turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, adalbert1977 hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvasd el ezt: gyakori kérdések és válaszok (FAQ)

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 372 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | következő


adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2014.05.12 16:56:33 (71258)
Csak tippelek: Azért találhatta ki a Garmin az NT formátumot, hogy ne lehessen a térképei adatait újrahasznosítani. A jogtalan használatuk még így is lehetséges, viszont a térképeiben lévő adatok újrahasznosítása már nem. Nem lehet őket például a GPSMapEdit-ben megnyitni, és onnantól kezdve vektoradatba menteni, például shapefile-ba, mint az átlagos, normális Garmin IMG-ket.
[előzmény: (71257) Zahy, 2014.05.10 14:25:42]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2014.05.10 00:06:18 (71256)
Ez így normális. NT formátumú Garmin IMG-térképeket csakis garminos szoftver képes megnyitni. Sem az OruxMaps, sem a QLandkarte, sem a GPSMapEdit nem képes NT formátumú IMG-ket kezelni. A többi IMG-t nálam egész jól megjeleníti az OruxMaps, még a TYP stílust is érvényesíti, ami hatalmas plusz. Egyébként a Locus is megnyitja ezeket a „normál” IMG-ket, de néha kisebb hibákkal, és TYP stílus nélkül.
[előzmény: (71255) Zahy, 2014.05.09 23:42:17]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2014.04.28 17:49:16 (71163)
»biciklin elég veszélyes« – A hangon kívül azt is mérlegeld, hogy kint, a szabadban pl. felhős időben kellő mennyiségű szögből látod-e elég élesen a biciklire rögzített Dakota kijelzőjét.
[előzmény: (71161) nagyibolya, 2014.04.28 17:10:44]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2014.04.28 17:44:29 (71162)
Vásárlás előtt érdemes alaposan utánajárni. Ha van valami kellemes a vásárlásban, akkor az a keresgélés :) Ha fontos szempont számodra a „beszélés”, akkor vidd vissza. Ha interneten vásároltad, akkor pláne jogod van arra, hogy meggondold a vásárt.
[előzmény: (71161) nagyibolya, 2014.04.28 17:10:44]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2014.04.28 16:59:56 (71158)
Nem beszélnek. Csak különféle csipogó hangokat hallatnak.
[előzmény: (71157) nagyibolya, 2014.04.28 16:49:39]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2014.04.25 01:30:11 (71126)
No, azért a BirdEye alatt is találtam felhős részeket :(
Komolyan nem értem. Ennyi év műholdas fényképezés után igazán úgy vehetnék meg az egymást kiegészítő képkockákat a „Digital Globe”-tól ezek a cégek (Google, Garmin) (amelyek egyébként sok pénzt fizetnek érte), hogy az egyes területek felvételei úgy legyem kiválogatva, hogy:
1) sehol se legyen felhő (mert a felhős felvétel semmit sem ér);
2) mindenhol a legnyáriasabb évszak és a legdéliesebb napszak időpontja legyen kiválasztva a minél merőlegesebb sugár érdekében (kevesebb árnyék, mert az árnyékolt felvétel nem sokat ér).
[előzmény: (71125) adalbert1977, 2014.04.25 00:32:53]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2014.04.25 00:32:53 (71125)
Visszavonom a kérést. Megoldottam magam. Van a BaseCamp-ben egy demo-BirdsEye funkció, és mindkét megadott ponton leellenőriztem az ajánlatot. Egyik sem volt felhős. A minőség nem jobb, mint a Google vagy a Bing legjobb csempéi, de legalább nem fedi felhő. Jó jel.
[előzmény: (71124) adalbert1977, 2014.04.24 23:45:13]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2014.04.24 23:45:13 (71124)
Hmmm. Engem akkor érdekelne a BirdsEye, HA például sehol sem lenne felhős. Ha nem nehéz megnézni, és nem veszítesz vele semmit, akkor esetleg megnéznéd, hogy például ezen a két ponton felhős-e:

1)
N42°24'57.67" , E19°44'33.72"
(vagy más mértékegységben kifejezve N42.416021° , E19.742702°)
(ez a Google-en felhős)

2)
N42°24'22.45" , E19°42'43.58"
(vagy más mértékegységben kifejezve N42.406236° , E19.712106°)
(ez a Bing-en felhős).
[előzmény: (71118) vecsbal, 2014.04.24 12:44:57]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2014.04.23 15:03:22 (71117)
A sok képernyőképet kalibrálhatod :) …
[előzmény: (71116) Mákos, 2014.04.23 14:11:35]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2014.04.23 12:22:06 (71112)
[…] Sőt, azt tapasztalom, hogy nem csak a kizárólag az új Maps-ben megjelenő jobb műholdcsempék, hanem a egyáltalán minden műholdas adat abban a megnyithatatlan „formátumban” tárolódik. Ha nem lehet valahogy megfejteni, és idővel a Google csakis ezt az újat fogja használni, akkor ezentúl nem lehet majd könnyedén lementeni a műholdképeket, pl. SAS.Planet-tel.
[előzmény: (71111) adalbert1977, 2014.04.23 12:14:09]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2014.04.23 12:14:09 (71111)
Köztudott, hogy megváltozott a Google Maps. Adott egy merőben új felület (https://maps.google.com), illetve ezen kívül használható a régi, „klasszikus” változat is (https://maps.google.com/maps?output=classic). namármost, ha Kecskemét vagy Pécs bizonyos részeit böngésszük a műholdképes módozatban, akkor azt tapasztaljuk, hogy az új Maps nagyobb felbontású, profibb képanyagot nyújt, amelyhez képest a régi, klasszikus Maps és a Google Earth pedig kisebb felbontású műholdképeket. A kettő nem ugyanaz. Ezen kívül más különbség is tapasztlaható. A Fiddler vagy a Nirsoft ChromeCacheView használata azt mutatja, hogy az új Maps profibb, műholdas csempéit nem jpeg vagy png vagy más ismert formátumban vannak, hanem olyan fájlok közvetítik, amelyeket semmilyen átlagos képnéző program nem tud megnyitni. Tudtok-e erről valamit, hogy miféle fájlok azok, vagyis milyen külső programmal lehetne valahogy megjelenésre bírni az újféle csempéket?

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2014.04.21 20:21:22 (71104)
Normális jelenség ez, hogy CityNavigator térképpel (naprakész 2014.40-es változat) a BaseCamp nem a leggyorsabb autós útvonalat tervezi, annak ellenére, hogy a leggyorsabbat kérem (autóvezetés, gyorsabb)?
- Példa:
a) Kezdőpont Kolozsvár, végpont Rozaje (Montenegró), s errefel egy kacifántos, idétlen, kerülgető utat tervez Temesvárra, sőt Belgrádba kitérve-kanyarogva, aminek ellent mond a józan ész: 847 km, 13 óra 34 perc.
b) Ha a szemet szúró eredmény láttán Kolozsvár és Rozaje közé beszúrom mondjuk Resicabánya városát, akkor már jobb az eredmény: 745 km, 12 óra 36 perc.
- Az útvonaltervezés beálításait letesztelgetve egyelőre nem találtam olyan tényezőt, amelynek ki vagy bekapcsolása helyrehozná az útvonaltervezést - profil testreszabása (autóvezetés, gyorsabb). Ha semmilyen úttípust, és semmilyen tereptárgyat nem akarok elkerülni, akkor is Temesvárt és Belgrádot érintő kerülőutat választ, holott van rövidebb és gyorsabb. Plusz 100 km és plusz 1 óra nem elhanyagolható tévedés.

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2014.04.15 14:45:46 (71038)
Kipróbáltam. A Mobileuncle MTK Tools mindezt szépen megcsinálja (Engineering Mode, stb.). Nem az a baj, hogy nem megy a GPS-em. A-GPS-sel néhány másodperc alatt rögzül, A-GPS nélkül kb. egy perc alatt (ha mindkettő 'COLD start'). Hanem kérdésként adódik, hogy van-e valami mérhető haszna az EPO-nak. Ha az A-GPS-t kikapcsolom, akkor az EPO semmit sem ad hozzá a teljesítményhez nálam (mindhiába friss az EPO.DAT fájl). Érdekelne tehát, hogy mások, akiknek MTK-s a telefonjuk, vajon mit mérnek 3 darab 'COLD start' indítás esetén: A-GPS és EPO nélkül (1), A-GPS nélkül, de EPO-val (2), A-GPS-sel (3).
[előzmény: (71037) perRetZ, 2014.04.15 13:35:02]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2014.04.15 12:54:14 (71036)
Nem segít. Azokat is kipróbáltam (bár azok nem kezelik az EPO-t). Plusz az MTK chipset-et legmélyebb szinten kezelő Mobileuncle MTK Tools-ot is (root-ként), amely EPO-ról is tud. Tehát, az A-GPS-nek nagyon látványos a hozadéka, az EPO-nak azonban gyakorlatilag nulla. Arra lennék kíváncsi, hogy másvalaki, akinek MTK-s telefonja van, és leteszteli, ő is hasonló eredményt kap?
[előzmény: (71035) kolmad, 2014.04.14 20:33:18]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2014.04.14 16:27:00 (71034)
A telefonnak MTK 6572 chipset-je van, de ahogy írtam, semmi haszna nem érzékelhető az EPO-nak. Sokszor kipróbáltam.
[előzmény: (71033) kolmad, 2014.04.14 16:21:31]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2014.04.14 10:53:47 (71032)
Van-e valami tényleges, mérhető haszna az EPO-nak az A-GPS-sel felszerelt telefonok esetében? Az EPO (Extended Prediction Orbit) egy kb 200-300 kilobájtnyi fájlocska, amely 30 napra előre tartalmazza a műholdak jósolt
pályaadatait. Tehát elég havonta frissíteni. Az A-GPS-hez képest az lenne a gyakorlati haszna, hogy amikor nincs elérhető hálózat, vagy külföldön kirándulva nem kívánatos a roaming-os adatforgalom, felgyorsítsa a GPS műholdvételének rögzülését. Nos nálam a következőt mutatják a tesztek, kint a szabadban, nyílt helyen:
1) „Cold start”* A-GPS nélkül, EPO nélkül = 35-60 másodperc;
2) „Cold start”* A-GPS nélkül, aktuális EPO-adat használatával = 35-60 másodperc (vagyis nem érzékelhető különbség);
3) „Cold start”* A-GPS-sel = 4-6 másodperc.

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2014.04.10 19:56:12 (71018)
Azt a programot még nem próbáltam (mert nem ládázom, hanem csak túrázom). Csak a felsoroltakat néztem meg.
[előzmény: (71015) Mr Zerge, 2014.04.10 17:07:12]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2014.04.10 14:50:49 (71014)
Ó, az én kis telefonom csak egy „kínai olcsóság” (Gionee Pioneer P2, DualSIM – azaz MediaTek MT6572 chipset, Dual Core 1.3 GHz Cortex-A7512 processzor, 512 MB RAM memória, 480x800 pixel és 4.0 inch kijelző). Viszont kipróbáltam pusztán tesztelés céljából egy tucat navigációs programot: Navitel, Locus, OruxMaps, iGO Primo, Navigon, Sygic – és mindegyik kiválóan és gyorsan működött, illetve a Locus, az OruxMaps, a GPS Essentials és a Google Maps az iránytűt is simán, kényelmesen használja, és egyedül az OsmAnd a kivétel, méghozzá nagyon látványos kivétel, gyakorlatilag használhatatlan, és csodálkozva olvasom, hogy mások használják (nem csak erőmű telefonokon). Tehát van egy olyan érzésem, hogy nem a telefonom szerénysége a hibás, hisz az összes felsorolt program jól működött, amikor kipróbáltam őket.
[előzmény: (71010) Mr Zerge, 2014.04.10 08:01:12]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2014.04.10 02:26:35 (71006)
Hát, az én androidos telefonomon katasztrofális az OsmAnd „működése”. Hihetetlenül lassan működik, iszonyat sok áramot zabál, az elektromos iránytűje össze-vissza táncol (a Kalman szűrő nálam semmit sem ér). Ellenben a Locus vagy az OruxMaps tökéletesen mennek, kényelmesen, fürgén, gyorsan, az iránytűt is kiválóan kezelik, csak hát nem navigálható/kereshető a mapsforge-os vektoros térkép sem rajtuk. Külön adatbázis segítségével lehet térképfüggetlen, OpenStreetMap-es útvonaltervezést kimódolni. Ez akár offline is megtehető a BRouter segítségével. Az OsmAnd azonban használhatatlan, megbízhatatlan - legalábbis a telefonomon.
[előzmény: (70160) Mr Zerge, 2013.12.10 17:25:11]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2014.03.12 17:05:16 (70870)
Ezer bocsánat. A reggeli rohanásban underperform-ot olvastam, vagy képzeltem, vagy káprázott a szemem :D
[előzmény: (70868) Dzsó.bácsi, 2014.03.12 07:42:25]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2014.03.12 07:05:23 (70866)
Ez a review is elmarasztalja a GLONASS-t. Én azonban a saját tapasztalataimnak hiszek. eTrex-et használok, és bár nem látom nyílt helyen nagy értelmét a GLONASS használatának (jobban meríti valamivel az akksit), elzártabb, kanyonosabb, sziklafalasabb helyen mindig, ismétlem, mindig jobban teljesített GPS+GLONASS módban. A saját tapasztalataimnak hiszek, nem más röpke, felszínes tesztnek. (Persze elméletileg az is lehetséges, hogy az új cuccnak még nem eléggé kiforrott a firmware-je a GPS+GLONASS üzemmódra, de ennek szerintem kicsi az esélye, mert azt a részt azért már rég fejlesztik.)
[előzmény: (70865) Bluedog, 2014.03.11 23:18:12]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2014.01.26 13:25:29 (70537)
Két külön világ. Vegyük csak a kijelzőt. A Garmin-cucc transzflektív kijelzője háttérmegvilágítás nélkül is látszik napfényben, de a Dakota felbontása, képélessége messze elmarad egy telefonétól. Nem arra való, hogy színes térképek esztétikai hatását élvezgesd, és a térkép felszínéből sem fog sokat mutatni. Ami az elektromos iránytűt illeti: fontold meg jól, hogy kell-e. A Dakota 10-nek nincs, a Dakota 20-nak pedig már van. Én nem ládázok, hanem túrázok, sokszor vad terepen (sziklás, meredek, havas helyeken), és ott szerintem kényelmes az iránytű. Ezt sokan vitatják, tagadják, hogy ezzel-azzal jól pótolható, de tényleg kényelmesebb, ha van :)
[előzmény: (70533) igelkott, 2014.01.26 08:58:52]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2014.01.23 18:34:18 (70532)
- Még sose jártam úgy, hogy foltozás után ne látszódjanak és ne működjenek a JNX-ek. Nyilván az eltérő JNX-térképeknek más és más azonosítószámuk (Product ID) kell legyen. Ha netán azonos számúak, akkor nem szükséges újragyártani őket, hisz a JNXCustomizer-rel meg lehet változtatni: http://www.iogrea.com/Descargas/JNXCustomizer1024.rar
- A foltozó programban szabályozhatod, hogy az „about” mit mutasson:
1) ne változtassa a firmware megnevezését, vagyis az „about” oldalon ne jelenjen meg semmi elnevezésbeli utalás a foltozottságra, vagy épp fordítva;
2) tizedes léptékekben módosíthatod (lefelé vagy felfelé) a verziószámot, vagy nem módosíthatod. Ennek az a szerepe, hogy amennyiben vissza szeretnéd tenni az azonos verziójú gyári állapotú firmware-t, elinduljon a frissítés.
--> Ezt a két lehetőséget tetszőlegesen társíthatod.
[előzmény: (70530) perRetZ, 2014.01.23 09:24:56]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2014.01.23 00:25:03 (70529)
- A saját eTrex 30-asom lassúsága különböző típusú térképek (nem csak vektorosok!) lapozásánál:
http://youtu.be/w2EORdJDoxY
- Ezt megelőzően volt egy eTrex 20-asom, aminek a sebessége tulajdonképpen ugyanilyen. Azért cseréltem le, mert kemény hegyi terepen bizony kényelmesebb, ha elektromos iránytűje is van.
- Fogyasztás: a Garminok között az eTrex-ek a leginkább energiatakarékosak. Nyilván GPS+GLONASS üzemmódban többet fogyaszt, mint GLONASS nélkül. A GPS+GLONASS-t árnyékolt, kanyonos, helyeken használom, ahol valóban segít.
- Valaki az imént „térképek ütközéséről” beszélt. Nem értem, mit ért alatta. Ugyanúgy ketzeli egymáshoz képest a különféle térképeket, mint a többi új Garmin készülék.
[előzmény: (70526) kissjani85, 2014.01.22 20:27:45]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2014.01.17 21:35:59 (70464)
»Mostanában szinte naponta hallom ezt az érvet, és nagyon nem értem.«

Ha szinte naponta hallod, akkor lehet, hogy nem jelentéktelen panaszról, ellenvetésről van szó.
[előzmény: (70455) heyjoe, 2014.01.17 20:25:34]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.12.16 03:50:25 (70199)
[…] Autóban miféle térképet használ az ember? Általában kis erőforrás-igényű vektorosat. Ritkán késik a lapozása, de a letéréseket jelző csipogások azonban gyakran késnek(!), és nem részletes a jelentésük (pl. nem különbözteti meg a jobbat a baltól, stb.). Ezért mondtam, hogy akkor használható, ha a sofőr mellett valaki a kezeli, figyeli, és mondja, hogy mit kell tenni. Más: a 3D-s nézetnek nincs értelme. Az előre forduló síknézet a jó autóban is.

A lassúságát pedig láthatod az előbbi üzenetemben megadott filmecskémen.
[előzmény: (70198) adalbert1977, 2013.12.16 03:44:29]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.12.16 03:44:29 (70198)
- A saját eTrex 30-asom lassúsága különböző típusú térképek (nem csak vektorosok!) lapozásánál:
http://youtu.be/w2EORdJDoxY
- Autóban szerintem úgy használható, ha ül a sofőr mellett valaki, aki kezeli, és beszél hozzája :)
[előzmény: (70196) penomope, 2013.12.15 18:32:06]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.12.07 03:48:47 (70133)
»viszont cserébe kártyafüggetlen«
Amióta dual sim-es (kétkártyás) telefont használok, azóta meg sem fordul a fejemben, hogy visszatérjek az egykártyás telefonokhoz. Ezek azonban jellemzően kártyafüggetlen, teljes áron elérhető okostelefonok, és nem a leg-leg csúcsmodellek (emez utóbbi már eleve teljesen hidegen hagy, mert nem vagyok márka- és modell-sznob). A bérletes, kártyafüggő mobil átverés. Úgyis bőségesen kifizeted a bérlettel az árát, és még többet is. Általában véve a PrePaid kártya a nyerő. Folyamatosan frissülnek a jutányos keretei.
[előzmény: (70131) vecsbal, 2013.12.06 16:15:07]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.11.24 20:19:34 (70021)
De hisz a BaseCamp-ben is lementheted a teljes adatbázist, vagy pedig annak annak bizonyos részeit („listáit”) külön fájlokba. Tudja azt, amit a MapSource.
[előzmény: (70014) pockok, 2013.11.24 10:59:29]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.11.13 09:20:47 (69928)
»A BirdsEye nem egy nagy durranás, gyakorlatilag csak kis területre lehet használni.«

Nem értek egyet. Megfelelő patch-csel bármilyen pixeles/képeszerű kalibrált anyag (légifotó vagy szkennelt térkép) gyakorlatilag korlátlan területre használható (SaS.Planet által lergyártott multi-volume jnx). Az persze más kérdés, hogy egy részletes, útvonaltervezős vektoros térkép eleve sokkal jobb, mint ezek a pótmegoldások…
[előzmény: (69911) olahtamas, 2013.11.10 18:33:00]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.10.19 00:27:22 (69776)
Fura. Nekem is így néz ki a számigépem: Win 7 64bit, 4mag, SSD, 8 giga, de akkor is kiválóan ment rajta a BaseCamp, amikor nem volt SSD és fele annyi RAM memória volt benne. Az indulása lassúbb, mint a régi programé (de ez kit érdekel), és utána jó gyors. És esküszöm, hogy a térképeket gyorsabban kezeli-rajzolja, mint a MapSource.
[előzmény: (69756) scele, 2013.10.18 08:52:52]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.10.19 00:20:36 (69775)
- A geoládákhoz nem tudok hozzászólni, mert az a kérdés nem érdekel. Túrázásra használom a GPS-t.
- A megtervezett útvonal módosítása szerintem könnyen megy. Az „Insert” eszközzel tetszőlegesen lehet változtatni. Logikus a működése és gyors.
- Egy csomó extrafunkció nálam egyértelművé teszi a BaseCamp-et.
Például:
 fényképek geotag-elése;
 SD kártyára való tetszőleges IMG térképfájl beolvasása és kezelése(!);
 JNX és KMZ elég jó beolvasása (bár a JNX-et a GlobalMapper talán ügyesebben kezelgeti, viszont a MapSource egyáltalán nem);
 3D megjelenítés, amennyiben van DEM adat a térképen (nekem ez fontos, mert pl. a Google Earth-é eléggé szörnyű erősen tagolt, sziklás helyeken; olyankor Garmin MapSource Product Creator segítségével DEM-es térképet készítek a sokkal részletesebb ASTER GDEM V2 alapján, igen, készíthetek DEM-es raszter-légifotós IMG-et is, és aztán azt szépen körbejárhatom a BaseCamp-ben, térben forgatva, hogy vélhetően jó útvonalat húzzak, s ez nekem fontos)
 Egy kattintás, egy másodperc alatt tudok útvonalból nyomvonalat csinálni, és fordítva, nyomvonalból útvonalat, ami nekem úgyszintén fontos;
 Nagyon tetszik, hogy saját adatbázisa van, ami jól rendszerezhető, ez is praktikus;
 jó kereső, online forrásokkal
 sok más…
[előzmény: (69755) R.Guszty, 2013.10.18 07:50:58]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.10.18 01:59:34 (69753)
Meg fogtok kövezni, hogy így meg úgy nem tudom, mit beszélek, de akkor is kimondom: érdekesnek tartom, hogy ma is a vén, csotrogány MapSource-ot használjátok :)) BaseCamp-et használok, és eszem ágában nincs MapSource-szal foglalkozni, annyi sok előnyt nyújt számomra a rendszeresen frissülő BaseCamp. Hogy lassabban indul, és több memóriát eszik? Egy 64 bites rendszernek való gépen jó eséllyel ez egyáltalán nem számít. Egyébként pedig a részletgazdag térképeket gyorsabban rendereli, mint a MapSource. és egyszerűen többet nyújt, jónéhány jól használható finomságot.
[előzmény: (69707) scele, 2013.10.15 22:38:06]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.10.18 01:42:07 (69752)
Teljes mértékben egyet értek Yoss-szal. Amikor jó néhány hónappal ezelőtt felröppent a hír a Monterra-ról az első reakcióm a kíváncsiság, a szimpátia, a lelekesedés volt, de miután jobban megvizsgáltam, szerintem sem érdekes. Ha szigorúan vesszük: jelen állapotában nem igazán nyújt többet, mint egy Oregon 650, mindhiába androidos kütyü, és „ráadásul” jóval nagyobb és súlyosabb dög. Ha mondjuk dualsim-es telefon is lenne, megy úgy általában minden, amit egy mai androidos okostelefon tud, benne a vízálló, porálló, robusztus vázban, a garmin színvonalú gps tudás mellett, és lehetőleg egy picit csinosabb vázban, 2 darab AA-s akksi-foglalattal, akkor már érdekes lenne. De így, ebben a formában akkor sem érdekelne, ha jóval olcsóbb lenne.
[előzmény: (69751) Yoss, 2013.10.17 18:36:54]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.17 20:53:53 (69437)
Igen, én is hobbitkára gondoltam, csak te vetetted fel a témát, azért neked „válaszoltam” úgymond :) Lassú az eTrex, nem tagadom. Viszont sokan nem tudják, hogy mennyire. Ezért jól foghat egy ilyen videó. Még egy szerintem fontos megjegyzés: ahol az eTrex lassúsága valóban kényelmetlen, az a POI keresése információban gazdag térkép(ek) esetén.
[előzmény: (69434) CacheFinder, 2013.09.17 20:01:35]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.17 19:37:30 (69433)
Az eTrex 20/30 lassúsága: http://youtu.be/w2EORdJDoxY
[előzmény: (69429) CacheFinder, 2013.09.17 13:22:29]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.10 18:32:51 (69372)
[…] Aztán persze lehetségesek a kombinációk. Pl. valamikor felraktad Európa egy részét a City Navigator-ból. Később egy másik része is kellene. De ilyenkor felesleges mindegyiket újra készíteni és újra rakni, hiszen lehetséges az, hogy több IMG fájl egyetlen térképet adjon: különböző fájlnevek (1), de mindegyik esetében azonos térképnév (2) (és nyilván azonos FID!).
[előzmény: (69371) adalbert1977, 2013.09.10 18:28:41]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.10 18:28:41 (69371)
Igen, úgy van. Még annyit, hogy a kütyüre rakható IMG térképfájlok esetében meg kell különböztetni négyféle nevet:
1) fájlnév (file name) - Ugye mindegyik térképfájlnak más kell legyen a neve, mert különben felülírják egymást.
2) térkép neve (map name) - Magának a térképnek a neve, ami simán különbözhet a fájlnévtől.
3) térkép szett neve (map set name) - Ez néha jó hosszú szokott lenni, amikor is a kijelölt feltöltésre szánt szekvenciák neveinek a sorozata.
4) megnevezés a BaseCamp-ben (name in BaseCamp) - A BaseCamp beolvashatja a csatolt Garmin-os tárolókon lévő IMG térképfájlokat (legyen az a tároló akár magán a kütyün, akár az említett TrueCypt-es módon egy merevlemezen lévő virtuális tárolón). A MapSource erre nem képes.

Egyes Garmin vevők a 3) alapján jelzik a térkép nevét; más Garmin vevők a 2) alapján. A JaVaWa Device Manager segítségével mind a négy megnevezés típus megváltoztatható bármely meglévő IMG fájl esetében. Ezen kívül képes arra is, hogy be- és kikapcsolja a csatolt Garmin-os tárolókon lévő IMG térképfájlok láétahtóságát a BaseCamp-ben.
[előzmény: (69370) Gubirobi, 2013.09.10 17:08:51]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.10 14:00:35 (69369)
Gőzöm nincs, hogy kell azt beállítani MapSource-on, mert BaseCamp-et használok (nékem ez jobban beválik). A MapInstall mindig felajánlja, hogy melyik helyre rakjam a lehetségesek közül. Ha netán nincs a MapSource mellé MapInstall, és nem akarsz telepíteni BaseCamp-et, amely a MapInstall-t is magával hozza, akkor azt hiszem, külön is telepítheted innen.

Viszont mivel az eTrex 20/30 nem tud USB 2.0-t, hanem csakis 1.1-et, ami nagyon lassú, ezért én mindig egy virtuális meghajtón készítem el a feltöltésre kész anyagokat, és majd onnan az egészet rakom fel a kütyü SD-kártyájára egyhuzamban. A TrueCrypt segítségével készített virtuális meghajtó trükkjéről itt írtam. Ha TrueCrypet-ben be van állítva az, hogy „Mount volumes as removable media”, és van rajta egy Garmin mappa, akkor onnantól kezdve a BaseCamp és a MapInstall is úgy látja, mint egy Garmin kütyüt, és ugyanolyan gyors, mint a merevlemez.
[előzmény: (69366) swiki, 2013.09.10 13:23:51]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.06 11:47:04 (69339)
eTrex 20-ast vásároltam tavaly ősszel, első kütyüként, majd lecseréltem a 30-asra. Ha átfutod a korábbi hozzászólásaimat, lentről felfelé haladva olvasva, akkor esetleg részletes kép rajzolódhat ki a témába:
http://geocaching.hu/forum.geo?lap=6&egylapon=50&id=all&user_id=69337
(Nyilván lapozgass az utolsó oldaltól kezdve vissza a legelsőig.)
[előzmény: (69336) swiki, 2013.09.06 11:23:17]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.06 01:38:03 (69333)
Ezek a programok állandóan változnak. Ezért – szerintem – nem biztos, hogy jó lenne, ha a GYIK-ben szerepelnének.
[előzmény: (69324) majormezei, 2013.09.05 18:04:16]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.06 01:36:08 (69332)
A (még mindig elég újnak számító) eTrex 10/20/30-ban is állítani lehet a kütyüt NiMH, Alkáli és Lítium között. A töltöttség helyes megsaccolása a célja - gondolom. Nem igazán értek az elemekhez, de úgy tudom, hogy a NiMH-nek is meg van a maga előnye az Alkálihoz képest. Vakuban például sokkal jobbnak számít a NiMH.
[előzmény: (69330) yoggi, 2013.09.05 23:08:13]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.05 17:00:45 (69322)
Igen, így van, sőt, a SaS.Planet történetesen nem is exportál geotiff-be (a TerraIncognita igen, és azzal kevertem össze). Akkor ebben az esetben exportálás („Stitch”) BMP-be (elvileg TIFF is lehetne; JPEG-et nem választok, mert az ront az adat minőségén), mégpedig a megfelelő *.MAP georeferencia-fájlocskával együtt (bepipálás), és akkor utána az adott BMP sötét részei bátran kivilágosíthatók erre való képszerkesztő programban, mert ott lesz mellette a megfelelő *.MAP szöveges fájlocska. Ezek után a javított BMP+MAP beolvasása példádul Global Mapper-be, és direkt onnan exportálás JNX-be. Vagy ha szükség van a SaS.Planet cuccosabb JNX-exportjára, akkor exportálás Global Mapper-ből WEB-es állományba, és annak behelyezése a SaS.Planet cache-jébe, ahogy az ITT röviden le van írva.
[előzmény: (69320) majormezei, 2013.09.05 16:10:02]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.05 13:56:29 (69317)
Sajnos, nem ismerem a Zemplén-hegységet (Kolozsváron élek), de feltételezem, hogy összefüggő lombozatú erdőségek is vannak, főleg ott, ahol vadásznak. Sajnos, az ilyen összefüggő erdők esetében ér talán legkevesebbet a műholdas felvétel, ahol a keskeny ösvények, csapások nem látszanak az összefüggő lombozat alatt. A másik kritikus eset a meredek völgyek esete, ahol jó eséllyel hosszú árnyékok vetülnek a felszín egy részére, és azok túl sötétek. Itt azonban segíteni lehet valamennyit az árnyékos részek kivilágosításával (főleg, ha először geotiff-ként mentesz, azt képszerkesztővel kezeled, s csak utána jön a jnx-konvertálás).
[előzmény: (69315) -Atys-, 2013.09.05 10:54:13]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.05 09:10:48 (69312)
Ha arról a problémáról van van szó, amelyet legutóbb ITT tárgyaltunk, akkor az a véleményem, hogy az elemnek minden bizonnyal semmi köze a jelenséghez. (Egyébként én csak tölthető akksikat használok, mert az úgy sokkal gazdaságosabb, és nem is szemetelek velük annyit. Az eneloop-okon túl kiválónak tűnik az IMEDION).
[előzmény: (69305) ttp, 2013.09.05 08:26:20]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.05 09:02:21 (69311)
Úgy tudom, az a különbség a 3-as és a 4-es jnx-verzió között, hogy a 4-essel meg lehet határozni a rajzolási sorrendet, elsőbbséget (Z-order) (0-tól 100-ig), míg a 3-as alapból csak a 30-as Z-order-t érvényesíti. És persze a kütyük firmware-eit frissíteni kellett a 4-es támogatásához. De ez a firmware frissítés már rég megtörtént.

Én mindig 4-est használok. Illetve, ahogy korábban mondtam, valójában nem használom annyira intenzíven a a raszteres megoldást (jnx, kmz), mivel a terepen hatékonyabbnak bizonyul az, ha raszteres állományok alapján megrajzolt nyomvonalakat és útpontokat (1), vagy igényesebb esetben raszteres állományok alapján megrajzolt útvonaltervezős vektoros térképeket (2) töltök fel a kütyüre. Tehát úgymond előre felkészülök az útra, túrázásra, és nem a helyszínen próbálok értelmezni a kütyü kicsi képernyőjén egy-egy kutyafuttában fellökött raszteres képet.

(1) --> Erre a nyomvonalat és útpontot rárajzoló módszerre jó sok program alkalmas. A SaS.Planet-ben is lehet rajzolgatni, a Global Mapper-ben is, a Google Earth-ben is, stb. A Google Earth esetében sokat segít a rajzolásban a 3 dimenziós nézet lehetőségének a kihasználása (ami a SaS.Planet-ben ugye nem adott).

(2) --> Erre talán a Geopainting GPSMapEdit (+ cGPSmapper) a legkönnyebben használható eszköz.
[előzmény: (69308) -Atys-, 2013.09.05 08:38:44]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.04 23:54:21 (69303)
Minekutána a kommentek alapján úgy tűnik, hogy többen megbarátkoztak a SaS.Planet programmal (a sebessége és a tudása miatt), megosztok egy javítást, amit érdemes elvégezni benne. Ugye, ahogy azt már korábban írtuk, jelenleg a friss, ropogós nightly build-eket érdmes használni: http://sasgis.ru/programs/sasplanet/nightly.php , nem pedig az elavult, régi „stabil változatot”. Namármost a műholdas Google légifotós felvételek esetében nem tölthetőek le például a Montenegrónak megfelelő csempék. Ezt a következőképpen lehet orvosolni:
Settings -> Options -> Maps (fül) -> Satellite (Google maps),
és ott http://khms.google.com/kh/v= helyett http://khms.google.com/kh/v=132&
.
(Tovább nyilván érdemes a másik három Google elem esetében a =ru végződést =en végződésre cserélni, hogy ne cirill betűvel jelenjenek meg a földrajzi elnevezések a Google térképein.)

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.04 21:54:23 (69300)
Indítsd admin-ként.
[előzmény: (69299) -Atys-, 2013.09.04 21:46:08]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.04 17:37:08 (69297)
[…Lehet, hogy mindössze az történt, hogy amikor a SaS.Planet-es mappát bemásoltad a „Program Files” rendszermappába, valahogy korlátozódtak az írási jogosultságok a SaS.Planet-es mappán belül ama felhasználó számára, amelyként használtad. Vagyis nem tudott a program a cache-be írogatni.]
[előzmény: (69296) -Atys-, 2013.09.04 17:32:13]

adalbert1977hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.04 09:50:21 (69289)
1) Amikor megtervezed a BaseCamp-ben az útvonalat (route), a tervezést követően, miután kirajzolódik az útvonal (route) a BaseCamp térképén, jobb kattintás az útvonal nevére a baloldali listán, és megjelenik egy lehetőség, hogy alakítsd át nyomvonallá (track). Tehát alakítsd át az útvonalat nyomvonallá, majd ezúttal a nyomvonalat töltsd fel az eTrex-re, és a nyomvonalat (track) válaszd ki követendő útvonalként. Hadd lám, mi történik. A nyomvonalban több lesz a pont, de az egész „útvonaltervezés” viszonylag statikusan fog működni, kevésbé a térkép útvonaltervezői adottságaira alapozva. Ha ebben az esetben az eTrex NEM fogja az említett bosszantó hibákat elkövetni, akkor máris szűkülni fog a hibakakereső oknyomozásunk köre, vagyis egy lépéssel előbbre fogunk tartani.

Ezen kívül van még két véletlenszerű, spontán ötletem, tanácsom:
2) Beállítás -> Útvonaltervezés -> Légvonalbeli átmenet -> Távolság -> Méter -> 10 méter vagy 20 méter.
3) Beállítás -> Útvonaltervezés -> Úton tartás -> Nem. (Egy időben az eTrex firmware-nek volt egy olyan hibája, hogy összegabalyodtak egymással a különféle profilok beállításai, és ez az összekuszálódás például abban nyilvánult meg, hogy magától bekapcsolt az úton tartás, annak ellenére, hogy azt korábban letiltottad. Pontosabban: ha volt egy olyan lementett profil (például autós profil), amelyben az úton tartás aktív volt, akkor az a beállítás valahogy magától aktivizálódott abban a profilban is, ahol az úton tartást kikapcsoltad. És az úton tartás bizony eredményezett lefagyásokat. Ezt meg is írtam egy bug-reportban a gyártónak, de eddig még nem ellenőriztem le azt, hogy kijavították-e vagy sem.)
[előzmény: (69272) ttp, 2013.09.03 16:23:28]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók