turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, Kolesár hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvass: Wiki
Szerkesztést támogató audit processzek itt

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 3161 db hozzászólás

Lapozás: előző | ... | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | ... | következő


Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.26 15:08:11 (11409)
Nem. 14:00-kor ránézett a gép, látta hogy nincs változás, beállította az időt. Ha erre az időbélyegre ráhúzod az egeret és megvárod a tooltipet, akkor láthatod, hogy mikor volt az utolsó tényleges raszterkép-feltöltés.
[előzmény: (11408) johann g (Lud), 2007.03.26 14:39:07]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.23 14:02:36 (11385)
Adtam jogot a letöltésre.
[előzmény: (11384) kvte, 2007.03.23 13:53:58]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.23 12:09:33 (11383)
Javasolhatom, hogy magad rajzold meg a környéket? Láttam a bemutatkozó oldalon, hogy térinformatikus mérnök vagy.
[előzmény: (11382) kvte, 2007.03.23 11:51:58]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.22 13:14:40 (11359)
Szemfüles vagy, valóban ott van a teljes dátum, de a datelocked a letöltés elején tárolódik, a fejléc meg a végén kerül rá, tehát a kettő között másodpercek telnek el. Mindenesetre most betömtem ezt a potenciális biztonsági rést, levettem a fejlécből a másodpercet.

Egyúttal beépítettem feltöltéskori ellenőrzést a kanyarodási tiltások illeszkedésére, ilyen hibaüzeneteket ad, ha nincs jól illesztve bármelyik pontja, a node-ok 0-tól számozódnak.

Hibásan illesztett kanyarodási tiltás: id=79878, node=0, koordináta=47.606688,18.499009
[előzmény: (11358) tibbi, 2007.03.22 12:59:46]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.22 12:45:48 (11357)
Nem, mert a másodperc nincs kint a weboldalon, szándékosan. Pontosabban 1:60 eséllyel találhatod el ;-)
[előzmény: (11356) tibbi, 2007.03.22 12:19:55]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.22 11:36:33 (11355)
A berajzolás nem csak belemásolást jelent, hanem a végeken illesztést is, ami macerás, főleg ha sok volt a változtatás. Egy sort kell csak átmásolni az egyikből a másikba és kész.
[előzmény: (11353) Andreas, 2007.03.22 09:28:46]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.22 07:14:41 (11351)
"Netovább!" mondta Csipike és törölhetővé tette a poikat weben is. Mindjárt rendeztem is a börzsönyi Szent Orbán duplázását is hibás koordinátáit.
[előzmény: (11348) lelcache, 2007.03.22 01:10:08]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.22 06:58:29 (11350)
"Vonal végét jelöltem egy zsákutcával, de igazából nem az." - lehet, hogy félreértem, de csak olyat jelölj zsákutcával, ami tényleg végpont a gráfban, tehát oda csak egyetlen úton lehet eljutni és semmilyen ösvény se vezet tovább.

Sajnos a GPS-ek és a térinformatikai programok többsége csak polyline-t ismer, ezért a mapeditben se lenne sok értelme íveket használni.

Feltöltöttem, felment szépen.
[előzmény: (11340) scele, 2007.03.21 19:51:37]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.22 06:50:13 (11349)
NEHOGY! Az utcanevek kapcsoló csak azért került ki, mert ugyan benne volt igen régóta a programban, csak Peter68 érdeklődött felőle és az egységesség kedvéért kiraktam. Ez teszi bele a label elejébe az utcanevet, ahogy a Garmin kimeneten is van. Elég csúnya lenne, ha így letöltött fájlt visszatöltenél, ezért most be is építettem védelmet, hogy zárolással együtt nem engedi letölteni.

Ha megvan még a másodszorra letöltött fájl, abban kell lennie Datelocked mezőnek, mégpedig pont a megkövetelt zárolási dátummal, másold át a régebbibe. Ha nincs, megmondom a pontos időpontot.
[előzmény: (11344) tibbi, 2007.03.21 22:32:53]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.20 19:32:31 (11328)
Fent van a Balaton máris, 21 perc volt, pedig nem kicsi. Kerek órákban indul.
[előzmény: (11324) tibbi, 2007.03.20 18:58:50]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.20 19:24:56 (11326)
Az egyirányúság valószínűleg bug. A felületek nem törlődnek maguktól, Del=1-et kell beleírni.
[előzmény: (11325) sprok, 2007.03.20 19:22:23]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.20 18:46:25 (11323)
Épphogy elindult a napi térképfrissítés, máris átgondoltam és megvalósítottam ennél is sűrűbbet. Az elve hasonló a Garminhoz, tehát csak a tájegység változása esetén gyártja le, csakhogy itt nem elég egy-egy tájegységet frissíteni, mert a határok nem esnek egybe a téglalap alakú képfájlok határaival.

Azt tervezem, hogy a gép folyamatosan frissíti majd a raszteres térképet, így a délben feltöltött változtatás már délutánra megjelenhet a weboldalon. Pedig ez még mindig a PIII 866, amúgy erőforrásigényben ez sem több, mint a napi frissítés, akkor több, ha egy tájegység naponta többször is változik, viszont akár kevesebb dolga is lehet, mint a napi teljesnél, ha egy tájegység nem változik meg egy egész napon át, bár ez utóbbi eset szerencsére egyre ritkább.

Konkrét mérési eredmény: reggel óta 8 tájegység változott meg, (bakony, budai, bukk, mecsek, pilis, velencei, vertes, zemplen), ezeket a gép a teljes 27 tájegység esetén igényelt 4 óra helyett 1 óra alatt raszterizálta (ami területarányos, ha figyelembe vesszük a határokon túlnyúló téglalapokat) és a többi feldolgozás is arányosan gyorsabban ment, összességében bő másfél óra alatt végzett.
[előzmény: (11302) Kolesár, 2007.03.20 08:05:11]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.20 18:31:04 (11320)
De, felülírná. Ha megvan neked letöltve, akkor a három eredetit zippeld össze, és úgy töltsd fel a Karancs-Medveshez, az az elsődleges. Ha nincs letöltve, akkor a két felét tedd a zipbe.
[előzmény: (11319) felazso, 2007.03.20 18:28:34]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.20 18:10:10 (11318)
Feltöltöttem Felazso nevében, egyelőre zárt fájlként, mert erre tőle nem kértem beleegyezést, pont nem voltam itt, amikor a GPS-t hozta.
[előzmény: (11317) kepenu, 2007.03.20 17:16:02]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.20 16:51:46 (11316)
Fel tudom tölteni az egyik tracket a háromból, mert visszakaptam a GPS-ben.
[előzmény: (11313) kepenu, 2007.03.20 14:15:12]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.20 09:22:21 (11305)
Kész.
[előzmény: (11304) sprok, 2007.03.20 08:29:35]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.20 08:05:11 (11302)
Bevált az automatizmus, ma reggelre már csak áram és internetkapcsolat kellett a gépnek, legyűrt mindent magától. Most is 5 órán belül végzett, így van ideje egyéb háttérmunkára (amelyek ezt a környezetet igénylik), nekiállhatunk a Russa és Magellan térképek automatizálásának is.
[előzmény: (11286) Kolesár, 2007.03.19 16:19:15]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.20 07:56:31 (11301)
GCszlp felé egy kereszteződést sejtek N47.389183° E18.731282° koordinátán, meg is szakítottad itt a vonalat, változtak az út paraméterei is. Itt jelöld be (ha emlékszel rá), hogy merre megy még út tovább, erre a 0x19 Time-zone típust használd.

A vonal végén is jelöld, hogy van-e folytatása, vagy teljesen zsákutca, előző esetben Time-zone, utóübbi esetben Zsakutca=2 paraméterrel.

Amin oda-vissza mentél, az nyugodtan lehetne Track=2. GCszlp-nél egy másik track is volt, azt is berajzolhattad volna. A Kégl-kastélyhoz vezető út szerintem darabos lett, részben mert a track is az volt (4 méterest állíts be!), másrészt ha egy ív 20 méteres léptéken betölti a fél képernyőt, azt ne egy töréspontből rajzold meg, hanem legalább háromból. Utóbbi útnál érintetted a Z jelzést is, ez nyilván nem 0x16 Walkway/Trail, ha egyszer autóval végigmentél rajta, ezt 0x0a Unpaved road-ra kellett volna állítanod és Track=1 helyett legalább 3-ra.

Szerintem legjobb, ha ezeket magad javítod, akkor tanulsz belőle igazán.
[előzmény: (11290) scele, 2007.03.19 18:03:12]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.20 07:46:04 (11300)
Az olyan típusú abszolút, helyi trackhivatkozásokat, mint

;@FILE,"C:\Program Files\GPSMapEdit\Velencei\sajat\2007_03_16.gdb"

kerüljük, mert az ellenőrzéskor ezek értelemszerűen hibát jeleznek, utólag mazsolázgatni utánuk meg fárasztó. A normál menet az, hogy először tedd fel a tracket a szerverre, majd csak utána töltsd le a tájegységet a trackhivatkozásokkal, így abban már

;@FILE,"upload/2007-03/5726/2007_03_16.gdb", scele | Garmin GPSMAP 60CS | automata, leggyakrabban | Földút a GCSZLP-hez Gyúró felől

formában jelenik meg a link, és ugyanezt más is így tudja megnyitni, ha előzőleg letöltötte a trackeket. Amúgy meg azért is érdemes ezt a sorrendet követni, mert ha a track nincs még a szerveren, utólag nem biztos, hogy felkerül, és akkor hiába van ott egy Track=1 vagy 2, ha nincs mögötte a vonal.
[előzmény: (11290) scele, 2007.03.19 18:03:12]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.20 07:37:50 (11299)
Igen. Éppen alakítgatjuk. A Turistautak típuskészletben magyar lesz minden típus neve, egyelőre a pontok és a vonalak listájáig jutottunk. A többi típuskészletet nem bántottuk, csak a Garmin végére biggyesztettünk egy 0x3f restricted turn-t.
[előzmény: (11298) MacGyver, 2007.03.20 01:45:01]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.19 18:45:31 (11291)
Letölttöttem, majdnem megnéztem, de most el kell szaladnom, átadom a következőnek. Tök jó volt az előbb látni, amint 8 tájegységen 8 különböző rajzoló dolgozott egyszerre!
[előzmény: (11290) scele, 2007.03.19 18:03:12]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.19 16:19:15 (11286)
Még egy gondolat a raszter-térképhez: a változások figyelése miatt csak a változott fájlok frissülnek a szerveren, ami gyorsítótár-beállítástól függően jelentős könnyebbséget jelenthet a letöltési idő csökkentésében.
[előzmény: (11278) Kolesár, 2007.03.19 14:35:54]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.19 15:44:41 (11284)
Nem szoktam felvenni olyat, akiről nem tudom, hogy kicsoda. Ott máshogy volt írva a neved. Amúgy a kütyük fórumba való íráshoz nem kell ügyesebbnek lenni, mint az ide íráshoz, csak itt kicsit OFF.
[előzmény: (11283) peesta, 2007.03.19 15:42:18]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.19 15:35:18 (11282)
RTFM, illetve kütyük fórum.
[előzmény: (11281) peesta, 2007.03.19 15:34:15]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.19 14:35:54 (11278)
Jól becsültem, a változások mennyiségétől függően 5-15 óra alatt készül el a raszteres térkép, mostantól éjjel 0:30-ra időzítve, így reggelre általában széles nyilvánosság elé kerül az előző nap megrajzolt anyag. Szokásos esetben a rajzolás eredményezte változások csak minimálisan jelentkeznek időigényben, inkább a megjelenítési sémák változásának lehetnek nagyobb kihatásai (pl. egy vonaltípus vastagságának vagy felület színének változása), ekkor csak délutánra készül el. A térkép mindig egyszerre kerül fel, hogy végig konzisztens maradjon, maximum a kicsomagolás 1 perce alatt érkezett lekérésekben lehet furcsaság a térképen.

Most egy kicsit bepótolom a többi feladataimat és utána nekiállhatunk pofozgatni a megjelenésen.
[előzmény: (11229) Kolesár, 2007.03.18 19:54:42]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.19 12:01:26 (11270)
Megnéztem, nincs mögötte track, tehát indokolatlan a Track=1 paraméter. Talán Felazso hoz tracket a környékről, épp a napokban jár arrafelé.
[előzmény: (11269) kulisz, 2007.03.19 11:53:03]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.19 11:43:16 (11266)
Írj két koordinátát, hogy mettől meddig nincs út, kérlek. Vagy legalább egyet, hogy honnantól nincs.
[előzmény: (11265) kulisz, 2007.03.19 11:37:58]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.19 11:28:33 (11264)
Track=1, vagyis 1 tracket használt a rajzoló.
[előzmény: (11263) kulisz, 2007.03.19 11:27:30]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.19 10:47:53 (11261)
Volt már erre kezdeményezés, konkrétan egész Ausztriára. Ez azért elég jelentős kérdés, rágjuk át.
[előzmény: (11260) johann g (Lud), 2007.03.19 10:45:32]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.19 09:52:38 (11258)
Egyelőre nem eszi a v3 gdb-t.
[előzmény: (11257) Csabesz, 2007.03.19 09:51:51]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.19 09:18:06 (11256)
Visszaállítottam az eredeti 0x3f-eket. Az alattuk elvágott vonalakat nem forrasztottam össze, mert nem tudtam, hogy nem változott-e esetleg a geometriájuk, meg láttam hogy lett közöttük rövid szakasz is, amit Kepenu javított, még egyszer bocsánatot kérek a zavarért.
[előzmény: (11254) Kolesár, 2007.03.19 08:55:31]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.19 08:55:31 (11254)
Mea kulpa, mea kulpa, mea maxima kulpa. Tegnap félrenéztem egy feltételt, sikerült a 0x3f típusú kanyarodási tiltások végeivel felszabdalni azokat a vonalakat, amelyeket érintettek, sőt magukat a tiltásokat is. Érintett tájegységek: also-tisza, bukk, somogy. A budainál vettem észre, azt visszaállítottam, mert az volt az utolsó, de a többi kicsit macerásabb lesz, kis türelmeteket kérem.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.19 07:23:32 (11252)
+
[előzmény: (11251) Akebono, 2007.03.19 07:20:24]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.18 19:54:42 (11229)
Sikerült újabb fogást találnom a raszterizáláson, a 8 órás mapedites feldolgozás kb. 4 órára gyorsult (plusz a változások mennyiségétől függően 1-11 óra utófeldolgozás és feltöltés). Ez azt jelenti, hogy szerencsés esetben, ha nincs sok változás, akkor a Garmin-térkép módjára éjjel el tud készülni a friss térkép, tehát éjféltől reggelig végez (még mindig a PIII 866).

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.18 18:45:25 (11224)
Hát ezért nem jár azonnal feltöltési jog. Elvágni amúgy csak az új utak egymással való kereszteződéseit érdemes elvágni, a meglevőkkel felesleges, amúgy mindkettő megtörténik automatikusan is, csak az újak viszonylag feleslegesen kapnak id-t, majd a vágás után x db újat.
[előzmény: (11223) KiVi, 2007.03.18 18:43:00]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.18 18:34:43 (11222)
Ha már először is zárolta, akkor nem gond, csak huncutkodni kell a Datelocked mezővel. Amúgy szándékos, hogy a másodpercet nem árulja el a webfelület, hogy ne legyen olyan egyszerű. Ha kérdezed, megmondom.
[előzmény: (11221) KiVi, 2007.03.18 18:31:40]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.18 15:47:25 (11220)
Azt csak később, ha három-négy alkalommal már átnézték a rajzolásodat és az utolsók rendben voltak.
[előzmény: (11219) pedrock, 2007.03.18 15:46:14]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.18 07:34:42 (11218)
A turistautak.hu nem csak a piros vonalakról szól, minden járható út fontos. Más kérdés, hogy a jelzések azonosítása sok helyen nehézkes, de mégis sokkal könnyebb a dolgunk, ha meg van rajzolva a teljes úthálózat és csak a jelzés mezőt kell változtatgatni, ha kiderül hogy melyik is az igazi.

Tegnapelőtt a Vértesben dolgoztam a KQ és K3 jelzések közötti összeköttetés felmérésén, sikerült olyan utat találni, amin akár egy személyautó is végig tudna menni, ha nem lenne tilos. Ez turistáknak is nagyon hasznos, a bringásokról és a babakocsisokról nem is beszélve.
[előzmény: (11207) Erdőjáró, 2007.03.17 20:28:57]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.18 07:31:14 (11217)
Ez a jelenlegi technológia ismert hibája. Már a készítése közben elkezdtem gondolkodni azon, hogy tudnám tökéletesíteni ezeket az illesztéseket, de nem bírtam még megvalósítani.
[előzmény: (11209) vagesz, 2007.03.17 20:39:57]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.18 07:29:11 (11216)
Úgyvan. Egyetértek az elvvel, főleg mert agam hangsúlyoztam nemrég ;-) Kis türelmet, ma hajnalban nem dolgozom.
[előzmény: (11213) kepenu, 2007.03.17 23:09:00]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.18 07:26:26 (11215)
Kettészeléshez válaszd a Move Points eszközt (M), majd jobb gomb az adott node-ra és Split polyline. Ha nincs mode, akkor először katt a vonalra a leendő node helyén, Add Point és utána vághatod itt.

A feldolgozottságot a tracklistában az utolsó oszlopra kattintva állíthatod, adtam hozzá jogot. Ez egyúttal lehetővé teszi azt is, hogy egy mozdulattal letöltsd a tájegység összes trackjét zipben, rajzoláskor mindig kérd le a hivatkozásokat az összesre, mert akkor dolgozhatsz a legbiztosabb kézzel. Adtam továbbá letöltési jogot az összes tájegységre.
[előzmény: (11214) pedrock, 2007.03.18 00:28:18]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.17 17:44:23 (11202)
2003-ban egy szál Vistával, nem térképezési céllal jártam arra, bocs a mérési hibáért.
[előzmény: (11201) Erdőjáró, 2007.03.17 17:38:41]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.17 15:21:08 (11200)
Adtam letöltési jogot a Mecsekre, remélem eltaláltam.

Egyúttal örömmel újságolom, hogy a 9 és fél órás mapedit-raszterizálást leszorítottam 8 órára, egyúttal szerkesztés közben is ennyivel gyorsabban rajzol majd (még nincs fent). Ezzel egyidőben elkészült a 256x zoom árnyékolása is.
[előzmény: (11199) pedrock, 2007.03.17 14:58:04]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.17 08:09:05 (11195)
Ja már értem. További baj: Garminon tárolt track nem szakadhat, 10 db szokott lenni belőle. ACTIVE LOG-ként töltenéd be?
[előzmény: (11194) kepenu, 2007.03.17 08:07:17]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.17 07:59:49 (11193)
Azt nem értem, hogy miért jó, ha csak azokat a vonalakat látod, amelyek 0 vagy 1 trackesek. A paraméter szerinti szürkítés nem jobb?
[előzmény: (11192) kepenu, 2007.03.17 07:57:42]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.17 07:09:53 (11191)
Ctrl+F6, Ctrl+F7 illetve Ctrl+F8. A vonalon megjelenő felirat esetében a Crtl+F6 játszik.
[előzmény: (11183) KiVi, 2007.03.16 16:32:40]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.17 07:07:34 (11190)
Ez akkor változott, amikor tekertem a webszerver beállításain, amúgy ugyanazt csinálja.
[előzmény: (11179) Csabesz, 2007.03.16 11:28:32]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.16 07:55:26 (11173)
Gondolkodtam ezen, de még nem jutottam végleges álláspontra. Elkezdtem körbekeríteni azokat a területeket, amelyek egybefüggően beépítettek, és ott hagytam abba, ahol elfáradtam, ahol már nem tudom fejből, ahol nincs elég utca felmérve vagy ahol meguntam.
[előzmény: (11165) Csabesz, 2007.03.15 09:50:46]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.16 07:53:58 (11172)
Már nagyon régóta tudja az N/A elrejtését, az lesz az egyik következő átalakítás, hogy beleteszem az utcaneveket.
[előzmény: (11166) KiVi, 2007.03.15 11:50:34]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.15 09:23:42 (11164)
Sőt. Ha kevés a változás, akkor kb. 12 óra a ciklusidő. Most a tegnap esti (20:15) állapot látható rajta, akinek van fent friss anyaga, ellenőrizze.
[előzmény: (11163) Kolesár, 2007.03.15 07:45:11]

Lapozás: előző | ... | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | ... | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók