| Track-adatlap |
| Track neve: | Vasút, 46-os vonal, Rétszilas - Bátaszék | | - | nem volt GPS-vételt zavaró körülmény (lombkorona, házak, autó teteje, nyakban lógatott GPS, interferencia) | | - | kalibrált barométeres magasság-adatok | | + | végig jó műholdállás | | + | nem szakad a track menet közben | | - | oda-vissza track a teljes útvonalról | | - | útkereszteződések bejárva (legalább 20 méter irányonként) | | + | felesleges részek levágva | | + | trackek és útpontok elnevezései beszédesek | | - | vázlat készült a csomópontokról | | - | minden lehetséges csomópont megjelölve | | - | magam szerkesztem a térképre |
|
| Tájegység: | Mezőföld |
| Felhasználó: | M_ákos |
| GPS típusa: | Garmin eTrex Vista HCx |
| Logolás jellege: | időalapú (5 mp) |
| Bejárás módja: | vonattal |
| Feldolgozta: | t ib i, 2009.11.10 17:48 |
A 46-os számú (Rétszilas-Szekszárd-Bátaszék) vasútvonal pontosítása.
A jelenleg meglévő nyomvonal elnagyolt, helyenként több, mint száz métert eltér a valódi nyomvonaltól (főleg az ívekben).
A trackelés közben a műholdvétel pontossága végig jónak mondható volt, 90%-ban 7 m vagy az alatti, de pl. Szekszárd és Bátaszék között szinte végig 3-4 m között váltakozott. Emiatt, bár csak egy track van, az jóval pontosabb, mint a meglévő térképi vasúti nyomvonal.
De az összehasonlíthatóság kedvéért meghagytam a már pontosan felszerkesztett 50-es vasútvonal egy most trackelt szakaszát. Mivel a legnagyobb eltérések ezen max. 20 m-esek, bár itt völgyben haladtunk és a pontosság is átlagosan 7-8 m körülire romlott, nyugodtan állítható, hogy ahol a 46-os vonal trackje minimum 15 m-nyit eltér a térképen meglévőtől, ott a térkép hibás, és javítandó. Amúgy ez a jellemző legtöbb helyen.
A vasútállomások is rögzítve vannak, de azokat majd csak a javított vasútvonal felszerkesztése után helyezem el POIként a megfelelő oldalra kerülés érdekében.
A feltöltött fájl:
mezofold.gdb (
megtekintése a raszteresen)
Automatikusan készült track-űrlap tájegységekre bontott trackekből, eredeti:
Mecsek