turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

oli_bhozzászólásai | válasz erre | 2007.10.01 14:08:21 (16004)
Jah, köszi mindent. A Navitel skin editor nem ette meg az én skin fájljaimat, a Russa meg a Naviteleseket. Irtátok, hogy kézzel vagdaljam ki azokat a sorokat amiket a RUssa nem ismer fel.
Namondom, ha már úgyis kézzel szövegszerkesztővel kell megváltanom a világot (unix+vi rulez), akkor már fogtam, aztán egyik ablakban nyitva a "tuhu vonaltipusok.xls" a másikban texteditorban a skin, aztán simán kézzel megcsináltam olyanra a skint ahogy nekem tetszik. Mindkét skint (day+night) megcsináltam tökéletes színösszeállításúra, nem bántó színek, egyértelmű jelölések, szemnyugtató, barátságos színösszeállítás, nem olyan rikító, mint az eredeti. A night skin is teljesen frankón látható, nem bántó, a szintvonalak meg neonzöld pontsorral vannak rávetítve a tájra, mint vadászgépen a műhorizont.

By the way, webmájsztrók: nem akartok a honlapon egy skin fel-letöltő helyet nyitni, ahova mindenki felrakhatná hogy miyen skint használ, illetve screenshotot hozzá, hogy hogy néz ki. Vagy próbálkozzam ezzel a Russások mekkájában (info-ráció) ?
[előzmény: (15962) Andreas, 2007.09.28 16:49:58]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2007.09.28 16:49:58 (15962)
Közben letöltöttem megint a Russa telepítőt és abban tényleg nincsenek kommentezve a polyline, polygon, point sorok. Valószinüleg valamelyik fórumon találtam még régebben ezeket a skin fájlokat, amit feltételezhetően egy Navitel skin alapján kommentezett a készítője.
[előzmény: (15960) oli_b, 2007.09.28 16:23:24]

oli_bhozzászólásai | válasz erre | 2007.09.28 16:23:24 (15960)
Basszergitár, nekem maaaarhára nem ilyen skin fájlom van, mint amit Neked mutat az alsó ábrán.
Nekem semmi komment meg úttípus nincs benne, csak nyersen a néhány szám. Példa:
4c 0 107 CAFACA 000080
Nekem ilyen sorokból áll... Ebből aztán elég nehéz kikövetkeztetni bármit is.
Megnézem ezt a skin editort. Megmondom mi zavar a nájt szkinben leginkább: A feliratokat sötétkék alapon feketével írja ki... Hát legalább írná vmi világos színnel. Aztán csak lesek hogy nem látok semmit.
Na megbogarászom a 7VG-n a skineditort, hátha tud nekem alakítani valamit.
Lyó 7VG-t mindenkinek!
[előzmény: (15959) Andreas, 2007.09.28 15:16:26]

Andreashozzászólásai | válasz erre | 2007.09.28 15:16:26 (15959)
Csak a polyline-ok paraméterezése van benne, de abból se minden paraméter.
Illetve nincs meg a hexa_kód - úttípus párosító táblázat, amit a MapEdit-ből kézzel egyenként kell kibogarászni.


Nem értem, nekem a day.skin, night.skin fájlokban kommentként ott van a hexa_kód - úttípus párosítás, nem kell semmit bogarászni.

A Navitel Skin Editor-t használva pedig az összes paraméter értelmezhető:
Betöltesz egy tuhu .mp fájlt (ajánlott 5-10 MB alá vágni, fölötte hajlamos megbolondulni a skin editor), rákattintasz a kérdéses útra, a program azonnal ráugrik a típusra, láthatod az összes paramétert. (a Hi-Res szerintem a VGA PDA-kra vonatkozik)


Megszerkeszted, majd fogsz egy Russa skin fájlt és összehasonlítod a 7-es Total Commander-rel (ebben újdonság az összehasonlítás közbeni szerkesztés) és kikapod a felesleges sorokat. Ennyi.


[előzmény: (15945) oli_b, 2007.09.28 08:54:18]

oli_bhozzászólásai | válasz erre | 2007.09.28 08:54:18 (15945)
Jaja, van benne, de sajna elég hiányos... Csak a polyline-ok paraméterezése van benne, de abból se minden paraméter.
Illetve nincs meg a hexa_kód - úttípus párosító táblázat, amit a MapEdit-ből kézzel egyenként kell kibogarászni. Aztán ha a vizsgált tájegységen épp nincs olyan vonaltípus, akkor meg hehe....
Mindegy, hétvégén próbálgatom majd.
[előzmény: (15929) bregő és andorpapa, 2007.09.27 10:11:47]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.09.27 10:11:47 (15929)
Emlékeim szerint a Russa enciklopédiában is van rá utalás, de a russások szent zarándokelyén, a gps.info-racio.hu-n tutira van direkt a turistautak.hu-ra optimalizált night.skin, a pdamania.hu-n pedig volt egy cikk arról, hogy pontosan mi mit jelent a skin fájlban. (Megnéztem gyorsan, a pdamániás tudásagyag a Russa enciklopédiában is kifejtésre került, ott megtalálod a skinfájl bütyköléséhez szükséges paramétereket.)
[előzmény: (15928) oli_b, 2007.09.27 09:58:44]

oli_bhozzászólásai | válasz erre | 2007.09.27 09:58:44 (15928)
Hasonló problémám van, de nem a MapEdittel, hanem a Russával.
Előre is bocsi, hogy OFF vagyok....
Ugye a Russához alapból jár a day.skin meg a night.skin, ami textes formában tárolja, hogy melyik polygon- és vonaltípusnak milyen színe legyen.
Namármost a night skinnel általában túrót se látok, úgyhogy még éjjel is inkább kifolyatom a szemem, de a day skint használom hogy lássak vmit (súlyos esetben leveszem a Backlight Intensity-t)

Kérdéseim:
1: van vmiféle skin editor Russához?
2a: ha van akkor honnan tudnám megszerezni?
2b: ha nincs, akkor tudnátok egy olyan listát küldeni, hogy melyik polygon ID mit takar? (pl: 3E = város ; 28 = tó ; stb)
Ez utóbbi esetben én írnék egy skin editor progit, és igény esetén megosztanám a közjóval.

Kell lenni ilyen polygon típus listának, mert TXT-ben is le lehet innen tölteni a térképeket, és akkor ilyenek vannak benne. Ha mégsincs, akkor kikövetkeztetéssel, meg próbálgatással gondolom nagy részét meg tudom határozni, de jobb lenne megspórolni a nagy vesződséget.
Előre is köszi!
[előzmény: (15923) t ib i, 2007.09.26 19:07:26]

t ib ihozzászólásai | válasz erre | 2007.09.26 19:07:26 (15923)
Nyavajás kis szürke keresztek alig látszanak a kéken, kifolyik a szemem tőlük.
A T átlátszóvá teszi a felületeket, így könnyebb lehet. Régen én is szívtam emiatt, csak orchard/plantationon. {:-)))
[előzmény: (15907) gyu., 2007.09.26 10:12:04]

gyu.hozzászólásai | válasz erre | 2007.09.26 10:12:04 (15907)
Kösz, a poligon lyukasztás általában OK, de itt tulajdonképpen nem igazi rendes lyuk lenne, mert nem fogja körül az eredeti poligon. Valószínűleg nem jól illeszkedő poligonnal (kicsit túllógó?) lyukasztottam, mert utána kaptam "intersecting polygons" (vagy ilyesmi) hibaüzenetet (amit látszólag kijavítottam, de ezek szerint a lyuk csak nem lett jó). Nyavajás kis szürke keresztek alig látszanak a kéken, kifolyik a szemem tőlük. Később még ránézek és próbálom javítani.
[előzmény: (15900) t ib i, 2007.09.25 20:23:19]

t ib ihozzászólásai | válasz erre | 2007.09.25 20:23:19 (15900)
Gyu.! Szerintem most sem lesz látható a gát és az alatta lévő töltés. Én így lyukasztok:Megrajzolod polygonként a lyukat (vagy Copy/Pastezod a "lyuk-ojjektumot"), kijelölöd a lyukasztandó polygont, Shift nyomása mellett kattintasz a lyuk-polygonra is egyet, majd ezen polygonok területén jobb klikk-menü - Join Objects.Lyukasztás/beillesztés után nevezd csak el az új felületet, mert a join hatására az eredeti is megkapná a labelt. Az így keletkezett polygon ellenőrzése: töröld az új felületet, alatta nem szabad látszódnia az eredetinek, csak egy fehér területnek, az eredeti labellel. Ha OK, akkor nyomj egy visszavonást, és kész.
A frissen rajzolt gáttól D-re lévő,ID=19939 és ID=19937 polygonok ugyanazon területet fedik le, azaz az egyik felesleges.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók