turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, adalbert1977 hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvasd el ezt: gyakori kérdések és válaszok (FAQ)

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 372 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | következő


adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.03.17 16:56:43 (66972)
Ez a beszélgetés azt jelzi, hogy a korábban megjelent Dakota 20-asok sem mentesek az efféle firmware-szívásoktól. Az is hasonló, hogy ebben az esetben is 6-8 hónap alatt jött az orvoslás. (Az eTrex-es 2.80 és 2.90 között is ekkora időszak telt el, miközben folyt a panasz az iránytűs hibáról.) Csak legalább lenne javítások gyűjteménye, nem pedig új hibák bevezetése az új firmware-ek kiadása. A helyzet egyszerű. Több pénzt kellene fordítsanak szoftver-fejlesztésre, vagy tegyék nyílt forráskódúvá a firmware azon részét, ami nem a térképtitkosítással függ össze.
[előzmény: (66971) majormezei, 2013.03.17 16:21:09]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.03.17 12:10:17 (66968)
„Vakarja a fejét a" kis kavics", hogy mit akar ez a nagyeszű, de azonnal teszi a dolgát pontosan.” - Jó ez a mondat :). A Dakota nekem is nagyon-nagyon vonzó volt. Végül azért választottam mégis a mostanit, mert Glonass, gyorsabb fix, kevesebb fogyasztás, plusz ez a teszt: http://www.vivilibero.it/Garmin_Glonass/GPS_GLONASS.pdf . Végül úgy döntöttem, hogy marad ez a kütyü (eTrex 30), megpróbálok vele együtt élni, és reménykedem, hogy kiadnak valami jobb firmware-t. A programmal van a gond az azóta végzett tesztelgetéseim alapján, nem a hardveres platform a hibás. A mai adag „a mindennapi bug-kenyerünket add meg nékünk ma” történetből: (a legutóbbi, 2.90-es firmware esetén) ha új nyomvonalakat töltök fel, majd azokat térképen láthatóvá állítom, majd ezután elrejtem őket, a készülék újraindítása után ismét láthatóvá válik az összes nyomvonal. Vagyis az elrejtés beállítása elvész újraindítás alkalmával. A 2.80 ezt nem csinálja. El nem, tudom képzelni, miféle mindent mindennel összefüggésbe helyező gubanc lehet a firmware, hogy egy dolgot javítva hét másikat elrontanak. Nem maradt más, mint a remény. A Dakota régebbi modell, és még most is frissítik a programját. Remélem, hogy az új eTrex-eknél is lassan megtisztul a firmware.
[előzmény: (66967) benro, 2013.03.17 11:41:13]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.03.14 20:32:29 (66962)
Ma ismét a 2.90-est teszteltem a 30-ason. Siralmas. Ma „csak” egyszer fagyott le, tehát ilyen szempontból kellemesen felüdített, DE sokféle ostoba hibát produkált routing esetén. Például ha kétféle profil volt az eTrex-en, az egyik gyalogláshoz, a másik autózáshoz, akkor sehogysem lehetett rábírni arra a lehetőségre, hogy az útvonalhoz rögzítsen a térképen. Sőt, periodikusan ki is szedte ezt az aktivált beállítást a profilból. Aztán egy másik hiba: Ha útvonalat terveztem egy kicsi mellékutcából, majd onnan kilépve a főútra, újraterveztem, akkor úgy tett mintha leragadt volna a mellékutcában, vagyis mindig oda visszavezetve, értelmetlen kacskaringós útvonalat adott. Egy másik útvonalat kellett tervezzek, majd aztán újra az elsőt, ahhoz, hogy „elfelejtse” ennek az értelmetlen kerülgetésnek a kényszerét. Nem autóútról van szó, hanem gyalogútról. (Tehát nem valamiféle forgalmi szabályról volt szó.)

DE nemcsak az eTrex viselkedik érthetetlenül. Gyalogút és autóút tervezése esetén egyaránt – úgy az eTrex-en, mint a BaseCamp-ben – a „rövidebb távolságú út” hosszabb, mint a „gyorsabb út”. Elmebaj. Ja, és nem valamiféle ramaty külső készítményű térképról van szó. Garmin által gyártott City Navigator.
[előzmény: (66958) markusa, 2013.03.14 09:12:39]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.03.13 10:20:13 (66948)
[…] Szóval néhány funkció nem-működését a 20-ason is eltűrtem: a közeli kanyar és a végső kanyar hangjelzése, valamint a háromféle közelségi hangjelzés össze-vissza (nem) működött. Ezek amolyan díszfunkciók voltak. Elvileg, a papíron és a kijelzőn ott voltak, csak épp nem működtek biztosan. Na de az ismételt lefagyást stb. már nem vagyok hajlandó lenyelni.
[előzmény: (66947) adalbert1977, 2013.03.13 10:03:30]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.03.13 10:03:30 (66947)
- Néhány napom van még hátra, amikor visszaküdhetem a net-en vett cuccot (az eTrex 30-ast). Ezért tesztelgetem, ezért parázok itt. Nekem fontos, hogy ne fagyjon le egy kis útvonaltervezéstől vagy hasonlóktól. Nemcsak városban, de hegyekben is szeretem az útvonal-funkciót (térképre rajzolt ösvény vagy meglévő nyomvonal vagy Google Earth segítségével „mesterségesen” rajzolt hozzávetőleges track alapján), mert valamelyest megsaccolja a hátralevő időt. Elég drágák ezek a Garminok, tehát nem azért fektettem bele, hogy ilyen elemi feladatoktól lefagyjon. Nem „technikai buziságról” van szó, mert tényleg szükségem van a route-funkcióra, és nem fogadható el a naponta többször előforduló lefagyás.
- Most mind azon filózok, hogy vajon egyedi példány hardveres hibáiról van-e szó, vagy kizárólag a firmware bugjairól, amely minden példányt érint. Mitől e dilemma?:
---> Több hibát, instabilitást tapasztalok az eTrex 30-ason, mint a nemrég eladott, némileg egyszerűbb eTrex 20-ason. Ugyanaz a firmware-jük, és hihetetlennek tűnik az, hogy az elekromos iránytű, a barométer és szenzorok plusz funkciói ennyire összezavarnák a működését a 20-ashoz képest - akár a régebbi firmware-t, akár az újat használom. A 2.90 még bug-osabb, mint a 2.80. Jobban működik vele az iránytű, de azon kívül instabilabb, többször lefagy, nincs automatikus újratervezés, nem tudom rajta aktiválni azt, hogy az úthoz kötődjön a track (szerintem itt a különféle profilokat keveri össze, ott van valahol a gáz) stb. A vásárlók megvetésének tűnik ez a slendrián „támogatás”, hogy ilyen banális hibákkal árasztják el a firmware-ket (egy dolgot kijavítanak, miközben három másikat elrontanak), nem mert piacról vett „olcsó kínai cuccról beszélünk”, nem néhány forint az ára. Ilyen lefagyásokat, furcsa működéseket tapasztalva egyszerűen nincs már bizalmam ebben az új kütyüben, tartok attól, hogy akkor hagy majd cserbe, amikor éles a helyzet, vagy eltűnnek róla a track-ek, vagy leáll a rögzítésükkel, lefagy anélkül, hogy észrevenném. S nem tudom, hogy most a példány a rossz, vagy a firmware. Ha a firmware, akkor meg az furcsa, hogy miért lenne egyértelműen instabilabb, lefagyósabb a 30-as ugyanazokkal a firmware-ekkel, mint a 20-as. Pl. lenne egy kérdésem hozzád: Nálad is olyan iszonyú lassú a firmware-frissítés folyamata, újraindítás után, a te 30-asodon? Merthogy az eladott 20-asomon gyorsan, egy-kettőre ment az a folyamat, többszörösen gyorsabban, ezen a 30-on pedig többszörösen lassabban (kb 4 perc versus 1 perc).
[előzmény: (66946) markusa, 2013.03.13 08:59:50]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.03.12 22:43:46 (66941)
Nos, ma kipróbáltam ezt az eTrex 30-ast a 2.80-as firmware-rel. Itt nem fordultak elő az említett fagyások, stabilabb volt tehát, az automatikus útvonal-újratervezés is működött, stb. de egy idő után az iránytű teljesen meghalt, ahogy azt az interneten fellelhető tonnányi panaszáradat is mondja. Szóval egyik program-verzió rosszabb mint a másik…
[előzmény: (66913) markusa, 2013.03.12 10:10:42]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.03.11 20:55:36 (66905)
Köszi a kommentet. A GPSMAP-ek hogyan állnak firmware-ügyben? Arra gondoltam, kerül, amibe kerül, áttérek arra, bár nem tetszik annyira az otromba, feltünő méretük és formájuk :D . Rájuk is ez jellemző, hogy kijavitanak egy hibár, és egyúttal elszúrnak három dolgot?
[előzmény: (66904) CacheFinder, 2013.03.11 20:46:23]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.03.11 20:15:04 (66903)
1) A „hard reset” nálam nem törölte sem a térképeket, sem a nyomvonalakat, sem az útpontokat, sem a saját profiljaimat. De újragenerálta a „Recreational” profilt az alapértelmezett értékeivel és a renndszerbeállításokat is visszalállította az alapértelmezett értkekre (pl. kikapcsolta a GLONASS-t, stb.)
2) Az imént jöttem haza én is erősen lógó orral. A 2.90-es firmware valami eszméletlenül bug-osnak tűnik ezen az új eTrex 30-ason. Egyszerűen gyalázat. Most nem fogom leírni sorban, hogy milyen hibákat tapasztaltam. Elég legyen annyi, hogy útvonaltervezések újraszámításánál 3-szor is lefagyott. Erőst fontolgatom, hogy visszarakom rá a 2.80-ast, letesztelem, és ha azzal se leszek megelégedve, szépen visszaküldöm az üzletbe a kütyüt, és soha többé eTrex-et nem veszek :(
[előzmény: (66902) markusa, 2013.03.11 16:00:43]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.03.11 12:20:32 (66901)
1) Hm, hogyha még a biztonsági mentésben sincs benne a gmapbmap.img, akkor ott valami súlyos hardveres hiba, veszteség történhetet magán a számigépen, vagy nem tudom…

Vagy esetleg: egy alkalommal tapasztaltam olyat, hogy hülyéskedett az eTrex-em belső memóriája (hibás fájlrendszer, végre nem hajtott törlés, olvashatatlan fájl, bla-bla-bal…). Egyszerűen lementettem róla azt, ami kellett, amire valóban szükségem volt, és szépen formáztam a belső mamória partícióját. Ettől persze totál üres lett, de attól még szépen elindult a kütyü, a rendszerfájlok egy részét pedig magától újraírta. Amit pedig nem írt rá újra (pl. a Garmin-ikonocskát, az időzóna-térképet vagy az alaptérképet), mindazt utána szépen visszamásoltam.

2) Nem kell azt a Basecamp-ot annyit kerülgetni :) . Két perc alatt fel lehet telepíteni innen. Aztán majd használod azt, ami jobban tetszik, működik, a BaseCamp-et vagy a MapSource-ot.

3) Ne feledkezz el a „hard reset” lehetőségről sem. Ha nagy a gáz, főleg terepen, és instabil a cucc, ez is bevethető akár. Ez egy speciális bekapcsolás. Egyszerre tartod lenyomva a menu gombot és a joystick-ot, és miközben szakadatlanul lenyomva tartod ezt a két gombot, megnyomod a light gombot is, miközben a másik két gombot egy pillanatra sem engeded el. Ha netán elengeded a művelet közben azt a két első gombot, akkor nem „hard reset”, hanem egy teszt-környezet megnyitása történik.

4) Igen, egyetlen *.gpx fájl tartalmazhat akár több útpontot, több nyomvonalat és több útvonalat is. A BaseCamp-pel (és bizonnyára a MapSorce-szel is) külön *.gpx fájlokba exportálhatod-csoportosíthatod az egyes útvonalakat, pontokat, nyomvonalakat, ha úgy akarod.

5) Ahogy az egyik korábbi kommentemből is kiderült, néhány napja lecseréltem a 20-ast egy 30-asra. Ha valóban megbízol bennem, hogy nem küldök szamárságot, akkor letöltheted az én „kigyomlált” biztonsági másolatomat a belső memóriáról, és az adalékos kártyáról. A „GARMIN” tartalmazza a belső memória backup-ját, a „MAPS” tartalmazza a kártya backup-ját. Tehát nincs bennük semmi felesleges sallang. Minden hiányolható fájl kigyomlálva. Benne van az időzóna-térkép (gmaptz.img) és az alaptérkép (gmapbmap.img) is, amit – ha jól értettem – elvesztettél. Plusz benne van két általam készített profil is, az egyik a hegymászáshoz, a másik az autózáshoz, úgy, ahogy azt én szeretem. Viszont kiszedtem belőle a GarminDevice.xml-t és a system.xml-t, mert a te eTrex 30-odnak értelemszerűen más az azonosítószámja (esetleg a firmware-verziója is), és indításkor automatikusan úgyis létre fogja hozni a megfelelő két fájlt a műszered. Nyilván nincsenek benne az adalékos térképeid, a nyomvonalak, amelyeket meghúztál! Innen töltheted le 14 napon keresztül. Utána törlődik a szerverről.
[előzmény: (66898) markusa, 2013.03.11 09:50:59]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.03.10 12:05:37 (66897)
Jó műszer az eTrex 20, de ha Zolee@-nak mindenképpen iránytű is kell (a soraiból így tűnik), akkor talán fizessen valamivel többet, és vegyen egy 30-ast. Nékem két napja sikerült lecserélnem az eTrex 20-ast (eladtam) egy 30-asra. A 20-as vásárlása előtt hiába mondta a tanácsot a tapasztalt, drága jó Old Eye, hogy kemény, meredek hegyi környezetben jelentős kényelmi tényező a beépített iránytű, végül mégiscsak győzött a pénz-spórlás szempontja, amit aztán nagyon megbántam. A megvásárlás után 10 napon belül minden gond nélkül visszaküldhettem volna (ineterneten vettem), de a városban és a környező, szelídebb hegyekben próbálgatva úgy láttam, nagyon jól megvagyok az iránytű nélkül, hármat lépek, és beáll a jó irányba. De amikor éjnek idején, vak sötétben az Albán-Alpok szikla-gleccserén lépegettem, s mindenfelé, lyukak, szakadékok állták az utamat, mintha csak egy hatalmas sziklaszivacson lépkednék, s úgy próbáltam követni egy meglévő nyomvonalat az iránytű híjján össze-vissza ugráló képernyőn, akkor bizony jól fogott volna a beépített elektromágneses iránytű. Ugyanígy télen, december végén a Szörényi-havasokban, éjjel, sötétben, 2000 m fölött, ködben több napos hátizsákkal megpakolva nem volt kellemes „nekifutni” a süppedő havon az irány beméréséhez. A 30-as drágább, de sokkal kényelemsebb. Bár választottam volna egyből azt, mert most valamelyest ráfizettem a cserére.
[előzmény: (66895) zaya, 2013.03.10 10:03:07]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.03.08 20:29:40 (66888)
[…] Egyébként azt az eleve rajta levő Demo.JNX nevezetű fájlt annakidején egyszerűen kitöröltem. Az Eiffel-torony környékét mutatja, egy nagyon kicsi területet.
[előzmény: (66866) markusa, 2013.03.07 15:02:05]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.03.08 14:36:36 (66885)
- A MapSource-os helyzethez nem szólok hozzá, mert nem használok MapSource-ot. Azokhoz tartozom, akik ezen az oldalon eretnek kisebbségnek számítanak, és az aktívan fejlesztett BaseCamp-et használják, nem pedig egy olyan programot, aminek gyakorlatilag befejeződött a fejlesztése/javítása.
- Számomra értelmezhetetlen az, hogy „három gyári térkép”. Gyári térkép az időzóna-térkép (gmaptz.img), ami sohasem látszik külön térképként, nem választható, nem ki- és bekapcsoható. Másik gyári térkép az alaptérkép (gmapbmap.img). Emez utóbbi már látszik, és be- vagy kikapcsolható a kütyün. Tehát összesen egyetlen „gyári” térkép látható. A másik kettő ráhelyezett, adalékos térkép kell legyen. Két térképet is megvettél az eTrex-szel együtt?
- Ahogy korábban mondtam, a gmaptz.img és a gmapbmap.img maradjon a belső memórián, az eredeti helyén (a „Garmin” mappában.). Az adalékos térképeket helyezném a kártyára, ahogy írtam, a „Garmin” mappába, amit te magad létesítesz a kártyán. Ha nincsenek a kártya „Garmin” nevezetű mappájában, hanem egyszerűen csak a kártyára raktad, akkor a készülék sem látja őket.
- Esetleg egy olyan helyzetet is el tudok képzelni, hogy netán speciálisan kódolt megvett térkép az a másik két rejtélyes térkép. Például a Romániában forgalmazott és egészen jó minőségű Ro.A.D. 2011-es és 2012-es verziója fene erős biztonsági megoldást kapott a feltörés ellen: speciális firmware-rel felvértezett Garmin-készülék látja csak. Elképzelhetőnek tartom, hogy egy ilyen térkép esetében a belső memória partíciójának valamiféle azonosítószáma (UUID) is kitétel lehet a beolvashatósághoz.
- Még szép, hogy a JNX nem olvasható be. Ahhoz, hogy JNX-fájlokat használj, vagy előfizetsz külön a Garmin-nál a BirdsEye szolgáltatásra, vagy megfoltozod a kütyü firmare-jét (részlet itt). Ebben az esetben szépen elveszíted a garanciát. Ez nem nagy gond, ha vissza tudod tenni a kütyüre garanciális meghibásodás után az eredeti firmware-t. De ha úgy romlik el a kütyü, hogy „meg se nyekken”, vagyis nem tudsz feltölteni rá semmit, akkor már baj.
[előzmény: (66866) markusa, 2013.03.07 15:02:05]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.03.06 10:03:05 (66860)
A rendszerfájlokat ne pakold át. Csak az adalékos térképeket (*.IMG), raszteres térképeket (*.KMZ, *.JNX), POI-kat, és az adalékos GPX-fájlokat (útvonalak, útpontok, amelyeket te töltesz fel). A rendszerfájlok, mint pl. „Garmin\system.xml” vagy „Garmin\GarminDevice.xml”, „Garmin\.Position.gpx”, „Garmin\Profiles” (lementett kezelési profilok), „Garmin\Text” (fordítások), „Garmin\ExtData” (speciális fontokat tartalmazó bináris fájlok mappája), „Garmin\gmaptz.img” (időszóna-térkép) stb. maradhatnak a belső memórián.
[előzmény: (66859) markusa, 2013.03.06 09:53:42]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.03.06 08:23:27 (66858)
Így igaz, én is így járok el. Minden feltöltött térkép, útpont, útvonal, érdekes pont a belehelyezett memóriakártyára megy - a megfelelő mappákba. Egyfelől azért, amit te is mondtál (ha netán valamikor baj lesz, akkor csak kiveszem); másfelől azért, mert kímélni igyekszem a beépített, cserélhetetlen tárolót. Arra csak a szerkentyű írja a saját, nem nagy méretű GPX fájljait. (Persze van néhány típus, ahol mindez nem megoldható, mert nincs memóriakártya-foglalat.)
[előzmény: (66857) Gubirobi, 2013.03.06 06:16:16]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.03.05 23:22:12 (66856)
[…] Egyébként a garmin-os MapInstall nevezetű programocskával én sohasem direktben az eTrex tárolóira írok, mivel az eTrex régimódi USB 1.1 protokollja miatt az idegesítően lassú. A TruCrypt nevű programmal létrehozok egy virtuális partíciót (partíció-fájlt), és úgy állítom be a TrueCrpyt-et, hogy „mount volumes as removable media” (tehát kezelje a virtuális partíciót úgy, mintha az egy USB-tároló lenne). Majd ezen a csatlakoztatott virtuális partíción létrehozok egy „Garmin” nevezetű mappát, és attól kezdve, azt úgy látja/kezeli a BaseCamp és a MapInstall, mintha valamely garminos kütyü része lenne. Arra írok, mert ugyanolyan gyors, mintha a merevlemezre írnák. Onnan másolom át a kész végtermékeket az eTrex-re.
[előzmény: (66854) markusa, 2013.03.05 22:25:11]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.03.05 23:11:50 (66855)
1) A gép beépített memóriáján (1,8 GB) alapból ott van:
a) egy időzóna-térkép (gmaptz.img), amelyet sohasem látsz külön, de amely nélkül a londoni időt látnád Magyarországon is;
b) az alaptérkép (gmapbmap.img), amely eléggé szegényes, de jó arra, lekicsinyítve jó látható legyen mondjuk egy kontinensnyi terület;
c) plusz egyéb térképek, amelyeket te telepítesz fel rá.
2) A gépbe tetszőlegesen belehelyezett memóriakártyáról akkor fog látszani a rámásolt térkép, ha készítesz az adott memóriakártyán egy Garmin nevezetű mappát, és abba helyezed az *.img kiterjesztésű térképe(ke)t.
3) A *.kmz kiterjesztésű raszteres térképek a „Garmin\CustomMaps” almappába helyezendőek.
4) A JNX-folt alkalmazása esetén a *.jnx kiterjesztésű raszteres térképek a „Garmin\BirdsEye” almappába helyezendőek.
5) A feltöltendő GPS-adatok (útpontok, útvonalak) a „Garmin\GPX” almappába helyezendőek.
6) A feltöltendő POI-k (hasznos helyek, érdekes pontok) a „Garmin\POI” almappába helyezendőek.
7) A feltöltendő képek, amelyeket az eTrex képnézőjével lehet nézegetni, a „Garmin\Photos” almappába helyezendőek. (Ide fontos tájékozódási támpontokat jelentő objektumok, tájrészletek fényképeit szoktam felrakni.)
[előzmény: (66854) markusa, 2013.03.05 22:25:11]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.03.04 09:10:57 (66837)
A Total Commander-rel alig van valami tapasztalatom. Nagyon sokáig nem volt teljes körű 64 bites támogatása, így hát valahogy kimaradt a használt programjaim köréből. Az első, lényeges különbség az, hogy a Total Commander fizetős szoftver, a FreeFileSync pedig ingyenes. Egyszer próbálgattam ki valaki más gépén valamikor a Total Commamnder Sync funkcióját, de emlékszem, hogy a FreeFileSync barátságosabbnak és jobban konfigurálhatónak tűnt. Egyik korábbi kommentben minden fontos szolgáltatását felsoroltam a FreeFileSync-nek. Aki Total Commmander-t használ, keressen rá a felsorolt funkciókra, elérhetők-e mindannyian a TC-ben (pl. zárolt fájlok másolása, szimbolikus linkek kezelésének beállítása, verziókövetés, jogosultság-másolás stb.). Amire a FreeFileSync nem jó, az a sajátosabb backup-feladatok, mint például távoli irányítás, automatizálás, ftp-s használat. Ezekre vannak bonyolultabb programok, mint pl. a SyncBackPro.
[előzmény: (66836) Dzsó.bácsi, 2013.03.04 08:28:17]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.03.03 23:47:27 (66835)
0) Igen, érdemes Gubirobi tanácsa alapján egy biztonsági mentést készíteni! Aztán utána szabad a pálya… Én még formáztam is a belső memóriát (fat32 fájlrendszer) pusztán perverz kíváncsiságból :D , mert hallottam, hogy a formázástól bizonyos Oregonok meghaltak, és érdekelt, hogy vajon az új eTrex-szel is megtörténik. Semmi baja nem történt.
1) Hmmm, SOHA, ismétlem, SOHA nem tapasztaltam olyat, hogy ne használhatnék akárhány ráhelyezett térképet. Sőt inkább az zavaró, hogy minden új, rárakott térképet automatikusan bekapcsol, azaz egyszerre láttatja őket, egyiket a másik „alatt” a nekik megfelelő láthatósági elsőbbség sorrendjének megfelelően rétegezve. Nékem kell kikapcsolnom azt, amire épp nincs szükségem. Valami nagyon nem stimmelt a használatban a gépeden, VAGY esetleg valamelyik térkép nincs megvéve/dekódolva.
2) Ne feledkezz meg a JNX-folt lehetőségéről. Mondjuk itt tudni kell azt, hogy a megfoltozott firmware-rel visszaküldött cuccra nincs garancia-szolgáltatás(!), de bármikor visszarakható az eredeti, meg nem foltozott firmware. Tehát egyedül az az eset képez veszélytényezőt, amikor a kütyü úgy hibásodik meg hirtelen, hogy meg se nyikkan, és nem tudod visszatenni rá az eredeti firmware-t. ITT olvashatsz a módszerről részletesebben: a 66686.-tól a 66696. hozzászólásig. A saját kis kütyümre tegnap foltoztam meg a 2.90-es firmware-t, és ez is működik.
[előzmény: (66833) markusa, 2013.03.03 21:59:42]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.03.03 18:25:41 (66830)
Kíváncsi vagyok, mit fognak mondani az Oregon 600-asról a túrázó-hegymászó emberek. Első olvasásra-ránézésre kényes, okostelefonokra emlékeztető szerkentyűnek tűnik. Vajon miként fog viselkedni az újféle érintőképernyője esőben, havazásban, kesztyűvel stb.
[előzmény: (66824) diego, 2013.03.03 13:50:16]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.03.03 09:27:24 (66819)
Részletek arról, hogy miket tud:
1) Összehasonlítás fájl dátuma és mérete alapján (ez a gyors, és az esetek többségében elégséges);
2) Összehasonlítás fájl tartalma alapján (ez jó lassú, hisz hash-ellenőrzést végez a fájlok teljes bináris tartalmán, de nyilván atombiztos).
3) A szimbolikus linkeknél lehetőség van: a kizárásukra (hogy elkerüld a végtelen körforgások esetleges veszélyét), a közvetlenekre való korlátozásukra, vagy a követésükre.
4) Szinkronizálási módozatok:
a) Kétirányú szinkronizálás
b) Tükrözés (balról jobbra)
c) Frissítés (balról jobbra)
d) Egyedi szabályrendszer, amit te magad állítasz fel.
5) Hibakezelés:
a) hibaüzenet kihagyása
b) hibaüzenet párbeszédablakban való megjelenítése a további megoldás kiválasztására.
6) Törlések kezelése:
a) állandó törlés
b) törlés lomtárba
c) verziókövetéses ál-törlés.
7) Hibamentes féjlmásolás (ideiglenes fájl bevetése segítségével).
8) Megosztott/zárolt fájlok másolása VSS segítségével (ehhez admin-jog szükséges).
9) NTFS jogosultságokat is másolhatsz (Windows alatt; Linux alatt unix-os jogosultságokat).
10) Fájlok szűrése (ami nagyon hasznos kivételek meghatározására).
[előzmény: (66818) adalbert1977, 2013.03.03 09:07:56]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.03.03 09:07:56 (66818)
Ajánlok egy kiváló programot az adatok máshova mentésére és a periodikus szinkronizálásra: FreeFileSync: http://freefilesync.sourceforge.net/ .
[előzmény: (66813) Juju, 2013.03.02 18:59:43]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.03.03 08:55:30 (66817)
– Nékem eTrex 20-asom van (= eTrex 30 mínusz elektromágneses iránytű, mínusz barométer, mínusz wireless cucc készülék közötti adatátvitelhez és szenzorokhoz). Amire tudok, válaszolok.
– Először is nézd meg, hogy a bekalibrált iránytű meddig tartja meg a helyes iránymutatás képességét. Ezzel kapcsolatosan ugyanis töménytelen mennyiségű panasz érkezett, hogy nagyon hamar elveszíti a pontosságát. Aztán nézd meg, milyen firmware van a cuccon (Setup –> About; én az angol kezelőfelületet használom, mert a magyar fordítás olyan irtó béna). Ha 2.80-as a firmware, akkor frissítsd 2.90-re, hadd lám, úgy is vacakol-e az iránytű. Merthogy állítólag azzal javult a működése. A 2.90 tegnapelőtt jelent meg. Linkek hozzá:
1) http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=5553 (online telepítő cucc);
2) http://www8.garmin.com/software/eTrex20_30_Webupdater__290.gcd (maga a firmware fájl, amit át kell nevezni GUPDATE.GCD-re, feltölteni a Garmin mappába a kütyün, újraindítás, és megy a frissítés).
[előzmény: (66816) fehérkút, 2013.03.03 06:59:11]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.03.01 00:23:13 (66808)
Megjelent a Garmin eTrex 30-hoz / 20-hoz az új firmware, a 2.90-es. Több mint fél éve óta, kb. 8 hónap óta ez az első frissítés. Állítólag javulnia kell vele az elektromágneses iránytű viselkedésének a 30-as alatt. Én nem tudom ezt visszaigazolni, mert 20-asom van, de a 30-asok kezelői megírhatják, hogy mit tapasztalnak.

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.02.19 08:21:01 (66715)
Valószínűleg félreértettelek, mert ezek szerint az eTrex 20 (ami nekem van) ez másképp működik. Nálam is a legújabb firmware volt fenn (a 2.80-as). Nem kellett semmilyen downgrade-t csinálnom ahhoz, hogy feltegyem a foltozottat. Elég volt feltennem a foltkészítő által készített gupdate.gcd a kütyű memóriájába, amelyen nem volt semmiféle gupdate-s fájl. Valószínűleg másképp működnek az újabb eTrex-ek és a Colorado-k (generációs eltérés is van). (Készítek egy kalauzt a foltozástó el egészen a komplex többszintű-és-többvolumenű JNX-eek készítéséig. csak legyen rá egy kis időm.)
[előzmény: (66714) majormezei, 2013.02.19 06:55:10]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.02.18 21:22:48 (66712)
Örülök :) . Van a foltozó programban egy olyan lehetőség, hogy "Adjust firmware version number by". Az segíthet abban, hogy az említett verziószám-helyzetet kezelni lehessen. De te már úgyis megoldottad. Azoknak érdekes ez, akik ezután belebotlanak olyan helyzetbe.
[előzmény: (66705) majormezei, 2013.02.18 16:35:36]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.02.18 12:59:27 (66704)
Szívesen :)) A te Colorado készülékeden valószínűleg gyorsabban, szebben fognak menni a JNX térképek, mint az én eTrex 20-asomon. Az erősebb processzorral és nagyobb kiejlzővel felszerelt garminokon megy a legkényelmesebben.
[előzmény: (66700) majormezei, 2013.02.18 06:56:37]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.02.17 14:56:06 (66696)
Hmmm, kipróbáltam a Colorado legújabbként ismert firmware-jével, és nálam bizony működik a foltozás művelete. A megfoltozott firmware-t nyilván nem tudom kipróbálni, mert nincs Colorado-m.

A következőt tettem:
1) Letöltöttem a Colorado legújabbként ismert firmware-jét innen:
http://www.garmin.com/software/Colorado_WebUpdater__370.gcd
(Ez mindeképp a jó fájl, mert ahogy a link címéből is látható, magának a Garmin-nak a site-járól van szó. Tehát a "legtisztább forrás".)
2) Letöltöttem a foltozó cuccot innen
3) Kibontottam a foltozó cucc archívumát (*.zip fájl).
4) Gondoskodtam arról, hogy a megfoltozandó firmware NE legyen ugyanabban a mappában, mint a foltozó program, mert különben a programocska egy I/O hibával elszáll.
5) A foltozás sikeres volt, és létrejött az új *.gcd fájl a "_Patched" végződéssel kiegészítve.
6) Gondolom a Colorado alatt is majd azt kell tenni vele, hogy a "_Patched" végződésű fájlt átnevezd GUPDATE.GCD névre, feltöltöd az eszközre, és az újraindításakor frissül.
Esetleg elküldhetem neked az eredeti és a foltozott gcd fájlokat. De szerintem neked is boldogulnod kellene vele. Netán a gépeden lévő Windows-ban lenne valami hiba, ami miatt a foltozó program elbukik? Szóval elküldöm, csak szólj, ha tényleg szükséges.
[előzmény: (66695) majormezei, 2013.02.17 13:27:41]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.02.16 22:54:19 (66692)
A KMZ-vel szemben a JNX egy másik nagy előnye az, hogy míg a KMZ egyetlen szintet tud, addig a JNX-ben akár 5 darab zoom-szint is használható. Tehát mondjuk van egy hegységről egy nagy felbontású 1:25000-es szkennelt térképed. Ez remekül mutatja a részleteket, de készülék kicsi kijelzőjén lekicsinyítve eléggé használhatatlan. Semmi baj. Ugyanarról a térségről egy kisebb felbontású térképet is beépítesz ugyanabba a JNX-be más zoom-szintbe, hogy átfogó képed is legyen a vidékről. Egy másik részletesebb szintre légitérképet raksz. És így tovább. Mindez egyetlen JNX-állomány használata közben követheti egymást, ahogy nagyítsz-kicsinyítesz, ha így építed fel a JNX-et a SAS.Planet program segítségével,méghozzá könnyen. (De ahogy mondtam, használni kell a Global Mapper-es cache-másolgatás metódusát a SAS.Planet-be.)
[előzmény: (66673) csengeriz, 2013.02.14 19:16:30]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.02.16 18:45:32 (66691)
Nagyon szívesen. A kommentem nagyon rövid, tömör volt. A világosabb részletekre vonastkozó kérdésekre is szívesen válaszolok. Meg tudom erősíteni, hogy a lassú GPS-ként számon tartott eTrex 20-asomon SAS.Planet-tel (és SAS.Planet - Global Mapper párossal) készített több-volumenű óriás JNX-eket (multi-volume JNX maps) is használtam, jó eredménnyel.
[előzmény: (66688) Zahy, 2013.02.16 08:50:10]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.02.16 18:42:15 (66690)
- A "folt"-hoz vezető link elérhető itt.
[The patcher can be downloaded here (latest version is 2.13, released on 2012/10/13)]
- A jelen pillanatban támogatott firmware-ek listája itt.
- Változások listája itt.
[előzmény: (66689) majormezei, 2013.02.16 11:31:41]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.02.15 20:30:22 (66687)
[…] Kiegészítés: SAS.Planet-ből a Nightly Build-eket telepítsd, mert a stabil kiadások nagyon ritkák, és elmaradottak. Tehát ezt: http://www.sasgis.ru/programs/sasplanet/nightly.php
[előzmény: (66686) adalbert1977, 2013.02.15 20:27:38]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.02.15 20:27:38 (66686)
1) Használj KMZ helyett JNX-et. Van egy Garmin firmware-ekre alkalmazható folt (patch), amely lehetővé teszi azt, hogy nagy méretű JNX raszter-térképeket használj. Jóval nagyobbakat, mint a KMZ, és még gyorsabban is működnek valamivel. JNX-be konvertál a lejjebb említett Global Mapper (a 14-es verziótól felfele). Namármost a JNX-nek is van egy korlátja, amely azonban sokkal-sokkal-sokkal feljebb van, mint a Garmin-nal használható KMZ-ké. Ekkor jön képbe a SAS.Planet nevezetű csodaprogram, amely amellett, hogy a legjobb online térkép-mentő, amellett a legjobb JNX-konverter is, mivel lehetővé teszi az említett (egyébként igen magas korlát) meghaladását. Amikor észleli a korlát meghaladását, akkor automatikusan multi-volume JNX-eket készít. Kipróbáltam, és működnek az így készült multi-volume JNX-ek is.
2) Namármost adódik a nagy kérdés, hogy multi-volume JNX szükségessége esetén hogyan olvasd be a SAS.Planet-be a raszteres térképet, amennyiben az nem Google, Bing vagy más hasonló online térkép vagy légifotó, hanem mondjuk egy óriási szkennelt állomány. A megoldás is megvan. Beolvasod Global Mapper-be, majd onnan exportálod web-es állományba, egész pontosan Goolge Maps-es web-es állományba. Majd a SAS.Planet-et beállítod, hogy a Google Maps cache-jét Global Mapper formátumban kezelje. Ezután a SAS.Planet-et átállítod tisztán offline módra. Majd törlöd a szóban forgó cache mappáját, és bemásolod oda a csempéket, amit a Global Mapper web-es exportjával nyertél. Lám, a SAS.Planet ekkor szépen beolvassa azt, és onnan már exportálhatsz is multi-volume JNX-be. De mondom, hogy a JNX esetén efféle multi-volume-ra csak szörnyen nagy térkép esetén lesz szükséged. És persze az egésznek alapfeltétele az említett JNX-patch.
[előzmény: (66673) csengeriz, 2013.02.14 19:16:30]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.02.07 16:27:19 (66613)
Így igaz, de azért egy micro 4/3-os MILC lencséi kisebbek, mint mondjuk egy FullFrame DSLR-e.
[előzmény: (66610) perRetZ, 2013.02.07 06:07:17]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.02.06 20:21:45 (66602)
diego : „Nem véletlenül akkora egy tükrös gép”
Igen, sok helyet foglal a tükör és az érzékelő méretének megfelelő objektívek is tetemesek. De most már itt vannak a MILC-ek – tükör nélküli, cserélhető objektíves, nagy érzékelőjű fényképezőgépek: jelentősen kisebbek tudnak lenni, mint egy DSLR.
[előzmény: (66584) diego, 2013.02.06 16:15:41]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.02.06 09:03:02 (66567)
Sajnos, hogy ez nálam tabu. Nagyon bánnám, ha a tájképek nem szélesebb dinamikájó RAW-ban készülnének. Erről nem tudok lemondani.
[előzmény: (66565) majormezei, 2013.02.06 08:23:44]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.02.06 09:01:37 (66566)
Viszek is fényképezőgépet (mégpedig egy súlyosabb fajtát), valamint elemlámpát (hisz főleg télen és ősszel sok a sötétben túrázás) további elemekkel. És amikor újabban kihagytam az állványt, mindig megbántam, mert néhány jó kép készülhetett volna vele. A napelemes töltő elgondolkodtató, de félek, nehogy ne töltsön rendesen.

Visszatérve a témára, tényleg hasznos lenne, ha azok a személyek, akik Oregon-t használnak, egészen precíz méréseket végeznének, mennyi ideig működik a kütyü különféle használati módokban. Bryan beszámolója a ~20 órás működésről (takarékos, visszafogott használat esetén) erőst meglepett. Eddig még senkitől se hallottam ilyet. A gyári 16 óráról is úgy írnak általában, mint egy nagyon nehezen elérhető fogyasztásról. Inkább 10-8 órákat mondanak. Akkor most vagy az van, hogy a legtöbb tulajdonos „nem tudja használni”, és ha kell, ha nem, bekapcsolja a háttérfényt, és akkor is térképet rajzoltat vele, amikor rá se néz, vagy nem tudom…
[előzmény: (66563) olahtamas, 2013.02.06 08:04:57]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.02.05 23:15:22 (66560)
Egy GPS egységbe két darab aksit kell beletenni. Tehát ha igaz az, hogy egy Oregon egy napig bírja egy szettel, és 10 napos a túra, akkor 2x10x30g= 600 g. Abban tévedtem, hogy azt ismét megszoroztam kettővel. Namármost kicsi zsák esetén, amikor mondjuk csak 8 kilót cipel az ember, +600 g meg se kottyan. De egy bizonyos kritikus érték fölött (nálam ez kb. 15 kiló) a +600 g már nagyon számít; minden kis plusz súly érzékenyen érint. Persze tudni kell rólam, hogy férfi létemre az átlagnál könnyebb ember vagyok, ami kicsi hátizsákos túrákon nagyon nagy előny, de nagy hátizsákos hosszú expedíciókon, amikor teveként meg vagyok pakolva, már komoly hátrány a súlyosabb testtömegű személyekhez képest. (Nem mindegy, hogy egy 55-60 kilós személy cipel 20 kilót vagy egy 80-90 kilós ember.)
[előzmény: (66554) majormezei, 2013.02.05 19:49:28]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.02.05 19:09:57 (66550)
Takarékosan használva 2x10 óra? Hmmm, ez hihetetlenül jól hangzik.
[előzmény: (66548) Bryan, 2013.02.05 18:54:51]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.02.05 19:06:26 (66549)
Éjszakai mászkáláskor így is úgy is a fejemen van a fejlámpa, amelynek fényénél az eTrex kijelzője majdnem olyan jól látszik, mint erős napfényben. Ezért alkony után sem használok háttér-megvilágítást, hanem legfeljebb szürkületkor :)
[előzmény: (66545) jekaeff, 2013.02.05 18:16:52]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.02.05 17:33:03 (66543)
Egy AA-s akksi (nem szárazelem; az akksik általában súlyosabbak) 26-28 g szokott lenni. Legyen a csomagoldódobozaikat is beleszámítva mondjuk 30 g. 20x30 = 600 g, vagyis több mint fél kiló! DE ahogy mondták, egy Oregon nem biztos, hogy kihúz 2 napot egy szettel. Inkább csak egyet. Tehát tessék megszorozni 2-vel: 1200 g (1,2 kiló). Kinek hiányzik egy 16-20 kilós zsákba?
[előzmény: (66540) majormezei, 2013.02.05 17:04:39]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.02.05 17:23:48 (66542)
Amikor 8-10 napos élelem + ruházat + hálózsák + sátor + esőköpeny + fényképezőgép + elemlámpa + benzinfőző + benzin + napi (napszaki) tartalékvíz (+ télen vagy ősszel termosz) + egy-két edényke a főzéshez mind-mind ott figyel a hátizsákban, a háton, akkor korántsem mindegy, hogy kétszer annyi akksit kell vinni vagy sem mindössze a GPS kedvéért. Oda jutottam, hogy amikor hideg idő várható (későősz, tél), a konzerveket is kibontom otthon, és csak a hasznos tartalmukat viszem zacskókba csomagolva, fémdoboz és felesleges víz nélkül.
[előzmény: (66540) majormezei, 2013.02.05 17:04:39]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.02.05 16:58:57 (66539)
Igen, nem mindegy, hogy mennyire régi és viseltes az akksi, még akkor sem, ha a híres eneloop-ról beszélünk. Volt olyan, hogy jó sok éves fehér eneloop-pal csak 18 órát ment az eTrex-em, egyéves fehér eneloop-la 27 órát, míg egy új (és néhányszor lemerített) Imedion-nal 32 órát.
[előzmény: (66537) magpet, 2013.02.05 16:46:16]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.02.05 16:49:38 (66538)
Így van. Egy túrára, vagy akár egy néhány napos hegyi tartózkodásra elmegy. De hosszabb utakon – pl. Jézer-Fogaras egyesített gerinctúra, vagy bolyongás az Albán-Alpokban és más hasonlók – nem mindegy hogy mennyi pótakkumulátort cipel az ember az amúgy is megpakolt hátizsákjában 8-10 napra.
[előzmény: (66535) magpet, 2013.02.05 16:15:59]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.02.05 11:18:26 (66533)
Oregon vs Dakota vs eTrex. Az Oregon nagyon jó, amikor térképek nézegetéséről van szó, de zabálja az áramot. Nagyszerű olyan geoládázóknak, akik egy napos utakra mennek. Komoly hegyi túrákon azonban kellemetlen lehet az, hogy rengeteg pótelemet kell hozzá vinni a horribilis fogyasztás miatt.
[előzmény: (66526) Bojsza család, 2013.02.04 13:08:32]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.01.30 10:21:23 (66491)
Újabban meglepően jó tapasztalataim vannak a Maha Powerex Imedion 2400mAh akkumulátorokkal. Az eTrex 20-asom az imént 32 óra 25 percet(!) működött két ilyen akkumulátorral a megszokott takarékos használat mellett (háttérfény kikapcsolva, hisz eTrex-nél nem is kell, annyira jó a transzflektív kijelző; térkép nézegetése, nagyítása, mozgatása csak akkor, amikor valóban szükséges, és ezen kívül a fedélzeti számítógép megjelenítése a kijelzőn). De le kellett menjen néhány lemerítési-újratöltési ciklus ehhez a teljesítményhez, vagyis vadonatújan nem bírta annyit. Ez a performancia egyértelműen nagyobb a fehér eneloop-jaimnál. De kérdés persze, hogy az Imedion mennyire lesz tartós.
[előzmény: (65818) Mr Zerge, 2012.12.04 22:20:56]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.01.26 12:06:50 (66451)
1) Az OMP (http://openmaps.eu/) nem foglalja magába a tuhu-t?
2) Miért szerepel az http://openmaps.eu/ nyitóképén Bulgária területe a térképen belül, ha valójában nincs benne?
[előzmény: (66225) halaszkiraly, 2013.01.06 15:04:08]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.01.26 09:45:38 (66442)
»Sziasztok. eTtrex 20 készülékkel szemezek. Ha van valakinek gyakorlati tapasztalata, azt szívesen venném. Köszönöm«
1) Töprengések és félelmek között vettem egy ilyen készüléket, mert nagyon sok helyen azt írják, hogy használhatatlanul lassú a (kis áramfogyasztást lehetővé tévő) gyengécske processzora miatt. Nos, nem épp annyira lassú. Itt nézhető egy rettenetes videó arról, hogy milyen lassan kezeli a raszteres „custom map” térképeket: http://youtu.be/okI77xXgQYw . Hát, fogalmam nincs, hogyan sikerült azt a csigalassú sebességet összehozni a videón, mert legalábbis nálam sokkal gyorsabb, pedig hatalmas nagy raszteres (jnx) állományokkal gyötörtem (a firmware megfelelő patch-elése után a korlátlan jnx-kezelés érdekében). Vektoros térképekkel egész elfogadható a sebessége; raszteres térképállományokkal (jnx) kell egy kicsit várni, amíg tölt, de távolról sem olyan sokat, mint azon a youtube-videón, és gyalogtúrán ez a várakoztatás egyáltalán nem vészes. Tehát túrázásra bőven jó. Biciklin már lehet, hogy kissé idegesítő a tempója. Ami valóban meglepően és kényelmetlenül lassú, az a POI-keresés (nagy térképek esetén) és az útvonaltervezés (routing).
2) A kijelzője hihetetlenül jó. Napfényben és árnyákban háttérfény nélkül is jól látható. Ha éjjeli órákba nyúlik a túra, akkor pedig a fejlámpa fényénél is kiválóan látszik háttérmegvilágítás nélkül.
3) Így használva (háttérmegvilágítás nélkül) nagyon jó üzemidőket kaptam jó minőségű aksikkal: 20-25-27(!) órát.
4) Nem lehet kikapcsolni a kiejlzőjét úgy, mint a Dakotájét. Amikor zsebbe helyezem, fedélzeti számítógépre váltok a kijelzőjén, mivel olyankor a joystick nem aktív, vagyis a véletlenszerű nyomkodás nem okoz semmit, és mivelhogy nem fogyaszt olyan sokat, mintha térképet rajzolna.
5) Most nem ezt venném meg, hanem egy olyan modellt, amelyen elektromágneses iránytű is van, és jól működik. Amikor megvásároltam, egy ideig csak városban és enyhébb erdei túrákon használtam, olyan helyeken, ahol nem túl zaklatott a terep. Ilyen körülmények között 2-3-4 lépés után szépen veszi az irányt, működik a GPS-iránytű, beáll a térkép a jó irányba. Így hát nem is küldtem vissza a net-es üzletnek, amíg lehetett. A hidegzuhany utána jött. Vad hegyekben (Albán-alpok), ahol sziklás, zaklatott a terep, nagyon hiányzott az elektromágneses iránytű, főleg ha meredek is volt a terep. Hasonlóképpen télen, amikor az iránymérő „nekifutás” nyomtaposást jelent nagy havon. Egyesek azt mondják, használj mellette hagyományos iránytűt. Ugyan már! Amikor sietsz, az túl macerás: térkép átállítása a menüben stabil északra (mert különben össze-vissza ugrándozik egy helyben állva), iránytű előszedése valamelyik zsebből, összemérés stb. Egész szertartás. Szóval most iránytűset vennék. De úgy olvasni, hogy az eTrex 30-as elektromágneses iránytűje rosszul működik. Állandóan kalibrálni kell. Állítólag a Dakota 20 vagy a GPSMAP 62s iránytűje sokkal stabilabban működik. Úgy tűnik firmware-hiba okozza ezt a bajt az eTrex 30-ban, és a Garmin állítólag dolgozik a javításán.
6) A GLONASS valóban segít. Érdemes bekapcsolni. Nem egyszerű marketing-duma.
[előzmény: (65872) nbokan, 2012.12.11 07:58:35]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.01.09 21:28:51 (66283)
Köszi a hozzászólásokat. Érdekes téma. A wikipedia vonatkozó cikke alapján un. „stuck pixel” lehet. Most pl. ismét alig látszik, máskor meg nagyon erősen, illetve néha egyáltalán nem.
[előzmény: (66280) yoggi, 2013.01.09 21:01:26]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.01.09 20:46:31 (66279)
Sziasztok! Az eTrex-emen megjelent valami, amely erőst „halott pixelnek” tűnik. Egy fehéres pontocska, amely csak akkor látszik, ha bekapcsolom a háttér-megvilágítást, és ha sötét, fekete a háttér. Íme egy fénykép róla (a napocska mellett látszik):

Namármost az a fura, hogy néha, ritkán eltűnik egy időre. Pl. egyszer több, mint két napig nem látszott egyáltalán. Aztán ismét megjelent, és általában látszik. Hogy van ez? Akkor tényleg „halott pixel” vagy micsoda?

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2012.12.22 01:03:54 (66050)
Rossz hírek a GOLNASS-ról: http://nol.hu/kulfold/bajban_az_orosz_gps :(

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók