turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
trackelés, alnibell hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvass: faq

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 71 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | következő


alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2016.02.19 09:31:54 (10846)
Jó reggelt, Projekt02!

Sikerült előbbre jutnod a felvetett témában?
Ha nem, mi van a \Garmin\Turistautak könyvtárban? Abban a tájegységek *.img kiterjesztésű fájljainak kellene lenni, egyedenként 0,9 - 10,0 MB méretben. Ha nincs meg a 27 db *.img fájl (meg még néhány egyéb), akkor nem sikerült a telepítés.
Amennyiben regisztrált felhasználóként bejelentkezel, le tudod tölteni erről a lapról pl. a Garmin készülékekhez generált térképeket. Célszerűen válaszd ki a legelsőt, annak is a telepítő változatát. Azt elindítva (elvben) minden a helyére kerül.
[előzmény: (10845) Projekt02, 2016.01.30 23:08:56]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2014.12.25 12:34:40 (10823)
Pótolva.
[előzmény: (10822) alnibell, 2014.12.21 23:25:19]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2014.12.21 23:25:19 (10822)
Na, most még le tudom írni ...
Úgy látszik nagyon megzavarhatott a kitiltósdi, elmentem "felmérni" kikapcsolt track-rögzítéssel. Itthon derült ki, hogy semmit nem rögzített a kütyü. Nem baj, gurult egy kicsit a szekér.

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2014.12.11 11:14:33 (10809)
Mire jó ez a vagdalkozás? Belerángatva egy olyan egyesületet, amely mostanra már mintegy csak eltűri, megjelenési lehetőséget biztosít az itteni dilinek. Én az ő helyükben most már mást tennék. Ne kívánd, hogy az bekövetkezzen!
[előzmény: (10806) Hev, 2014.12.11 11:03:52]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2014.12.11 10:59:36 (10805)
Kérhetek egy moderációt?
[előzmény: (10804) Hev, 2014.12.11 10:38:35]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2014.11.12 18:39:29 (10799)
Ma tekeregtem szekérrel Sopronban. A Kőszegi úti aluljárú meg az Ipar körút térsége nagyjából rendben. A Tűztoronyhoz, a Városház utcához és az Előkapuhoz sajnos nem jutottam el.
[előzmény: (10798) alnibell, 2014.11.09 21:39:36]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2014.11.09 21:39:36 (10798)
Az idén talán senki, de célzatosan nem kerestem. A héten elmegyek valamelyik nap, az egyik témát valahogy tisztázom majd. Vonattal megközelítve, egy nap alatt nem teljesíthető a két vitatott terület rendezése.
[előzmény: (10797) padler, 2014.11.09 18:26:20]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2014.11.09 08:54:44 (10796)
Halló, soproniak!
A Városháza és a Tűztorony térsége pontosítandó! A Tűztorony pozíciója rossz, a Városháza mögötti utcák nem egyértelműek. (Városház utca, Előkapu utca.) A Tűztoronyba tudtommal fel lehet menni, az erkélyéről pontosan meghatározható a pozíciója. (Akár körbe járva azt.)

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2014.11.05 09:43:39 (10793)
Halló, soproniak!
Az imént feltöltöttem az utcanevekkel kiegészített szerkesztést.
Fontos lenne, hogy a Kőszegi úti vasútkeresztezések a helyükre kerülnének, hisz' már nem szintbeni keresztezések vannak ott.

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2014.09.23 15:03:54 (10771)
Én tizedmagammal 44 misiből is megoldanám.
[előzmény: (10770) Hev, 2014.09.23 10:07:59]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2014.09.22 21:59:31 (10769)
Jó, jó, de azért ne komolytalankodjunk.
Komolyabban: mindenképp célszerű a lehető legrövidebb karaktersorozattal megoldani az információ közlést, mert különben majd' mindent eltakarhatnak a szövegek.
[előzmény: (10768) Bryan, 2014.09.22 20:10:35]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2014.09.21 19:03:09 (10766)
Tudhatja, nem vitás. De a lényeg az általad +1-gyel értékelt mondat.
[előzmény: (10765) Old Eye, 2014.09.21 17:41:52]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2014.09.21 17:21:19 (10764)
A 256 karakter de még a 128 is elég bőven elég lenne, ha konzekvens lenne a rövidítések használata, meg persze az értelmezésük.
Megpróbálok összehozni egy rövidítés gyűjteményt, amellyel közérthetően le lehet írni az útpont felvételének indokát, a trekk bejárási irányán az adott ponton bekövetkező változást. Az egész lényege az, hogy a viszonyítási alap mindig a trekk és annak a bejárási iránya.
[előzmény: (10763) Old Eye, 2014.09.21 14:42:26]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2014.09.21 13:50:40 (10762)
Én a track feltöltésre eőkészített anyaggal kapcsolatban érdeklődtem. Azt szeretném megoldani, hogy a felmérési nyomvonal útpontjainak Név mezőzőjébe kerüljenek bele mindazon információk, amelyek a szerkesztés során figyelembe veendők.
[előzmény: (10761) Old Eye, 2014.09.21 13:32:00]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2014.09.21 10:18:25 (10760)
Szép napot!

Meg tudná mondani valaki, hogy egy rögzített POI Név paraméterébe milyen hosszú karaktersorozatot lehet bevinni a MapSource alatti feldolgozás során?

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2014.08.28 07:59:55 (10754)
Jó reggelt, VP!
Az OSM - tudomásom szerint - pcx formátumban fogadja az állományokat, nem gdb formában.
[előzmény: (10753) VP, 2014.08.27 23:46:45]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2014.03.25 07:29:59 (10666)
Amíg szlogen szerint történnek a dolgok, nem sok értelme van bármi, sok objektumot érintő módosítást, kiegészítést elvégezni, mert egyrészt azt bárki bármikor ellenőrizetlenül felülírhatja, állandó nyomkövetésre és karbantartásra kényszerítve az adott részterület gazdáját, felelősét.
A helység POI-k rendezésekor jeleztem, korlátozni kellene a település POI-k felvitelének, módosításának a lehetőségét. Nem történt meg. Ezért aztán Te magad is, kedves OldEye rákényszerülsz/kényszerültél az adatbázissal történő összevetésre. Bőven elkerülhető lett volna, ha szlogen érvénysségét megszüntette volna a TuHu felelőse.
Továbbá - többek megnyugvására - nekem itt nincs szavam, helyem. Ez van. Jó bogarászást, összefésülést! Feleslegesen dolgozni semmi kedvem, különösen nincs akkor, ha az ellenkezést, majd ellenszenvet vált ki.
[előzmény: (10665) Old Eye, 2014.03.25 07:03:04]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2014.03.25 04:06:57 (10664)
Jó reggelt!
2011-ben egy kollégával csak a település POI-kkal foglalkoztunk, a poligonok nem voltak terítéken.
Aztán tavaly megpróbáltam a poligonok rendbetételét is elősegíteni. Összehoztam egy olyan megoldást, amely biztosíthatta volna a poligonok települések jogállása szerinti megfeleltetését egy jelentősnek mondható egyszerűesítéssel, továbbá a köznyelvi megnevezések megjelenítési lehetőségével. Ez alapján készült néhány demonstrációs célzatú munka, elsősorban Budapest területén, aztán elakadt, mint több minden más is. Ezért is nem folytattam a poligonok átsorolását a megyémben, ahol a mostani szemlélő találhat néhány "furcsaságot".
Az anyagot annak idején elérhetővé tettem, ugyanúgy, mint a település POI besorolást segítő összevont Excel-táblát.
Az "eredmény" azon túl, hogy a többséget az egész hidegen hagyta, egy-egy teljesen meddő, érdemi érvek nélküli "vita" volt, azok következményeivel.
Az hogy értelmetlen volt minden erőfeszítés, gondolkodás a meglévőnél bizonyítottan jobb megoldáson, mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy feledésbe merültek, hogy alig két, ill. egy év után ismételten felvetődtek a kérdések.
[előzmény: (10663) Old Eye, 2014.03.24 22:19:50]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2014.03.24 18:44:13 (10662)
Nem vérezhet ezer, de még száz sebből sem, ugyanis néhány éve a helység POI-k község szinttel bezárólag rendbe lettek téve a KSH 2011. januári adatbázisa alapján. Abban pl. Ács városként szerepelt, gondolom nem elírásként. Ismerve a település méretét, nem is meglepő, hogy várossá lett. Létezik 16 nevesített külterület jellegű terültegysége is.
Ja, hogy nincs felmérve? Hát rajta!
[előzmény: (10658) Old Eye, 2014.03.24 15:43:38]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2013.10.03 22:11:30 (10439)
Tekintve, hogy az utóbbi néhány hónap általam tett bejegyzései hasonló indítású reagálásokat eredményeztek, mint az itt hivatkozott, elérkezettnek látom az időt arra, hogy visszavonhatatlanul befejezzem az itteni nyilvános szereplésemet.

Ha valaki veszi a fáradságot és elolvassa a mostani témához kapcsolódó két eddig hozzászólásomat, és ha elfogulatlan, akkor nyilvánvalóvá válik számára, hogy csupán egy véleményt fejtettem ki arra vonatkozóan, hogy miért nem tartom célszerűnek, helyesnek, az akár táblával is jelzett, a belterületi úttestre vagy a járdára felfestett kerékpársávok kerékpárútként történő jelölését a térképünkön.
Ez nem lehet elégséges indok a bevezető mondatra. De még ha az is lenne, akkor sem illik nyilvánosan így beszélni.
Az itteniek közül néhányan felhatalmazva érzik magukat, hogy az ilyen vagy ehhez hasonló vagy durvább módon nyilatkozzanak, akár igazuk van, akár nincs. S ha már ez is szóba került, akkor búcsúzóul egy intelem egy igazán nagy embertől:
"Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat. Ha nincs igazad, nem engedheted meg, hogy elveszítsd."
És én teljesen nyugodtan írtam e pár sort. A további kioktatásból, letorkolásból meg nem kérek.

ui.: Abban reménykedtem, hogy a 10 éves évfordulóra csak összejön egy a gyenesdiásihoz hasonló találkozó, amelyen sok dolgot tisztázhattunk volna. De ha nem, hát nem. Szokták volt mondani: nem kényszer a disznótor.
[előzmény: (10436) Aty, 2013.10.03 14:12:28]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2013.10.03 09:37:12 (10434)
Erősen ellentétes véleményen vagyunk, de ez nem baj. (Vélhetően nem kerekeztél még az újabb győri kerékpársávokon. Ez sem baj.)
De attól még nem kerékpárút valami, ha egy úttestre, járdára felfestenek a kerékpárosok számára egy sávot. Azt meg már csak úgy mellékesen megemlítem, hogy egy körforgalom egyetlen csatlakozásának keresztezése két megállást vagy a gyalogos áttolást követelheti meg, nem is beszélve a szintbeli ütközésekről.
[előzmény: (10432) Nargoth, 2013.10.03 08:47:47]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2013.10.02 23:36:53 (10429)
Nézzük más szemszögből a kérdést.
A felfestett sávok általában sokkal inkább a kerékpáros közlekedés területének leszűkítését, sem mint annak biztosítását jelentik. Ezért aztán nem tatom szerencsésnek az olyan utcákat kerékpárútként kódolni, amelyek területén egy szűk sávba kényszerítik a bicajosokat. Sokkal inkább kerékpáros barátok azok az utcák, amelyek mindenki számára használhatók, amelyeken nincsenek elkülönítő sávok. Az utóbbi években, amikor bicajjal közlekedtem, már gondosan kerültem a kerékpársávokkal "ékesített" belvárosi utcákat, mert egyrészt a járdára föl-, majd lehajtás, a körforgalmaknak a kerékpáros közlekedés szempontjából idétlennél idétlenebb kiakaítása szinte állandó megállásra kényszerített, míg a nem kerékpárútként aposztrofált mellékutcákon egy kis figyeléssel gond nélkül lehet(ett) - mostanság már nem koptatom a gumit - közlekedni.
Szóval, én amondó vagyok, ne jelöljük kerékpárútként a csupán felfestett, sok esetben girbe-gurba nyomvonalú sávokat hordozó utcákat. A felfestett sáv ugyanis csak azt jelöli, hogy lehet ugyan, de csak korlátozottan közlekedni, szemben azokkal az utcákkal, ahol nincs tiltva és korlátok közé szorítva a bicajosok mozgása. Az ilyen utcák sokkal inkább megérdemelnék a kerékpárútként történő jelölést.
[előzmény: (10428) Bryan, 2013.10.02 20:38:32]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.28 19:13:55 (10339)
Új változatként a felsoroltakra (bicaj, babakocsi, autó) mehet a behajtás *=D paraméter. Továbbá, ha a vasúti vágányt mint kerítést fogjuk fel és kétoldalról egy-egy zsákutcával közelítjük meg, akkor biztos, hogy nem fog tervezni arra a program, a kütyün meg szinte észre sem lehetne venni a vonalszakadást. A gondot ez esetben a 6 m-es (5,6 m-es) vonalhossz előírás betarthatósága okozhat.
Mindenesetre POI-t ez a megoldás sem igényelne, sőt ...
[előzmény: (10338) Bryan, 2013.08.28 19:02:15]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.28 18:53:41 (10337)
Elképzelhető, hogy tévedésben vagyok, mindenesetre a járhatóság D értéke indokolt, függetlenül a valós átkelési lehetőség mikéntjétől.
[előzmény: (10336) Old Eye, 2013.08.28 18:32:19]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.28 17:06:42 (10335)
Egyszerű a megoldás: mivel kitaposott az ösvény, azaz szerkeszthető/szerkesztendő, de az utcanévben minden további nélkül jelezhető: hogy Illegális vasúti átjáró! A tervezés megakadályozása végett, be kell állítani a járhatóságot D-re.
POI semmi, mert egy nem elismert átjáró nem kaphat POI-t, az átközlekedés veszélyes, jobban mondva tiltott voltát meg jelzi a felirat.
A kecske is jóllakik és a káposztai is megmarad.
[előzmény: (10333) pockok, 2013.08.28 11:04:38]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2013.05.26 20:49:02 (10184)
Ez :-( ezt váltotta ki: "... Segítőkészek vagyunk - de hülyék nem."
Így akkor sem üzenünk senkinek, ha nem tetszik az előző szövege. Aki így reagál az nem hülye, nem, az más.

Aztán lehet ily módon önérzeteskedni: "Még egy kérés: Megtennéd, hogy nem ugatsz be nekem? Nem vagyok a kispajtásod, úgyhogy leszel szíves leakadni rólam!Köszönöm.", de ezzel meg csak ráerősít az előző, nem kifejtett jelző helytállóságára.

Lehiggadva ugyan meg lehet próbálni menteni a dolgot a #10183-ban, csak egy kicsit elkésett. Ugyanis ezzel kellett volna kezdeni, de a 3. pont nélkül, és máris nem kellene úgymond leakadnom senkiről.

De megteszem. Elköszönök a társaságtól.
Itt a fórumon nem fog a továbbiakban egytelen sor sem megjelenni tőlem. (A +1-eket meg amúgy is rühellem.)
Ha bárkinek van kérdése hozzám, e-mail-en felteheti, ott válaszolok.
A jogosítványaimról nem mondok le, teszem a dolgom a legjobb belátásom, tudásom szerint, de csöndben.
[előzmény: (10177) tibbi, 2013.05.26 18:39:19]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2013.05.26 17:42:46 (10175)
Valószínűleg nem ironizált, csak, mint egy "újfelvételes" elszontyolodott. Joggal. (Ugyan honnan tudhatná, hogy ki által, mikor, mi iródott itt, akár másutt, amikor csak a napokban kapcsolódott a társasághoz?)
Ha segíteni nem akarsz, akkor ne kioktass, hanem maradj csendben! És nem csak hülye nem leszel, de ellenszenves sem.
[előzmény: (10174) Old Fairy, 2013.05.26 16:46:43]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2012.01.11 20:43:26 (9679)
Ez alkalomra felfüggesztem a szájzárat ...
De gyerünk a megfelelő topicba, a térképszerkesztésbe, ott folytassuk!
[előzmény: (9677) Vacsape, 2012.01.11 20:23:18]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2011.08.05 21:07:18 (9451)
Jómagam általában egyedül járom be a felmérésre szánt szakaszt. A GPS mellett mindig van nálam egy kis jegyzettömb és ceruza. Az utak esetében az erdőbe be- vagy onnan kijőve nyomok egy útpontot a fedettség váltás okán, hasonlóan ha változik az út szélessége vagy burkolata. Ezek rögzítése túl sok időt nem emészt fel, mindenesetre a track feldolgozásakor hasznos, különösen, ha nem aznap történik ez meg.
Persze más a helyzet a leágazások, keresztező utak részleges bejárásával. Ez tényleg lehet gond a túravezetés során. Különösen akkor, ha még azok paramétereit is rögzíteni szándékozod. Ezzel együtt érdemes azt is megtenni.
Ami pedig a tökéletességre törekvést illeti, nos arra van egy mondás: - kérlek, ne vedd magadra! - eddig egy kicsit beképzelt voltam, de most már tökéletes vagyok.
[előzmény: (9448) FDorka, 2011.08.05 18:57:34]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2011.06.23 20:37:17 (9300)
Ezt már többször láttam, amikor elmentem mellette az úton. Felmenni rá nem volt késztetésem. Én afféle katonai irányítótoronyként azonosítottam. Ha nem így van, akkor tévedtem.
[előzmény: (9299) Arti (junior), 2011.06.23 16:46:00]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2011.06.23 09:51:01 (9298)
Melyikről van szó? Kérhetnék koordinátát?
[előzmény: (9297) Arti (junior), 2011.06.20 06:54:19]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2011.06.03 20:10:52 (9284)
A kiépített gyalogjárdákat érdemes felvenni, az kitaposott lerövidítéseket nem.
[előzmény: (9283) ark03, 2011.06.01 18:24:11]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2011.05.13 22:57:52 (9276)
Tekintve, hogy az előzetesen tervezett programom megbukott, ma délután - szemben a forgalommal - bejártam az előző hozzászólásomban jelzett szakaszt. (Sokszor kellett félre állnom.)
[előzmény: (9275) alnibell, 2011.05.12 06:54:54]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2011.05.12 06:54:54 (9275)
A 85-ös út rábapatonai bekötőútjának környéke nagyon megváltozott.
Aki arra jár, mérje fel az új körforgalmat és az új útszakasz csatlakozási pontjait! A két pont közötti szakaszt elbontották.

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.04 21:43:49 (9039)
Jó estét!
Most már csak megfelelő szabdidő kell, és máris mehet(ne) a szimultán felmérés egy 60CSx és egy Legend HCx társaságában. Bízom benne, lesz rá alkalmam!

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2010.11.24 00:21:13 (8977)
Köszönöm!
Így legalább nem ír fel a "rendőr" csendháborításért.
Most már lecsavarhatod Te is a hangtompítót!
[előzmény: (8976) Juju, 2010.11.23 22:44:39]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2010.11.23 22:21:59 (8974)
Bocs', nem akartam "kiabálni"! Úgy látszik teljes hangerőn maradt a hangszóró!
[előzmény: (8973) alnibell, 2010.11.23 22:20:41]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2010.11.23 22:20:41 (8973)
Jó estét, herrbert74!
Adj egy emil-címet és átküldöm a tegnapi rajzolást követően letöltött kontroll állományt a Kisalföld tájegységről.
Korábban már "szemeztem" a [24728]-as "Holt-Duna tanösvény 2." felméréseddel, mert éppen Kimle, majd most legutóbb Dunasziget térségében rajzoltam Duna-ágakat.
[előzmény: (8971) herrbert74, 2010.11.23 21:59:35]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2010.10.17 21:13:02 (8911)
Abban a turistaházban szívesen töltenék el egy-két napot.
A neten nem találok elérhetőséget, információt róla.
[előzmény: (8910) bienga, 2010.10.16 11:49:52]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2010.08.21 10:12:42 (8641)
A pont rögzítésének módja készülékfüggő is. Amíg a Garmin 12CX, mint egy eléggé elavult készülék tartalmazott a pont rögzítésre egy külön gombot, addig a modernek számító Vista HCx nem. Azzal bizony meg kell állni, hogy Enter-ként sikerüljön megnyomni azt a mini joysticket.
Lehet ez is egy szempont.
[előzmény: (8638) Kurdi_Robert, 2010.08.19 07:12:07]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2010.07.10 23:22:14 (8591)
Nagyon OFF!
Én egy másik Editbe feccölhettem volna, de elszalasztottam. Az is izgalmasnak tűnt.
ON.
[előzmény: (8586) Kiss_Karoly, 2010.07.09 12:55:37]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2009.09.03 09:58:41 (7955)
OFF!
Régi hóbortomnak megfelelően a minap gyalog bejártam a 11-es vasútvonal Veszprém-Eplény közötti szakaszát.
Rég nem estem ekkorát. A bazaltzúzalékon egy kis egyensúly vesztés és a bal lábamnak útban lévő sínszál miatt kibuktam a sínek közül az ágyazat aljára. Némi folytonossági hiánnyal megúsztam az egészet, és a végig a bal kezemben tartott kütyü, a Vista HCx minden sérülés nélkül vészelte át az 1g-és zuhanást. Csak a szemüvegemet kellett keresni, de végül az is meglett, törés mentesen. Járhattam volna rosszabbul is.
Mindenesetre a két viadukt megérte a fáradságot.
A nyomvonalat majd felteszem, pontosításhoz jó lesz.
ON

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2009.03.13 22:32:04 (7518)
Ha még aktuális, akkor küldheted nekem is az EOV-koordinátákat tartalmazó állományt.
[előzmény: (7511) Attibati, 2009.03.09 23:53:04]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2008.11.10 12:04:59 (7137)
A lényeg: nem lesz információ szegényebb a feltöltött track, ha az egymástól 3 méternél közelebb lévő pontok törlésre kerülnek, ellenben a szerver terheltsége jelentősen csökken a fájlméret csökkenése révén.
[előzmény: (7133) kovaripeti, 2008.11.10 11:18:33]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2008.10.20 11:32:48 (7106)
Ez egy ellenőrzésre küldött rajzolás. Ha rendben, akkor az arra jogosult feltölti.
De ha már ennél tartunk. Ha megnyitod, láthatod, hogy a rajzolás alapja a GPS-re mentett track. Ez viszont a rajzolás szempontjából nem a legjobb, ugyanis ez az eredeti felmérésnek egy leegyszerűsített módosulata, sokkal kevesebb ponttal. Ezért ha lehet, kerülendő a mentett tarck feldolgozása.
[előzmény: (7105) fa-peti, 2008.10.19 23:25:26]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2008.10.16 21:36:53 (7092)
Jó estét, dudu001!

Csak bátran, menni fog az profi nélkül is!
Azt nem írtad, milyen az új kütyü, de általánosságban annyit azért el lehet mondani, hogy a trackelés nyomvonal felvétel megkezdése előtt be kell állítani a nyomvonali pontok rögzítésének gyakoriságát méter vagy másodperc alapon 3-4 m-re vagy 1-3 másodpercre. Meg kell viszont tiltani a nyomvonal úton tartásának lehetőségét, azaz hogy a felvett tracket (itteni szóhasználattal csiganyálat) a kütyün lévő térkép legközelebbi útjára "rántsa" a mért pozícióról.
Próbáld ki előbb gyalog, de lehetőleg ne a városban, mert a visszavert jelek befolyásolják a mérést és nem olyan eredményt kapsz, amilyent -joggal- elvárnál.
Ha Garmin az új GPS, akkor az ahhoz kapott CD-n lévő MapSource (mapszosz) alkalmazás segítségével már át is tudod tölteni a kütyüről a track-et és a külön felvett útpontokat. E honlapról pedig letölthető az aktuális turistatérkép, amely -ha alkalmas az eszköz erre- feltölthető a GPS-re.
És persze tanulmányozandóak az itt fellelhető leírások.
Jó próbálkozást, szórakozást és örömet a munkában!
[előzmény: (7091) szakacse, 2008.10.16 20:25:41]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2008.09.30 21:32:50 (7042)
Kérlek, ne tedd!
[előzmény: (7041) Tisztul_A_Visztula, 2008.09.30 20:58:37]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2008.09.30 20:38:01 (7040)
A bicajos túrából nem lett semmi. Helyette egy kis "rohanás" Vinye - Fenyőfő - Bakonyszentlászló nyomvonalon. (Meg egy kis döcögés a vonaton oda-vissza.)
A Cartogrpahia legújabb kiadványa tartalmazza a Fenyőfőről É-ra induló P4 turistautat, a valóságban csak a legelején van néhány jel, utána semmi. A Pápateszér - Bakonyszentlászló közötti P útba becsatlakozva van egy hosszú szakasz nyílt terepen, egy réten és egy hosszabb sáros/pocsolyás szakasz, amely az esőt követő 3. 4. napon is csak nehezen járható, csak elszántaknak ajánlható.
[előzmény: (7033) alnibell, 2008.09.26 22:47:48]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2008.09.26 22:47:48 (7033)
Nekem muszáj mennem, mert az idei "kötelező" bakonyi bicajos túra eddig elmaradt. Ehhez alkalmas idő meg már nem sok lesz az idén.
[előzmény: (7032) padler, 2008.09.21 10:48:17]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2008.09.20 22:31:16 (7031)
Csak nem hagyott nyugodni a dolog, ma délután megnéztem újra a fenyőfői Petőfi utca Ny-i végén É felé induló P+ és Z+ turistautak kezdő szakaszait. A valóságot a mi térképünk tükrözi legjobban.
A Z+ elhanyagolt füves szekérút, nagyon gyér jelöléssel, míg a P+ ugyan a felmért nyomvonalon fut, de az ígérettől ellenére a korábban hibásan felfestett P jelzéseket a Reflex munkatársai nem festették át P+-ra.
A további néhány kiegészítést felszerkesztem majd.

OFF
Láttam egy csodás szarvasbikát, egy-egy jópofa mókust, ill. rókakomát. Az utóbbi épp' végezni akarta a dolgát, amikor megzavartam, de volt benne tisztesség. És ami megdöbbentő, 11db -viszonylag friss- térdben levágott szarvaslábba botlottam bele.
ON
[előzmény: (7030) padler, 2008.09.16 19:35:04]

Lapozás: előző | 1 | 2 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók