turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

Kenderfókahozzászólásai | válasz erre | 2005.11.26 20:14:58 (1697)
Kepenu!

Bocs, most jutott eszembe még egy javaslat: a 19739, 17650, 17694 számú szakaszok a nullás térképről jönnek gondolom. Ebből ugyan csak a 19739-et kellett volna látnunk, de azt nem láttuk. Vagy azért, mert teljesen máshol van, vagy azért, mert nem létezik. Én ezeket törölni javaslom (a 19739-et biztosan), mert ahhoz hasonlóan, ahogy a térképen van biztosan nincsenek meg.

K
[előzmény: (1673) Kenderfóka, 2005.11.24 10:00:59]

Kenderfókahozzászólásai | válasz erre | 2005.11.24 10:00:59 (1673)
1) Ezt kicsit elrontottuk, a waypoint nem pont a kereszteződésben van. A rajzon ez jól látszik, hogy hogyan. Nem nagyon fontos dolog egyébként, ha nincs kedved már hozzányúlni, hagyhatod úgy, ahogy van.

2-8) TÖKÉLETES!

9) Nehéz kérdés. Nem ismertem az ajánlást. Itt egyébként 10-15 méterről beszélünk, és olyan a hely, hogy nem nagyon látható a továbbvezető út. Így ahogy átrajzoltad szerintem jó.

10) Szerintem jó így, ahogy csináltad, mert az általunk megjelölt ponton már nincs semmi, ami egy szakasz kettévágását indokolná, és ameddig most megcsináltad, az nincs messze onnan, ráadásul egy nagyon magától értetődő helyen (utca, kétoldalt házak, nincs kereszteződés). A G070 csak az utolsó jelzés helye, amit láttunk. Természetesen nem biztos, hogy tovább nincs, mi nem láttunk.

Összességében szerintem ez egy elég gondosan megcsinált trekk volt, és nagyon jó térképet csináltal belőle!

Ha majd egyszer megrajzolod a másikat a Naszálynál, ott is figyelj a TIFF-re, az is sokoldalas :-)))

[előzmény: (1670) kepenu, 2005.11.23 20:43:42]

kepenuhozzászólásai | válasz erre | 2005.11.23 20:43:42 (1670)
1)-8): javítva, korrigálva, megrajzolva
Csak most vettem észre, hogy TIF file-od 14 oldalas ;-)
9): kicsit igazítottam rajta, noha korábbi itteni ajánlás szerint az általatok 5 m-en belül felvett pontokat (kb. 10 m-ig) közös csomópontnak kellene tekinteni.
10): OK, a Templomig bejelöltem, de a G070-es pont az micsoda, ami miatt meg kellene szakítani az utat, mert addig tart a jelzés? Buszmegálló? Biztos, hogy ott a P vége? Ha igen, akkor célszerű tényleg Split-elni.
[előzmény: (1668) Kenderfóka, 2005.11.23 01:29:53]

Kenderfókahozzászólásai | válasz erre | 2005.11.23 01:29:53 (1668)
Nagyon jó lett, a következő apró módosítási javaslataim vannak:

1) A G033 csomópontnak inább úgy kellene kinéznie, ahogy a rajzon, meg részban a trekken, vagyis hogy a 19704 szakasz ne merőlegesen jöjjön be, hanem egy kis dudorral a végén.

2) A G035 csomópontnál van jobbra egy elágazás, be van járva.

3) A G039-nél nincs törés az útban, csak azért látszik úgy, mert megálltunk vadászles poit felvenni.

4) G040-nél van egy merőleges elágazás. Elfelejtettük bejárni, de a rajzon rajta van.

5) G047-nél nem hajlik el az út vége balra, sőt inább jobbra. A trekk azért olyan mert ott is odamentünk egy vadászleshez, hogy lepoizzuk. Szerintem az lenne a legjobb, ha az általad rajzolt töréspont utáni szakaszt simán kivennéd.

6) Nem tudom, mit szoktatok csinálni a patakokkal. Offline turistatérképeknél azok jó tájékozódási pontok. Ezért is vettük fel a G048-as pontot.

7) G050-nél hiányzik a kereszteződés negyedik ága. Rajzon is, trekken is megvan.

8) A G051 északnyugati ágát nem rajzolnám be, ott nincs út, csak leültünk enni. Szintén levágnám a megrajzolt PL legvégén levő két pici darabot, az már csak a parajosba való bemászás a ládáért. Ezen kívül a G051-től keletre lévő részeket már ne nevezzük PL-nek, ott már nincs jelzés.

9) A G052-G053 csomópontnál nézd meg a rajzot, nem pontosan úgy van, ahogyan rajzoltad.

10) A P jelzés a G070 pontig (legalább) tart.

Ennyi, de egyébként tényleg nagyon tetszik.

K
[előzmény: (1660) kepenu, 2005.11.22 06:57:04]

kepenuhozzászólásai | válasz erre | 2005.11.22 06:57:04 (1660)
Ha a (1652)-ben kért jogokat megkapod, akkor .mp formátumban meg tudod nézni MapEdit alatt ,és a trackeket is alá tudod hívni.
De talán mára le is fordult a legújabb MapSource térkép, ez alá is be tudod hívni a trackjeiteket.
[előzmény: (1659) Kenderfóka, 2005.11.21 21:00:19]

Kenderfókahozzászólásai | válasz erre | 2005.11.21 21:00:19 (1659)
Bocs a béna kérdésért: hol tudom megnézni? Látom, hogy az SVG-n már ott van, de úgy nézném szívesen, hogy látom alatta a trekkeket és a pontokat.
[előzmény: (1658) kepenu, 2005.11.21 20:25:39]

kepenuhozzászólásai | válasz erre | 2005.11.21 20:25:39 (1658)
Megrajzoltam a tracketeket. Elég kényelmes volt 6-8 db, egymást szépen fedő trackre húzni a térképet ;-)
Mindenesetre léci nézd át alaposan, mert gyakorlatilag ez volt az első olyan (nem 0-ás track) rajzolásom, ahol még sosem jártam.
[előzmény: (1657) Kenderfóka, 2005.11.21 19:09:08]

Kenderfókahozzászólásai | válasz erre | 2005.11.21 19:09:08 (1657)
Igen, így megy a jelzés. Jó sokat keresgéltük a jelzéseket, főleg az elején, de végül biztos, hogy mindenhol a jó úton mentünk. Az általunk Nézsában látott utolsó P jelzést a G070/F054 ponttal jelöltük meg.
[előzmény: (1656) kepenu, 2005.11.21 19:03:23]

kepenuhozzászólásai | válasz erre | 2005.11.21 19:03:23 (1656)
OK, kösz. És Nézsára ennyire másképp érkezik be a P? Hol van vége a jelzésnek?
[előzmény: (1655) Kenderfóka, 2005.11.21 18:53:37]

Kenderfókahozzászólásai | válasz erre | 2005.11.21 18:53:37 (1655)
Tökéletesen érted. A G020 felé régi piros jelzést kerestünk, ezért jártuk be hosszan, de nem találtunk. Így a G020-nál levő elágazás mindkét ága egy szimpla földút. A G020-ból keletre menő ág egyébként szinte rögtön visszaér a jelzett útra kb. 47 49.100, 19 15.985 helyen, de ezt nem jártuk be.
[előzmény: (1654) kepenu, 2005.11.21 18:15:27]

kepenuhozzászólásai | válasz erre | 2005.11.21 18:15:27 (1654)
Az első komolyabb csomópontnál elakadtam. Ha jól értem, a P Penctől aszfaltúton megy G017-ig, innen DNy-ra G019-en át S009-hez. De mi van a G020 környékén. Régi P jel? Jelzetlen út? Elég hosszan bejártátok.
[előzmény: (1652) Kenderfóka, 2005.11.21 15:41:52]

Kenderfókahozzászólásai | válasz erre | 2005.11.21 15:41:52 (1652)
Én nem fogom az enyémeket megrajzolni, trekkek, rajzok föltöltve (995, 996). Ha valami nem világos, írj nyugodtan.

András, ha adnál a Cserháthoz jogot, akkor beállítgatnám a szakaszok tulajdonságait, ha kepenu megrajzolja. Most még jól emlékszem.

[előzmény: (1647) kepenu, 2005.11.21 10:04:24]

kepenuhozzászólásai | válasz erre | 2005.11.21 10:04:24 (1647)
Esetleg írjátok ide, hogy ki az aki BIZTOSAN nem fogja megrajzolni a saját trackjét. Szerdán lesz rá időm.
[előzmény: (1644) Kolesár, 2005.11.21 08:48:27]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2005.11.21 08:48:27 (1644)
Még nem vettem rá magamat arra, hogy bedrótozzam a GPS-eimet. Annak idején a Vistával nyomtam hátizsák-antennával, de nagyon gubancosnak éreztem. A jelenlegi felállásban a 60-as a vállamon van, a 76S pedig a hátizsák felső zsebében függőleges helyzetben. Bedrótozhatnám elvileg mindkettőt fejre, de előbb megnézem, mennyire futottak együtt a jelenlegi módszerrel.

A készülékpárosításhoz hozzátenném, hogy a GPSMAP 60 és a 76S eltérően szokott viselkedni még azonos vételi körülmények között is, talán másik generációba tartoznak a vevőik. Jelentős változást a SIRF III-as vevők fognak hozni, szerintem ne vegyél másik 60-ast. Vagy legalább várd meg a CSX-et, amiben mini-SD slot lesz. Ha erre nincs szükséged, akkor azért várd meg, mert nyilván lenyomja a CSék árát.

A Cserhátból magam szeretném megrajzolni, amit én jártam be.
[előzmény: (1643) lelcache, 2005.11.20 19:03:26]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2005.11.20 19:03:26 (1643)
Letöltöttem a trackedet! Hát túl sokat nem kellett az átlagolással bíbelődnöd. Nagyon szépen együtt futnak a vonalak. Az a legjobb, amikor oda-vissza szakaszon a négy egymáson megy, és nem lehet megmondani ránézésre, hogy az ott négy track. :-)))

A pontok is nagyon jól fedik egymást. Mindenki 60CS-vel, fejantennával trackeljen!!!!!! :-)
[előzmény: (1640) kepenu, 2005.11.20 17:01:58]

kepenuhozzászólásai | válasz erre | 2005.11.20 17:01:58 (1640)
Kösz, a maradékot is megrajzoltam (beleértve az autós trackeket is). Szuper volt látni 2-3-4 track ilyen fokú fedettségét. Gondolkodom, hogy veszek még 1 60CS-t, talán két tetőantenna még elfér a fejemen ;-)))

Megpróbáltam a tulajdonságokat is kitölteni az egyes szakaszoknál.

A Galgagutai 0-ás Z+ bizony már 1 hónapja rárajzolódott a térképre, úgyhogy tegnap is rajta kellett lennie ;-)
[előzmény: (1639) lelcache, 2005.11.20 16:24:49]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2005.11.20 16:24:49 (1639)
Megnéztem! Klassz lett! Tényleg erre jártunk! :-)))))
[előzmény: (1637) kepenu, 2005.11.20 12:22:41]

kepenuhozzászólásai | válasz erre | 2005.11.20 12:22:41 (1637)
Lesz még kb. 1/2-1 órányi melóm a Szirák környéki utak részletezésével, de most feltöltöttem, mert csak később fogom tudni folytatni.
[előzmény: (1636) kepenu, 2005.11.20 08:22:01]

kepenuhozzászólásai | válasz erre | 2005.11.20 08:22:01 (1636)
A Cserhát térképen megrajzolom a tegnapi utunkat. Legkésőbb ma 11:00-re igyexem készen lenni, hogy más is tudjon dolgozni rajta.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók