Igen, de ez most az utca is. Legyen mégis sárga? Merthogy a papírtérképeken az utca is fehér.
(Erdei aszfaltról volt szó.)
Ugyan a pillanatnyi verzióban fehér, de javasolnám is, hogy maradjon, mert a sárga színről a közforgalmúságra asszociál (szerintem) mindenki.
A level-ekhez tartozó úttípus kinézetek az exe-be vannak égetve ugye? Ha feltételezzük, hogy a level-váltások a mostani állapot szerint adottak, akkor:
- level1-en még mindig nagyon vastag pl a 0x87, pl. 1km-es nézetben gombóccá mossa a kanyarokat
- szintén level1-en a 0x94 már 1 vonalassá keskenyedik, míg a 0x87 marad kétvonalas, holott a 0x94 a magasabb rendű. Nézőpont kérdése, hogy ez melyik típus megjelenésének a hibája. Szerintem: a 0x94 maradjon még kétvonalas level1-en, viszont 0x87 (lásd előző vonalka) legyen ~1px-szel vékonyabb.
Kepenuval már jól átbeszéltük (akkor nem nagyon akart belefolyni senki), hogy javaslunk egy "alsórendű országút" fantázianevű típust is, hogy mód legyen berajzolni az erdei aszfalt és az országút közé eső aszfaltutakat is. Kb. az alábbi módon lehetne meghatározni őket:
> országút: általában felezővonallal ellátott, a minősége nem késztet arra, hogy 90 helyett 40-nel menjünk rajta, és ha szembe jönnek, nem jön az a reflex, hogy lehúzódunk/fékezünk.
> gyakran nincs felezővonal, a minősége arra ösztönöz, hogy ne menjünk 90-nel (még ha nincsenek is kátyúk), szélessége nem kelti azt a biztos érzetet, hogy két személyautó minden gond nélkül elfér egymás mellett, de közforgalmú.
Kinézetként az országút vékonyabb (és esetleg valamivel szürkésebb) megjelenését javasolnám.
ugyanis egyelőre nem tudok olyan átfogó megoldást, ami egyszerre tudna szép vonalillesztéseket és helyes Z-sorrendet rajzolni vastag vonalakkal
Ezzel 1-2 hónapja elvoltam én is a java-s megjelenítő kapcsán az etp-vel. Végül az lett a megoldás, hogy a program ne vizsgálódjon annyit, hogy ezt "magától" ki tudja rajzolni, mert túl sok erőforrásba kerülne. Helyette a térképet kell megfelelően előkészíteni. Ezt postoltam anno a fórumba:
Ahol nem adjuk meg paramétert, ott Z=0, A nagyobb Z értékű út lesz felül.
Egy felüljáró képe példának:
A függőleges út a vízszintes felett fut, de úgy, hogy a függőleges út végei is a "földről indulnak".
A rámpa pedig felvezet az alsóról a felsőre. A labelek a megadandó Z értékek. Ami extra: a zölddel karikázott node-ok.
Ökölszabály:
- arra a vonalra kell extra node és vonalmegszakítás, amely szakasz egyik vége más Z értékkel rendelkezik, mint a másik
- ott legyen ez az extra node és megszakítás, ahol két szint között nagyjából félmagas az út
- ezeknél a node-oknál lehetőleg 180 fokos legyen az utak találkozása, különben pl. a felső út külső sötétebb csíkja betakar az alsó belső világos csíkjának. Emiatt akár tegyünk be egy plusz node-ot, még ha van is a közelben olyan, ami amúgy alkalmas lenne vágásra, mert félmagasan van. Lásd dupla karikázás: egy egyenes polyline-darab középen elvágása biztosan 180 fokos találkozást eredményez.
[ előzmény: (7965) Kolesár, 2006.11.21 08:52:10] |