turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Track-adatlap
Track neve:Élő Táj teljesítménytúra
-nem volt GPS-vételt zavaró körülmény (lombkorona, házak, autó teteje, nyakban lógatott GPS, interferencia)
-kalibrált barométeres magasság-adatok
-végig jó műholdállás
-nem szakad a track menet közben
-oda-vissza track a teljes útvonalról
-útkereszteződések bejárva (legalább 20 méter irányonként)
-felesleges részek levágva
-trackek és útpontok elnevezései beszédesek
-vázlat készült a csomópontokról
Logolás jellege:
Bejárás módja:gyalog
Feldolgozta:olahtamas, 2012.05.15 20:07
2012.04.30. Élő Táj teljesítménytúra 20-as táv.

Éppen hezitáltam, hogy merre túrázzak ezen a hétfői szombaton, amikor Panni felhívta a figyelmemet erre a közeli teljesítménytúrára.
Mivel a Kő-hegyi menedékház kőlevesében van kolbász, így el is dőlt, hogy oda menni kő'
Gyorsan el is olvastam a beszámolókat, így tudtam, hogy erre a túrára picit készülni kell, így a honlapjukról le is töltöttem az útvonalat, és az ingyenes parkolóhelyek ismerete is jól jött.
A rajtba 10 óra előtt 5 perccel érkeztünk végül meg, ahol a sok nevező miatt épp tetőfokára hágott a fejetlenség, de 15 perc alatt lecsengett a procedúra, igaz kicsit bizonytalanok voltunk, hogy akkor most melyik útvonal a hivatalos, de mivel fejben is készültünk, így nem ijedtünk meg, hanem nekivágtunk az útvonalnak.
Patak partján le az első tanösvényi táblához, sima ügy.
Aztán szép sorban a tanösvény tábláinak elhagyásával elértünk az első ellenőrző pontra is. Itt már a sárga négyzet jelzés kikopott alólunk, talán érdemes volna azzal is törődni egy picit a szervezőknek.
Az első meglepetés 350 méter múlva ért, amikor a szöveg és a kitáblázás eltért egymástól és kissé zavarosan fogalmazott, hogy mehetünk arra is, de tulajdonképpen erre is jó :)
Mi itt a táblázás szerint elváltunk Pannitól, aki a 10-es távon küzdött tovább a babakocsival, mi pedig mentünk tovább a tanösvényen.
550 méter múlva viszont az elágazásban semmi nem mutatta, hogy nekünk balra kéne mennünk, de szerencsére a Kő-hegyre úgy is tudtuk az utat :)
Az emelkedőn megelőztünk pár gyerekes családot, és a kápolnánál pár szalag is előbukkant, így betértünk oda is. 11:50-re értünk a menedékházhoz, ahol begyűjtöttük a pecsétet, majd bementünk a kőleves végett. Amíg a leves készült megittunk két jó nagy pohár házi málnaszörpöt, aztán 12:20-ra a levesünk is elkészült.
Olyan forró volt, hogy további 20 perc kellett a leküzdéséhez, így aztán 12:42-kor hagytuk el a menedékházat. A Kő-hegyi tó eléggé kiszáradt volt, csak egy pocsolya volt a közepén (6665). A tanösvény 5.-ös táblájától mértük a távolságot, így a kb. 200 méter után észre vettük az erdőn keresztül szalagozott, eléggé benőtt útvonalat. Én egy kicsit erőltetettnek érzem így átvezetni egy teljesítménytúrát az erdőn, de ez a szervezők szíve joga. A sárga jelzés elérése előtt még egy egykori jelzőoszlop maradvány is volt (6668). A sárga jelzésről a letérésnél egy halvány szalag volt, azt még észre vettük, aztán valahol elvesztettük a fonalat, de tulajdonképpen én ezt a levágást is kihagynám, hiszen a sárga jelzés úgy is odavisz a Csepel-forrás leágazásához, 100 méter rövidítés miatt, meg kár bonyolítani az útvonalat. No de a lényeg, hogy bár a rajtban azt hallottuk, hogy a kis kitérőket nem kell megcsinálni, azért biztos ami biztos alapon kimentünk a forráshoz, és ott megtaláltuk a 3. ellenőrzőpontot. Innen sarkon fordulva lementünk a Vasas szakadékhoz, ahol hűsöltünk egy picit. A gyakorló tér felé közeledve észrevettük, az újra előkerülő sárga szalagokat, és szép panorámás úton haladtunk tovább. Már nagyon vártuk a nyomós kút elérését, mert igen meleg volt.
Hamarosan el is értük, és pancsoltunk picit, én még a sapkámra is töltöttem vizet rendesen. Innen 800 méter egyenes út várt ránk, majd balra kanyarodva, úgy 35-40 méter múlva láttuk meg a jobbra lekanyarodó tanösvény jelzését. Itt igen zavaró volt, hogy innen az Észak felé vezető úton is látszódott egy sárga szalag, de mi itt az itiner szerinti szöveget vettük alapul, és a Püspökmajor forrás felé vezető tanösvényen mentünk tovább. Ez a forrás számomra még ismeretlen volt, és elég bő vizet is adott. Itt is megkaptuk az igazoló pecsétet, majd tovább haladtunk a hangulatos tanösvényen. Egy harkályt sikerült itt lefotóznom (6690), ez már előre is mutatta, hogy a Harkály tavat se akarjuk kihagyni.
Jól is tettük, hogy megnéztük, mert ott meg egy szürke gémet sikerült lencsevégre kapni (6699). Innen egy kis emelkedőt kellett abszolválni, majd végre árnyékot adó házak közé kerültünk.
Néhány kanyargás után megleltük az emléktáblát is, majd a feszületet is, és épp az itiner fölé hajolva vakargattuk a fejünket, hogy vajon hol van a pont, amikor egy ember el kezdett integetni a közelben. Fagyi helyett egy fagyit ábrázoló pecsétet kaptunk, pedig már nagyon rá voltunk állva a fagyizásra. Így nem maradt hátra más, mint gyorsan bemenni a célba, és keresni egy fagyizót.

Fényképek:
A feltöltött fájl:
pilis.gdb (megtekintése a raszteresen)

Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók