Először általánosságban:
A wiki-ben jelzett Rajztípusok/Vonal típusok alatt tételesen fel van sorolva 24 db elsőrendű műút és 93 db másodrendű műút. Nem érdemes ezen morfondírozni, csupán ezeket kellene a megfelelően szerkeszteni, kódolni.
Teljes mértékben fedi a valóságot, hogy a földút és a szekérút unpaved, azaz burkolat nélküli. De az nem helytálló, hogy nálunk itt-ott az is makadám, amely csak az ún. javított földút kategóriába tartozó út, útalap nélkül, különböző kőzúzalékkal (mészkő, dolomit, bazalt, andezit) vagy kaviccsal terítve. A makadámút terméskő alapra több rétegben behengerelt kőzúzalékból épült. (De ez legyen csak egy mellékszál, ha már nem fogadta el a társaság az egyik aktív tagjának egy korábbi, az utak besorolására vonatkozó nagyon ésszerű javaslatát.)
Rátérve a kialakult vita, az M85-ös témájára:
Az érdeklődő tudhatja, hogy a felszerkesztett enesei elkerülő a tervezett M85-ös gyorsforgalmi út egy viszonylag rövid, alig 6 km hosszú, használatba vett szakasza. Minden jellemzője teljesen lefedi az autóút paramétereit, a 110 km/h sebbességkorlátozó jelzőtábla többszöri ismétlésével mintegy megerősítik, hogy az adott útszakasz autóútként funkcionál. Az csak az önmegtartóztatás kifejeződése, hogy az említett 6 km-es szakaszt nem "nevezték ki" hivatalosan autóútnak, egy kissé nevetséges volna. De hogy megjelenésében, használatában az, az biztos.
Volt már róla szó, hogy mi nem közigazgatási térképet készítünk, a valós helyzetet próbáljuk pontosan visszadni. Ne 2x4 db tábla hiánya degradáljon egy minden használati szempontból autóútnak megfelelő kialakítású, minőségű utat!
[ előzmény: (51416) Arti (junior), 2012.01.10 18:10:56] |