Track-adatlap |
Track neve: | Siófoki kikötők | + | nem volt GPS-vételt zavaró körülmény (lombkorona, házak, autó teteje, nyakban lógatott GPS, interferencia) | + | kalibrált barométeres magasság-adatok | + | végig jó műholdállás | + | nem szakad a track menet közben | - | oda-vissza track a teljes útvonalról | - | útkereszteződések bejárva (legalább 20 méter irányonként) | + | felesleges részek levágva | + | trackek és útpontok elnevezései beszédesek | - | vázlat készült a csomópontokról | - | minden lehetséges csomópont megjelölve | - | magam szerkesztem a térképre |
|
Tájegység: | Somogy |
Felhasználó: | jekaeff |
GPS típusa: | Garmin GPSMAP 60CSx |
Logolás jellege: | távolság-alapú (3 m) |
Bejárás módja: | gyalog |
Feldolgozta: | Fgg, 2008.05.03 14:48 |
Főbb irányelvek:
- Kék színnel jelöltem azokat a track-eket, amit nem kell külön berajzolni. Ezek a parthoz a lehető legközelebb sétálva készültek, legtöbbször nincs is tényleges gyalögút mögöttük, a valós partvonalat ilyenkor külön megrajzoltam kézzel is, figyelembe véve, hogy az adott helyen milyen közel tudtam menni a tényleges partvonalhoz.
- Piros színnel jelöltem a berajzolható track-eket, ezek tényleges utakat/gyalogutakat jelölnek
- Fekete színnel jelöltem a beton burkolatú kikötők partvonalát
- Bíbor színnel jelöltem a fapallós kikötő-ágakat (stégek)
A 3 fő berajzolandó blokk:
1.) "Ezüstpart" vitorláskikötő (kb. N46 54.178 E18 01.010)
- A két beton kikötő-ágat kerítés zárja el É-felé (a jelölt helyeken) az illetéktelen behatolóktól.
- Emiatt kérdéses, hogy kerüljön-e ábrázolásra rajta gyalogút. Amennyiben igen, akkor az a keletebbre fekvő, "Y" alakú kikötőágnál érjen véget a "Y" csomópontjában, attól É-ra igen nehezen járható az "Y" mindkét szára.
2.) Siófoki kikötő (kb. N46 54.612 E18 02.718)
- A kikötő sétány-rendszerét én is bejártam mert láttam, hogy még csak "."-al jelölt volt.
- Világosszürke színnel jelöltem két sétány-szakaszt is. Az északabbra lévőnél megfigyelhető, hogy három párhuzamos gyalogutat is berajzoltam egymástól pár méterre. Ezeket egymástól ritkásan ültetett (6-8m) fasor választja el. A rajzolóra bízom, hogy külön berajzolja mindet, vagy csak a mostani, legészakibb útvonal maradjon az áttekinthetőség kedvéért. A másik szürke színnel jelölt szakasz egy kisebb nyomvonal-javításra hívja fel a figyelmet.
- A kikötő partvonalát azokon a helyeken, amelyek a "közembertől" elzártak (főleg a központi "sziget" és a NY-i ág) egy 1982-es alaprajz alapján rajzoltam be, melyet a bejárt track-jeim alapján kalibráltam be ( http://kepfeltoltes.hu/080210/kikoto3_www.kepfeltoltes.hu_.gif ). A jelenlegi tuhu-s partvonal hasonló ugyan, csak nagyon eltorzult.
- Bejártam és jelöltem a Sió csatorna pontos partvonalait is, a siófoki bukógátig. Talán szebb lenne, ha eddig a pontig ez alapján poligonként lenne berajzolva a Sió, nem keskeny vonalként.
3.) Szent István sétány - Táncsics Mihály u. sarok (kb.: N46 54.841 E18 03.670)
- Eddig ez a rész sajnos elég pontatlanul szerepelt a tuhu térképen, mert bár két alkalommal is bejártam, mindkétszer ugyanabból az irányból, ráadásul a Petfői sétányról kanyarodva biciklivel mindkét alkalommal nagyon "sodródott" a track. Az új track alapján pontosítandó a Táncsics M. u nyomvonala és a Szent István sétányé, valamint ezek csomópontja.
A feltöltött fájl:
Sifok_kikoto_x.gdb (
megtekintése a raszteresen)