Értelme több is van: a tuhu kaphat újabb rétegeket, utcaszintű adatbázist, sávinformációt, meta adatokat stb.
az openmaps kap egy olyan réteget, amely útjainak minden egyes kilométerét nagyságrendekkel többe kerül letrackelni, mint egy sima aszfaltutat.
A link az átirányításhoz: persze működik, de a többnyelvű felhasználói felület, és az OSM adatbázisra épülő programok, webes és offline alkalmazások sokasága tehermentesíti a tuhu fejlesztőket. pl tegyük fel, hogy 3 év múlva az autódba rendelhetsz gyári navigációt, osm alapon. ott hiába a link, nem sokra mégy vele. vagy siklóernyőzöl, és a karodon levő spec gps megmutatja a távvezetékeket, veszélyes területeket.
Az anyagiakról - gondolj csak bele: mennyi nehéz kocsival letrackelni 20 km aszfaltutat ? max 1000 Ft, ebből kijön az üzemanyag és az amortizáció meg a "munkaidő" is. 20 km turistaút: kell 1 ember 1 napi bére, oda-vissza utaztatás, enni-innivaló, túrabakancs, nagymosás a sártól. egy 30 km-es hétvégi trackelés legyen mondjuk oda-vissza utazással, szállással, magyar átlagbérrel, cakpakk 50 eft. Ha ugyanezt egy vállalkozás csinálja, bérköltséggel, stb akkor 3-400 eft. viszonyításképpen: egy geodéta kb 30 eft-ért méri fel a kertemet, ha kerítést akarok építeni, 1-2 órányi munkával. 25x-ös a szorzó. Lehet hogy nem vagyok pontos, de a nagyságrendben bizonyára nem tévedek.
Szerintem a tuhu ereje a minőség, az osm ereje a nyíltság és a rétegek. ebből kellene valamit kisakkozni.[ előzmény: (4221) alnibell, 2011.04.20 20:41:37] |