Szerintem a probléma abból származik hogy a gps rendszer a mi árszintünkön kb 10..15 méteres pontosságot tud. ( Talán majd tíz év múlva az egnos próbaüzem végén, ez lemegy ötre ) Kérdés, hogy mit tegyen a gyártó: Átlagolhat, szűrheti a kiugrásokat, de ennek az ára hogy késik a pozíció, és túlfut a gps a kanyarokban. ( Ha jól gondolom a sirf irányvonala ez ) Vagy megnöveli a jelfeldolgozó csatornák számát és megpróbál visszavert, szóródott jelekkel dolgozni ( azzal amit a geodéziai rendszerek igyekeznek minél jobban kiszűrni ) Így szurdokban házak között is van koordináta, ott ahol a többiek már elvesztik a jelet. Ennek az ára hogy egy egy erősebb hamis jel elhúzza a pozíciót, ilyenkor lobog a track az út mellett, vagy el-elsodródik a pozíció. ( Ez inkább a MTK jellemzője ) A garmin régebben talán nagyot átlagolt, de ez nem volt zavaró hiszen a nagy semmiben futott a csiganyál. Manapság viszont egyre pontosabb térképeket tartalmaz a gps, és egyre zavaróbb ha az út helyett a házakban vezet az utunk. Így jelenleg a kompromisszum keresése folyik, rengeteg ötlettel, hol erre hol arra csalva egy kicsit. Vannak szerencsés esetek mint a csix vagy a mostani hcx-ek, és kevésbé jók mint az mostani oregonok, és a korai hcxek.
Szerencsére a garmin nem hagyja abba fejlesztést a piaci megjelenéssel. Rendszeresek a fejlesztések, és idővel minden gps megtalálja a középutat.[ előzmény: (40933) keep, 2009.06.12 08:34:49] |