"Jelzett turistautaknál már van lehetőség bármely jelzett útszakasz bármely pontjára kattintva lekérni a rajta futó turistaútjelzések teljes nyomvonalait - Turistaútjelzések kigyűjtése.
OK, létező funkció, csak és de ...
- Csak: Egy bármilyen minőségű, de már meglévő nyilvántartás elemei egyikének grafikus megjelenítésekor csak arra az egyre lennénk kíváncsiak, illetve arról az előre pontosan meghatározott egyről szeretnénk részletes adatokhoz jutni. Ehhez viszont az kell, hogy az egyedeket előzetesen pontosan meghatározzuk valamilyen módon. Erre az előzetes meghatározásra (lenne) alkalmas a BRYGO-kódolás.
Továbbá, ha bárhol szakadás van a jelzett útvonalon, az csak szakaszonkénti eredményre vezet, az összetartozás így nem bemutatható.
- De: Választ adott arra is, hogy le lehet válogatni az összetartozó vonallánc szakaszokat többszörös fonódások esetében is, azaz meg lenne a lehetőség arra is, hogy egy adott színű, de eltérő jelalakú fonódó útvonalak teljes hosszukban leválogathatók lennének a BRYGO-kódjuk meghívásával.
"Nem tudtam, most se tudok arról, van-e egyáltalán használható turistaútkatalógus a turistautak fenntartói, az MTSz és a megyei szervezetek kezében. Úgy láttam, nagyon kell egy egységes rendszer - nem nekünk, tuhu-nak, púp lenne hátunkon, hanem - a turistautak hálózatának szervezőinek, karbantartóinak.
Nincs ilyen és nem is lesz egyhamar. Ahány megyei felelős működik, annyiféle megoldás létezik, nagyjából igazodva a MTSZ vonatkozó 2010. évi előterjesztéséhez.
A BRYGO-val nem is vállalkoztam, vállalkozhattam a katalógus teljes elkészítésére. De arra igen, hogy a katalógus egyedeit szétválogassam, azokról a főbb paramétereket kigyűjthessem. Minden más a katalógus kezelőjének lenne a feladata. És persze ez se teljesen igaz, arra mindenesetre jó lenne, hogy a MTSZ megyei szervezetei megkereshessék ebből a kezelésükben lévő egyedeket, meghatározva az esetleges kezelési szakaszhatárokat is. Ehhez viszont tökéletesen megfelelne.
"Az MTSZ sok sok évvel ezelőtt érdeklődött a turistautak.hu iránt, akkor az egyezség nem sikerült, az vonat elment.
Most az MTSZ-nek van saját nyilvántartása, az általa immáron 4. éve finanszírozott jelzésekről, a festési szakaszolással.
Mivel így szép lassan előáll egyfajta nyilvántartás, a BRYGO meg amúgy sem alkalmas az egyes jelzések különböző dátummal felújított állapotának tárolására, és ezt nem is tekinti feladatának, így nyugodtan felfüggeszthető ebből a szempontból a fejlesztése."
2010-ben még alkalmasnak vélték a TuHu-t arra, hogy alapjául szolgálhasson az egységes turistaút nyilvántartásnak. Aztán 2011-ben ugyanaz a személy már alkalmatlannak minősítette erre. (És mit ad isten, pont ekkor következett be egy törés is a TuHu életében.)
Az idézetnek fontos kitétele az "általa immáron 4. éve finanszírozott jelzésekről" mondatrész.
Ez ugye azt jelenti, hogy minden más a MTSZ számára indifferens.
A BRYGO valóban nem alkalmas a felújítások időpontjának tárolására, de nem is lehet(ne) feladata.
Az pont a katalógus részeleme lehetne pontos szakaszhatár jelölésekkel. És bár nem gondoltam végig, megoldhatónak tűnik az így elhatárolt szakaszok egyedi grafikus megjelenítése is.
Összegezve:
A BRYGO-kódolással kapcsolatban tapasztalt általános közömbösség, illetve az Index fórumán korábban megfogalmazott maximalista elvárás (automatizmus), majd pocskondiázás, továbbá a meglévő kódok átvezetésének elmaradása a módosult nyomvonalakon számomra azt mondja, hogy a BRYGO-kódolás gondolata elvetélt, annak megvalósítására senkinek nincs igénye.
Márpedig, ha ez a helyzet, akkor az a legegyszerűbb, az a legkevésbé félrevezető, ha az eddigi ilyen tartalmú munkarészek mielőbb törlésre kerüljenek az öt BRYGO-mező megszüntetésével.
De addig adjátok meg a lehetőségét a regisztrált felhasználóknak, hogy a GeoJaunt-ban rákereshessenek a Bakony-tájegység P és P+ Red=02201-02206, ill. Red=02211-0221k, a K+ Blue=02111-02117, a Yellow=02301 vagy a Green=02401 kódú útvonalaira. (Azért csak ezekre, mert ezek módosult nyomvonalán a napokban átvezettem a kódokat.)
Hadd mondjon véleményt más olyan is, akinek ugyanúgy nincs érdekében az egységes túraút-nyilvántartás létrehozása, mint nekem.
Ez kárt igazán nem okozna, de talán másban is gondolatot ébresztene. |