turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

Kurdi_Roberthozzászólásai | válasz erre | 2011.02.23 16:43:04 (46021)
T alaprajz: jó, legyen folyamatos (viszont pld. M0 déli szektor régóta várt közvetlen összekötésénél (Dunaharaszti-Némediszőlők közti átkötés átadása után) a főág úgyis az új M0 nyomvonal lesz nem az M51, minden más, így a régi, az M5-öt igénybe vevő M0 csomóponti kapcsolatok is sima lehajtókká válnak a szememben (ez lényegében az új szakaszra nézve X alaprajzúvá átminősített eset lesz), részemről ezt majdan átrajzolnám szívem szerint lehajtókra a régi csomópontokon, vagyis most oké, autóút/autópálya mint T-jelleg, jövőben lehajtó mint X-jelleg)
Y alaprajz: folyamatos, minden kapcsolati ág autópálya polyline-nal rajzolt - most is EGYETÉRTEK
X alaprajz: a klasszikus autópálya-csomópont, amerikai filmeken. Nekem ez vegytiszta lehajtó-típus, már a két sztráda közti kapcsolati rendszerre gondolva. Személy szerint itt (és csak itt) a lehajtóra szavazok!
[előzmény: (46019) KiVi, 2011.02.23 15:11:01]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2011.02.23 15:11:01 (46019)
"Autópályák, autóutak egymással való keresztezésekor biztosítani kell a hálózat folytonosságát, ezért az elágazó irányokban az egyik irány -jellemzően a fontosabb- végig autópálya vagy autóút, a másik irány lehajtó."

Lehet, hogy picit félreérthető, a "keresztezésekor" helyett legyen "elágazásakor". Azaz a T jellegű csomópontokban legyen folyamatos, az X jellegűekben mindenképp az.

De ha folytatódik m6, akkor vsz. lehajtó + autópálya combo lesz itt is...
Így van, ha folytatódik akkor át kell rajzolni. Ráadásul itt mindenképp, mert a Pécs felé menő irány most keresztezi a leendő pályát, ezt fizikailag is el kell bontaniuk.
[előzmény: (46017) Kurdi_Robert, 2011.02.23 14:44:59]

Kurdi_Roberthozzászólásai | válasz erre | 2011.02.23 14:44:59 (46017)
szia KiVi
"Autópályák, autóutak egymással való keresztezésekor biztosítani kell a hálózat folytonosságát, ezért az elágazó irányokban az egyik irány -jellemzően a fontosabb- végig autópálya vagy autóút, a másik irány lehajtó." - forrás: wiki, az Általad írtak

m5-m0: ha wiki szerint rajzoljuk, szerintem NEM jó, bármely irány lehajtó. (mint most az m5-új m0 csomópont, az tetszik inkább szememnek és logikámnak) - amúgy ezt a régi m0-m5-öt én minősítettem le nemrég autópályából(!) autóúttá de a vita lezárásáig nem mentem tovább
m6-m8: ha wiki szerint rajzoljuk, szerintem NEM jó - jaja és melyik itt a "fontos" irány max. a nagyobb ív (a kis háromnegyed-körívek lehajtók kellene legyenek)
m6-m60: hallgatás, beleegyezés. De ha folytatódik m6, akkor vsz. lehajtó + autópálya combo lesz itt is...
többi: oké most is az elvek szerint, nem ellenőriztem hogy a térképen hogy áll.

továbbra is üdv
KR
[előzmény: (45968) KiVi, 2011.02.22 11:36:11]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2011.02.22 11:36:11 (45968)
Bocs, de nagyon nehezen tudom értelmezni, hogy mit is akarsz.
Ha wikiben leírt elvekkel egyetértesz akkor nincs is vita. Ezek alapján jelenleg az M6-M60, M0 régi - M5 rossz, az M6-M8 jó.
[előzmény: (45943) Kurdi_Robert, 2011.02.21 19:47:02]

Kurdi_Roberthozzászólásai | válasz erre | 2011.02.21 19:47:02 (45943)
üdv KiVi,
jó akkor elvek:
a képekkel és a felsorolt, ábrázolt csomópontokkal egyet tudok érteni. A többségével.
DE: m6-m8 kontakttal mizu...?
m0 autóút-m5...? ezeket a csomópontokat nem én kerülöm meg, én beleírtam a véleményem. Voltam az összesnél, láttam az összest (azokat is amiket felvázoltál meg hát az összes létező csomópontot), többször is - igaz nem minden irányból. Az ábrázolásmóddal mint mondtam egyet tudok érteni, kivéve m6-m60. Ott csak: elfogadom. A jelenlegi helyzet alapján valóban csak Pécs irányába/irányából vehető be a "csomópont". Elfogadom. De egyet nem értek vele.

a két most megemlített autópályát (bár m8-at leginkább az autópálya-kezelő nevezi autópályának, ez gyakorlatilag szgk-nak ingyenes szakasz amíg nem épül tovább, valószínűleg nem a tgk-vezetők a kimeneteink célcsoportjai) (ill. "régi" m0-t ami ugye autóút amíg nem haladnak tovább a pálya-bővítéssel csak a csomópont-rajzolás miatt jött a kalapba) SZERINTEM NEM autópálya köti össze. Hanem le/felhajtó. Az m0-m5-öt? Szintén. A: gyakorlatban. Hogy aztán mit rajzoljunk??
-ezek után autópályát, gondolom. Jó. akkor rajzoljunk autópályát. Vita lezárva.

Inkább iszom egy sört mert nem érzem e vitát vitának.
[előzmény: (45930) KiVi, 2011.02.21 16:19:38]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2011.02.21 16:19:38 (45930)
arra a csomópontra (m6-60) nem biztos hogy pont odaillik a javasolt rajzolási metódus

Miért is? Most gyakorlatilag nincs is ott csomópont, annyi történik, hogy egy pár száz méteres szakaszon egy sáv van csak. Ez szerintem semmiképp sem indokolja, hogy ne autópálya típussal legyen rajzolva. Majd ha átépül, akkor újra kell rajzolni, addig is a valóságot kell ábrázolni.

A wiki lapon az elveket próbáltam leírni, azokat kéne megvitatni!
[előzmény: (45925) Kurdi_Robert, 2011.02.21 13:00:43]

Kurdi_Roberthozzászólásai | válasz erre | 2011.02.21 13:00:43 (45925)
inkább arra akartam utalni, hogy vannak szép számmal komolyabb autópálya csomópontok, ahol igen, kell és indokolt az Általad javallott (ill. megkifogásolt és ezáltal a vitaoldalt megszülő), M6-M60 szerű folyamatos autópályának rajzolt út-átjárhatósággal biztosítani a térképi kimeneteken a két út közti kapcsolatot, de míg a vizuális kimenettel egyet tudok érteni (teljesen máshol felrajzolva mint a példa mondja), arra a csomópontra (m6-60) nem biztos hogy pont odaillik a javasolt rajzolási metódus, funkcionalitás ide vagy oda. (és nem, nem érdekel hogy mit beszél a navigáció, nem az a kiindulópontom amúgy)
meg vannak az abszolúte nem ilyen autópálya-csomópontok... (a sebesség kiragadott példa. mondhatnánk azt is hogy egy sávra leszűkült, vagy folyamatosan 2-ről 1-re leszűkített sáv, stb...) - összességében nézve két csoport van nem pediglen egy.
(de kiindulhatunk akár az autópálya definiciójából is - két sáv+leálló)
DE én is, mint bármelyikünk, fejet hajtok a konszenzusban meghatározott rajzolási elvek előtt, ha nem ésszerű, nem indokolt, stb. a két típus (amúgy általam [is?] teljesen ésszerűnek tűnő) különválasztása akkor lesz úgy ahogy a wiki autópálya oldala mondja és pont. Végülis nem az én homokozóm, én is csak a vödrömmel rohangálok benne és örülök hogy Veletek együtt építhetem a Várat és egy kicsit magaménak is érezhetem.
csak akkor minek a wiki VITAoldal? :)
[előzmény: (45921) KiVi, 2011.02.21 11:07:34]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2011.02.21 11:07:34 (45921)
Elolvastam egyszer, de nehezen tudom dekódolni. Pl. azt nagyon nem értem, hogy mi köze a sebességnek az úttípushoz. Autópályára is be lehet állítani KorlatozasSebesseg=60 -at ha ennyivel járható.
[előzmény: (45868) Kurdi_Robert, 2011.02.19 20:01:43]

Kurdi_Roberthozzászólásai | válasz erre | 2011.02.19 20:01:43 (45868)
üdv,
én írtam az autópálya vitalapra...
amit még nem írtam bele, szerintem a csomópontoknál talán használhatóbb volna pld. a
86 Dunaföldvár Solt
helyett a
86 Dunaföldvár / Solt [61]

megjelenítés, amely a tagolásban és a csatlakozó útszámban nyújtana támpontot.
[előzmény: (45100) KiVi, 2011.01.26 10:40:48]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2011.01.26 10:40:48 (45100)
Akkor autópálya-csomópont ügyben semmi észrevétel? Alkalmazandó a wikibe írtak?
[előzmény: (45055) KiVi, 2011.01.23 22:02:14]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2011.01.23 22:02:14 (45055)
Ja, a példák nem az adatbázisból vannak, ha így kerülnek elfogadásra az elvek akkor javítani kell élesben is!
[előzmény: (45054) KiVi, 2011.01.23 21:53:38]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2011.01.23 21:53:38 (45054)
Autópálya csomópont ügyben lehet használni a vitalapot: http://www.turistautak.hu/wiki/Aut%C3%B3p%C3%A1lya-csom%C3%B3pontok


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók