonyolítás felé lépünk, azaz szubjektívebb lesz, hogy ki mit mivel rajzol. Plusz növekedne a redundancia a vonaltípus és a burkolat/járhatóság paraméter átfedése miatt.
A burkolat/járhatóság alapján viszont lehetne bármit kiemelni/átalakítani, ha tényleg szükséges.
[előzmény: (4568) Kolesár, 2006.04.20 07:06:10]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2006.04.20 07:06:10 (4568)
Javaslom, hogy kezdjük újra használni a 0x05 vonalat, mégpedig a településen kívüli autóval is járható nem-aszfaltos utakra, amelyek általában makadámutak, vagy jól döngölt földutak, vagy annyira rossz/lyukas aszfaltutak, amelyeket nem illik normális országútként ábrázolni.

Sajátos kivételt jelentenek a településen belüli földes utcák, ezekre kényszerűségből továbbra is a 0x0a unpaved road-ot javaslom, hogy a 0x06 residential street-hez képest elkülönüljenek.

Tudom, hogy ciki lehet településhatáron MapSource-ban, amikor a szürke utcából fekete földút lesz, de egyszerűen nincs megfelelőbb vonaltípus.

Mindez akkor merült fel, amikor megrajzoltam a Gerecsében Pusztamarót bekötőútját, ami történetesen ilyen. Van egy másik, aszfaltos is, de az sorompóval és táblával tiltott és az ellenkező irányból jön, tehát nemigen jelent alternatívát. Hasonló eset a Püspökszentlászlóra vezető egyetlen olyan út is, amely személyautóval óvatosan járható.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók