Track-adatlap |
Track neve: | Győrújbarát - K4 | - | nem volt GPS-vételt zavaró körülmény (lombkorona, házak, autó teteje, nyakban lógatott GPS, interferencia) | - | kalibrált barométeres magasság-adatok | - | végig jó műholdállás | - | nem szakad a track menet közben | - | oda-vissza track a teljes útvonalról | - | útkereszteződések bejárva (legalább 20 méter irányonként) | + | felesleges részek levágva | - | trackek és útpontok elnevezései beszédesek | - | vázlat készült a csomópontokról | - | minden lehetséges csomópont megjelölve | | magam szerkesztem a térképre |
|
Tájegység: | Kisalföld |
Felhasználó: | tomcat |
GPS típusa: | 60CS (2mp) + eMap (auto) |
Logolás jellege: | időalapú (2 mp) |
Bejárás módja: | babakocsi laptoppal |
Feldolgozta: | tibbi, 2006.09.12 22:59 |
Babakocsiban végigtoltam az új laptopom a győrújbaráti kék négyzet jelzésen.
A 60CS-t felcsíptettem a babakocsi tetejére és soros portját rákötöttem a laptopra.
Az eMap a kezemben volt. A Windows beépített HyperTerminal proggijával rögzítettem az adatokat.
3 és fél óra, 11 km, 3.6 MB NMEA log.
A nyers NMEA kimenetet a GeoConv ingyenes kis utility-vel konvertáltam át kiterjesztett OZI .PLT formátumra.
Így épül fel a konvertált .plt egy sora (KEK4_NMEA.PLT):
lat, lon, új szegmens-e (0: nem, 1: igen), magasság lábban (az OziExplorer ebben várja), idő Excel-dátumként, dátum, idő, sebesség, irány, műholdak száma, HDOP
A HDOP 1.0 körül ideális, 0.8 és 10 között szokott ugrálni, 2 alatt elfogadható a track, utána megbízhatatlan.
Egy helyen szakadt a track, ott a NotePad segítségével eltávolítottam a nulla koordinátás sorokat.
Írtam egy kis saját programot, amivel az így kapott track szakaszai 9 kategóriába sorolhatók a HDOP vagy a műholdak száma alapján. Ennek segítségével vizuálisan is megjeleníthető egy-egy track megbízhatósága.
Javaslom nyissátok meg a kek4_emap.gdb-t és hozzá kek4_nmea_?.plt fájlokat (MapEdit vagy TrackMaker szoftverekben).
Így egymás melett látható 2 track.
Az eMap vonalának pillanatnyi megbízhatóságáról nincs infó (lehet, hogy pontos, lehet hogy nem) ezért a vonal színe középszürke.
A másik track (60CS-NMEA) ahol sötétebb ott jó volt a vétel, ahol világosabb ott gyengébb volt a vétel.
A kategórizálást ez esetben a műholdak száma alapján futtatam le:
10 vagy annál több hold -> 1. kategória (fekete szín)
9 hold -> 2. kategória
8 hold -> 3. kategória
7 hold -> 4. kategória
6 hold -> 5. kategória (közép szürke)
5 hold -> 6. kategória
4 hold -> 7. kategória
3 hold -> 8. kategória
3 holdnál kevesebb -> 9. kategória (fehér, nem látszik)
2005.07.25: Javítottam a táblázaton, töröltem a P jelzést, ahol nem fut együtt a két túristaút.
A feltöltött fájl:
kisalfold.gdb (
megtekintése a raszteresen)