turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.02.07 21:57:59 (52292)
Esetleg lesz valamikor MapEdit frissítés? Vagy elég lenne átírni a wiki-ben?
[előzmény: (52289) KiVi, 2012.02.07 20:55:09]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2012.02.07 20:55:09 (52289)
Kiépítés szerint autópálya, tábla szerint autóút.
Igen, ez a bája a "demokráciának". Persze ha valaki átrajzolja akkor jó ideig úgy lesz, míg valaki más vissza nem csinálja. :) (Az M70-et és az M2-t pl. típus módosítottam, azóta se reklamált senki se. :D )
[előzmény: (52287) Arti (junior), 2012.02.07 20:23:44]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.02.07 20:23:44 (52287)
És az M0-s keleti szektora autópálya? Valaki, mintha azt írta volna, hogy nem.
Most akkor volt egy hullám és nem fog semmi történni?
[előzmény: (51593) KiVi, 2012.01.16 10:07:02]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2012.01.16 10:07:02 (51593)
Újra előveszem ezt a témát, ugyanis még egy bug van: az M70. Autópályának van rajzolva pedig se kiépítettségileg se táblázottságilag nem az.
[előzmény: (51449) KiVi, 2012.01.11 22:14:44]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2012.01.11 22:14:44 (51449)
Könnyen megoldhatnánk a nagy kérdést: a 0x98 típusú vonalat nevezzük át gyorsforgalmi útnak! Így belefér az M85, M9, M5 bevezető szakasz is és a térképolvasó se csalódik ha nem találkozik a kék alapon fehér autót ábrázoló táblával.
[előzmény: (51448) Arti (junior), 2012.01.11 22:01:46]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.01.11 22:01:46 (51448)
Igen, valami nem jó. Azt nem mi döntjük el, hogy mi minősül autóútnak. Mi csak a saját szabályainkat alkothatjuk meg.
Ha valahova kitették az autóút táblát, akkor az illetékesek úgy döntöttek, hogy az autóút. Ha nem tették ki, akkor az nem autóút. Természetesen lázadozhatunk, hogy ez az M85-ös annyira szép, meg új, de attól még nem autóút.
Ha mi egy teljesen más szabályrendszer szerint jelenítjük meg az autóutakat, akkor egy nekünk tetsző térképet fogunk rajzolni. Az egység sugarú felhasználó viszont azt fogja látni, hogy a térkép szerint autóút, a valóságban meg nem. Nekem az egység sugarú felhasználónak mutatott hamis adat nem tetszik.
[előzmény: (51447) KiVi, 2012.01.11 21:55:57]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2012.01.11 21:55:57 (51447)
Valami mindenképpen nem jó, mert a MapEditben lévő definíció alapján az M85 rajzolható autóúttal, viszont az M9 nem. A valóságban meg pont fordított a táblázottsága.
[előzmény: (51445) Arti (junior), 2012.01.11 21:51:43]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.01.11 21:51:43 (51445)
Azzal egyet értek, hogy kialakításában megfelel az autóútnak. Ez nem vitás. Ha két külön vonallal jeleznénk a két irányt és mindkettő megkapná a 110km/h sebességkorlátozást, akkor degradálva lenne az út? Bárki ránéz, látja, hogy osztott pályás út.

Én nem szívesen engednék be a házamba egy megjelenésében rendőrnek látszó fegyveres embert. Van különbség.
[előzmény: (51444) alnibell, 2012.01.11 21:18:44]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2012.01.11 21:18:44 (51444)
Először általánosságban:

A wiki-ben jelzett Rajztípusok/Vonal típusok alatt tételesen fel van sorolva 24 db elsőrendű műút és 93 db másodrendű műút. Nem érdemes ezen morfondírozni, csupán ezeket kellene a megfelelően szerkeszteni, kódolni.

Teljes mértékben fedi a valóságot, hogy a földút és a szekérút unpaved, azaz burkolat nélküli. De az nem helytálló, hogy nálunk itt-ott az is makadám, amely csak az ún. javított földút kategóriába tartozó út, útalap nélkül, különböző kőzúzalékkal (mészkő, dolomit, bazalt, andezit) vagy kaviccsal terítve. A makadámút terméskő alapra több rétegben behengerelt kőzúzalékból épült. (De ez legyen csak egy mellékszál, ha már nem fogadta el a társaság az egyik aktív tagjának egy korábbi, az utak besorolására vonatkozó nagyon ésszerű javaslatát.)

Rátérve a kialakult vita, az M85-ös témájára:

Az érdeklődő tudhatja, hogy a felszerkesztett enesei elkerülő a tervezett M85-ös gyorsforgalmi út egy viszonylag rövid, alig 6 km hosszú, használatba vett szakasza. Minden jellemzője teljesen lefedi az autóút paramétereit, a 110 km/h sebbességkorlátozó jelzőtábla többszöri ismétlésével mintegy megerősítik, hogy az adott útszakasz autóútként funkcionál. Az csak az önmegtartóztatás kifejeződése, hogy az említett 6 km-es szakaszt nem "nevezték ki" hivatalosan autóútnak, egy kissé nevetséges volna. De hogy megjelenésében, használatában az, az biztos.
Volt már róla szó, hogy mi nem közigazgatási térképet készítünk, a valós helyzetet próbáljuk pontosan visszadni. Ne 2x4 db tábla hiánya degradáljon egy minden használati szempontból autóútnak megfelelő kialakítású, minőségű utat!
[előzmény: (51416) Arti (junior), 2012.01.10 18:10:56]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.01.10 18:10:56 (51416)
http://turistautak.hu/forum.php?action=thread&id=trackeles&message_id=351203
Akkor folytassuk itt.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók