turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

papa71hozzászólásai | válasz erre | 2007.04.25 21:20:49 (12130)
mind a Russa, mind a Navitel más és más .mp-ből készül
Ezt meg a történelem hozta így :-( Szerintem készülhetne nyugodtan mindkettő ugyan abból...

Nekem teljesen jó lesz a naviteles mp.
[előzmény: (12127) Kolesár, 2007.04.25 21:00:24]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.04.25 21:00:24 (12127)
Kipróbálhatod, de mind a Russa, mind a Navitel más és más .mp-ből készül, így szerintem nem sok értelme van. Ha az a célod, hogy kipróbáld a Russa és a Navitel bringás szempontok szerinti tervezését, akkor kezdjük a Navitellel, készítek olyan .mp-t neked, ami pont olyan, mint a Peter68-al egyeztetett Navitel-mp-kimenenet, plusz a bringás változtatások. Merthogy mintet egy közös program (download.php) készíti és ezek a paraméterek általában megférnek egymás mellett. Érthetően fogalmaztam?
[előzmény: (12118) papa71, 2007.04.25 18:39:26]

papa71hozzászólásai | válasz erre | 2007.04.25 18:39:26 (12118)
András,
Hozzáférhetővé tennéd az mp-t, hogy kipróbálhassam milyen russa, navitel térkép készül belőle?
Igazából csak a 0 -ás levelre lenne szükség.
[előzmény: (12096) Kolesár, 2007.04.25 13:17:04]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.04.25 13:17:04 (12096)
Előttem van az első térkép, ami már elvileg bringásnak készült. Nagyon furcsa dolgokat tapasztalok rajta, szerintem essünk neki többen és gyűjtsük a tapasztalatokat. Fontos beállíási szempontok:
- Vehicle: Bicycle
- Calculation Style: Faster Time / Shorter Distance
- Road Selection: Prefer Minor Roads .. Prefer Highways

Ezen kívül lehet, hogy talán a sebességek is befolyásolják, bár elsőre kb. 16-18 km/h sebességgel tervezett a MapSource. Függhet a MapSource verziójától is.

http://turistautak.hu/file.php?dir=maps&file=turistautak-kerekpar-garmin-mapsource-setup.exe [28 MB]
[előzmény: (12091) papa71, 2007.04.25 09:56:11]

papa71hozzászólásai | válasz erre | 2007.04.25 09:56:11 (12091)
Jó legyenek paraméterek:

Tehát kerékpárút:

JarhatosagGyalog=A
JarhatosagAutoval=D
JarhatosagBiciklivel=A
JarhatosagBabakocsival=A
Burkolat=aszfalt vagy rossz aszfalt vagy beton
JarhatosagEsoben=A
Szelesseg=keskeny műút
BehajtasAutoval=D
BehajtasBiciklivel=A

és Budapesten (budai, gödöllői) a tipusa 90% -ban 0x16 (lehet, hogy 100%-ban de nem merek rá megesküdni).
Valamint Label=oo
Kérdezném a többieket, hogy balatonnál, és a soproniban is így néz-e ki a dolog?

Főutakon az autós tiltás azért lenne jó a kerékpáros térképen, hogy össze lehessen hasonlítani a két járműtipus autó és kerékpár tervezési algoritmusa közötti különbséget (ha van egyáltalán különbség akkor az autó valószínűleg jobban ki van dolgozva)

A járhatósági feltételeknél mi legyen, ha a paraméter N/A?
Én azt mondanám értelmezzük B vagy C ként. Első körben én a B -re voksolnék.


Párhuzamos utaknál algoritmizálás messzire vezetne, itt kéretik az útra beállítani a BehajtasBiciklivel=D paramétert.
Egyetértek ezentúl kerékpárút rajzolás közben így fogok eljárni. Kérem, a többieket is hogy ezt tegyék.

Szólok, ha elérhetővé válik letölthető telepítő, gyártja a szerver.
Köszünöm, köszönjük.



[előzmény: (12072) Kolesár, 2007.04.24 16:43:51]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.04.24 16:43:51 (12072)
A "megfelel a kerékpárút sablonnak" feltételt nem tudom értelmezni, szerintem így nincs értelme. Adott paraméterek felsorolásának lehet, de hogy pl. a JelzesMinoseg=N/A feltételt nincs értelme vizsgálni, az biztos. A sablonok ész nélküli használatától egyébként is óvok mindenkit.

Az főutakon való autós tiltásnak nem látom értelmét, ezt nem tettem bele. A járhatósági feltételeknél mi legyen, ha a paraméter N/A?

Párhuzamos utaknál algoritmizálás messzire vezetne, itt kéretik az útra beállítani a BehajtasBiciklivel=D paramétert.

Szólok, ha elérhetővé válik letölthető telepítő, gyártja a szerver.
[előzmény: (11977) papa71, 2007.04.20 10:40:35]

papa71hozzászólásai | válasz erre | 2007.04.20 10:40:35 (11977)
Tehát mint az előbb mondtam az el lett vetve hogy azúttipusok megváltozzanak.
Helyette az a javaslat él, hogy a rout class-t és a speed limitet módosítanánk.

Ami megfelel a kerékpárút sablonnak labelben tartalmazza a "oo"-t vagy nem felel meg a kerékpárút sablonnak, de labelben tartalmazza az "oo"-t és a megjegyzésben a "Kerékpárút" szöveget annak a route class-sa legyen 4-es.

Ami nem felel meg a kerékpárút sablonnak, de labelben tartalmazza a "oo":
Annak a route class-a legyen 3-as.

Azok az utak, amelyek nem tartalmazzák labelben a "oo" de burkolatuk: aszfalt, rossz aszfalt, beton
és a JarhatosagBiciklivel=A, vagy B :
Azok rout classa legyen 2.

Azok az utak, amelyek nem tartalmazzák labelben a "oo" de burkolatuk: makadám, köves, kavics, homok, föld, középen, füves, fű vagy JarhatosagBiciklivel=C:
Azok route calss -se legyen 1.

A többi út route class-sa legyen 0.

Az autópályákon és az 1 számjegyű utakon mind a kerékpáros, mind az autós járhatóság legyen tiltva. (Hogy tudjuk tesztelni mind a két járműtipussal)

Az egyirányúsításokról, még nem születet konszenzus, egyelöre maradjanak meg.

Ha megoldható hogy azok az utak amelyek mellet kerékpárút fut (ez nem tudom algoritmizálható-e) tiltva legyenek, mind autós mind kerékpáros közlekedésre az is hasznos lenne szerintem.

A speed limit-ek nem tudom mennyire kavarnak be a kerékpáros jármű tervezésbe? Talán egyelöre ne bolygassuk őket. Ha nem lesz kielégítő a tervezési eredmény akkor megpróbálhatunk azokkal is variálni.

[előzmény: (11973) Kolesár, 2007.04.20 09:23:10]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.04.20 09:23:10 (11973)
Ezt látom a leírásnál:
0x1 - Kerékpárút
0x2 - kerékpársáv, vagy kis forgalmú úttest
0x3 - Összekötő útvonal aszfaltozott (úttest vagy járda)
0x4 - Összekötő útvonal földút vagy rázós burkolat
0x5 - Erdei útvonal (ilyen még nincs benne)
0x6 - Egyéb út vagy utca (kerékpárral járható)

Semmi akadálya, hogy a kimenetbe 0x01-0x06 típusokat osszak bizonyos elvek alapján (merthogy most is ez történik), itt a nagy kérdés az, hogy konkrétan milyen feltételrendszer szerint. Ismeritek a vonalak jellemzőit, ez alapján kellene összeírni. Pl. a labelben oo van, vagy a vonaltípus, járhatóság adott értékei esetén, stb.
[előzmény: (11971) SagiK, 2007.04.20 08:59:03]

SagiKhozzászólásai | válasz erre | 2007.04.20 08:59:03 (11971)
A http://turistautak.hu/tracks.php?id=1983 trackhez feltöltött bpbike14.zip a kiindulási alap. Mivel a térképkészítés számomra fekete lyuk, így remélem papa71 olvassa ezt, és megadja a szükséges adatokat.
[előzmény: (11967) Kolesár, 2007.04.20 07:57:51]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.04.20 07:57:51 (11967)
Kevesebb energia befektetésével már itt a helyén elkészülhetett volna ugyanez, működő telepítővel. Írd le kérlek részletesen, hogy mi a különbség az eredeti mp-hez képest, készítek ilyen kimenetet és beteszem a Garmin-automatizmusba. (Kérdés persze, hogy mi az eredeti.)
[előzmény: (11966) SagiK, 2007.04.20 07:54:25]

SagiKhozzászólásai | válasz erre | 2007.04.20 07:54:25 (11966)
Papa71 közreműködésével létrejött bicajos térképkezdeményezést mostanra sikerült úgy lefordíttatnom a mapcenter2-vel. installset is keletkezzen. Természetesen megpróbáltam felrakni, ki is végezete a 6.12.2-es Mapsource-t. (uninstall után működik) Mit csináltam rosszul? Az img, tdb van, Mapedit meg is nyitja.
Valaki hozzáértő rápillantana? (Vagy egy részletes leírás a mapcenter2 használatához is jó lenne. A pv file-ban nem vagyok biztos)


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók