turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.15 21:48:28 (55140)
bocs, igazából #55124-re
:-)
[előzmény: (55139) Lipták Roland, 2011.02.15 21:47:21]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.15 21:47:21 (55139)
Az más. Lítiumelemből van egy zsáknyi fajta, 1.5 voltos is.
A lényeg az #55128-ra reflektálva: Ne, nem fog menni Li akksival.
Ha alapból 3 cellás a kütyüd, akkor viszont igen, de akkor sem biztos hogy érdemes.
[előzmény: (55138) yano6ard, 2011.02.15 21:40:30]

yano6ardhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.15 21:40:30 (55138)
Most belenéztem az Oregon használati útmutatójába, lítium ELEMről írnak.
Előbb kellett volna olvasnom (bár még csak fél éves a készülék) :-)
[előzmény: (55135) Lipták Roland, 2011.02.15 21:16:39]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.15 21:16:39 (55135)
Az igaz, de kis barkáccsal:

- 1 db akksi, a másik helyén átkötés
- 2 db akksi párhuzamosan kötve ( a csatlakozót kell kicsit átalakítani )

A "kíváncsi vagyok milyen lítium akksit specifikál a Garmin a kütyühöz" -ből egyértelműen jön a lítium, és az akksi.
Márpedig a jelenleg kereskedelemben elérhető szekunder Li-alapú rendszerek 3.6 ( 3.7 ) illetve 3.2 V/cella feszültségűek.
[előzmény: (55132) jekaeff, 2011.02.15 20:57:28]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.15 20:57:28 (55132)
De mi KÉT AA elemmel/akkuval számoltunk, a feszültségek összeadódnak!

Ha megnézed a mellékelt Energizer Lithium elem adatlapját, a kapacitást is úgy adják meg (3000mA), hogy "to 1.0Volts".

[előzmény: (55131) Lipták Roland, 2011.02.15 20:46:51]

Lipták Rolandhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.15 20:46:51 (55131)
"az 1,92 Voltos kikapcsolási feszültség túl alacsony a 3,7 vagy 3,4 V-os cellákhoz"

Szerintem ez akku. :-)
[előzmény: (55130) jekaeff, 2011.02.15 20:38:11]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.15 20:38:11 (55130)
Szerintem a Garmin AA méretű lithium ELEMRE gondolt, vannak ilyenek is, névlegesen 1.5V-osak, de "frissen" ill. terhelés nélkül ennél valamivel magasabb feszültséget produkálnak (1.6-1.7V is akár), aminek nem minden kütyü örül.

Pl.: http://www.pharma-marketing.hu/Energizer-lithium-AA-elem.html
Adatlap: http://www.batteryspace.com/prod-specs/CEV-L91.pdf

Egyéb lítiumos okosságok: http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_battery
[előzmény: (55128) yano6ard, 2011.02.15 18:52:13]

yano6ardhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.15 18:52:13 (55128)
Nekem sincs saját tápom. Az egyik munkahelyemé, csak dolgozom vele időnként. :-)
Reméltem egyébként, hogy az Oregon lejjebb engedi esni alkáli esetén a feszültséget a kikapcsolás előtt, de úgy látszik ez a működési határ.
A NiMh akkuhoz nagyjából megfelelő ez a kikapcsolási fesz, viszont most még inkább kíváncsi vagyok milyen lítium akksit specifikál a Garmin a kütyühöz. Gondolom nem elektronikusan 1,5 V-ra korlátozott cellákról lehet szó, mert 3 voltnál már nem jelez teljes töltöttséget a gps, viszont az 1,92 Voltos kikapcsolási feszültség túl alacsony a 3,7 vagy 3,4 V-os cellákhoz. Tud erről valaki többet?
[előzmény: (55125) jekaeff, 2011.02.15 16:48:39]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.15 16:48:39 (55125)
Jó neked, hogy van labortápod! ;)

Képzeld el, én kénytelen voltam akkumerülés közben folyamatosan figyelgetni, mikor mi történik. Ha pl. lemaradtam a 3 pálcika -> 2 pálcika átmenetről, kicsit kikapcsoltam a csixet, hogy megszívja magát az akku majd visszakapcsolva újra lesni kezdtem... :o)

Közben egy mezei Voltcraft multiméterrel méregettem az elemérintkezőn a két akku összegzett feszültségét.

[előzmény: (55124) yano6ard, 2011.02.15 15:58:27]

yano6ardhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.15 15:58:27 (55124)
Ma volt rá időm, megcsináltam a feszültségtesztet Oregon 450-nel. Alkáli és NiMh beállításnál 3,0 V-ról indítottam lefelé a labortápot, lítiumnál felmentem 3,2-re, mert 3,0-nál már nem jelzett full töltöttséget a kütyü. Maximum feszültséget nem teszteltem, de szerintem -és ez egy valamikori kérdésem volt- egycellás lítium akksi jó lehet az Oregonba (talán 103450-es, megfelelő kivezetéssel?). Alkálinál van egy plusz figyelmeztető jelzés és onnantól kikapcsolja a háttérvilágítást. Akkumulátoros üzemben ez a jelzés nincs, csak a "piros pálcika" jelzés előtti, alacsony tápfeszre utaló.



Tehát, a kikapcsolási feszültség az Oregonnál is azonos minden táptípusnál. :-(
Hogy miért magasabbak negyed volttal az én kikapcsolási értékeim, nem tudom. A labortáp 0,1V pontosságú kijelzője kb. 0,05V eltérést mutatott a mérésre használt Metex M-3650CR mérő 0,01 V pontosságú kijelzőjéhez képest (egyik sincs hitelesítve).
[előzmény: (55075) jekaeff, 2011.02.12 12:28:25]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.12 12:28:25 (55075)
Szerintem a válasz ott van a táblázat első sorában: mindkét esetben 1,66V (2 elem/akku együttes feszültsége) esetén csíkozódott be a képernyő, kapcsolt ki a kütyü.
[előzmény: (55074) yano6ard, 2011.02.12 11:55:48]

yano6ardhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.12 11:55:48 (55074)
Igazából vitatkozni nem mernék kütyüspecifikus (csix) tapasztalat híján, de úgy látom a teszted arra éppen nem ad választ, hogy alkáli illetve akku üzemmódba állítva a kütyüt, mik az automatikus kikapcsolási feszültséghatárok, hanem kijelző szerinti állapotot mutatod meg vele. Oregonnal esetleg tudok végezni tesztet, bár nem biztos hogy érdemes rugózni rajta. :-)
[előzmény: (55073) jekaeff, 2011.02.12 11:23:42]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.12 11:23:42 (55073)
Ha jól emlékszem a TESZTEMRE (illetve: TESZT, 2. RÉSZ), akkor a mélykisüléstől egyáltalán nem védi az akkukat a helyes beállítás, legalábbis a CSIX esetén, hanem csupán a töltöttségi szint becslése lesz jobb a helyes beállítást választva:



[előzmény: (55071) yano6ard, 2011.02.12 10:47:03]

yano6ardhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.12 10:47:03 (55071)
Igen, akkumulátorokat nem szabad mélykisülésbe vinni, elemek viszont mehetnek addig, amíg meg nem döglenek. Az akkumulátoroknak alacsonyabb a kapocsfeszültségük, ezért a kütyü működését át kell állítani.
[előzmény: (55070) Old Eye, 2011.02.12 10:33:22]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.02.12 10:33:22 (55070)
Az akku/elem választási lehetôségnek csak annyi jelentôsége van, hogy a szofver jobban meg tudja becsülni a lemerülés idejét.
[előzmény: (55069) Mákos, 2011.02.12 10:04:36]

Mákoshozzászólásai | válasz erre | 2011.02.12 10:04:36 (55069)
Köszi a válaszokat, én is annak szurkoltam, hogy ne buzerálja az akkukat, hanem csak tápolja a kütyüt. Bár a készülék tudhatja, hogy akku vagy sima elem van a kütyüben (beállítható ugye), de ez elég nagy felelőtlenség lenne a garminli részéről, ha a felhasználóra bízná ennek kapcsolgatását. Lenne bőven elfelejtett átállításból adódó aklálielem creampie surprise* :-)


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók