A VILLAMOS
Villamosok a magyarországi városokban mintegy 120 éve közlekednek. Hol a legkorszerűbb tömegközlekedési eszköznek tartották, hol pedig visszafejlesztésre ítélték őket.
Nyíregyházán 1905-ben nyílt meg a városon is keresztülvezető keskenynyomtávú (760 mm-es) vasútvonal, a Nyíregyházavidéki Kisvasutak (NyVKV) Dombrádra vezető vonala. A személyforgalom 1906. márciusában indult meg benzin-elektromos motorkocsikkal. 1911-ben indult meg a városon belüli szakaszon a villamosforgalom az átrakó állomás (Huszár-sor) és Sóstógyógyfürdő között. A villamosállomány az 1920-as években a motorkocsik átalakításával tovább gyarapodott. A kisvasúton az átrakó állomás és a Bessenyei tér (ma Hősök tere) között sűrűbb (10 perces körüli gyakoriságú) villamosforgalom bonyolódott. A Bessenyei téren lehetett átszállni a Sóstó irányába induló villamosokra, melyek ritkábban közlekedtek. Ne felejtsük, hogy sokáig a villamos volt az egyedüli tömegközlekedési eszköz a városban. A kocsik egy vágányon közlekedtek, így a kétirányú forgalom biztosítását helyenként ún. kitérőkkel oldották meg, ami kis szakaszokon két vágányt jelentett.
Az 1960-as évektől a villamosközlekedés pozíciói gyengültek. A nagy tőkeigényű villamosvasutak építése helyett a városok közlekedési gondjaikon autóbuszok forgalomba állításával igyekeztek enyhíteni. A magyar autóbuszgyártás és az olcsó gázolaj a városi autóbuszhálózat fejlesztésére ösztönzött. A még villamossal rendelkező városokban is az elöregedő kocsik már csak lassan, döcögve közlekedtek. Megszüntették a villamost Szombathelyen, Pécsett és Nyíregyházán. Városunkban mindez 1969. menetrendváltásakor (május 30-án) történt meg, innentől kezdve a kisvonatok is elkerülik Nyíregyháza belvárosát. Szerepét a 7-es autóbusz vette át, amit néhány év múlva 8-asra számoztak át. Ma a fővároson kívül Debrecenben, Miskolcon és Szegeden járnak még villamosok.
A NYÍREGYHÁZI VONAL (mai utcanevekkel)
Huszár-sor (MÁV Bérház előtt) - Vasútállomás - Petőfi utca - Széchenyi utca - Országzászló tér - Zrínyi Ilona utca (sétálóutca) - Kossuth tér - Hősök tere (átszálló-végállomás) - Kossuth utca - Sóstói út a Tölgyesnél - Sóstó, Krúdy szálló (végállomás)
A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók