turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

petergaborhozzászólásai | válasz erre | 2018.10.19 09:42:42 (77208)
Kicsit utána jártam a dolognak.

A CR-V3 elemből kétféle létezik:
1. tölthető,
2. nem tölthető.

Ha jól értelmeztem a dolgokat, akkor inkább a nem tölthető feszültsége 3,0 V, a legtöbb tölthetőé 3,7 V. Tehát utóbbi eleve kizárva egy 3 V-os készülékben, már csak a töltés karakterisztikája miatt is, amennyiben az Oregon 650 tölti az elemeket. Ha nem tölti, akkor elvileg mehet bele a 3V-os tölthető is. Elvileg!

Azonban problémát jelent még a CR-V3 és az Oregon 650 elemház kialakítása.
Az Oregon 650 úgy van kialakítva, hogy a két AA elem egy kis vállal van elválasztva egymástól. Ide pont a CR-V3 sík oldala kerülne.
Másik kialakítási probléma a pozitív csatlakozó. Ez úgy van megoldva a GPS-ben, hogy az AA elemet ne lehessen fordított polaritással behelyezni: egy kis fészekbe illeszkedik az AA elem + csatlakozó kiemelkedő része. CR-V3-n nincs ilyen kiemelkedő rész a + póluson.

Arra még nem jöttem rá, hogyan lehet ide a fórumba képet beilleszteni, ezért kattints ide az elemház kompatibilitás megtekintéséhez! Itt látható, hogy inkább olyan - általában fényképezőgépeknél használatos - elemházakba illeszkedik a CR-V3, ahol az AA elemeket kör keresztmetszetű oldalukkal előre helyezik a készülékbe. Ellentétben az Oregon 650-el.

Oregon 650 elemház kialakítása.

Tehát sajnos nem tudod használni a CR-V3 elemet az Oregon 650-ben. De nem tölthető lítium elemet kapni AA méretben is, sőt tölthetőt is.

ui: hogyan lehet képet a hozzászólásba beilleszteni? Lehet egyáltalán?
[előzmény: (77196) petergabor, 2018.10.15 10:44:03]

petergaborhozzászólásai | válasz erre | 2018.10.15 10:44:03 (77196)
2-es pontban tévedtem. :)

Ugyanúgy vannak a kivezetések.
[előzmény: (77195) petergabor, 2018.10.15 10:39:04]

petergaborhozzászólásai | válasz erre | 2018.10.15 10:39:04 (77195)
Szerintem nem.

1. méret: beleilleszkedik-e abba a fészekbe, amit az AA elemekre terveztek?
2. Ha jól látom (a kezemben még nem volt) a plusz és minusz kivezetés egy oldalon van a CR-V3 elemnél, a Garminokban pedig pont az ellentétes oldalakon.
3. a Li-ion elemek alapból 3,7 V-osak, tehát ahhoz, hogy 3 voltos legyen, veszteséget "iktatnak be" a rendszerbe.
4. A Li-ion elemeket meghatározott karakterisztika szerint kell tölteni, amire elég kényesek. Itt csak annyit, hogy 4,2 v-os töltőfeszültség kell nekik +/- (majdnem) 0. Emiatt nem ajánlatos betenni egy AA elemek töltésére kifejlesztett töltőbe. Ráadásul szeretik a balansz-töltést, de az lehet, hogy bele van építve.
5. Ha a GPS-ed töltős, ezeket valószínűleg nem tudja. Bár lehet, hogy a CR-V3-ba bele van építve mindenféle védelem és tölthető a GPS-en keresztül is.
6. Ha nem töltős a GPS-ed veszel az elemhez drága töltőt?

Amúgy nagyon jók a Li-ion akksik és sok helyen használok, de van hozzá megfelelő töltőm.
[előzmény: (77194) Discover, 2018.10.15 10:05:07]

Discoverhozzászólásai | válasz erre | 2018.10.15 10:05:07 (77194)
Mi a véleményetek 2 db AA elem helyett (vagy 8.900,- Ft Garmin akku) az új Lítium CR-V3 akku használatáról. Beszéltem a Navi-Gate-tel és azt mondták nem lesz gond vele, de tölteni nem fogja a vas USB-n keresztül. Oregon 650


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók