turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Track-adatlap
Track neve:LTN BUD EasyJet Repülési útvonal (London - Budapest)
+nem volt GPS-vételt zavaró körülmény (lombkorona, házak, autó teteje, nyakban lógatott GPS, interferencia)
-kalibrált barométeres magasság-adatok
+végig jó műholdállás
-nem szakad a track menet közben
-oda-vissza track a teljes útvonalról
-útkereszteződések bejárva (legalább 20 méter irányonként)
-felesleges részek levágva
-trackek és útpontok elnevezései beszédesek
-vázlat készült a csomópontokról
-minden lehetséges csomópont megjelölve
magam szerkesztem a térképre
Tájegység:repülőutak
Felhasználó:@david
GPS típusa:Garmin GPSMAP 60
Logolás jellege:időalapú (1 mp)
Bejárás módja:repülő
Feldolgozta:, 2009.03.18 10:32
Jó tapasztalatom van a repülőn való trackelésről:

BUD-STN (London Stansted) Sky Europe LHBP - EGSS
LUT-BUD (London Luton) EasyJet EGGW - LHBP

Feltöltöm a trackeket a turistuatakra. Van valakinek hasonló? Multkor épp gondolkoztam merre mehetnek, mert múltkor azt olvastam, hogy úgynevezett légifolyosók már nincsenek, a minimális üzemanyag felhasználást maguk elött tartva tervezik meg az utat.

Mindkétszer megkértem a légikisérőt, hogy kérdezze meg a kapitánytól. (ez fontos, mert ők automatikusan rávágnák, hogy minden kütyüt ki kell kapcsolni). A Skyeurope végig engedte, az easyjet nél kicsit kitartóbbnak kellett lenni, a fel, és leszállás során nem használhattam.

A tapasztalatok GPSMAP 60 készülékkel:
Ha odaérintettem az antennát az ablakhoz 7-10m pontosság, ha kb 10 cmrel felém volt, akkor 20-30m, és kezdte elveszteni a műholdakat.

Átlagos repülési sebesség: 750km/h
Átlagos repülési magasság: 10 200m (357 00 foot)
Átlagos emelkedési sebesség: 10m/s (max)
Siklásaránynál legtöbb 19:1 volt..
Elrugaszkodási sebesség: 250km/h
Süllyedés Ferihegy 1 felé: kb Bécs fölött
Egy jobban bedöntött kanyarnál egyszerre kb 20 fokot fordultunk
Távolság légvonalban 1580km

Ideális helyek fotózáshoz: Első 5-6 sorig, de itt a motor miatt hangosabb, szerintem a legutolsó sorokban (24-26) kellemesebb. Itt ha akarod belefotózhatod a szárnyat is. A ülés van a menetirány szerint bal ablaktól kezdve, F: jobb szélén
Az A ülés mindig ablak mellett van, az F attól függ, hány soros a gép. A 737-esek általában 2x3 sorosak. A 767-esek 2-3-2 elrendezésűek, de a bizniszen csak 2-2-2 szék van, viszont mindkét elrendezésben a G a másik ablakos szék. JA! És nem mindegyik széknél van ablak, valamint vészkijárat felett nem jó ülni, mert a szárny elég sokat takar a földi látványból.


Az útvonal kb Komáromnál megy ki az országból. Egészen fura a Börzsöny felülről. kis dombok, de egészen közel egymáshoz.

http://www.postmodern.com/~mcb/misc/code.html ICAO kód kereső
http://www.euroutepro.com/fp/fp_main.php?site=hu&dep=&arr=&search=Keres%E9s&mode=sel3 Repülési terv
https://164.214.2.62/dafif/enroutechartscur/ename/ légiforgalmi térképek

A repülési útvonalakkal kapcsolatban az jutott eszembe, hogy sokszor az időjárás befolyásolhatja a repülést (én nem értek hozzá, csak gondolom). Pl. ha egy adott helyen vihar van, akkor gondolhatnánk azt, hogy a repülő már a levegőben van, a villám se nagyon árt neki, de a szárny végén lévő jegesedés (csapadék odafagy) rontja a gép aerodinamikáját. Másrészt egy vihargócnál felerősödik a szél (függőleges irányban is) ez dobálhatja a gépet, és ennek is van határértéke, amit még elbír. Csökkent látástávolság sem előnyös. Az üzemanyag szempontjából próbálnak úgy repülni, hogy minnél kevésbé kelljen széllel szemben menni. Valakitól hallottam, hogy az uralkodó szélirány Európában kb. Ny-K irányú, vagy délies, ezért Londonból hazafelé rövidebbek a repülési utak.

Egyszer elment mellettünk egy vadászgép... Kb úgy ment el mellettünk mint a csiga mellett a ló. Mi is repültünk de gyorsan kellett követnem a szememmel..

Légifolyosók már nincsenek, de fordulópontok vannak. Az irányítás ezeket a pontokat mondja a pájlotnak. Néha direktben is engedik (tehát több pontot kihagyva) a gépeket. (P.ISTI)

A feltöltött fájlok:
LTN_BUD_Easy.wpt
LTN_BUD_Easy.plt


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók